مدیر عامل : جزو معدود دوره هایی است که همه در یک راستا حرکت می کنیم.
مخابرات ما- همایش انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و شرکتهای تابعه چهارشنبه در تهران برگزار شد.
مهندس صدری در این مراسم به نکته ای اشاره کرد که برای من جالب بود.
مهندس صدری گفت:
دوران حاضر شاید جزو معدود دوره هایی است که وزارت ارتباطات و سهام دار عمده و.. همه در یک راستا و در جهت حل مشکلات حرکت می کنند.
در هیئت مدیره و در سطح مدیران ارشد شرکت تلاش ما این است که از همان ابتدا و از روز اول تمام مشکلات را به اطلاع همه برسانیم و از همه بخواهیم کمک کنند تا این مشکلات حل شود.
ضمن اینکه تلاش کردیم نگاه ویژه ای به نیروی انسانی داشته باشیم
اعضای هیئت مدیره, نماینده سهامدار عمده و دولت هستند.تا امروز همیشه مدیر عاملان گذشته در مسائل مالی بسیار به نفع سهامداران حرکت کرده اند. بهمین جهت چنین بنظر می رسید که سهامدار عمده و دولت با خست تمام می خواهند همه درآمد مخابرات را فقط برای خودشان بردارند و کارکنان و مردم در این میان به حساب نمی آیند.
دلیل ما, عدم تصویب اجرای آیین نامه حقوق و دستمزد سال 1389 برای شاغلین و بازنشسته ها بود.طرح طبقه بندی شرکتی ها بود.
اما وقتی امروز دیده می شود که بخشی از طرح موسوم به آیین نامه 1389 برای شاغلین اجرا می شود, وقتی به فاصله ای اندک اجرای این آیین نامه برای بازنشسته ها یعنی بی پناه ترین قشر حاضر در جامعه مصوب می شود, باید به این نتیجه رسید که در هیئت مدیره خبرهایی هست.
در هیئت مدیره خبرهای خوبی هست.
تاکنون همیشه سهامدار عمده گفته است که حاضر نیست یک ریال از حق کارکنان به سمت آنان برود.اما ما اینها را در حد تعارف می پنداشتیم.
نمیدانم می توانم از این گفته ها به این نتیجه برسم که مدیران عامل در گذشته شجاعت کافی برای بردن این پیشنهادات به هیئت مدیره را نداشته اند وگرنه می توانستند هیئت مدیره را مجاب کنند.
بالاخره هر هیئت مدیره ای باشد در تصویب این موارد سخت می گیرد, و می خواهد عناصر پرداخت نیز توسط مدیر عامل مشخص گردد یا حداقل تضمین گردد. این مدیر عامل است که باید حساب و کتابش درست باشد.
تا امروز از هیئت مدیره در نظر ما سدی ساخته اند که پیوسته مخالف حقوق کارکنان بوده است.آخر آنان نماینده دولت و سهامدار عمده بوده اند!
اما امروز وقتی می بینیم که این هیئت مدیره طرح های پرهزینه ای مانند رفاهیات پرسنل شاغل و بازنشسته را تصویب می کند باید به یکی از این دو نتیجه برسیم:
1- به مدیر عامل اعتماد می کنند و منابع درآمدی احتمالیش را می پذیرند.
2- خود را از مظان اتهام مخالفت با کارکنان خارج می کنند.
دومی منطقی بنظر نمی رسد.اعضای هیئت مدیره می توانند خود را کاملا از مسیر فشار کارکنان خارج کنند.بنابراین هرگز بخاطر این موضوع طرحی را تصویب نمی کنند.
ابتدا باید مدیر عاملی باشد که روی این طرح ها کار کند, تمام اطلاعاتش را خارج کند, به منابع درآمدی جدیدی دست پیدا کند, سپس طرح را به هیئت مدیره ببرد.پس از آ« هیئت مدیره با بررسی تمام جوانب به مدبر عامل اعتماد می کند و طرحش را می پذیرد.وگرنه کدام هیئت مدیره ای حاضر می شود شرکت را زیر بار تعهدات مالی سنگین ببرد.
مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در جایی گفته است: برای همین طرح رفاهیات بازنشستگان -تصویب اجرای آیین نامه 1389 برای بازنشستگان – حداق 4 -5 ماه کار کرده ایم تا به تصویب رسید.
