مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تغییرات همیشه در راه است!

مخابرات ما – در میان پرسش های شما گاهی سوالات جالبی دیده می شود.مثلا پرسیده اید:”در استان ما از تغییر مدیر منطقه زیاد حرف زده می شود! آیا تغییری در راه است؟”

ما در پاسخ نوشتیم: بله!

.

بله تغییر حتما هست! اصولا تغییر جزو ذات سیستم هاست.تغییر یعنی اینکه سیستم نفس می کشد و زنده است.یا حداقل تلاش می کند زنده بماند.

در مخابرات هم چنین است.بنظر می رسد هنوز با وجود گذشت یک سال,  مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران به ترکیب اصلی خود نرسیده است.

البته نظر ما را شما می دانید.نظر ما تغییر در مدیران میانی در سطحی وسیع است.البته پیش از آن باید مدیران مناطق تغییر یابند.

پس از آن باید چهره مدیران میانی تغییر یابد.(اساسی)

در گذشته پیشنهاد کرده بودیم که در هر استان تیم مدیریتی تشکیل شود.

تیم مدیریتی مثلا شامل (مدیر منطقه, معاون مالی, معاون شبکه, مدیر امور اداری, رئیس برنامه ریزی و …) باشد.وقتی مدیر منطقه تغییر می کند باید همه با او بروند.

حسن کار در این است که دیگر مدیران زیر پای یکدیگر را خالی نمی کنند.ضمن اینکه بجای رقابت به هم کمک می کنند چرا که می دانند رفتن یکی, مساوی است با رفتن خودش!

این پیشنهاد عملی نشد.

اما پیشنهاد مهندس صدری هم خیلی خوب بود.

او وعده داد هر سه ماه یک بار مدیرانش را آنالیز می کند. چنانچه پیشرفتی حاصل نشده باشد یا وظایفش عملی نشده باشد تغییرش  می دهد.منظور مدیر عامل این بود که فرضا برای سه ماه یا شش ماه  سرپرست می گذارد برای یک مدیریت.

پس از این مدت, کارش آنالیز و در صورت موفقیت, حکم اصلی برای او زده می شود این احکام نیز باید حداکثر دو تا سه سال باشد. اگر کارش خوب بود تمدید می شود ولی قطعا باید با صدور نامه, مدیریت تمدید و رسمی گردد تا همه چیز کاملا جدی باشد.

حالا دیگر این یک پیشنهاد نیست؛ بلکه یک مطالبه جدی بر اساس قول جدی یک مدیر عامل است!

969920cookie-checkتغییرات همیشه در راه است!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
17 نظرات
  1. ناشناس حقیر می گوید

    بنام خداوند یکتا
    باسلام اتفاقا” جناب آقای مهندس صدری عزیز کار خوب و بزرگی را شروع نموده اند چون افراد نالایق و ناکارآمد دیگر جایگاهی نخواهند داشت و دقیقا”
    عدم موفقیت در لاوصولی ، پاداشهای ناعادلانه ، نارضایتی مشتریان ، ریزش در بازار ، بی عدالتی در عملکرد مدیران (هم پیر و هم جوان) ، خودکامگی و خود رائی و تک محوری و فراتر از اینها ضعف در اخلاق مداری و نظام مندی و. . .که حیثیت شرکت را به زیرسوال برده است و روش آرمانی این سید بزرگ کارساز خواهد بود انشااله .

  2. ناشناس می گوید

    رئیس شهر ما 14 ساله که تو این پست مونده. حکومت میکنه واسه خودش. هر مدلشو داره فقط حکم اعدام نداده تا حالا. منتظره 16 سالش تموم شه ارتقا بگیره. چنان ریشه دوونده که هیچ جوری قابل تعویض نیست

  3. ناشناس می گوید

    سردبیر عزیز
    سلام و خسته نباشی
    چه خبر از شیوه نامه برای کسانی که امسال و سال اینده بازنشسته میشوند

  4. ناشناس می گوید

    استان مازندران
    ایکاش قبل از قربانی کردن کال سنتری ها مدیر عوض میشد
    ای کاش بعداز قرارداد همراه اول با کال سنتری ها و دیدن عواقب آن ؛ مدیر عوض میشد……
    دیگه حتی به تاریخ عوض شدن مدیرا هم باید شک کرد!!!!

  5. منتظر گفتگو می گوید

    باسلام خدمت سردبیر محترم
    چند وقت پیش به استان‌ها لیست بالای 30 سال و کارشناسی به بالا ارسال شد ولی دیگر خبری نشد من سوالم اینه اگر این طرح هم اجرا بشه تعداد زیادی از کارکنان با تجربه بازنشسته می شوند بعد استخدام هم نیست جای خالی اینها چی می شه. و دیگر اینکه تجهیزات هم چه سویج و چه کابل خریداری نمی شه تکلیف چیه الان اکثرا ظرفیت مراکز حتی در مرکز استان پر شده و از شماره های تخلیه شده برای دایری استفاده می شود. کابل و توسعه هم که کلا تعطیل شده. مدیر داریم که برای تعمیر کارتهای سویچ همکاران را به ماموریت نمی فرسته چون هزینه داره و لی چندین شماره در مراکز بلااستفاده می شه و در آمد پرت می شه را نمی بینه. چرا این موارد از طرف شرکت بازرسی نمی شه. چون اکثر مدیران سفارشی هستند بنابراین در جا زدن ها هم زیاده.

