مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فراخوان مشارکت ایرانی ها در «باکوتل» منتشر شد.

undefined
مخابرات ما – وزیر ارتباطات ایران هم پیشتر وعده داده که ایران با همه توان در این رویداد شرکت می کند و اکنون سازمان فناوری اطلاعات فراخوان حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه  را منتشر کرد.
قرار است ایرانی ها به رایگان غرفه بگیرند و برای سفر و اقامت نیز تسهیلات دریافت کنند.
 نمایشگاه مورد علاقه وزرای ایرانی
«با تمام توان «باکوتل شرکت می کنیم»، این قولی بود که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، هجدهم مهرماه به همتای آذربایجانی خود داد.
در جریان برگزاری نمایشگاه «ترکمن تل» در عشق آباد، آذری جهرمی با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات و حمل و نقل آذربایجان دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر ایرانی در جریان این دیدار گفت: با تمام توان در «باکوتل» شرکت می کنیم. البته لازم است تا قبل از باکوتل، حداقل ۴ پروژه مشترک در حوزه های ترانزیت اینترنت، توسعه همکاری های پستی، تحقیقات مشترک فضایی، توسعه استارتاپ ها و امنیت سایبری را تعریف کنیم.
وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، از بازدیدکنندگان پر و پا قرص باکوتل بوده و هستند.
محمود واعظی در باکوتل 2014 و باکوتل 2016 حضور یافت و آذری جهرمی نیز سال گذشته از این نمایشگاه بازدید کرد. این نمایشگاه اصولا در دعوت از چهره های بین المللی موفق بوده و علاوه بر وزرای ایران، روسیه و ترکیه، حتی دبیرکل ITU نیز از آن بازدید می کند.
البته در اقدامی متقابل نیز وزیر ارتباطات و حمل نقل جمهوری آذربایجان برای افتتاح نمایشگاه الکامپ امسال به ایران آمد.
 ثبت پاویون ایران در باکوتل 2018
براساس اطلاعات سایت نمایشگاه باکوتل، پاویون ایران در بیست و چهارمین دوره این نمایشگاه برپا خواهد شد.
براساس این گزارش پاویون ایران با شماره غرفه 2104 در نمایشگاه امسال تعریف شده است و در همسایگی آن پاویون کشورهای کرواسی و ایتالیا قرار دارد.
اما علاوه بر این سه کشور، جمهوری آذربایجان، کانادا، فرانسه، رژیم اشغالگر قدس، ترکیه، لیتوانی، امارات و امریکا نیز در قالب پاویون ملی در این رویداد حضور خواهند داشت.
در باکوتل 2017 نیز 10 شرکت ایرانی در پاویون ایران حضور داشتند که شامل شرکت های آوای همراه هوشمند هزاردستان، آگاه پردازان خوشمند، آیگون صنعت سهند، فناوران داده پردازش فرتاک رایانه، مهماران داده رایمند کارا، ندای دانش همراه ایرانیان، پارسیان کسب و کار هم محله، روبان سبز فخر ایرانیان، تلوبیون و زرین پال
بود.
حضور ایرانی ها در سال 2016 نیز سابقه دارد و 7 شرکت ارتباطات پویای ژرف نگر، فانا، فناوری اطلاعات شمس، نیان الکترونیک، ارتباطات پایا، سهند کیوان و توسعه گران نرم افزار آذربایجان، پاویون ایران را تشکیل دادند.
 فضای رایگان برای استارتاپ های ایرانی
با مذاکرات انجام شده میان وزارت ارتباطات ایران و آذربایجان، به مانند سال گذشته فضای رایگان در اختیار استارتاپ های ایرانی برای حضور در باکوتل قرار خواهد
گرفت.
سازمان فناوری اطلاعات نیز فراخوان حضور کسب وکارهای نوپا و دانش بنیان در نمایشگاه باکوتل 2018 را منتشر کرد.
براساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات و نوآوری های حوزه ICT و اجلاس جانبی آن با عنوان باکوتل از تاریخ 13 لغایت 16 آذرماه سال جاری در شهر باکو برگزار خواهد شد.
در این فراخوان آمده است: «نمایشگاه باکوتل بستر مناسبی است تا کسب وکارهای نوپا آخرین دستاوردها و توانمندی های خود را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارایه کنند.
این فرصت برای شرکت های دانش بنیان ایرانی برای حضور در بازار روبه رشد آذربایجان و به تبع آن کشورهای حوزه C.I.S درخور توجه است.
با توجه به حضور موفق و گسترده شرکت های ایرانی در نمایشگاه های گذشته و با هدف حضور منسجم و اثربخش نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه سال جاری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بخشی از نمایشگاه به پاویون ایران با برگزارکنندگان نمایشگاه مذکور به توافق رسیده و در نظر دارد این فضای اختصاصی را در اختیار شرکت های دانش بنیان و کسب وکارهای نوپای ایرانی قرار دهد.
سازمان فناوری اطلاعات از کلیه علاقه مندان حضور در این رویداد دعوت کرد حداکثر تا تاریخ 7 آبان ماه سال جاری نسبت به ارسال سوابق، توانمندی ها و اطلاعات تماس کسب وکار خود به پست الکترونیکی bakutel@ito.gov.ir اقدام کرده تا گزینش شرکت های واجد شرایط از سوی دبیرخانه رویداد (مستقر در سازمان فناوری اطلاعات ایران) صورت
پذیرد.
یادآور می شود هزینه های سفر و اقامت بر عهده شرکت کنندگان خواهد بود. در ضمن با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان می توانند از تسهیلات آن صندوق برای حضور در رویداد مذکور استفاده کنند».
968440cookie-checkفراخوان مشارکت ایرانی ها در «باکوتل» منتشر شد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.