نامه ای سرگشاده برای مدیر جدید مخابرات منطقه همدان.
جناب آقای مهندس گرزین عزیز
مدیر محترم جدید منطقه همدان
ضمن عرض خوش آمد به شما مدیر محترم و تقدیم صمیمانه ترین خیر مقدم ها
به عنوان جزء کوچکی از خانواده ی معظم مخابرات منطقه همدان طی این نامه ی سرگشاده و جهت بهبود و رونق کار حضرتعالی از سردبیر شایسته و بزرگوار سایت خبری و محترم مخابرات ما که به حق در امر خطیر خبر سازی و خبر رسانی فعالیت های بی دریغ و دلسوزانه ای کشیده اند استدعا دارم این نامه را در جایی بگذارند که حضرت عالی مطالعه نموده و سبب گردد دید مناسبی نسبت به اوضاع کنونی منطقه همدان در اختیار شما بگذارد – انشاء الله- پس بی حاشیه به سراغ اصل مطلب می روم :
ایجاد و تقویت فضای همبستگی
جناب مدیر آنچه مخابرات امروز ما و اکثر ادارات از آن در رنج هستند نبود فضای همبستگی بین مدیران و کارکنان است. لطفاً با تدبیر و به سرعت فضای همبستگی و نزدیکی تمام اجزا را به هم ایجاد و فضای حذف و نفی و دفع یکدیگر با بدبینی و تنگنظری که سبب انزوای بخش زیادی از نیروهای کارآمد شرکت خواهد شد تغییر دهید.
وحدت
همه نیروهای متخصص و متعهد سطح شرکت که هدفشان سربلندی و پیشرفت مخابرات ایران و مخصوصاً مخابرات منطقه ی همدان است بسیج کنید وبا ایجاد مسیرترقی و استفاده از پیشرفت و تکنولوژی مسبب برخورداری مردم از دنیای فناوری نوین گردید ، کاری کنید تا تخصص و ترقی در کنار هم قرار گیرند و راه انجام این مهم ، باز شدن راه گفتوگو و مشاوره با دلسوزان بی منت و گوشه نشین است.
تغییر نگاه مدیران
متاسفانه مدیران ما تنها نماینده و بیانگر یک سلیقه و جهت در سطح شرکت شده اند؛ لذا مستدعیست با آشنایی مدیران با ساختار نوین مدیریت و متد علمی آن به کاهش تبعیض و نگاه آمرانه ی قرون ماضی پایان دهید.
ایجاد فضای باز و امن رقابت علمی حد اکثری
فضای بی رمقی موجود حاکم بر منطقه ی همدان که خود عامل مهم در جا زدن و احساس نارضایتی شغلی است باید به فضای باز و امن و آزاد رقابتی مثبت تبدیل شود، هر یک از کارکنان باید بتواند از حقوق قانونی خود بهره ببرد و ستیزهای کنونی و نا آرامی های موجود به رقابت سالم تبدیل شده و قدرت انتخاب نیز نسبت به راهکارها و راهبردهای چشم انداز تحول بالا برود.
رفع محدودیتهای بیجا
فراهم آوردن زمینه برگزاری جلسات هم اندیشی و انتخابات باز و آزاد با محوریت کارکنان حتی در جهت انتخاب مافوق و مدیر بالادستی –از راه دموکراسی – که تقویت کننده امید است عامل مهم برای بازگرداندن اعتماد و همبستگی به شرکت و کارکنان است.
رفع محدودیتها و موانع موجود جهت بر قراری طرح طبقه بندی مشاغل و استخدام دائم کلیه قراردادی ها اعم از ۹۲ ای ها و ماقبل آن
امید واثق و رجا داریم که با رفع موانع موجود و رایزنی های متعالی حضرتعالی شاهد بهبود اوضاع قراردادی ها و بخش خصوصی ها و سایر عزیزان باشیم به آن امید انشاء الله.
