مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آنچه در اصفهان و در جلسه پرسش و پاسخ با مهندس صدری گذشت.

مخابرات ما- بالاخره دقایقی قبل فایل صوتی جلسه پرسش و پاسخ را امروز  برای ما ارسال کردند.دقیقا کمتر از نیم ساعت از دریافت آن می گذرد که این فایل صوتی ,تایپ شد و روی سایت رفت.

از همه همکاران سایتی تشکر میکنم بخاطر سرعت عمل خوبشان.

سوال: لایحه خدمات کشوری در زمان دولتی بودن 30 درصد اجرا ولی بعدا در زمان خصوصی بودن صد در صد شد لذا نفعی برای ما نداشت.مشکلات گذشته حالا قابل حل نیستند اما مسائلی که مطابق آیین نامه قبول کرده ایم اجرا نکرده ایم.

مهندس صدری: ما چشم پوشی کردیم یا شما؟

سوال:  بحث نیروهای قراردادی است .3300 نیروی قراردادی داریم.دو دسته اند  گروهی سال 82 و ماقبل آن قرارداد بسته اند, گروهی هم بعد از 82. اینا طبق نیروهای رسمی همه مزایا را می گیرند.هزینه ای ندارند چرا رسمی نمی کنید؟

مهندس صدری: مشکلشان الان چیست؟ دو مشکل داشته اند. یکی وام ازدواج بوده و دیگری ندادن مسئولیت بوده. هر دوی اینها را حل کرده ایم. اگر یک ذره اختلاف بین رسمی و قراردادی وجود دارد بگویید من رفع کنم.

سوال: تغییر وضعیت انگیزه ایجاد میکند.این یک مطالبه است.

مهندس صدری:  مطالبه ممکن است چیزی باشد که من نتوانم انجام بدهم.

سوال: : تفاوت در مرخصی بدون حقوق و ..

مهندس صدری: من متعهد میشوم هر چه به نیروی رسمی تعلق میگیرد به اینها هم بدهم…. هر چه …

سوال : تبدیل وضغیتی که شما مطرح کردید مشکلش چیست که اجرا نمی کنید؟

مهندس صدری: ایراد قانونی وجود ندارد داریم بررسی میکنیم یک سری مشکلات دارد ولی شما بدانید هیچ اختلافی بین رسمی و قراردادی وجود ندارد..

 

سوال: اعضای هیئت مدیره صندوق 6 درصد شامل این افراد است.  مدیر عامل یا مدیر منطقه, معاون مالی و رئیس حسابرسی . چرا نماینده کارکنان در آن نیستند.

مهندس صدری: ما داریم آیین نامه اش را اصلاح میکنیم. مهم این است که این پول فقط برای کارکنان هزینه شود و جای دیگری نرود.از نظر قانونی باید بررسی کنیم.

 

سوال: بحث تورم است و کاهش ارزش ریال. چه راهی برای کمک به کارکنان خواهید داشت.

مهندس صدری:  باید بررسی شود.باید درآمد را بالا ببریم تا بتوانیم به پرسنل کمک بیشتری بکنیم. ما می خواهیم از امکاناتی که داریم برای همه کارکنان استفاده کنیم. مثلا یک سری خانه های سازمانی داریم که عده خاصی از آن استفاده می کنند این خانه های سازمانی را برای فروش گذاشته ایم. پولش را هم به مسیر توسعه می بریم. اینکه یکی از شهرستان بیاید خانه به او بدهیم یا وام کلان برای تهیه خانه به مدیران بدهیم دیگر خبری نیست.

در شهرهایی که مسافر زیاد است مثل مشهد و کیش داشتن مکانهای مناسب خوب است اما در جاهایی که عده معدودی استفاده می کنند نگه داشتنش منطقی نیست.

 

سوال : طبق برنامه ششم توسعه یک سری مزایا برای جانبازان و ایثارگران قائل شدند متاسفانه در مخابرات اجرا نشده است.

