مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما پرسیده اید- طبقه بندی مشاغل نیروهای کارشناسی بخش خصوصی.

سردبیر برایتان خبر می نویسد.

مخابرات ما- دقیقا ده دقیقه بعد از هر مطلبی که در مورد طبقه بندی می نویسیم دوباره سوال می شود :”چه خبر؟ .. خبر جدید چیه؟”

گروهی هم خبرها را می خوانند و بعد می نویسند “برای مخابرات وقت خریدی!”

یعنی واقعا مانده ایم که چه کنیم.

دوستان خوب شرکتی من.

خبرها همان قبلی هاست.هیچ چیزی کنسل نشده.هیچ چیزی به تعویق نیفتاده است. هنوز معاونت توسعه نیروی انسانی با استانها در حال چک و اصلاح اطلاعات است.

چرا این اصلاحات تمام نمی شود پس؟ یا چرا از آن صرفنظر نمی کنند؟ یا چرا اصلاحات را بعدا انجام نمی دهند؟

اینها سوالاتی است که من هم پرسیده ام اما پاسخش معلوم نیست که برای من و شما قابل قبول باشد

خوشبختانه یا متاسفانه در مورد طبقه بندی همه بسیار حساس شده اند.هر گاه در ملاقاتهای مهندس صدری و دیگر مدیران, کوچکترین اعتراضی می شود بلافاصله باید ذات اطلاع تا انتها بدقت بررسی شود تا معلوم گردد انتقاد درست است یا غلط!

اتفاقا بسیاری از انتقادات درست است! آن هم نه در حجم یک نفر و دو نفر! در مورد تعدادی … البته این کارها همه باعث می شود روند اصلاح ادامه پیدا کند و مدیران ارشد اطمینان کامل پیدا نکرده باشند که کار درست است.

این مدیران ارشد, باید اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل را توجیه کنند نسبت به طرح. آنها هم حساس!

حالا این اتفاق جاری است.

بگذارید یک مثال واقعی بزنیم.

مثلا استانی ده نفر نیرو در بخش ای.دی.اس.ال دارد.

در بخش ای.دی.اس.ال هم هیچ ردیف خالی وجود ندارد.مدیر منطقه از این ده نفر , 5 نفر را در الگوی نیروی انسانی اداره دیگری جا می دهد ولی 5 نفر مانده اند.

این 5 نفر به هر ترتیبی صدایشان را به بالا می رسانند.اعتراض می کنند.حق هم دارند.آنها می گویند اگر برای آن 5 نفر جای خالی پیدا شده چرا برای ما نشود؟

متاسفانه در استانها آنقدر هم شفافیت وجود ندارد که یک مدیر بر اساس کارایی 5 نفر را انتخاب کرده باشد بلکه انتخاب بر اساس چیزهای دیگری بوده.

فرض کنید اعضای هیئت مدیره یا مدیر عامل به این موضوع دقیق می شوند.حاصل بررسی نشان می دهد حرف این 5 نفر درست است. آنگاه چه می کند؟

وقتی مدیر ارشد این را می بیند برای آن استان دستور بررسی مجدد صادر می شود.آنها فکر میکنند این استان همه چیزش همینطوری کتره ای و دیمی است.

برای بررسی این استان یک هفته کار عقب می افتد.

باز از استانی دیگر و… استانی دیگر و …..!

ولی راه حل چیست؟

قطعا هر دو 5 نفر از الگو حذف می شوند اما بهر حال 5 نفر اعتراضی وارد دارند.

 

تا وقتی مدیران ارشد اطمینان پیدا نکنند که همه اطلاعات درست است اجرا نمی کنند.حالا ما هزار بار بگوییم که بعدا هم می شود اصلاح انجام داد ولی مدیر مثل مهندس صدری ممکن است بگویم “وقتی به کسی امتیازی دادید گرفتنش دشوار است.”

حرفش هم منطقی است.این مدیران می گویند بروید روی اطلاعات درست اقدام کنید.

این حلقه ادامه دارد.

هر جوابی به این سوالات من دارید برای مدیرانتان بنویسید.برای همکاران خودتان هم بنویسید.

من نمیدانم راه حلش چیست!

