مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نیمی از مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند

مخابرات ما- به گزارش خبرنگار ایرنا ، «رامین قلی زاده» وزیر حمل و نقل ،ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان ، روز چهارشنبه در کنفرانس بین المللی نوآوری خزر در باکو ، افزود: 3 میلیارد و 700 میلیون انسان به اینترنت دسترسی ندارند و دلیل آن گران بودن استفاده از فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های آن است.
وی افزود: بر اساس برآوردهای این اتحادیه، برای دسترسی یک میلیارد و 500 میلیون نفر به اینترنت نیاز به 450 میلیارد دلار سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به توسعه خدمات ارتباطی در جمهوری آذربایجان ، گفت: شمار سیم کارت تلفن همراه در جمهوری آذربایجان 6 درصد بیشتر از جمعیت این کشور است.
قلی زاده گفت: بیش از 80 درصد جمعیت کشور آذربایجان، کاربر اینترنت و 68 درصد از خانوارها دارای کامپیوتر و سهم کاربران بی سیم باند پهن 73 درصد است.
کنفرانس بین‌المللی نوآوری خزر همزمان با برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات و نوآوری‌های نوین ‘ باکو تل-2018’ ،در شهر باکو برگزار شد. موضوع این کنفرانس «ارتباطات دیجیتالی برای توسعه پایدار» است و وزیران ارتباطات و فنآوری اطلاعات جمهوری آذربایجان ،ترکیه ، روسیه ، بلاروس ، لیتوانی ، افغانستان و محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و نیز مسئولان و نمایندگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 14 کشور دیگر در آن حضور دارند.
نمایشگاه بین‌المللی « باکو تل -2018» که روز سه شنبه آغاز شده است به مدت چهار روز در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بر پا خواهد بود.
در این نمایشگاه 200 شرکت از 20 کشور جهان ،از جمله 14 شرکت ایرانی حضور دارند.

989760cookie-checkنیمی از مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.