چهار پنج ماه کار سنگین برای تصویب یک طرح, یعنی حساب و کتاب کردن, یعنی همکاری و هماهنگی با هیئت مدیره, یعنی با هیئت مدیره تعامل داشتن, یعنی متقاعد کردن هیئت مدیره به تصویب یک طرح.
باز دوباره به حرف مهندس صدری در همایش انجمن های اسلامی برمی گردیم که گفت: دوران حاضر شاید جزو معدود دوره هایی است که وزارت ارتباطات و سهام دار عمده و.. همه در یک راستا و در جهت حل مشکلات حرکت می کنند.
باید بپذیریم که این هماهنگی و همکاری در حد قابل قبولی وجود دارد.
باید اینجا به مورد دیگری هم اشاره کنیم.
هماهنگی به تنهایی برای باور حق و حقوق کارکنان کافی نیست.باید دلسوزی و همراهی نیز به آن اضافه شود.وگرنه به جایی نمی رسیم.
دیگر اینکه در همان جلسه مهندس صدری به موضوع دیگری اشاره کرده که در بالا می بینید.اما اجازه بدهید د رمطلب دیگری به آن بپردازیم.
سلام
وقتی سرآغاز نیکی پدیدار میشود ، عده ای عادت دارند که فقط سیاه نمایی کنند
بله نقد و انتقاد و نظر آزاد است و باید آزاد بماند ، (قابل توجه مسئولین سایت) اما
طریقه بیان هر مطلب باید محترمانه و بدون تنفر باشد .
بفرض انتقاد نسبت به مدیرعامل شرکت وجود دارد ، رویه ای که قبلا در بعضی گروهها وجود داشت ، واقعا جای تاسف داشت ، بارها تذکر به ادب و احترام در هر نوع و شدت انتقاد دادم اما به بیرون گروه هدایت شدم! خوب اکنون همان منتقدان بی ادب شده اند اسطوره ساز !
دوستان هر دو روش غلط است ، بقول قدیمیها
نه از آنطرف پشت بام باید افتاد و نه اینطرف
هر کاری روشی بقاعده و احسن دارد و عدم رعایت آن ، آدم را در معرض افراط و تفریط قرار میدهد .
افراط و تفریط ، انحراف از شاهراه عدالت و انصاف است و سقوط به دره ناحقی را بدنبال دارد.
انتقاد صحیح و عادلانه و منصفانه ، برشمردن کژیها و کاستیها ، و در حد توان راه بازگشت به مسیر صحیح ، بسیار هم خوب است . اما باید به سه موضوع مهم در این باره توجه نمود :
۱. اصل انتقاد ، منشعب از اصل امر به معروف و پی از منکر است ، پس انتقاد بهتر است با پیشنهاد اصلاحی همراه باشد .
۲. حتما ادب و احترام و طریقه بیان صحیح ، در انتقاد و پیشنهاد رعایت شود .
۳. تقصیر بعضی از موضوعات مورد انتقاد را بر گردن بی تقصیر افکنده نشود!
بند سوم خیلی مهم است .
مسئولی جدید اداره شرکتی را بعهده می گیرد ، ایشان خواسته یا ناخواسته میراث دار تمام کاستیها، نقصها و عدم رعایتهای قانون و….و همچنین افتخارات و امکانات و سیستمهای برپایه صحیح شرکت خواهد بود . اما مقصر تمام کاستیهای گذشته نیست!
بله بخاطر قبول مسئولیت رفع نابسامانیها و حتی ظلمهای گذشته بر عهده ایشان خواهد بود ، چون در غیر اینصورت ایشان هم هر چند در ایجاد آنها نه ، اما در تداوم آنها بله ، مسئول خواهد بود .
اما بدون توجه به این مطلب ، تیغ تیز انتقاد بر روی ایشان آختن نیز غلط است .
اگر کسی انتقادپذیری داشت نباید از این حسن ، سوء استفاده کرد .
چرا واقعا مسئولیت های هر کاری به مسئولان عامل آن رجوع داده نمی شود؟
چکار باید کرد ؟ انتقاد نکنیم ؟ یا حتی قدر دانی کنیم ؟
خیر هر دو لازم هستند ، هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد ، اما باید منصفانه و با رعایت عدالت انتقادی و پیشنهاد ، امر به معروف و نهی از منکر سیستمی را انجام داد .