مهندس صدری: آنچه قانون در مورد ایثارگران و جانبازان گفته شده باشد انجام می دهیم. کمیته ای در حال بررسی است.تک تک موارد قانونی را   انجام می دهیم.

 

سوال: بحث ارزیابی عملکرد. درست نیست. ما ارزیابی می شویم بدون اینکه شرح وظایف ما مشخص باشد.

مهندس صدری: این هم در برنامه ما هست! حتما بهبود خواهیم داشت.

 

سوال: نیروهای شرکتی می گویند بحث امنیت شغلی برای شرکتی ها وجود ندارد.

.مهندس صدری: پیمانکاران محلی از این پس با شسکام قرارداد می بندند و موظف هستند هر چه دیگران در شرکت خدمات اول و شسکام می گیرند به این افراد هم پرداخت کنند.

 

سوال: مطالبات پرسنل بابت معوقات رفاهیات و اعیاد چه زمانی پرداخت می شود؟

مهندس صدری: مقداری را پرداختیم بقیه اش را هم داریم بررسی می کنیم تا ببینیم چه کاری لازم است انجام شود.

سوال : در سیستم حضور و غیاب کارکنان و در این نرم افزار بعضی امکانات قابل اجرا نیست.مثلا پاس شیر برای بانوان و … این سیستم یکپارچه است ولی اشکالاتی دارد.

مهندس صدری: بحث ساعت کاری باید برای همه یکسان عمل شود. برخی امتیازات را دادیم و مشکلش حل شد در مورد سیستم جامع هم بررسی می کنیم.

 

سوال: شما کار بزرگی کرده اید تشکر می کنم اما آیا نسبت به پرداخت تفاوت رفاهیات برنامه ای دارید؟

مهندس صدری: باید برای زمان اجرایش اجازه بدهید که کار خودمان را بکنیم شما همینقدر قبول کنید که ما داریم تلاش می کنیم زمانش را سر وقتش اعلام کنیم.

 

سوال : ما دو دسته مشکلات داریم. یک سری بار مالی ندارد بسادگی حل می شود.اما ده تا که بار مالی دارد انتظار نداریم  یک جا حل شود. اما  انتظار داریم برنامه ریزی با هماهنگی انجمن صنفی داشته باشید.

مهندس صدری: بخشنامه ای به سراسر کشور کرده ایم. که مدیران مناطق باید از همفکری شما استفاده کنند .یک کانون بازنشستگان داریم و یک شورای صنفی. مدیران مناطق موظف هستند ماهانه یکی دو جلسه با این دو دسته داشته باشند ضمن اینکه گزارش آن را برای ما بفرستند. در این جلسات باید همفکری شود و به یک نقطه نظر مشترک برسند و آن را برای ما بفرستند . ما هم توسط تیم تخصصی اینها را دوباره بررسی می کنیم.

*****

در انتهای جلسه اعلام شد که همه سوالات مکتوبی که مطرح شده  به مدیر روابط عمومی مخابرات ایران داده تا پاسخ آن اخذ و منعکس شود.

پس از آن نیز یک نفر به نمایندگی از بانوان جلسه صحبت کرد.ایشان گفت:

از قراردادی های زمان دولتی هستیم. همانطور که برای قراردادی های 92 یک جمله گفتید انرژی همه برگشت, برای ما هم همان یک جمله را بگویید که با توان بیشتری کار کنیم.

مهندس صدری گفت:

ما تقریبا  3500 نفر تقریبا داریم که از سال 82 قراردادی بوده اند قراردادی های قدیمی با قرارداد دائم سال 92 هیچ فرقی ندارند. تمام امکانات در اختیار آنان است.فقط وام ازدواج و گرفتن مسئولیت بوده است که آن را حل کرده ایم.

نفر بعدی رئیس اداره خور و بیابانک بود که گفت:

من رئیس اداره  شهری دور افتاده بنام خور و بیابانک هستم. استخدامی 92 هستم. مشکل ما در شهرستان این است که یک نفر نیروی رسمی و تعدادی هم نیروی  شرکتی داریم ولی طبق نامه رسمی مخابرات ایران نمی توانیم نیروهای شرکتی را به ماموریت بفرستیم.انجام امور با یک نفر رسمی ممکن نیست امروز من شخصا 400 کیلومتر رانندگی کرده ام تا بتوانم شما را ببینم.

