مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ماهانه 30 میلیارد تومان, هزینه تصمیم جدید مخابرات برای رفاهیات شاغلین و بازنشسته ها.

نادری 80

مخابرات ما- من فقط تصمیم گرفته ام بجای سهامداران مخابرات به تصمیمات جمعی نگاه کنم.سهامدار حردی که روز جمع سر و صدایش را بلند می کند …

مخابرات ما- امروز می خواهم به وضعیت مخابرات از نگاه سهامداران جزء و کل در زمان برگزاری مجمع نگاهی بیندازم.

گروهی از میانه روها معتقد هستند که هزینه های مخابرات در سال جاری بیش از توانش افزایش یافته لذا نباید تا مجمع بار دیگری به آن تحمیل کرد.این گروه می گویند بخاطر بیاورید که سال پیش سهامداران خرد مخابرات در مجمع چگونه به مخابرات تاختند برای افزایش هزینه های پرسنلی!

بیایید حساب کنیم.

یک نگاه ساده به رقم پرداختی رفاهیات نشان می دهد که بازای هر نفر چه شاغل و چه بازنشسته فقط برای افزایش رفاهیات بیش از 600 هزار تومان به سرجمع هزینه های مخابرات اضافه شده است.فرض کنید سرراست، نفری 500 هزار تومان اضافه شده.

17 هزار شاغل و 45 هزار بازنشسته، می شود 62 هزار نفر دریافت کننده رفاهیات از مخابرات بصورت ماهانه.

62000 تا 500 هزار تومان عددی می شود حدود32 میلیارد تومان در هر ماه.

در یک سال 384 میلیارد تومان هزینه به هزینه های پرسنلی آن اضافه شده است بدون اینکه این افزایش هزینه در درآمد آن اثری داشته باشد.

کل درآمد تلفن ثابت چقدر بوده است در سال 1396؟

آیا بقدر همین افزایش هزینه بوده است؟

.

اشتباه نکنید! من هرگز با افزایش دریافتی کارکنان مخالف نیستم.معتقدم درآمد سیار نیز باید به بخش ثابت واریز شود.ولی فعلا فقط ماییم و این درآمد محدود.ضمن اینکه قرار شد از نگاه سهامدار جزء که سال گذشته کی گفت اگر هزینه پرسنلی را کاهش می دادید الان ده تومان سود به هر سهم اضافه شده بود!

از نگاه آنان می خواهیم به مسئله نگاه کنیم!

بالاخره آنها کسانی هستند که هیئت مدیره نمایندگی آنان را دارند.یعنی هرگز هیئت مدیره نماینده کارکنان نیست! نماینده سهامدار است و باید ابتدا برای او بیندیشد و تصمیم بگیرد وگرنه او را از کار برکنار خواهد کرد.

باز هم باید خاطرنشان کنم که قرار نیست به هیئت مدیره عدالت ، خقوق از دست رفته کارکنان در سالهای پیش، کمبود حقوق شرکتی ها و …. را یادآوری کنیم.

اما سهامدار حق دارد که به هیئت مدیره تعداد زیاد شاغلین، افزایش بی حساب کارکنا ندر طی سالهای گذشته و … را یادآوری کند.

به نظر شما هیئت مدیره چه تصمیمی خواهد داشت؟

حالا لحظه ای تصور کنید که در روز مجمع و در مقابل سهامدارانی قرار گرفته اید که زبان تند  تیزشان بکار افتاده است!

حالا یک نفر بمن بگوید راه میانه چیست؟ راه میانه ….!

