مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آموزش قدم به قدم ثبت نام کارت سوخت با استفاده از اپلیکیشن دولت همراه

مخابرات ما-

طبق اعلام دولت قرار است دوباره استفاده از کارت سوخت در کشور اجباری شود و خودروها و موتورسیکلت هایی که فاقد کارت سوخت هستند قادر به استفاده از سوخت های یارانه ای نیستند. در حال حاضر صدها هزار خودرو وجود دارند که کارت سوخت ندارند و یا اینکه کارت سوخت خود را یا گم کرده اند و یا رمز آن را فراموش کرده اند. بر اساس جدول زمان بندی که دولت اعلام کرده است قرار است افراد با توجه به تقسیم بندی که انجام داده است از طریق مراجعه به پلیس + 10، درگاه ملی خدمات دولت همراه به آدرس  https://mob.gov.ir  و یا اپلیکیشن دولت همراه برای ثبت نام کارت سوخت خود اقدام نمایند. استفاده از اپلیکیشن دولت همراه یکی از آسان ترین شیوه ها برای تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت و ثبت کارت سوخت است و هیچ هزینه ای برای افراد ندارد. در این گزارش قصد داریم روش ثبت نام کارت سوخت از طریق اپلیکیشن را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با این روش با ما همراه باشید.

مرحله اول :

در قدم اول باید این اپلیکیشن را دانلود کنید برای این کار می توانید از طریق لینک زیر این برنامه را از کافه بازار دانلود و نصب نمایید.

مرحله دوم :

بعد اینکه برنامه را با موفقیت دانلود و نصب کردید باید شماره تلفن همراه خود را در قسمت مشخص شده وارد نماید تا کد فعال سازی برای شما ارسال شود.

مرحله سوم :

بعد از فعال سازی برنامه در کادر مشخص شده باید کد ملی خود را به همراه تاریخ تولدتان در این برنامه وارد نمایید. پس از تایید و ورود به اپلیکیشن دولت همراه، روی گزینه ثبت نام در سامانه هوشمند سوخت بزنید تا وارد صفحه بعد شوید.

مرحله چهارم :

در این مرحله باید ابتدا نوع وسیله نقلیه خود یعنی خودرو و یا موتورسیکلت را مشخص کنید و سپس باید اطلاعات مربوط به وسیله نقیله تان را در کادر مشخص شده وارد نماید. توجه کنید حتما باید شماره تلفن و وسیله نقلیه به نام شما باشد تا ثبت نام شما کامل شود. برای این کار شما می توانید از دو روش برای ثبت اطلاعات مربوط به  وسیله نقلیه خود اقدام نماید. روش اول به صورت دستی کد شناسایی (vin) را وارد نمایید و یا بارکد روی کارت خودرو را از طریق نرم افزار اسکن کنید.

مرحله پنجم :

پس از تایید اطلاعات وسیله نقلیه شما توسط اپلیکیشن، لیست شماره کارت های بانکی شما به نمایش در می آید و شما می توانید با انتخاب یکی از کارت های بانکی خود یکی از آنها را که قصد تبدیل به کارت سوخت دارید انتخاب کنید و تایید کنید.

مرحله ششم :

در نهایت اطلاعات وسیله نقلیه و کارت بانکی شما نمایش داده می شود و با انتخاب ثبت نهایی یک پیامک با این محتوا برای شما ارسال می شود:

«درخواست شما ثبت و در حال بررسی است»

بعد از مشاهده پیام بالا کار ثبت کارت سوخت شما به پایان رسیده است و پس از بررسی و تایید، تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت با موفقیت انجام شده است.

989130cookie-checkآموزش قدم به قدم ثبت نام کارت سوخت با استفاده از اپلیکیشن دولت همراه

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.