مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

اگر نیروی انسانی سرمایه است…

مخابرات ما (سردبیر) – کاهی سفرهای ما تبدیل می شود به “مخابرات سفر”! دیدار همکاران در عموم سفرها و دیدار با مدیران در معدود سفرها, جزئی از سفرهای خانوادگی ما شده است.

این بار دو سه روز بعد از حضورمان در استان سمنان و فقط برای انجام امری چند دقیقه ای و تحویل تبرک آستان مقدس آقایمان امام رضا(ع) به آقای مهندس دارائی با قرار قبلی به دفتر ایشان رفتیم.

در راه پله ها که بالا می رفتم تصویر جالبی در یکی از راهروها دیدم. شما هم ببینید:

در این تصویر عکس و مشخصات تمامی نفرات برگزیده در سال 1396 دیده می شود.کارکنان برگزیده استان سمنان در سال 1396 بانضمام کاپ های ورزشی و یادبود یادواره های اختصاصی استان در یک نظر دیده می شد.

یعنی می توانستی بفهمی در این مجموعه جریان منظمی جاری است.جریانی که به انتخاب نفرات, زدن عکس ها روی دیوار و … منتهی شده است.گمان نکنید کار ساده ای است.جایی یا کسی که جرات می کند آثار انتخاب خودش را روی دیوار در معرض نگاه همه قرار دهد “یعنی به خودش اطمینان دارد.”

یعنی هیچ چیز پنهانی در این روند وجود ندارد.

من مشابه این جریان را دارم.لذا می دانم این کار چقدر جرات و جسارت می خواهد.

یک طبقه بالاتر دفتر مدیر منطقه بود.انتهای سالن, دری شیشه ای! البته راههای مخفی دیگری هم به آن راه دارد.اما من میخواستم از پله ها بالا بروم تا همه چیز را ببینم.

اتاق ها, از مدیریت های خرد تا کلان پشت سر هم قرار گرفته بودند.

علیرغم اینکه قرارمان ساعت یازده و نیم بود و یازده و سی و سه دقیقه وارد شدم اما مهندس دارایی در جلسه ای با معاونش و در دفتر او حضور داشت.

ده دقیقه ای گذشت تا ایشان رسید.

مثل همیشه گرم و گیرا.کلامش تو را در خود می گیرد جوری که هیچ راه فراری از مسیر داده های  کلامیش به بیرون نداری.همین شد که من وقتی وارد اتاقش شدم و بلافاصله قصد خداحافظی داشتم …. نشد که نشد!

یکی از مدیرانش نیز با او بود.مهندس دارائی به او گفت :”شما هم بیایید بنشینید این نشست بویژه برای شما خوب است ….!”

دارایی در گفتمانش طرف مقابل را شرمنده می کند

مدیرش برای نشستن مجاب شد.خانمی جوان و مسلط به خودش. اما من حس کردم هنوز راه درازی تا اطمینان خاطر کامل بیابد.اما از کارش بشدت راضی بود.خواسته هایش در قالب حرف های بین ما جلو می رفت.یعنی فرصت ها را خوب می شناسد و نانش را همانجا می چسباند.خواسته هایش هم اداری و برای رفاه افرادش بود.

اصلا قصد گفتگو , انتشار و مصاحبه را نداشتم.اما از همان آغاز دریافتم گفتگوهایمان بسیار جذاب خواهد بود لذا در فرصتی کوتاه ضبط خبرنگاری را روشن کردم و روی میز گذاشتم! پرچم خبرنگاری است این ضبط ها!

صحبت ها را در مطالب بعدی بطور مفصل تر منتشر خواهم کرد. در سفر واقعا زمانی برای این کار ندارم. اما او پیوسته از نیروی انسانی بعنوان سرمایه یاد می کرد. بخاطر آوردم سمنان و اردبیل تنها استان هایی هستند که طرح طبقه بندی را با اصرار و فشار اجرا کردند.در حالی که استان های دیگر از طبقه بندی برای هزینه هایش صرف نظر می کنند سمنان پیش قدم شد در اجرای آن.

جالب اینکه حتی یک شکایت از سمنان نداشتم در  طی این دوران.

همین یک دلیل کافی است که بپذیرم نیروی انسانی برای او سرمایه است.