سپس صحبتهای دیگری در مورد قراردادی ها پیش آمد که تمام تمرکز مهندس صدری را به سمت خود کشید. و پاسخ همین سوال هم ماند.اما ما برای حفظ امانت این سوال را هم در گزارش قید کردیم.

****

توضیح سردبیری: در مورد نیروهای شرکتی یا حتی نیروهای رسمی و هر کسی که شغلی دارد باید بگوییم که فرد برای شغلش محدوده ای جغرافیایی دارد.شرکتی و رسمی هم ندارد.

باید در زمان عقد قرارداد تمام مسائل در نظر گرفته شود.نمی توانیم یک نفر نیروی شرکتی را برای امر پاسخگویی در 118 بکار بگیریم ولی بعدا او را برای راه اندازی مرکزی جدید در جایی دیگر به ماموریت بفرستیم.

توضیح آخر اینکه, در گذشته متاسفانه نیروهای شرکتی را بدون برگه ماموریت اداری و بدون پرداخت حق ماموریت به حوزه دیگری می فرستادند.سایت مخابرات ما اولین جایی بود که به این موضوع -طبق اطلاع دوستان شرکتی – معترض شدو این روند اصلاح گردید.یعنی از آ« پس هر کسی به ماموریت رفت هم برگه گرفت هم حق ماموریت.

 

 

 

 

953970cookie-checkآنچه در اصفهان و در جلسه پرسش و پاسخ با مهندس صدری گذشت.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. همسر یک کارمند می گوید

    سلام سردبیر محترم
    چرا آقای مهندس صدری فقط مشهد و کیش را میخواهند نگه دارن
    چرا اماکن مخابرات در اصفهان و شیراز و قشم و سرعین و رستم رود را میخواهند بفروشند
    ما خانواده های مخابراتی دلخوشیمون به یکی دوتا مسافرت سالانه بود
    با این حقوق ها که نمیتونیم از هتلهای آزاد استفاده کنیم
    مگر فروش چندتا ساختمان چه دردی از مخابرات دوا میکنه که میخواهند ساختمانی که سالهای سال باعث دلخوشی خانواده های مخابراتی هست بفروشند
    به تازگی سهمیه کارتهای پیام ما را هم از سه بار در هفته به دو بار در هفته کاهش دادند
    خواهشمندم پی گیری بفرمایید

  2. همسر یک کارمند می گوید

    سلام به سردبیر
    خیلی ممنون بابت زحمات و پی گیریهایی که میکنید
    در صحبتهای آقای صدری یک مطلبی بود که خیلی ناراحت کننده بود
    دلخوشی ما به این اماکن مخابرات در شهرستانهاست
    که هر از گاهی یه مسافرت داشته باشیم
    مگه این اماکن چقدر می ارزد که بافروشش میخواهند دلخوشی ما خانواده های مخابراتی را از بین ببرند
    خواهش میکنم پی گیری کنید این اماکن را نفروشند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اماکن مورد استفاده شما و ما فروخته نمیشه
      گفته اند اماکنی که مورد استفاده خواص است می فروشند