اما به خودم و همکاران ارجمند و مدیریت محترم :
چون وا نمی کنی گرهی ، خود گره نباش
ابرو گشاده باش! چو دستت گشاده نیست
این نظر شخصی اینجانب است که در صورت اینکه شخصی با نیت خیر آغاز به اجرای قانون و عدالت نماید ، خود شایسته تقدیر فراوان است ، چون در مسیر حق و عدالت است .
مهم اینست که همه همکاران باید در این مسیر ، و متحد و همفکر و همقدم راه را بسوی اهداف والای پیشرفت و توسعه ، و خدمات دهی صحیح و با کیفیت ، و رسیدن به عدالت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در شرکت مخابرات ایران بپیماییم .
“همه با هم و متحد در خانواده مخابرات ، قهرمانیم”
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری گفت: از سال ۸۹ تا کنون قرار بوده است سالانه به بازنشستگان شرکت مخابرات بین ۹ تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شود که تا کنون سالانه فقط یک میلیون ۷۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.
محمد جواد آذری جهرمی میزان بدهی شرکت مخابرات ایران به ۶۰ هزار بازنشسته این شرکت را هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این هفته نشستی با مسوولان شرکت مخابرات خواهیم داشت و تمامی دیون استان به استان پرداخت می شود.
وی در آمد شرکت مخابرات را سالانه ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت :با حذف آبونمان نه تنها در حق افرادی که کمتر از خدمات مخابرات استفاده می کردند ظلم شد بلکه در آمد شرکت را کاهش داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:۶۸ درصد در آمد شرکت مخابرات برای پرداخت حقوق کارکنان این شرکت پرداخت می شود.
در پایان این نشست از لوح یادبود این گفتمان رونمایی و از چهار نفر از فعالان عرصه ارتباطات الکترونیکی شهری استان اصفهان تجلیل شد.
سلام
این گفته آقای مهندس صدری اگر خنده دار نباشد حتما جالب است!
“دوران حاضر شاید جزو معدود دوره هایی است که وزارت ارتباطات و سهام دار عمده و.. همه در یک راستا و در جهت حل مشکلات حرکت می کنند.”
همه با هم به کجا می رویم؟
به سمت از بین بردن شرکت مخابرات ایران! مخابرات استان ها از بین رفتند و میروند!
اکثر پرسنل فعال در حال بازنشسته شدن می باشند و هیچ فکری برای جایگزینی نداریم!
روز به روز به پرسنل فشار زیادتر می آورند و اخیرا در حال فروش اماکن رفاهی آنان می باشند!
برنامه ای برای توسعه وجود ندارد!
مدیران ارشد معلوم الحال در پایتخت چه ها که نمی کنند!؟
مخابرات حیاط خلوت FCP ها شده است! شرکت های دوست آقای صدری ،بدهی هایشان را پرداخت نمی کنند!
اختلافات در هیات مدیره!
یکپارچگی بین ثابت و سیار انجام نمی شود!
تنها برخی اقلام رفاهیات که حقوق کارکنان است تنها در سال جاری پرداخت شده است!
سود سهامدار نخستین اولویت سهامدار است، حتی اگر به از بین رفتن منابع شرکت بیانجامد!
گم توانی دولت و شرکت مخابرات ایران در بحث حذف درآمد آبونمان خطوط، مشهود است!
به بهانه یکپارچه سازی، شرکت های دوست آقای صدری نرم افزارهای بنجل خود را جایگزین نرم افزارهای اصیل مخابرات ایران می کنند!
آقای وزیر در حیاط خلوت مخابرات از منابع این شرکت ملی برای تبلیغات ریاست جمهوری اش استفاده می کند!
ترکیب منابع انسانی مخابرات ایران که مبتنی بر نیروهای رسمی و قراردادی و پیمانکاری بود به نفع سهامدار و به ضرر صنعت مخابرات کشور در حال فروپاشی است!
شرکت های شسکام و خدمات اول هزینه های هنگفتی را بدلیل سوء مدیریت مدیران حاضر سربار مخابرات می کنند!
همراه اول بعنوان سوگلی سهامداران در خدمت مخابرات ایران نیست و آینده فروشی می کند! و ….
بله همه هم سو شده اند که ریشه مخابرات ایران و صنعت مخابرات کشور و متخصصان این صنعت را بخشکانند!!!
واقعا صحیح فرمایش فرموده اند
همه قدرتمندان و برده داران در یک راستا حرکت میکنند
هر کس و سازمانی هم نقش خود را ایفا میکند !