نه مدیر ارشد از موضعش پایین می آید “اقدام روی اطلاعات درست!”

نه کارکنان از شکایت های خود صرفنظر می کنند “حق طبیعی من است! چرا نباید بگیرم؟”

نه مدیران استانها حاضر می شوند “یک بار برای همیشه بر اساس روشی شفاف و با اعلام عمومی” کار کنند.

.

فقط من میمانم و شما! هزاران کامنت از شما که به اجرای طرح اصرار دارید و دلایلی برای خودتان دارید.

خلاصه!

دوستان خوبم.اینها همه خبرهای دوشنبه ساعت 09:00 شب بود.باور کنید در طی هفته آینده هم این خبر فرقی نخواهد کرد.

هر حرفی را باور نکنید.اگر باور می کنید برای من کامنت نگذارید.وقتی شما براحتی با یک شایعه بازی می خورید من واقعا ناراحت می شوم ولی کاری نمی توانم بکنم!

اما برای تاخیر می توانید ناراحت باشید عصبانی باشید کامنت بگذارید حرف بزنید اعتراض کنید و …. ولی به مسئولین خبری اتهام نزنید بگذارید دوستان من جرات تهیه خبر را از دست ندهند.

دوست خبری ما که خودش هیج نفعی در طبقه بندی ندارد همه وقت و انرژی خودش را گذاشته برای شما خبر بیاورد. نباید او را آزرد.

این حرفی دوستانه بود که با اعضای سایت در میان گذاشتم.

شفافیت! شفافیت! تنها راه برون رفت از شرایط جاری است! استانها باید همه اطلاعات را علنی کنند.باید دقیق بگویند چرا شامل چه کسانی شده و چرا شامل دیگری نشده!

وگرنه این چرخه تا ابد ادامه دارد.

959590cookie-checkشما پرسیده اید- طبقه بندی مشاغل نیروهای کارشناسی بخش خصوصی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
49 نظرات
  1. شرکتی های مظلوم می گوید

    من خودم به شخصه دیگه هیچ حرفی از هیچ مدیری رو باور نمیکنم هروقت حقوق به حساب واریز شد ماه بعد هم کسر نشد اون موقع میفهمم که یک اتفاقی افتاد با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه جناب آقای صدری
    ولی توقع سود دهی هم نباید باشه چون بالای 70درصد کار مخابرات دست ماست با یک و پونصد حقوق ناقابل

  2. ناشناس می گوید

    برید بابا خودتون سرکار بذارید دیوونه مون کردید نخواستیم آقا جان نخواستیم

  3. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    عزیز من
    چرا باید چشم های شما پر از اشک باشد؟
    هیچ چیزی در این دنیای به این بزرگی ارزش آن را ندارد که پسرک نازنین شما اشک توی چشای مادرش ببینه.
    همه چی درست میشه.این اشکالات هست پیش میاد درست میشه
    یا حتی درست نمیشه … آأم دنبال کارش رو می گیره.باور کنید خیلی ها اینجوری اعتراض داشتن بخاطر اونا کل چارت رو برگردوندن
    یکی از دلایلی که کار عقب میفته همین اعتراضات بوده.
    من می پرسم.
    ضمنا
    بالاخره واقعیت اینه که شما از این امر ناراحتین بهش اعتراض دارین و ازش شاکی هستین
    چرا باید رئیس اداره شما بهش بربخوره؟ معنی نداره؟
    ببخشید اینو میگم همه آدمیم کنار هم زندگی میکنیم …

