مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تحلیلی بر همایش اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و شرکتهای تابعه

مخابرات ما (حاصلی)  – همایش اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های وابسته ، نقطه عطف مثبت دیگری در روند تحولات شرکت مخابرات ایران است .
دعوت و حضور مخابراتی ها از هر قشر و دارای هر پست سازمانی در این همایش نشاندهنده انتخاب مسیری روشن ، صحیح و آینده ساز می باشد .
توجه به قطعنامه پایانی آن روشنگر بسیاری مسائل مهم می باشد. زیراقطعنامه پایانی همایش، منبعث از مرامنامه و رویکرد مجموعه اتحادیه و دیدگاه های شرکت کنندگان در همایش است .

ولایت مداری و التزام عملی به رهنمودهای ایشان بالاترین و والاترین عهد بسته شده شرکت کنندگان در همایش است .
در این میان توجه به اقتصاد مقاومتی، (که قبلا هم عرض کردم در اولین پیام مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران جزء برنامه های ایشان اعلام شده بود) ، در این همایش مورد تاکید قرار گرفت. متعاقب آن بیان گردید که : ” از آنجا که پیشرفت های تکنولوژیک ، علیرغم ضرورت و تناسب با مأموریت شرکت مخابرات ایران، گاه بر خلاف سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، وابستگی اقتصادی و تکنولوژیک به بیگانگان وجبهه استکبار را تشدید خواهد کرد، بر ضرورت اتخاذ تدابیر و راهکار هایی که به کاهش این وابستگی و تقویت اقتصاد مقاومتی بی انجامد ، تأکید کرده و توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت های دانش بنیان در کنار توسعه همه جانبه ساختار تحقیق و نو آوری ( R&D) در سطح شرکت مخابرات ایران و استان ها، را مورد تأکید قرار می دهیم .”
این نشانه هوشمندی و یکی از مهمترین راهبردها و برنامه های آتی شرکت است که مطمئنا جزو نظرات و دیدگاههای ارائه شده توسط مدیریت ارشد شرکت به همایش بوده است . توجه کامل به بازنشستگان و کلیه پرسنل شاغل در شرکت مخابرات و احقاق حقوق و این سرمایه های گرانقدر نیز در همین راستا بوده است .
مسلما احقاق حق تنها جنبه های مالی آن نبوده و نیاز پرسنل توانمند به سیستمی که بتوانند در آن با استعدادهای شکوفا شده ، شرکت را به قله های دانایی و توانایی برسانند نیز مدنظر خواهد بود .
تدوین و اجرای پیوست فرهنگی در مجموعه ارتباطات نیز کار بسیار صحیحی بود که پیشنهاد آن انجام گرفته و با کمک مسئولان برای بهینه سازی و جهت گیری صحیح درون سازمانی و همینطور استفاده برون سازمانی از تکنوازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
در جهت هم اتحاد شرکت و هم رفع و جبران آنچه تاکنون غفلت شده فراز پایانی قطعنامه بود ، به اینصورت که ، درخواست توسعه و تعمیق فضای تفاهم و وحدت در سراسر سازمان و حمایت و پشتیبانی کامل از تشکل های کارگری و شورایعالی هماهنگی مخابرات سراسر کشور، بعنوان نمایندگان قانونی جامعه کارگری مخابرات ، و تقاضای همکاری با تشکل های مذکور برای احیای حق عزیزان جامعه کارگری مخابرات سراسر کشور ، از مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مدیران سیاستگذار ، نکته نهایی و بسیار مهم و یکی از راهکارهای اساسی پیشرفت و توسعه ، در قطعنامه بود .
سخنرانیهای مقامات مسئول فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی در این همایش نیز تاکید بر اتخاذ راه صحیح (هرچند در ظاهر دشوار و پرهزینه) در جهت ایجاد اتحاد فراگیر بهمراه احقاق حقوق هم شرکت و هم پرسنل و همفکری و همراهی و هم قدمی در راه پرافتخار توسعه متوازن و انسان مدارانه و آینده روشن شرکت مخابرات ایران و کشور بود .

 

981990cookie-checkتحلیلی بر همایش اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و شرکتهای تابعه

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام. لطفا” به عنوان همایش دقت کنید: هجدهمین همایش سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکتهای تابعه : حالا ارتباط آن را با شرکت مخابرات ایران پیدا کنید ؟ اصلا” ارتباطی وجود داره . که قطعنامه صادر کنیم . زمین و زمان را به هم بدوزیم. شده آش شعله قلمکار.چرا هیچ چیز سر جای خودش نیست . یکی یک حرفی بزنه . نکنه من اشتباه میکنم و اون چیزی که سر جای خودش نیست هوش و حواس منه .

