مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

1400 کیلومتر از جاده‌های سیستان و بلوچستان زیر پوشش شبکه ارتباطی می رود

مخابرات ما- محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز به منظور شرکت در چند برنامه وارد سیستان و بلوچستان شد، ظهر امروز در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار اظهار کرد: پوشش تلفنی در تمام هزار و 400 کیلومتر جاده های سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان سالجاری برقرار می شود.

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات با بیان اینکه 95 درصد از 5 هزار روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی جمعیت و محرومیت ها از امکانات بی بهره است و خدمات برای سرمایه گذاری در این استان باید فراهم شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه دولت بیش از 450 میلیارد تومان و بخش خصوصی 132 میلیارد تومان در بخش ارتباطات در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کرده اند، افزود: سیستان و بلوچستان گذرگاه اتصال جمهوری اسلامی در حوزه دیتا به جامعه ارتباطی بین الملل است.

آذری جهرمی گفت: توسعه فیبرنوری زمینی یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان است که 750 کیلومتر فیبرنوری در سال جاری کار شده است، میزان خرابی ها در سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت های مخابراتی بالاست و باید اقدامات لازم برای پیشگیری فراهم شود.

وی ادامه داد: برای 2 هزار و 215 روستا امکان خدمات تلفن ثابت قبل از هفته دولت در سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا کنون تنها هزار نفر نام نویسی کردند.

وی افزود: 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور در برنامه ششم توسعه به ارتباطات کامل تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت مناسب باید تجهیز شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری بیان کرد: نبود ارتباط در جاده های سیستان و بلوچستان سبب بروز حوادث مختلف و دیر رسیدن امدادگران سر صحنه تصادف شده است.

همچنین عصر امروز با حضور وزیر ارتباطات و استاندار سیستان و‌ بلوچستان سه طرح زیر ساختی بزرگ ارتباطاتی در استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ایجاد‌ 750 کیلومتر فیبرنوری درون استانی بین شهری، بهره برداری از 330 سایت جدید الاحداث یا نوسازی شده، احداث تلفن ثابت روستایی برای 2215  روستای این استان دستاوردهای این سه پروژه بزرگ است.

بنابه این گزارش، دولت در یکسال گذشته  450  میلیارد تومان و بخش خصوصی 130  میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند.

همچنین در ادامه این سفر، توافقنامه توسعه های سال 97 استان سیستان و‌ بلوچستان فردا (سه شنبه) بین وزیر ارتباطات و استاندار سیستان و بلوچستان تفاهم و تبادل می شود.

 

943820cookie-check1400 کیلومتر از جاده‌های سیستان و بلوچستان زیر پوشش شبکه ارتباطی می رود

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.