بنظر می رسد مدیری است بسیار هوشمند. از هر طرفی که می رود حتما هدفی برای دراز مدت دارد. دلش می خواست خیلی کارها برای 2020, 118, مراکز پاسخگویی مشترکین و …. انجام دهد تا حد زیادی هم موفق شده بود.

جالب بود! تمامی کارکنان را , از سمنان تا شهرستان ها با نام و مشخصات شخصی و کاری اش می شناخت. این امر را ساده نگیرید. مدیری که در اتاقش به روی همه باز است همه را حتما دیده و با همه آشناست. یعنی حرفهایش از قالب شعار گذشته.

اجازه بدهید همین جا حرفها را تعطیل کنیم و ادامه آن را بگذاریم برای بعد از سفر.من سعی می کردم او را در مسائل کلان مدیریتی به پرسش و پاسخ بکشانم.بعدش یک باره به مسائل جزئی محل کارش برمیگشتم. اما او همه اجزای سیستمش را می شناسد. ضعف ها و قوت هایش را.

در فرصت کوتاهی که او از ما فاصله گرفت با مدیر تجاری اش به گفتگو نشستم. حرف های او نیز با مدیر مافوقش تفاوتی نداشت. مشخص بود که هر حرفی داشته باشند گوشی برای شنیدن در نزدیک آنها هست. کسی که دردهایشان برایش مهم است.

“به مدیرم – مدیر مستقیم 118 یا مدیر تدارکات-  گفتم اگر صندلی های 118 خوب است و اشکالی ندارد, با صندلی اتاق خودت و اتاق من عوضشان کن!”

مدیر منطقه سمنان این جمله را به یکی از مدیرانش گفته بود که مخالف خرید امکانات برای 118 بوده است.

در یکی از جملاتش می گفت: ” می خواهیم ساعت 10 صبح یک لیوان شیر و بیسکویت روی میز هر اپراتور 2020 بگذاریم!”

در کشور ما این حرف ها رویاست. آن هم برای کسانی که در مخابرات “فرزندان اندر” حساب می شوند. سخت کار می کنند ولی جریمه می شوند!

حرف زیاد است بگذاریم برای بعد!

بیرون و در سطح شهر همراهانم منتظر بودند. لذا خداحافظی کردم و رفتم. اذان را تازه گفته بودند و همراهانم در مسجد جامع به نماز ایستاده بودند لذا من هم در مسجد مخابرات منطقه سمنان به نماز ایستادم.

برای همه کسانی که بدون چشم داشت برای مردم سرزمین ما کار می کنند دعا کردم. برای مردان و زنان بی ادعای سرزمینم دعا کردم که بی ریا تلاش می کنند.

از خدا خواستم آنانی که بر خلاف مسیر سعادت مردم در بادبانهای سعادت ما می دمند نفس شان به شماره بیفتد!

باقی گزارش باشد برای بعد!

سعادتمند باشید.-

شهریور 97-

سردبیر- سمنان

 

948640cookie-checkاگر نیروی انسانی سرمایه است…

Please rate this

0 1 2 3 4 5
17 نظرات
  1. استاد جلایر می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    ممنون از این مصاحبه خوبتان
    معلوم است شما با منابع محدودتان خوب از پس وظایف خبرنگاریتان بر می آیید و آنجائیکه زوابط عمومی مخابرات ایران کار نمی کند شما این حفره ها را پر میکنید.
    آقای سرائیان تنها اقدام مهمی را که برای منابع انسانی انجام دادند طرح تربیت ۱۲۰ مدیر بود . طرحی که با وجود هزینه هایش بسیار عاقبت اندیشانه و زیرساختی بود. ولی آقای صدری با وجودیکه پرچم حمایت از نیروی انسانی را برداشت ولیکن در اولین اقدامش طرح تربیت ۱۲۰ مدیر را تضعیف نمود و اند ک و اندک در حال حذف کامل آن طرح می باشد. جناب سردبیر مطلع باشید که در حالیکه به اول مهر رسیده ایم ولی هنوز به دانشجویان طرح اعلام نکرده اند که چه موقع و چگونه و با چه درس هایی ترم جدید را شروع خواهند کرد.
    شاید آقای سرائیان که بدون شعار ولی با عاقبت اندیشی امر منابع انسانی را زیرساختی پیگیری می کرد خیلی بهتر از آقای صدری باشد که شعاری تنها حرف زدند و کاری حتی در حد کم را هم تکمیل نکردند.
    در هر صورت این نظر من است.