993730cookie-checkماهانه 30 میلیارد تومان, هزینه تصمیم جدید مخابرات برای رفاهیات شاغلین و بازنشسته ها.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
28 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    سهامداری مخابرات پرسود ترین سهام های موجود در بین شرکتهای ایرانی است . سهامداری که هر سهم را 100 تومان خریداری کرده بود حالا دارد به ازای هر 100 تومان 40 تومان سود می برد .وتمام این 40 تومان از جیب من کارمند خالی می شود .حساب کنید الان اگر شرکت دولتی بودیم چقدر حقوق می گرفتیم و حالا چقدر ! سهامداران توجه کنید اگر ما طلبی داریم این طلب بر حق است و مطابق ایین نامه ای هست که توسط هیات مدیره شرکت تصویب و به تایید وزارت کار رسیده و شما بعد از تصویب برای اینکه سود بیشتری ببرید ان را ناقص اجرا کردید ! ضمنا قسمتی از این حقوق متعلق به همسر و وفرزندان ماست ! اگر این حق را دادید دعای خیر در انتظار تان خواهد بود ولی اگر نه ! مسلما عاقبت خوبی در انتظارتان نخواهد بود.
    خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خوشنود باشی و ما رستگار

  2. hamkar987 می گوید

    راه میانه:
    کاهش مازاد نیروی انسانی و سپس پرداخت به مابقی کارکنان براساس قانون 89. نیروی مازاد انسانی شامل چند گروه میشود:
    1- نیروهای رسمی که شامل بازنشستگی میشوند.
    2- نیروهای مازاد شرکتی که به روشهای فراقانونی و با روابط و توصیه وارد شده اند.(بازخریدی)
    3- نیروهای قراردادی یا رسمی که تمایلی به کار در مخابرات ندارند.(بازخریدی)
    براحتی با نیروهای رسمی باقیمانده و با سازماندهی مناسب ساختارسازمانی میتوان جای خالی آنها را پر کرد و با پرداخت حقوق مکفی و بالای خط فقر و با هزینه نیروی انسانی کمتر از نصف هزینه فعلی برای پرسنل باقیمانده انگیزه و توان و نشاط آنان را چند برابر نمود.
    این راهی است که همه جای دنیا انجام میشود.
    این جراحی درد دارد ولی یکبار برای همیشه تکلیف این مرگ تدریجی را برای کارگر و کارفرما مشخص میکند.

  3. همکار می گوید

    باز هم مثل همیشه از این چندرغاز حقوق نیروهای شرکتی میتوانند بزنند و چاله وچوله ها را پر کنند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کاش باهات می شد شوخی کرد!
      کاش!
      چون ….. حیف!

  4. بازنشسته مخابرات می گوید

    سلام سردبیر..خسته نباشی ..ممنون..سردبیرآیا مشخص شده این ماه خوارباربه بازنشسته ها پرداخت بشه وچن ماه هست..ممنونم

  5. بازنشسته مخابرات می گوید

    سلام.سردبیر رفاهیات معوقه ندارد منظورتون چیست..یعنی رفاهیات که درسال ۸۹ تا الان باید پرداخت میشده هیچکس طلبی نداره..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      من نمیگم طلبی نداره
      من چکاره ام
      من میگم فعلا برای سال 97 تصویب شده
      معوقاتش حدود 1000 میلیارد تومن میشه فقط برای بازنشسته ها ، نه شاغلین، که تصویب نشده
      شما به متن مصوبات باید دقت بیشتری بکنید

  6. ناشناس می گوید

    سلام
    محاسبات شما در رابطه بامبلغ افزایش یافته در این مصوبه در رابطه با کارکنان شاغل اشتباه است زیرا انها حدود 80 درصد این مبلغ را قبلا دریافت میکردند .
    فقط در رابطه با بازنشستگان مبلغ افزایش از110هزار تومان به 611 هزار تومان افزایش یافت.

  7. ناشناس می گوید

    ببخشید، ولی به نظر همچین هم متن بی‌طرفی نیست! این حق کارکنان و بازنشستگان بوده که تابه حال صاحبان و سهامداران مخابرات به ناحق و غیرقانونی می‌خوردند! در حقیقت این اساساً تحلیل مضحکیه! دقیقاً مثل این می‌مونه که شخصی کم‌فروشی کنه، بعد که به هر دلیلی مجبور میشه به مقدار حقیقی فروش کنه بگه حالا که کم‌فروشی نمی‌کنم، چون که راه درست و قانون سود دیگری هم برام به ارمغان نیاورده پس من دارم ضرر می‌کنم! واقعاً دیگه توضیحات و دلایل نه تنها مدتهاست که از دایره‌ی قانون خارج شده، بلکه دیگه داره از حد شرع هم خارج میشه! این تحلیل اصلاً درست نیست!

