مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- سرویس های دیجیتالی را مجانی فعال کنید.

مخابرات ما (سردبیر) – روز گذشته درست در داخل یک جلسه چیزی ذهنم را تسخیر کرد که تا این لحظه با من است.

“تغییر رفتار مردم در استفاده از موبایل و تلفن ثابت”

با خودم فکر می کردم اگر همین امروز شماره موبایل ما کارکنان مخابرات را از لیست مشخصات تلفن ثابت منزل ما بردارند و به لیست مکالمات مراجعه کنند، چقدر از این مکالمات با تلفن ثابت قابل انجام بوده است!

ببینید! اصلا هدفم اشکال گرفتن از رفتارهای خودمان نیست, بلکه دنبال راه حل هستم! رفتارهای ما خودبخود بوجود نیامده حاصل 50 سال تبلیغات است!

بگذریم! اگر به لیست مکالمات خودمان نگاه کنیم می بینیم که بخش زیادی از این مکالمات با تلفن ثابت قابل انجام است اما ما از همان ابتدا سراغ موبایل می رویم.چرا؟

دلایل ساده ای دارد!

شماره گیری با تلفن ثابت  دشوار است.

موبایل چنان به ما چسبیده است که به چیز دیگری فکر نمی کنیم!

تبلیغات روی موبایل است! تلویزیون سینما, فیلم, مستند و … کدامشان از تلفن ثابت استفاده می کنند؟ قهرمان فیلم از موبایل استفاده می کند یا تلفن ثابت؟

خواهش می کنم توجه کنید!

وقتی ما کارکنان تلفن ثابت همه مکالمات را روی موبایل برده ایم از مردم چه انتظاری داریم؟

باز تاکید می کنم روی دلایل ایجاد این فضا تا بدانید دنبال بهانه گیری نیستم.

استفاده از موبایل بدلیل مجانی بودن نرم افزارهای مختلف و حافظه زیاد و … بسیار ساده شده است اما بسیاری از این امکانات روی خط ثابت ما هست ولی آن را با هوشمندی معکوس بسته ایم! مردم باید پول بدهند تا ما سرویسی را فعال کنیم! همان سرویسی که بطور مجانی روی موبایل وجود دارد!

.

آقایان! در کدام کشور برای دادن این سرویس ها از مردم پول می گیرند؟ حتی اگر هم بگیرند چرا باید ما برایش پول بگیریم؟ در حال حاضر درآمد ما از این سرویس های پولی چقدر است؟

.

راه رفته را برگشتن بسیار دشوار است.راهی که در طی ده سال گذشته با ثابت و موبایل رفته ایم باید برگردیم.البته کسی ما رانترساند.با یک برنامه ریزی درست و تبلیغات در طی دو سال می توان تمامی رفتارهای مردمی را تغییر داد.همه را هم اگر نشود بخش مورد نیاز ما تغییر خواهد یافت.

امروز همه ما برای موبایل زندگی می کنیم در حالی که حقوق ما از ثابت تامین می شود.

.

راه حل امروز پیش روی ماست.

الف-باز کردن تمامی سرویس های دیجیتال روی خطوط ثابت

ب- تبلیغات درست روی این سرویس ها

ج- مشخص کردن دقیق جامعه هدف (در شش ماهه اول روی مردان و زنان مسن, در شش ماهه دوم روی میانسالان و ….)

.

مجبورم در انتها به یک موضوع اشاره کنم که شاید خیلی ها را از من برنجاند.اما من فرصت چندانی ندارم برای جلب محبت دیگران

.

امروز مدیران مخابراتی می گویند در همه دنیا سلیقه مردم نسبت به استفاده از تلفن ثابت تغییر کرده.تلفن ثابت رو به افول است. تلفن ثابت به مرور می میرد و ….

.

آقایان! کجای این جامعه ما به کشورهای پیشرفته دیجیتال می خورد که رفتار ما نسبت به تلفن ثابت شبیه باشد؟ چرا به زور رفتار جوامع دیگر را به خورد ما می دهید تا سوء مدیریت خود را توجیه کنید!؟

الان بروید ببینید چقدر از تقاضاهای مردم برای تلفن ثابت بدون پاسخ مانده است!

بله! اگر مکان اشبع را پر از سوییچ کنید چیزی گیرتان نمی اید اما بروید ببینید در دل همین شهرهای بزرگ و پیشرفته چقدر تقاضای تلفن ثابت دارییم که بی پاسخ مانده است!

حالا بروید بگویید در دنیا تلفن ثابت مرده است!

سرویس های مبتنی بر تلفن ثابت از جمله ای دی اس ال هنوز با صرفه تر است اگر شما بتواننید سرویس درستی به مردم بدهید! چقدر تقاضای ای دی اس ال روی کافوهای نوری وجود دارد که ما نمی توانیم برآورده اش کنیم؟

.

بجای شعارهای متظاهرانه و بر اساس جوامع خاص- که برای گشت و گذار چند روزی آنجا بوده اید به واقعیت موجود در مملکت خودتان برگردید!.

.

تمامی سرویس های دیجیتال ثابت را بسته ایم ولی انتظار داریم با موبایل رقابت کند!