  6. همکاررسمی می گوید

    استان داریم تا حالا سه تارئیس جمهور امده و رفته اما مدیر منطقه هنوزسرجایش هست.!!!!!!

  7. ناشناس می گوید

    اقای صدری به حرفای خودش پایبند نیست چطور انتظار داره مدیرانش به حرفها و برنامه هاش متعهد باشند?

  8. کارمند فریب خورده می گوید

    جناب آقای مهندس صدری آیا بغل گوش خودتان مهلت آنالیز معاونین و مدیران کل تمام نشده؟ بنظر میرسه ایشان جا خوش کرده اند.آیا آماری از مکالمات ناموفق بدلیل مشکلات عدیده شبکه دارید(کاهش شدید درآمد).آیا معرفی و ارائه محصولات جدیدی در معاونت تجاری صورت گرفته است.(نابودی درآمد و سپردن بازار به رقبا).آیا در حفظ مشترکین (مشتریان ) تلاش ویژه ای شده است؟ لطفا به آمار تخلیه ها و سلب امتیازهای تلفن ثابت و سرویسهای ADSL
    و DATA و شکایات آنها نگاهی داشته باشید. و آیا آماری از لاوصولیها و سرقتها و خسارات دایمی به شرکت دارید؟

  9. ناشناس تر می گوید

    سلام

    آقای مهندس صدری اگر مدیر خوبی بود هر اشکالی از استان را به تغییر مدیر آن استان مرتبط نمی کرد.
    اشکال در عملکرد استان ها می تواند دلایل مختلف و زیادی داشته باشد که تنها یکی از آنها می تواند شایسته نبودن مدیر منطقه باشد.

  10. ناشناس می گوید

    نمی‌دونستم کجا این سوال رو بپرسم، ولی چرا برخی از اخبار از سایت حذف میشه! به نظرم چندمین مرتبه‌ست که به این موضوع برخورد کردم! دیشب خبری راجع به دیدار آقایون یافتیان و لطفعلی با همکاران کرمانشاهی داشتیم که الان (ساعت ۲۰:۴۵ روز ۳ آبان) اثری ازش نیست! یک مورد دیگه هم که من دیدم، خبری راجع به دیدار کارگزاران با آقای فرقانی بود که بعد از چند ساعت حذف شد! چه دلیلی داره سردبیر جان؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      توضیحش را نوشتم
      در مورد متن خبر اشکال گرفته بودند که مجبور به حذفش شدیم

  11. علی می گوید

    سلام وقتی در استانی مثل البرز یک کارشناس مسیول 90روز ماموریت و75 روز ماموریت ساعتی
    و25 روز مرخصی از 240روز کاری در سال 96 دارد سیستم چگونه نفس بکشد

  12. بازنشسته می گوید

    با سلام
    برادری در مورد 3/4 سربازی سوال کرده بود چه مزایایی دارد.
    1-یک گروه که در زمان دولتی بودن مخابرات به ما داده بودند وپس گرفتند را باید بدهند.
    2-حق ایثارگری را باید از سال 1389 در احکام کارگزینی اعمال نموده واحکام سال به سال را مجددا بزنند همه کارکنان وبازنشستگان حق ایثارگری یک مبلغ مساوی نمیگریند مبالغ متفاوت است براساس ماههای جبهه حق ایثارگری تعلق میگیرد مثلا یکی 3/4 جبهه اش میشود 10 ماه ودیگری میشود 12 ماه مثال میزنم اگر فردی 20 ماه جبهه در سربازی داشته باشد 3/4 آن میشود 15 ماه وبر اساس 15 ماه حق ایثارگری به آن فرد میدهند.
    3-از حق ایثارگری بایستی 7درصد بیمه کم شده وبه تامین اجتماعی توسط کارفرما پرداخت گردد.
    4- از انجائیکه حق ایثارگری جزء حقوق ومزایا میشود در میزان مرخصی ذخیره شده از سال 1389 تاثیر گذاراست.
    5-کسانیکه بازنشست شده اند از آنجائیکه حق ایثارگری جزء حقوق ومزایا میباشد بایستی در پاداش بازنشستگان تاثیر بگذارد وتفاوت پاداش را شرکت مخابرات به بازنشسته پرداخت کند
    6-پس از اعمال حق ایثارگری در احکام وپرداخت 7درصد آن توسط کارفرما به تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بایستی مستمری بازنشستگی را مجددا در احکام اعمال نماید بستگی به این دارد که چه سالی بازنشسته شده بشی واحکام مستمری بازنشستگی از همان سال توسط تامین اجتماعی اعمال گردد ومستمری بازنشستگی افزایش یابد.
    7- دیگر چیزی به ذهنم نمیرسد اگر کارکنان وبازنشسته های محترم ویا سر دبیر محترم اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند اطلاع رسانی کنند که ابهام این قضیه رفع گردد.

  13. ناشناس می گوید

    با سلام
    باور کنید بعضی وقتها اسم و شکل و شمایل مدیر قبلی یادمون نمی یاد. چون 12یا 15 سال وقت کمی نیست برای تحمل مدیر بی هنر و خاصیتی که فقط هنرش در کم کردن منابع مالی که به زعم خودش هزینه ها را کنترل کنه تا از تهران پاداش آخر سال بگیره.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      تغییرات در راه است.همیشه

  14. ناشناس می گوید

    تصور می‌کنم مهندس صدری هم مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خواهند شد و به زودی از شرکت مخابرات خواهند رفت، شاید برای همین از اصول مدیریتیشون کوتاه اومدند!

نظرات بسته شده است.