  4. مشهدی ایوب می گوید

    سلام و عرض ادب خدمت سردبیر زحمتکش و مهربان
    ما همیشه دعاگوی شما و سلامتیتون بودیم و هستیم
    مدیر عاملی که حرف اولش و شعارش کرامت نیروی انسانی بود چرا دستور نمیدهد در تاریخ …بایستی طرح طبقه بندی اجرایی شود چرا این همه بازی با احساسات نیروها میشود دقیقا یکسال گذشت و هنوز به ماه اینده و ماه اینده و ماه اینده امیدواریم و استرس تمام وجودمان را فرا گرفته و این استرس میتواند پایه گذار هر بیماری باشد و خطرناکترینش بیماری عصبی و روحی روانیست. آیا مدیران این مسائل را در نظر میگیرن؟ما نیروهای شرکتی فقط زنده ایم و هنوز روی خوش زندگی را ندیده ایم و اما دلمان به طرح طبقه بندی خوش بود که این طرح هم معنی طبقه بندی را نمیدهد چون فقط واسه تعدادی اندک که کارشناسی دارند و بایستی چارت خالی هم موجود باشه اجرا میشود و مابقی نیروها که قاعدتا هم بایستی اجرا شود هر کس بر اساس شغل و مدرک و سابقه اش ,مثلا نگهبانی مدرک کاردانی مرتبط و یا کاردان تکنسین دستگاه امتحان(MDF) مدرک کاردانی محاسبه شود و… اداره ADSL که الان بیشتر درامد مخابرات را دارد چرا باید چارت شغلی کارشناس نداشته باشد در خصوص فروش و بازاریابی و همچنین پشتیبانی فنی ADSL باید چاره ای اندیشیده شود و بایستی چارت کارشناسی داشته باشند ایا معاونت نیروی انسانی و امور اداری نمیداند چه ظلمی در حق این گروه از نیروها شده , سوالم از مدیر عامل محترم اینه که آیا این نیروها انگیزه کافی برای پیشبرد اهداف شرکت و فروش و نگهداری اینترنت دارند؟خواهشا برای رضای خدا هم که شده این طرح طبقه بندی را هر جور شده هر چه سریعتر اجراش کنید خدایی دیگه کم آوردیم برای یکبار هم که شده تاریخ ساز شوید.

  5. دوست می گوید

    یک نفر محض رضای خدا به من بگه اونهایی که شامل طرح هستن و بعلت پیدا نشدن ردیف خالی جا میمونند کجا اعتراض باید،بکنن??

  6. شرکتی یزدی می گوید

    باسلام پیشنهاد میکنم مخابرات ایران برای استانهایی که طرح هنوز اجرایی نشده از ماه اردیبهشت ما به التفاوت را اعمال کنند و به نیروها پرداخت شود تا عدالت برای همه استانها اجرا و مابقی نیروها که شمال طرح کارشناسی نیستند نیز ارتقاء گروه براساس سنوات و مدارک تحصیلی یا درصدی به حقوق آنها اضافه شود تا همه از این طرح بهره ببرند

  7. ایرن می گوید

    سر دبیر جان سلام
    پس اعتراضات ما چی می شه
    چرا کسی به ما که شامل طرح شدیم و استانمون مشکل نداره اهمیت نمی ده
    استان کرمانشاه کل مشکلات رو حل کرد و مشکلاتش حل شد
    چرا ما باید منتظر چند استان کم کار بشیم
    کار استانهای تموم شده انجام بشه
    بخدا ما یعنی تعدادی زیادی از بچه های شرکتی درست نیست چند ماهه کارمون عقب افتاده بخدا زندگی برامون سخت شده کمکمون کنید
    شما صدای ما هستید کمکمون کنید

  8. درمانده می گوید

    سوالی دارم سردبیر عزیز بنده مدتی در واحد حقوق دستمزد کار کردم چرا این شفاف سازی در مورد استخدامی های سال 92 وجود نداشت؟چرا وقتی اعلام کردن 2200 نفر استخدام میشن اما تا پایان سال 95 3500 نفر قراردادی شدن هیچ کس دنبال شفاف سازی نبود؟کسانی که از خونه اومدن با دیپلم و لیسانس غیر مرتبط اینا بدون مشکل بودن بعد مایی که 10 سال به بالا سابقه داریم؟حیف و صد حیف که صدامون به هیچ جا نرسید و نمیرسه

  9. یکی بود یکی نبود می گوید

    خداییش دم بچه های شرکتی گرم ،عجب به چالش کشیدن دلیل به تاخیر افتادن طبقه بندی منظورم به اطلاع داشتن برخی افراد از عدم حضور در طرح میباشد از کجا فهمیدن در حالیکه هیچکس از هیچی خبر نداده؟

  10. جواد می گوید

    سلام سردبیرعزیز.خسته نباشید.اگه مخابرات راست میگه که طرح نمیخوادلغوبشه پس استانهای آماده راتوهمین ماه شروع کنه تااستانهای معترض بمونن.ممنونم