.

خیلی دلم میخواست به دلایل ظهور و بروز حرفهای غیرکارشناسی پس از خصوصی سازی بپردازم اما مطلب خیلی طولانی می شود.

اما اجازه بدهید حرفم را با یک سوال به پایان ببرم! شاید پاسخ بسیاری از سوالات ذهنی ما در بیاید!

.

چرا درست از زمان خصوصی سازی و پس از آن, ناتوانی تلفن ثابت در مقابل موبایل خودش را نشان داده است؟ چرا از زمان خصوصی سازی تلفن ثابت ناکارآمد و بدون درآمد شده است؟

چرا؟

 

989560cookie-checkسردبیر- سرویس های دیجیتالی را مجانی فعال کنید.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. پیرمرد می گوید

    با سلام و خسته نباشید یک نکته ای که در بسیاری از مراکز دیچیتال تلفن ثابت مغفول مانده همین کارتهای خطوط دیجیتال هستش که بصورت پراکنده در مرکز شهری یافت میشه و بلااستفاده مانده و هیچ استفاده خاصی برایش تعریف نشده فقط چون سرعت رشد مراکز همراه اول زیاد بوده وچون فکر میکردند عقب مانده و قدیمی هستش در نتیجه بکار گرفته نشد و خود بنده در مرکز که بودم بصورت آزمایشی به سیستم کامپیوتر وصل و استفاده نموده ام که شبیه همین مودمها عمل میکرد و خیلی هم جالب بود البته ان زمان سرعت اینترنت در حد دایل آپ بوده …..و لازم بذکر هستش که خیلی از دستورات سیستم هستش که ما به هیچوجه به مردم عرضه نکرده ایم که بعضی از این کدها خیلی جالب هستش و بنده در طول خدمت خود مطالعات زیادی روی همین دستورات داشته ام وبشما میتوانم این نوید رو بدهم که بیشتر مراکز دیچیتالی شهری امکان زمین زدن همراه اول رو دارند فقط دستور را بدهند…..!!!!!!

  2. حاصلی می گوید

    سلام

    زنده باشید سردبیر دانا و محترم

    بعد از مدتها مطلبی کاملا صحیح و راه حلی جهت جلوگیری از صبر و ایجاد درآمد فرمودید

    تمامی وزارتخانه ها شرکتها و ادارات و مغازه ها و محلهای کسب و کار آزاد حتما نیاز به تلفن ثابت

    داشته و از آن استفاده میکنند

    حتی اینجانب دیده ام که رستورانها و فروشگاهها و حتی مغازه های عادی بدنبال شماره تلفن رند برای ، تلفن ثابت محل کارشان هستند ، اینها تعداد بسیار کثیری هستند
    ضمنا اکثریت قریب به ۹۰% منازل تلفن ثابت دارند و تمام منازل نوساخت نیز درخواست تلفن ثابت دارند ، این ارقام با آمار گیری ساده ای در مراکز تلفن ثابت بدست می آید
    پس تعداد تلفنهای ثابت آمار بسیار بالایی دارند و حتی با وجود تلفن همراه ، هنوز درخواست فراوانی برای دایری تلفن ثابت در سطح کشور وجود دارد

    نکته بسیار مهمی که جناب سردبیر محترم اشاره فرموده و سرنخ آنرا خدمت همکاران محترم و مدیران محترم داده اند ، استفاده صحیح از این امکانات موجود و پتانسیل عظیم در جامعه و ایجاد سرویسهای مطلوب رایگان است که ، مشترکین به استفاده هرچه بیشتر از تلفن ثابت ترغیب گردند
    اینکار نیاز به مطالعه اجتماعی و اقتصادی و روانشناسی جامعه هدف ، برای دستیابی به وضعیت واقعی فعلی آن و بدست آوردن راههای توسعه و ترغیب مشترکین و راحتتر کردن استفاده آن می باشد ،
    سپس طراحی برای کار همزمان روی سرویسهای تلفن ثابت و دیگر موارد تسهیل و ترغیب کننده استفاده از آن بصورت علمی و هدفمند و همچنین تبلیغات ساده و روشن استفاده و مزایای آن برای مشترکین هدف می باشد
    اینکار نه زیاد سخت است و نه آنچنان هزینه بالایی می طلبد
    اعتماد و اطمینان به کارکنان و مردم و دریافت پیشنهادات کارکنان و مردم ، کارکنان بعنوان کسانی که این سرویس را با تسهیلات مطلوب ارائه میدهند و مردم بعنوان استفاده کننده و درخواست دارنده سرویس مورد نظرشان جهت استفاده بیشتر ، می تواند بتنهایی بسیاری از مشکلات این راه را حل کرده و مسیری مطلوب و مطمئن برای استفاده بهتر و بیشتر مشترکین از تلفن ثابت و تواناییهای آن ایجاد کنند .
    برای اینکار پیشنهاد اینجانب به مدیر اجرایی محترم ارشد شرکت ، مسابقه و فراخوان طراحی این مسیر البته بعد از مطالعه اولیه علمی ، می باشد .

    محمد حاصلی
    مخابرات منطقه تهران

نظرات بسته شده است.