  8. همکار رسمی می گوید

    جناب سردبیر
    آنچه مهم است زیاده خواهی سهامدار عمده است.
    بارها گفته شده شما همان مخابرات سالیان دور را در نظر بگیرید. پالس تلفن 2 ریالی را میگویم. نبود اینترنت را میگویم. نبود سیار را میگویم.ظرفیت اندک کانال های مخابرات را میگویم.در یک کلام فقط تلفن ثابت را میگویم.چگونه با آن درآمد این همه مخابرات مایملک اعم از ملک و ساختمان و زمین را در سراسر کشور در بهترین نقاط شهر ها را دا شت اما حالا با این امکانات حساب هزینه پرسنل را زیاد حساب میکنید ان هم از دید سهامدار!
    بله این زیاده خواهی سهامدار عمده هست که هیچ گاه تمامی ندارد.همین الان هم شرکت دارای در آمد افسانه ایست اما اشتهای سهامدار عمده غیر منطقیست.آموزش و پرورشی که نه در آمد دارد آن هم با پرسنل 4 میلیون نفری حتما با اوصاف شما دولت باید سر به بیابان بگذارد. !!!!!!
    بنابراین انتشار و بیان این گونه نوشته ها چندان پایه منطقی ندارد.یک مخابرات با سطح درآمد کلان برای پرسنل یکصد هزار نفریش خیلی از این بیشتره باید هزینه کند.

  9. بازنشسته مخابرات می گوید

    سلام.خدمت همه..وسلام خدمت سردبیر..خب سردبیرجان تصمیم که خوبه ..مخابرات که نمیتونه یکجا رفاهیات را به شاغلین وبازنشسته ها بده..میشه گفت به صورت قسطی …غیراز این هم راهی نیست..وبه قول خودت انسان به امید زندگی میکنه..فعلا اینه پرداخت کنه..این ستون تا اون ستون هم فرجی هست..بالاخره مخابرات درامد داره واز جاهای دیگه تامین میشه.وتصمیم های جدید در مورد درامد گرفته خواهد شد..اگرچن سال پیش این تصمیم گرفته شده بود وپرداخت شروع شده بود الان بدهی مخابرات تمام شده بود ..الان هم تصمیم یک نوع توکل برخداست .انشاالله خدا بزرگه..ازفارس..

  10. آقای عدالتی می گوید

    نظرندارم اماحق بازنشسته وکارمندبایدبدهند

  11. ناشناس می گوید

    سلام درهرشهر واستان وشهرستانها آنقدر زمین وساختمانهای بلاع استفاده دارد که در شهرستان یک مورد ازچند مورد رابفرشد یکجا میتواند معوقات راپرداخت واضافه هم بیاره این املاک باتلاش بازنشستگان باقیمتهای ناچیز یا بدون پول دریافت سده

  12. همکار رسمی می گوید

    سلام و خسته نباشید
    چرا موضوع را از این جهت نگاه نکنیم که :
    کارفرما براساس قانونی که خود نیز آنرا تصویب کرده بود تا بحال در هرسال حدود 380 میلیارد تومان از بابت رفاهیات و مبلغ …… از حقوق کارکنان را نمی داد ؟

  13. علی تنها می گوید

    با سلام
    کل سهامی که به سهامداران جزء فروخته شده 5% است و کارکنان هم 5% سهام را دارند و تعدادشان هم بیشتر است پس ما کارمندان می توانیم مشت محکمی به … بازم …. سهامدار جزء بزنیم فقط باید از سهامداران اصلی ترسید که 50% + یک سهم مدیریتی و دولت با نمایندگی 40% از سهام را دارند. که نمی توانیم با زبان مشت با آنها حرف بزنیم پس خواهشا ما را از سهامداران جزء نترسانید که اصلا در اینجا تصمیمشان به پشیزی نیرزد ، و ما خودما از سهامداران اصلی به قدر کافی میترسیم.