  3. تناقض در دستورات می گوید

    سلام
    لازم است کسی به آقای صدری بگوید .
    مورخه 97/7/8 نامه ای با امضای آقای صدری در استان ها وصول شده است که حاکی از این است که هیچ کدام از استان ها حق ندارند هیچ قطع ارتباط و یا کاهش خدمات و یا اعمال محدودیتی برای شرکت های دارای پروانه فعالیت از سازمان تنظیم مقررات به علت بدهی ایشان انجام بدهند و باید شخص آقای صدری چنین دستوری دهد.
    چند نکته در این دستور وجود دارد:
    الف- مگر این شرکت معاون و یا مدیر اجرایی ندارد که آقای صدری باید دستور قطع سرویس بدهد؟!
    ب- مگر استان ها به دستورات ایشان عمل نمی کنند که ایشان مجبور شده است اصل موضوع را منتفی کند تا بتواند موارد استثنا را خود رعایت و مدیریت کند!!
    ج- چقدر یک مدیرعامل اپراتوری در حد و قواره شرکت مخابرات ایران باید خود را در مقابل وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و مدیران اپراتورهای دیگر منفعل ببیند که اینطور خودش را در دامان ایشان بیاندازد و از همه اصول ارایه سرویس عدول کند؟!!
    د- چرا اینطور دستور به مماشات و عدم اخذ مبالغ از شرکت های رقیب و اپراتورهای دیگر می دهد؟
    ه- با توجه به اینکه بسیاری از لاوصولی های مخابرات ایران مربوط به شرکت های PAP , FCP ها می باشد لذا دستورات آقای صدری در خصوص اخذ درآمد و وصول درآمدهای مخابرات کاملا با این دستور ایشان منافات دارد. و ایشان باید یک فکری برای دستورات متناقض خود بکنند.

  4. گزارشی از اصفهان از جنس زمانبندی می گوید

    سلام
    من در جلسه اصفهان حاضر بودم. اجازه بدهید در خصوص برگزاری و زمان این جلسه با هم صحبت کنیم.
    مدیران مخابرات اصفهان در همان روز اعلام کردند ساعت 4 بعدازظهر در محل سالن کوثر جلسه برگزار می شود. ولی با تاخیری که آقای صدری دادند حدودا ساعت 4 و 40 دقیقه جلسه شروع شد. بدلیل اینکه آقای مهندس صدری می باید در جلسه شورای اداری شهرستان فلاورجان در معیت آقای وزیر حضور می داشتند لذا با توجه به فاصله تا شهرستان مذکور آقای صدری می باید جلسه را ساعت حدودا 5 الی 5.5 عصر ترک می کردند و با این تفاسیر که ذکر شد معلوم شد این جلسه محدودیت شدید زمانی داشت. جالب است بدانید آقای صدری در کلام و سخنرانی اولیه خودشان زمان خیلی زیادی را به توضیحات واضح و تکراری و از لحاظ افراد جلسه بیخود گذراندند و نهایتا در انتها به سراغ پرسش و پاسخ رفتند.
    در ابتدای زمان پرسش و پاسخ و با وجودیکه روابط عمومی اصفهان سعی کرده بود سوالات را دسته بندی شده خدمت ایشان طرح کند به یکباره یکی از بازنشستگان عزیز بدون توجه به برنامه ریزی انجام شده ایستادند و خواستند موضوعی را مطرح کنند که با واکنش روابط عمومی برای توقف صحبت ایشان روبرو شدند ولیکن آقای صدری گفتند اجازه بدهید ایشان صحبت خود را بکنند و سپس بعد از شروع صحبت و علی رغم اینکه همگان تصور می کردند که ایشان مشکلاتی از جنس انتقاد و شکایت دارند ولیکن بصورت خیلی مثبت شروع به تمجید از عملکرد آقای صدری کردند و پس از صحبت های ایشان، تازه آقای صدری زمانی قابل ملاحظه ای را به یکی از خاطراتشان در ورود به یکی از گروه های تلگرامی اختصاص دادند و زمان باقیمانده را نیز از بین بردند. طوریکه لااقل برای اینجانب این ذهنیت بوجود آمد که باز هم صحبت های این بازنشسته عزیز و حرف های آقای صدری از قبل هماهنگ شده برای از بین بردن وقت مهندسی شده بود. بهر صورت این نیز گذشت و تنها فردی که توانست صحبت کند یکی از مسئولین اداره کارگزینی اصفهان بود که برخی سوالات را جمعبندی کرده بود که بپرسد و آقای سردبیر این قسمت را از روی فایل صوتی پیاده کرده اند. و نهایتا یکی از همکاران خانم و رئیس اداره مخابرات خور نیز در وقت بسیار کمی با زرنگی خاص خودشان توانستند مطلب خیلی کوتاهی را بگویند که تقریبا این مطالبشان بدون جواب ماند و جلسه تمام شده و اقای صدری باتفاق مدیر منطقه و همراهانشان به سمت فلاورجان حرکت کردند.
    این شیوه پاسخگویی و حضور بین همکاران همان بهتر که انجام نمی شد. همکاران عزیز مستحضر باشند که آقای صدری و آقای بیدخام و آقای یافتیان دو روز در استان اصفهان بودند و خیلی خوب می توانستند لااقل دو وقت مطلوب را به کارکنان و بازنشستگان و افراد بخش خصوصی اختصاص دهند ولی دریغ از توجه ای مهربانه و مسئولانه!!
    ممکن است بدلیل اینکه زمان ها را درست و دقیق ثبت نکردم اشتباهی در نوشتن ساعت ها داشته باشم که قبلا از همکاران عذر می خواهم و بسیار خوشحال خواهم شد که همکاران دیگری که در جلسه حضور داشتند ساعات دقیق را با مساعدت آقای سردبیر ذکر کنند .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      در یکی دو روز گذشته ما مطالب انتقادی همکاران را در مورد این جلسه منتشر کردیم.
      بله.متن این خبرها از روی نوار صوتی که ضبط شده پیاده کردیم.
      بقیه شو نداریم.
      حرف های شما رو هم میذاریم بقیه بخونن همه حاضران آنجا مثل شما آأم های با هوشی بوده اند.
      از توجهی که داشته اید و این همه زحمت کشیده اید تشکر میکنم