  2. همکار رسمی از خطه بلامنازع استان اصفهان می گوید

    مریم خانم . مریم خانم یکمی یواشتر . بد جوری توپتون پره . حالا از بین 34 مدیراستان یک مدیر مخابرات خوب پیدا شده چرا نمی گذارید تشویقشون کنیم و چرا اینقدر او را از کارش دلسرد می کنید. خوبیت نداره ها . اینکه هر روز به پرسنل خودش شیر و بیسکویت می دهد و حرفهای پرسنل را می شنود و دفتر کارش بر روی همه باز است از اول انقلاب تا کنون بی سابقه بوده . من فکر می کنم این مدیر محترم درس خوانده یکی از مدارس زمان طاغوت بوده که شیر. کیک .بیسکویت . موز .سیب. پرتقال . پنیر . پسته . کت و شلوار . کتابهای درسی مجانی . اردو ی شمال . ثبت نام مجانی وووووو رسم بود که به دانش اموزان می دادند حالا بنده خدا احتمالا چون نیتش پاک بوده و شیر پاک خورده. یکی از خاصان را در خواب دیده وبه او گفته که اگر باقیات صالحات می خواهی از بیسکویت و شیر شروع کن و کم کم اقلام فوق را هم توزیع کن چنین کسی را که بعد از انقلاب ظهور کرده و بر خلاف سایر مسوولین اینکار را با همه مخاطراتش پذیرفته و دارد انجام می دهد ایا قابل ستایش نیست.؟ بخدا هست. سردبیر جان خوب کاری کردی از ایشان تعریف کردید . مریم خانم شما هم یک کمی کوتاه بیا انشالله همه چیز درست خواهد شد . ایشالله.

  3. راحله می گوید

    این پست شما ثابت کرد هنوز انسانهایی هستن که بغیر از خودشون به بقیه هم فکر میکنن

    ولی تا حال از مدیر عامل محترم سمنلن قدردانی شده ??
    مسلمه که نه
    ولی مدیرایی هستن که میز و صندلی کارمند ها رو ور میدارن و عکس و خبر شون هم منتشر میشه و …در حالیکه تقدیر هم میشن و مدیر نمونه انتخاب میشن

    کشور جالبی داریم ما

    دعای اخرتو سردبیر جان امین بلند گفتم

  4. النازی می گوید

    با سلام
    خوش به حال سمنانی های عزیز که یه آدم درست و حسابی مدیرشونه
    استان ما بعد از این همه کش و قوس که فقط 27 نفر رو تائید کرده بود اون هم از بین 600 نفر پرسنل بخش خصوصی باز هم تعدادی رو حذف کرده و همه چیز رو به گردن تهران می ندازه . من می خوام بدونم اگه برای هر تصمیمی و هر کاری تهران باید دخالت کنه این مدیریت منابع انسانی با این همه آدم برای چی تو استان هست ؟ دقیقا ما نفهمیدیم دو تا رئیس اداره و یه مدیر چیکار می کن؟
    به خدا خسته شدیم از این همه امروز و فردا کردن شما رو به خدا لطفا این طرح قراره اجرا بشه یا نه ؟ اگه قراره اجرا بشه . پس کی ؟ مردیم از این همه انتظار

  5. آسمان می گوید

    جناب سردبیر
    برایتان ایمیلی ارسال کردم. خواهشمند ام مطالعه بفرمایید

  6. همکار می گوید

    سلام
    کارگزاران روستایی میگویند که فردا دوشنبه 97/06/26جلسه مهمی در شرکت مخابرات ایران (معاونت نیروی انسانی ) در خصوص وضعیت پرسنل شاغل ( رسمی و شرکتی و….. ) برگزار میشود امید بخشی از مشکلات حل بشود

