مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ابتکار محقق اصفهانی در صرفه جویی آب

مخابرات ما- بنابر اعلام شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان، مهدی حبیبی خوراسگانی طرحی خلاقانه با عنوان «سیکل ترکیبی در دستگاه آب مقطرگیری» را با هدف صرفه جویی در مرکز انتقال نفت شماره 5 مارون ـ اصفهان اجرا کرده است.
محقق این طرح گفت: برای تأمین برق DC پایدار مورد نیاز تغذیه کارت های الکترونیکی سامانه های کنترل صنعتی از باطری های اسیدی یا بازی استفاده می شود که در این روند نیاز به آب مقطر برای برقراری تعادل الکترولیتی باطری ها است.
مهدی حبیبی خوراسگانی با اشاره به اینکه در مراکز به منظور تهیه آب مقطر از دستگاه آب مقطرگیری استفاده می شود افزود: در این دستگاه برای خنک سازی بخار از مسیر آبی که درحال جریان اطراف لوله های بخار است، استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه باجمع آوری آب در یک مخزن از این آب خنک کننده استفاده مجدد می شود افزود: با اجرای طرح سیکل ترکیبی در دستگاه آب مقطرگیری در مدت 24ساعت، چهار متر مکعب آب صرفه جویی می شود.

منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان یکی از مناطق ۱۲گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که با بهره گیری از ۱۸ دستگاه توربو پمپ سولزر با قدرتی معادل ۳۰۰هزار اسب بخار، روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام را از امیدیه خوزستان با طی مسیر ۴۰۰کیلومتر به اصفهان منتقل می کند که علاوه بر تامین خوراک پالایشگاه اصفهان، بخشی از خوراک پالایشگاه های تهران و تبریز را نیز تامین می کند.

968350cookie-checkابتکار محقق اصفهانی در صرفه جویی آب

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.