  11. مبینا می گوید

    باسلام خدمت سردبیر مخابرات ما
    حرف شما درست اگر این چرخه ادامه پیدا کند تا ابد به سرانجامی نمی رسد ، ما هم میگوییم روی اطلاعات درست باید تصمیم گرفته شود ، استانهایی که اطلاعات شان از خرداد آماده هست یا استان هایی که اطلاعات شان را کامل کردند و طبق جلساتی که اول شهریور ،مدیران منابع انسانی بعضی استان ها با مخابرات ایران برای رفع همین مغایرت ها داشتند و اصلاحات تمام و به تصویب هر دو طرف رسیده چکار باید بکنند ، اینها و آن استانها همچنان باید صبر کنند !!! خب همین دست دست کردن خودش فرصت می دهد برای طرح مسئله جدید ، توی استان ما که الان تمام نیرو ها می دانند که کی شامل طرح شده و کی نشده ، حتی سمت های سازمانی نیروها را مشخص کردند ، ما امید داشتیم این ماه حقوق با طرح را دریافت کنیم ، تعداد استان هایی که کارشان به اتمام رسیده باید الان به بالا بیست و پنج استان رسیده باشه ؛ خب یک پیشنهاد ،استانهایی که اطلاعاتشان مشکل ندارد و معترض هم ندارند اجرا بشوند این ماه ، این که منتظر باشیم همه سی و دو استان و به صورت یکپارچه انجام بدهند ، روی کاغذ راحت هست ، اما در عمل امکانش کم هست ، از اول هم مرحله مرحله اجرا می شد مطمئنا تا الان به پایان رسیده بود ، چون حجم جوابگویی به همان نسبت کم می شد ، شما راحتتر به پنج استان می توانید پاسخ بدهید یا به بیست استان !!! پس لطفاً به مدیران ارشد بگوید دیگه بیشتر از این، انتظار گذاشتند نیروها درست نیست ، مرحله مرحله اجراش را شروع کنند ، مثل استانهایی مانند سمنان و اردبیل و مخابرات ایران که از همون ماههای ابتدایی پرونده این کار را بستند ، باز هم ممنون از اطلاع رسانی شما سردبیر عزیز

  12. منصور می گوید

    سلام.اینان که حرص و زیرآب دیگران و همکاران خود را میزنید؛ با اینکه میدانید شرایطش را ندارید ؛ و حاضر نیستید عده ای به طرح طبقه بندی زیر فقری برسند ؛ بدانید که آسیاب به نوبت است…یا حق

  13. شرکتی می گوید

    ما که کارشناسیم و همه شرایطش رو هم داریم هنوز نمیدونیم جز طرح هستیم یا نه؟موندم پس اینا کی هستن که میفهمن و اعتراض میکنن؟یا اینکه اینا همش بهونه هایی هستن که طرح رو عقب بندازم واقعااا جای تاسف داره برای مخاابرات

  14. نه به ز می گوید

    اگه این اتفاق قرار بود واسه رسمیها اتفاق بیفته زود انجام می شود
    در مورد سرکار آمدن نیروهای تازه استخدامی قراردادی در سال 92 چون مدران در آن منافع داشتند فوراً اقدام نشد نه نیازی به بررسی بود نه هیچی .
    مدیران ارشد مخابرات خودشون رو سرکار گذاشتن .

  15. ناامید می گوید

    سلام سردبیر محترم
    لطفا به مدیران و کسانی که مسئول اجرای طرح هستند بگویید دیگر اجرا نکنند.ما مهرماه منتظر بودیم.دیگر از انتظار خسته شدیم.برایمان بهتر است که دیگر بهش فکر نکنیم.حداقل فکرمان راحت است.ممنون

  16. طبقه بندی می گوید

    با سلام خدمت سردبیر و همکاران
    در استان گیلان لیست تایید شده که از تهران به گیلان ابلاغ شد 111 نفر بود . که طی کلی اتفاقات و بالا و پایین شدنا ، دیروز به ما اطلاع دادند که 40 نفر رو از لیست حذف کردند و دلیلش نبودن چارت خالی هست در حالی که مثلا در اداره بغلی که در همان معاونت هست 5 جای خالی دارند و یا اینکه مثلا بنده در اداره موبایل هستم و لی کار خطوط دیتا رو هم انجام میدهم و چندین دلیل دیگر که اگر میخواستند می توانستند برای همه اجرا کنند اما متاسفانه خود استان در حال حذف نفرات هست . لطفاصدای ما را به گوش اقای صدری برسانید.