  7. ناشناس می گوید

    سلام
    قرار شده دیگه هیچ خبری از چیزایی که برا بچه ها مهمه تو سایت نذارید ؟

    1. رصدگر می گوید

      البته که می گذاریم. فقط اندکی صبر

  8. ناشناس می گوید

    درود بر اینچنین مدیران دلسوز و با وحدانی خدا خیرش بدهد

  9. شرکتی یزدی می گوید

    باسلام واحترام
    خدمت سردبیر عزیز
    ممنون به خاطر زحماتی که کشیدید و تشکر ویژه از مدیر محترم منطقه سمنان به خاطر توجه ویژه به طرح طبقه بندی نیروهای شرکتی
    اما استان ما به خاطر اینکه تعداد زیادی از نیروهای کارشناس مرتبط را در محل مناسب با رشته تحصیلی در چارت سازمانی قرارنداده هنوز لیست نهایی ارسال نشده و تکلیف ما نیروهای شرکتی چیست ؟ باید از کجا پیگیری کنیم
    آیا استانها همگی باید همزمان این طرح را اجرا کنند یا هراستانی که لیست را نهایی کند طرح اجرا خواهد شد .

  10. یک خدمات اولی مشهد می گوید

    سردبیر خداقوت و خسته نباشید
    ممنون از این گزارش قشنگتون
    واقعا درود به چنین مدیرانی که البته در سطح مخابرات در کل ایران انگشت شمارند
    ای کاش همه ی مدیران از ایشون یاد بگیرند ولی افسوس که …………
    خدا خیرشون بده

  11. همکار اصفهانی می گوید

    سلام.سردبیر گرامی ایا طرح عدم بکارگیری بازنشستگان شامل مخابرات هم میشود؟؟

  12. ناشناس می گوید

    سلام سر دبیر عزیز
    سلام رصد گر گرامی
    و یا سلام به کلیه همکاران سایت مخابرات ما
    اگه کسی نداشتن و بی پولی نیروهای شرکتی رو درک می کنه خبری از حقوق بده
    چه خبر از حقوق شهریور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  13. چموش می گوید

    با سلام. بنده یه بازنشسته آز جنس مخابرات.زمان اشتغال مرض سر به سر گذاشتن با شما را داشتم. هر از گاهی دلم بر ات تنگ میشه و این یکی از آنهاست. به رسم هر روز پا شدم برم به دیدار خدای مهربان و دو رکعت نماز را مطلع روز خدا بکنم. نمیدونم چی شد یاد هنر چند پهلو نگاه های شما افتادم.و همین طور سرچ می کردم که به سفر نامه شما برخوردم. برخوردی از جنس خاطره. آری سمنان نه خود شهر تنها ، بل استان سمنان، از ویژگی های منحصر بفردی برخوردارند.بلحاظ موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به تهران از یک سو و موقعیت کویری از سوی دیگر ، ساختار زندگی در این استان یه جور دیگه است. مثل باد بادکنک بطور مرتب جمعیت شهری و روستایی استان دائم در حال پمپاژ نیروی انسانی به تهران شهر خودمان است. بنده در طول نزدیک به سی سال خدمتم در مخابرات دوبار شاهد انتقال مینی بوسی کارکنان استان به مخابرات ایران بودم. و پراکندگی پایین جمعیت در سطح استان و پشتیبانی قوی سمنانی های مقیم مرکز از اونجا عملاّ کارها را سهل و آسان کرده.التماس دعا و روز بخیر

  14. ناشناس می گوید

    اقای مهندس دارایی انسانی بسیار بزرگ و با تقوا و فهمیده ای است و همه او را دوست دارند او باید به مدارک بالای مدیریتی برسد

  15. کارشناس از گلستان می گوید

    درود و سلام به این مرد بزرگ
    امیدوارم تمام مدیران بتوانن چنین مدیریتی در کلان شرکت مخابرات بدون هیچگونه ترس و واهمه ایی اجرایش کنن

    1. مریم می گوید

      این دیگه چه کاری هست ؟؟؟؟ اسامی را به همراه عکس قراردادن در ملا عام. !!!! اینجا اداره هست . آخه رتبه کنکور هست یا مثل مدرسه میخوان شاگرد اول دوم انتخاب کنن به نظرم جالب نیست و خیلی کودکانه هست. همون اسامی را نگذارن ولی حقمون را با حقوق بدن نه هی سود شرکت مهم باشه بلاخره شرکت سود میکنه کارگرها دارن زحمت میکشن . پاداش را سر موعد بده نه وقتی پول بی ارزش شد!!!!!!!! پاداش شش ماهه اول 97 را قراره چه زمان بدن؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.