قلم به مزد هم که در روزگار فقر فلاکت و خودخواهی فراوان است
یکی نیست بپرسد اینهمه فریاد همه کارکنان از هر دسته ای چیست؟
فقط تبلیغات و به بن بست بردن عموم
اینها همه از حب دنیا و خباثت و نفوذ شیطان است
خوب است مدیر عامل محترم فکری هم به حال افراد در شرف باز نشستگی طبق وعده ای که داده بودند نیز بکنند وتعداد زیادی از افراد را از بلاتکلیفی برهانند این هم به نفع شرکت وهم به نفع اافراد بلاتکلیف که منتظر اجرای قول اقای صدری هستند می باشد و هم امری خدا پسندانه تا این افراد با تضییع حق ناشی از یک تبعیض در شرکت به جرم داشتن مدرک کارشناسی با نارضایتی شرکت را ترک نکنند
آقای مدیرعامل عزیز همه ما قدر زحمات شما رو میدانیم و هم اینکه شما به تنهایی نمیتوانید مشکلات شرکت و کارکنان را حل کنید اما کارکنان در این چند سال دردهای انباشته زیاد دارن که رفاهیات(ی که جز آیین نامه مصوب هیئت مدیره هم بوده) تنها بخشی از آن است (که بخشی از رفاهیات هم که در این چندین سال پرداخت نشده جزء کوچکی از آن است ما در این چند سال نه گروه گرفته ایم نه ارتقا نه منزلت شغلی نه حق جذب نه اماکن رفاهی مناسب نه….. امیدوارم در ادامه مسیر برای احیای امیدواری کارکنان به آینده شرکت و برگرداندن حس تعلق به شرکت در درون تک تک ما کارکنان نگاهی به سایر حقوق تضییع شده ما نیز بندازید
با تشکر از شما
با سلام خدمت مدیر عزیز و محترم . اگه واقعا تنها دوره ی اتحاد مدیران رو به عینه تجربه می کنید مشکل ما قراردادی ها رو حل کنید چون ما تا حالا چنین شرایطی رو تجربه نکردیم . وامیدی هم نیست که دوباره این اتحاد ایجاد بشه . برگ زرین برای دوره مدیریت خودتون ثبت کنید .هر کاری که لازمه و هر اصلاحی در قوانین لازمه زحمتش رو بکشید . اجازه ندید در دوران بازنشستگی مون یه چشم اشک و یه چشم خون باشیم . ما برای ورود به شرکت زحمت کشیدیم . مفتکی نیومدیم و هفده سال خالصانه زحمت کشیدیم و صادقانه رفتار کردیم . شما هم لطف کنید و پاسخ زحمت ما رو با رحمت ختم به خوشی و شادی کنید . ممنونم
بس کنید .کم با احساسات این جوانهای بخت برگشته بازی کنید. .اینقدر قیافه انسان های دادرس بخودتون نگیرید
ما شرکتیها همیشه ناچار به اعتراض و تجمع بودیم هر چند که تابحال کسی به خواسته هامون توجه نکرد اما مدیرعامل صدری دوباره امید رو زنده کرد همه رو آروم کرد دارن نشون میدن که حتی صداهای پایین رو میشنوند و کارکنان براشون مهمند. ایشون رو همه چی برنامه ریزی کرده بودند اما احتمالا فکر نمیکردند که تو مخابرات اینقدر درمونده ببینند اونایی که حتی باور معجزه هم براشون سخته.
امیدواریم مدیرعامل فکری در خصوص در اختیار گذاشتن اماکن رفاهی به شرکتیها هم بکنند مثل همکاران رسمی. تا شرکتیها هم بتوانند در همه شهرها خصوصا تهران از اماکن رفاهی بهره مند بشن. یه فکر اساسی هم برای شامل شدن تمام کارکنان شرکتی در طرح طبقه بندی مشاغل بفرمایند این خواسته همه ست برای ماها برآورده شدن این نیازها عین معجزه ست.
سلام از اقای مدیر عامل خواهشمندم در جهت افزایش اعتماد کارکنان و بالابردن روحیه کاری به مطالبات کارکنان رسمی ارزش و بهاء بیشتری قائل شوند در این راستا پیشنهاد می شود نسبت به اجرای ایین نامه حقوق دستمزد به صورت برنامه ای با ملاحظات درآمدی شرکت اقدام نمایند . ضمنا ارزش به کار نیروهای شرکت با مشخصه تعهد – پیگیری – وجدان در اولویت قرار گیرد .