    1. امید می گوید

      خدمت همکاران عزیزشرکتی درسراسرکشورسلام عرض می نمایم
      همکاران عزیزی که انتخاب شده اندویاهم به هردلیلی انتخاب نشدیدامانمیخام شماراناراحت ویاافرادانتخاب نشده راخوشحال کنم امایکی ازهمکارانی که انتخاب نشده امروزمیگفت ازکانالی پیگیرهست که قانونی طرح طبقه بندی مشاغل طبق مفادقانون کاربرای کلیه پرسنل شرکتی باهرسطح وسوادی اجراشودپس ماکه انتخاب نشدیم ودیگرهمکاران فاقدلیسانس بایدمنتظراخبارجدیدترباشیم همکاران وسردبیرعزیزاگرامکان داردبیان کنندشرایط اولیه طرح فعلی چیست بعدش شامل چه شغلهایی می شود.به چه علت افرادفاقدلیسانس جزطرح نیستند.

  17. برگ ریزان می گوید

    سلام سر دبیر عزیز
    این چرخه تا ابد ادامه دارد.
    اصلش همینه مطمئنا اینا همش حرفه
    مدیران ارشد نمی شه به اعتراضات ما راجع به خیلی چیزهای دیگه اینقدر اهمیت بدن چرا اینقدر وعده های الکی
    اگه راست می گن استانهایی که مشکل ندارند اجراش کنن
    بابا بس کنید تو رو خدا
    اعتراض بچه ها
    کاش یه بهانه دیگه ای جور می کردید حنای شما دیگه رنگی نداره

  18. حسین می گوید

    با سلام و احترام
    سردبیر عزیز شرکت مخابرات ایران حداقل آن استانهایی که اطلاعاتشون کامل و اماده است رو اجرا بکنه تا همه مطمئن شن این طرح اجرا خواهد شد. ضمناً مسئولین محترم باید بدونند با این شرایط سخت و گرانی و دغدغه مالی کارکنان دست و دل آدم برای کار کردن خیلی سرد شده. هرماه میگن ماه بعد و این جریان باعث میشه هرروز تمایل کارکنان به کار کردن کمتر بشه و آن تحقق درامد هم با این شرایط به هیچ عنوان محقق نخواهد شد. سردبیر عزیز شما زبان گویای ما کرکنان مخابرات هستید مشکلات نیروهای شرکتی و شرایط سخت زندگی ماها رو به گوش مرفه هان بی درد برسونید که با ماهی 1400 گذران زندگی، اجاره ، خرج خانه و خانم و بچه رو باید تامین کنیم. حداقل زمانی رو به عنوان اجرای طرح بگن تا ما رو آن حساب باز کنیم

  19. شرکتی می گوید

    همش بهونه است چرا برای سمنان واردبیل اجرا شد چرا استانهایی که کارشون تموم شده به جای تشویق تنبیه میکنن حداقل بیان برای استانهایی که کارشون تموم شده اجرا کنن بقیه استانها که نباید به پای استانهایی که لیست آماده ندارن بسوزن مردیم زیر بار قرض وبدهی دیگه با حقوقمون هیچ کاری نمیتونیم انجام بدیم

  20. ایرن می گوید

    سر دبیر جان سلام
    یعنی همه استانهای باقی مانده مشکل دارند؟
    کدوم استانهای کارشون تموم شده ؟
    تو رو خدا برای اونهایی که مشکل نداشتن اجراش کنن تا لااقل بقیه امیدوار بشیم به اجرا ؟
    بیشتر استانها کل بچه های مرتبط رو شامل شده پس اعتراضی نمی مونه
    اینا همش حرفه
    استان ما که شامل کل مرتبط ها شده و کسی اعتراضی نداره پس چرا اجر نمی شه؟

نظرات بسته شده است.