  5. ناشناس می گوید

    مهندس صدری هم به داد خدمات اولیها نمیرسد یعنی هیچکس نیست که به داد شرکتیها برسد هر جا مدیران بلند پایه هستند همش درباره نیروهای رسمی و قراردادی وپرداختهای میلیونی پاداش برای انهاست انگار که شرکتیها برده هستند اقایون مدیران جلوی دوربین میگویند همه برادریم برابریم ولی در عمل همه همه پاداشها پرداختهای مناسبتی فقط رسمی و قراردادی دیگه خسته شدیم از این همه تبعیض اخه تا کی

  6. ناشناس می گوید

    قسمت مربوط به قراردادی ها واقعا از عجایبه! برادر گرامی، رئیس بزرگوار، خوب اصلا از اول چرا وارد مبحثی میشی که الان بگی شاید قدرتش رو نداشته باشی! اول بررسی کن، اقدام کن، بعد اعلام کن! شما مدیر و رئیس ما هستی! اگه مثلا یکی از کارکنان شما کاری رو بنا به درخواست شما بر عهده بگیره و اعلام کنه که انجام میده، اتفاقا مطابق قوانین جزئی از وظایف پستش هم باشه، بعد برسه خدمتتون و بگه قدرت و توانش رو ندارم، شما که صاحب قدرتید چه برخوردی خواهی کرد؟ قبول میکنی و به راحتی میگذری؟ میدونیم مدیریت مخابرات کار بسیار پرمشغله و سختیه و میدونیم مشکلات شرکت بسیار زیاده ولی توجیحی نیست که وظایف قانونی رو انجام ندیم و از دیگران هم انتظار داشته باشیم که از اجرای قوانین چشمپوشی کنند چون اجرا شدن و نشدنش زیاد تفاوت نداره! خوبه یه سوزن به خودتون بزنید و یه جوالدوز به قراردادی ها!

  7. ناشناس می گوید

    یعنی یکی نبودبگه طبقه بندی چی شد؟واقعا که

  8. ح.ر می گوید

    پس خدا را شکر سال ۹۲ را را رسمی میکنند و در دست اقدام است

  9. کارشناس می گوید

    طرح طبقه بندی چی شد؟
    یعنی تو جلسه کسی نبود که سوال کنه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بازم به تعویق افتاد

نظرات بسته شده است.