  2. همکار رسمی می گوید

    روحیه و انگیزه کاری با دادن حق و حقوق قانونی به پرسنل بالامی رود و این کار باعث بالا رفتن بهره وری و پرستیژ شرکت خواهد شد . با دست شکسته می توان کار کرد با دل شکسته و رنجور خیر.به نظر من شرکت نیازی به برگزاری چنین سمینارهایی ندارد اصل را درست کنید فرعها درست خواهند شد . ایا مدیران نمی دانند که مشکلات وجود دارند ؟ ایا برای حل مشکلات باید ان را رسانه ای کرد و سمینار برگزار کرد؟30سال جوانی خود را با تمام مشکلات کاری ان زمان در شرکت سپری کردیم و الان بعد از 30سال دغدغه معیشت خود داریم. . قیمتهای اجناس یک شبه چند برابر می شود و حقوق ما سالیانه 10درصد افزایش می یابد ایا این تزریق ناامیدی در بین ما نیست؟این از وضعیت مامور سراها . این از وام 2 میلیونی تعاون . این از حقوق . این از ثبت عملکرد .این از وضعیت صندوق 6درصد. این از گرو ههای معوق . این از رفاهیات . این از وضعیت کارگزاران . این از طبقه بندی مشاغل . متاسفانه مدیران گذشته تا توانستند بر کوه مشکلات افزودند و کسی هم انها را وادار به پاسخگویی نمی کند . چرا جایگاه مخابرات عزیز را تا این حد کوچک کردند؟در سال 60کل تلفنهای ثابت حدود یک میلیون شماره بود اما الان بیش از 40میلیون شماره . ان زمان موبایل و اینترنت ثابت وسیارنبود وضع بهتر از الان بود واقعا چرا باید اینطور باشد؟ خدا از انها نگذرد که شرکت مخابرات را به این روز انداختند که برا ی یک اعتبار یک میلیونی برای خرج و مخارج یک اداره در شهرستان باید مدتها انتظار کشید این برای ما حقارت است نه سربلندی. سردبیر عزیزو همکاران گرامی اگر غیر از این است با بزرگواری خودتان مرا ببخشید.

    1. مسلمان می گوید

      به شما بخاطر گفتن این حقایق در این سرزمین تبریک عرض میکنم.

    2. محمد حاصلی می گوید

      سلام

      همکار گرامی حق با شماست

      ظاهر سازی و ظاهر فریبی آنهم با نقابهایی که ما به آن اعتقاد داریم ، کار را به اینجا کشانده است
      نیاز به عدالت و عمل وجود دارد
      اما دنیا بسیار فریبنده است ! مرگ را برای همسایه می خواهند !
      غافل اینکه عذاب خوار کننده خداوند یقه ظالمینی که در دل بر بیچارگان بی فریادرس می خندند و در ظاهر عوام فریبی را پیشه کرده اند ،…

  3. انجمن اسلامی کیلویی چند؟ می گوید

    سلام
    این بیانیه ها که کلی شعارگویی بیش نیست! به چه دردی می خورد؟
    آیا انجمن اسلامی باعث شده است بی حجابی در مخابرات کمتر شود؟
    آیا انجمن اسلامی باعث شده است حقوق کارکنان رعایت شود؟
    آیا انجمن اسلامی باعث شده است نمازخانه ها در موعد نماز ظهر شلوغ شود؟
    آیا ….
    هر ساله یک گردهمایی و یک سری تعریف و تمجید از مدیران و میزبانان برای تضمین اینکه سال بعد هم همایش برگزار شود.
    فرصت بودن کارکنان در کنار هم در قالب یک تشکل را می سوزانند و خیال مدیران هم راحت است که توانسته اند چنین تشکل های کارمندی را کنترل کرده و در دست خود بگیرند!!
    تشکل باید موثر باشد. تشکل باید هدف داشته باشد. تشکل نباید وابسته باشد. تشکل باید ریشه در درون کارکنان داشته باشد. تشکل نباید ساکن باشد. تشکل باید با کارکنان ارتباط داشته باشد.

    1. ناشناس می گوید

      جان مطلب را بیان نمودی درود برشما /البته نماینده کارگران هم حق والانصاف تابحال زیاد زحمت کشیدند ولی تو این مورد حق با این همکار محترم است.

نظرات بسته شده است.