پایان دادن به افراط و تندروی
نباید به مدیران و روسای محترم ادارات به طرزی القا گردد که رازق روزی هستند و نماینده ی توزیع مواهب لطفاً دیدگاه حاکمیتی مدیران و تنبهات مالی را از طریقی دیگر بهبود دهید تا این دیدگاه کم رنگ و محو گردد .کم کردن از حق السعی و دسترنج کسی او را عارف به الله و متقی نمی سازد…
کارآمدی بیشتر قوای محرک و خطوط مقدم ادارات و مراکز
به طور کلی امور مشترکین و شبکه کابل و هوایی و سامانه های پاسخگو نظیر ۱۱۸ و ۲۰۲۰ به علت تعامل بیشتر با اقشار مختلف جامعه خط مقدم شرکت ما هستند هر چه این خطوط مقدم آگاه تر منظم تر و با برنامه تر و پاسخگو تر باشند حتم به یقین درآمد شرکت و شوق مشترکین نسبت به استفاده از خدمات مخابرات افزون می گردد بیایید کاری کنیم تا طلایه دار تغییر در خطوط مقدم باشیم و ب ایجاد انگیزه و دلخوشی عمری از دعای خیر این عزیزان بهره مند باشیم.
شنیدن اعتراض و پاسخگویی
قشر حقوق بگیر در فشار است.گاهی این فشار با تلخی های یک مدیر شتاب میگیرد و روزگار را بر کارکنان وکارگران تلخ و سیاه میکند. کارکنان اعتراضات به حقی دارند؛ همه باید این اعتراض را بشنویم و به جای جلوگیری از اعتراضات به حق، باید همه ارکان حاکمیت اداری درصدد رفع مشکلات منجر به این اعتراضات برآیند. بیشک معترضان دلسوز نیز متوجه فضای امروز هستند و اجازه سوءاستفاده از این اعتراضات که بهانه به دست تکسانی را می دهد را نخواهند داد. کارکنان بهتر از هر کسی می توانند مراقب این مسأله بوده و اجازه ندهند اعتراضات بهحقشان زمینه سواستفاده افرادی که دلسوز نیستند را فراهم آورد.
پاسخگویی پاسخگویان
نیاز به بسط و گسترش این بند کلام نیست گاهی مسئول بالا دستی با یک نگاه دلسوزانه – صحبت مدیرانه – تدبیر عالمانه –نصحیت خردمندانه کاری را انجام میدهد که صد رقم پاداش و تشویق انجام نمی دهد.مدیران را پاسخگو کنید.
زنده نگهداشتن اعتماد کارکنان به مدیر ارشد سیستم
از هر راهی که میتوانید با زیر دست اعتماد سازی کنید. زیر دست بداند که دیده شده و حرفش خریدار دارد و مدیر ارشد هم دلسوزانه به دنبال حل مشکلات و دلجویی از مهمترین سرمایه ی شرکت که منابع انسانی آن است باشد.
سخن آخر
بدون تعارف بگویم مدیر قبلی با زدن از حق زیر دست به دنبال طویل شدن مدت حکومتش بود شما را به خدای شهیدان و مجاهدان – شما را به حق خون شهدا و درد جانبازان حقوق ما را در جهت شکوفایی مدیریتتان نکشید.به جوان هال بها دهید-در جهت حل مشکلاتشان بکوشید قول میدهم با رفاقت با کارکنان رتبه ی اول کسب درآمد را برایتان رقم بزنیم. بیایید با تغییر ۱۸۰ درجه ای نسب به مدیر قبلی مخابرات منطقه ی همدان را شکوفا کنیم.
سلام برادر عزیز
آیا این خصیصه ها و در خواست های شما در مدیر جدید وجود دارد ؟ انشاا… که باشد
اگر خدای نکرده وجود نداشت یا نقص داشت چه ؟
من فقط یک نکته را جهت یادآوری به خودم سردبیر گرامی و خوانندگان محترم یادآوری کنم که : حتی مدیر عامل شرکت مخابرات هم بدون اذن هیات مدیره همچنین اختیاراتی ندارد آنوقت ما از این برادر عزیز مدیر جدید چه انتظاراتی داریم .
آقا یک کلام ختم کلام بازنشسته کنید (اول مدیران را ) تا طرحی نو دراندازیم
با این کاروان هرگز به کعبه نرسی ای اعرابی ای ره که تو میروی به ترکستان است
یا حق خدانگهدارتان