فیلترینگ و اقدامات سلبی نتیجه ندارد.
مخابرات ما- حمید فتاحی درباره وضعیت پیام رسانهای داخلی و میزان استقبال مردم از این پیام رسانها و اینکه نحوه حضور کاربران ایرانی در پیام رسان های داخلی از جنبه های مختلف باید بررسی شود، اظهارکرد: مباحث فنی، اعتماد کاربران و میزان قابلیت ابزارهای ارائه شده از عوامل میزان استقبال از شبکههای اجتماعی داخلی است و مهمترین عامل نیز اقناع کاربر برای استفاده از این شبکهها است.
وی تصریح کرد: در صورتی که کاربران برای استفاده از شبکه های داخلی اقناع شوند نیاز به انسداد و فیلترینگ وجود ندارد چرا که اقدامات سلبی نتیجه ای ندارد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اظهار نظر کاربران درباره کیفیت خوب برخی از پیام رسان های خارجی اشاره کرد و افزود: استفاده کنندگان از پیام رسان های داخلی که از طیفهای مختلف مردم هستند نسبت به کیفیت پایین برخی از این پیام رسان ها اعتراض دارند.
فتاحی به تجربه حدود ۸ ساله پیامرسانهای خارجی در این حوزه اشاره کرد و گفت: پیام رسان های داخلی در این حوزه تجربه یک سال تا یک سال و نیمی دارند و طبیعی است که با این تجربه اندک امکان رقابت وجود ندارد و از طرف دیگر کاربر هم به دنبال اقناع شدن در این حوزه است.
رییس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به چرایی فراگیر شدن استفاده از تلگرام در کشور، گفت: صدا و سیما یکی از عوامل فراگیری استفاده از پیام رسان تلگرام در کشور بود به طوری که تمام برنامه های پرمخاطب صدا و سیما با حضور در کانال های تلگرامی ارتباط دوسویه با مخاطبان خود برقرار کردند در صورتی که قبل از این، از طریق وب سایت، تلفن و ایمیل با مخاطبان خود ارتباط داشتند.
وی درباره فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تاکید کرد: وزارت ارتباطات درباره فعالیت این دو پیام رسان تصمیم گیر نبوده و حمایتی از فعالیت آنها نداشته است و در این موضوع تابع تصمیمات شورای عالی فضای مجازی هستیم.
فتاحی درباره حمایت از پیام رسانهای داخلی نیز افزود: حمایت از پیام رسان های داخلی براساس مصوبات و تکالیف بوده و البته تاکنون از پیام رسان های داخلی بیشتر از آن هم حمایت شده است
نظرات بسته شده است.