  14. بازنشسته می گوید

    با سلام وعرض ادب
    آیا تفاوت بن خواربار بازنشستگان از اول سال ۱۳۹۷ تاکنون در فیش آذر ماه پرداخت میشود یا خیر ؟ کسانیکه اطلاع دارندلطفا اطلاع رسانی کنند

  15. کارمند حرف گوش کن می گوید

    سلام
    این عددی که شما در مقابل اضافه شدن حق قانونی کارکنان بازنشسته و شاغل نوشته اید در مقابل درآمد شرکت مخابرات رقم قابل توحهی نیست که آنرا پررنگ کنیم پس خواهشا ی کمی در مورد مدیریت ناقص این سیستم بجای این مطالب صحبت بفرمائید
    بفرمائید از ای پول ها یی که تا بحال نداده اید کجا ها هزینه کرده اید که درآمد زا باشد چه سیستم های جذاب و مشتری پسندی آورده اید تا باعث درآمدزائی شود
    ده سال حقوق حقه کارکنان را ندادید و هربار گفتید پول نیست فکر می کنید کارکنان مخابرات باور کردند
    آقا تکنولوژی مثل مخابرات در صورتی که بروز نباشد رو به نابودی خواهد رفت
    نوکیا را نگاه کنید و با سامسونگ و اپل مقایسه کنید هرکدام چه وضعیتی دارند
    ما بیشتر موضوع را باز نمی کنیم نویسنده حتماً از ما بهتر می دانند

  16. محمد جواد می گوید

    با سلام
    دراینکه حقوق و مزایای کارکنان می بایستی متناسب با شان یک زندگی متوسط حفظ بشه شکی نیست و از طرفی یک کارمند هم باید با یک دلخوشی و انگیزه ای در محل کارش فعالیت کنه . نه اینکه دائما ذهنش به دنبال کار دوم و اقساط عقب افتاده و … باشه . شما خودتون ببینید خیلی از ماها بعد از 30 سال که بازنشسته بشیم تازه می فهمیم که چه کلاهی سرمون رفته . ولی برای تامین مالی هزینه های پرسنلی بایست از راههایی مثل افزایش نرخ پالس و ادغام شرکت ثابت و سیارو همچنین راههای کاهش هزینه مورد توجه قراربگیره

  17. بازنشسته می گوید

    با سلام
    با توجه به هزینه های زیاد پیشنهاد میگردد مخابرات بیاید احکام کارکنان رسمی وبازنشستگان را در مورد رفاهیات معوقه وحق ایثارگری را از سال 1388 احکام آن را صادر وبه تامین اجتماعی ارسال کند تفاوت مبلغ را هر موقع پول داشت بدهد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      رفاهیات هیج معوقه ای ندارد
      باز فردا نگین به ما کسی نگفته
      تا این لحظه هیچ معوقه ای پذیرفته نشده

      1. بی خیال می گوید

        برادر عزیز اگه قراره شما پاسخ کارکنان را بدهید تا سوالات جامع تری مطرح کنیم . مگه شما هم مثل ما کارمند کارگر نیستید ؟
        لطفا اگه نظر سنجی است که تابستون نظرمون رو گفتیم و تاکید کردیم همه معوقات جزء مطالبات ماست و قطعا پیگیر خواهیم شد . اگه با اضافه شدن رفاهیات ساکت شدیم ، خیر، این برداشت شماست شورای کار پیگیر مطالبات است و ما هم از این عزیزان می خواهیم و پشت سرشان ایستاده ایم تا حقمان را بگیریم سهام دار هم حقشو از هیات مدیره بگیره و اگه براش سود نداره سهامشو بفروشه و راحت بشه
        ببخشید دارم زیاد تند میرم عذر میخوام

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          اصلا قرار نیست من جواب کارکنان رو بدم!
          چرا باید بدم؟
          اگر کسی مستقیما از من بعنوان سردبیر سوالی بکنه سعی میکنم سوالشو جواب بدم.
          بقیه اش هم ارتباطی نه با من بلکه با هیجکس نداره
          ارتباط شما با مخابرات هم بخودتون و شوراتون مربوطه.خودتون میدنید.

      2. ناشناس می گوید

        با سلام
        چطور به کارکنان رسمی از اول سال 1397 تفاوت رفاهیات 1397 در مرداد ماه پرداخت شد به بازنشستگان که رسید میفرمائید معوقه ندارد

        مخابرات بایستی از سال 1388 رفاهیات را بر اساس مصوبه سال 1389 اجرا نماید وتفاوت را به شاغلین وبازنشستگان پرداخت نماید تازه این همه مبالغ از سال 1388 تاکنون سودش به کجا رفته ؟؟؟؟

  18. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت همکار گرامی اشتباه نکنید بازنشستگی تشویقی با رفاهیات فرق می کند دوست عزیزمخابرات اگر بخواهد نیروی خودرا که به سن بازنشستگی رسیده انت بازنشست کند یقینا بدانید به نفع مخابرات است البته با طرح پرداخت تشویقی با یک حساب سرانگشتی 2500نفر واجد شرایط هستندمیانگین هر نفر به طورمتوسط 5ملیون تومان جمعاماهانه دوازده ملیارد وپانصد ملیون یعنی سالانه 150ملیارد برگشت پول به نفع مخابرات است یعنی به طور خلاصه این پرداختی ها دردوسال قابل جبران است واین را هم مدیران به خوبی می دانندپس اگر این طرح تشویقی اجرا شود این را به عنوان حساب هزینه برای مخابرا ت حساب نکیندو این مبلغ به جیب مخابرات می رود

  19. بازنشسته می گوید

    با سلام
    بر اساس اجرای بند ۶ از مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۹ طبق قانون هر انچه در زمان دولتی میگرفتیم باید عینا در دوران خصوصی هم ادامه پیدا کند یکی ازاین موارد گروه بسیج فعال ویک گروه مربوط به جبهه های نبرد میباشد که در زمان دولتی میگرفتیم ودر زمان خصوصی از ما گرفته اند واین دو گروه باید عینا برگردانده شود.

  20. محسن همکار می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    ما فرض میکنیم مخابرات اصلا درآمدش از سال ۸۸ تاحالا اضافه نشده که البته تو این مدت افزایش تعرفه و رند آپ و حداقل کارکرد و افزایش تعداد مشترکین داشتیم.
    با وجود همه موارد فوق و فرض که افزایش درآمد اصلا نداشتیم یک سوال پیش میاد و اون اینکه مخابرات از سال ۸۸ تا پایان ۹۶ سالانه نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان چک به سازمان خصوصی سازی بابت خرید سهام پرداخت میکرد و با اتمام اقساط این مبلغ به جیب سهامدار خرد و کلان میره حالا از دید شما و هیات مدیره دادن یک سوم از این مبلغ به پرسنل بابت حقی که چندین سال داده نشده است باید صدای سهامدار را دربیاورد؟ انصاف هم والله خوب چیزیه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      محسن جان
      خریدار چک داده نه مخابرات
      مخابرات سود سهامدار رو بهش میداده حالا هم می ده بعدا هم خواهد داد
      مجموع این پولها می رفته پیش سهامدار و اون هم کم و کسری شو درست می کرده یا اگر اضافه داشته توی جیبش میذاشته
      اینا بهم ربطی نداره
      یک بخشی از اون مال سهامدار عمده است
      5 درصد مال خود کارکنان بوده
      40 درصدش مال دولته
      اینا هم در هیئت مدیره برای همین تصمیمات نماینده دارن دیگه
      ضمن اینکه اون درآمدها هیچکدوم از ثابت نمیاد از همراه اول میاد.همراه اول در زمان توزیع سود, فقط پول میده به سهامداران.یکیش مخابراته.اونم خب ….
      اگر همراه اول و ثابت ادغام نشن اون پولها وجود خارجی نداره

نظرات بسته شده است.