مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

باید نگرش مدیران به روابط عمومی ها و مفاهیم ارتباطی تغییر یابد

مخابرات ما – باید نگرش مدیران به روابط عمومی ها و مفاهیم ارتباطی تغییر یابد.

مخابرات ما ( محمد – روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان) – مراسم تجلیل از برگزیدگان “طرح ماهر روابط عمومی” با حضور نعمت اله محمدی سرپرست و روسای ادارات داخلی اداره کل آموزش و پرورش استان و جعفر محمدی مشاور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن غدیر برگزار شد.

جعفر محمدی در این مراسم با تاکید بر ارتباط مستمر با رسانه ها گفت: ظهور یک تکنولوژی تغییرات خیلی زیادی در جامعه ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: هر اختراعی در یک بازه ی زمانی تاثیرات عمیقی بر جامعه می گذارد و مفاهیم را به کلی دگرگون می سازد.

مشاور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به سه دوره اساسی تغییرات در مفهوم ارتباطات گفت: در عصر حاضر مخاطب دیگر تسلیم محض در مقابل رسانه نیست و خودش نیز در این میان تولید کننده محتوا می باشد.

محمدی ضمن تاکید بر لزوم نگرش مدیران در خصوص مخاطبین، اضافه نمود: در حال حاضر هنوز هم برخی مدیران مخاطب را تسلیم محض می پندارند و در مقابل رسانه ها یک رفتار قیم مابانه دارند.

وی متذکر شد: مدیران باید با تغییر نگرش مخاطب را به رسمیت بشناسند چرا که مشکلات ارتباطی در این صورت حل خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: بدون مخاطب شناسی نباید هیچ تصمیمی برای اجرای برنامه ها گرفت، چرا که حتما منجر به شکست خواهد شد.

کارشناس ارشد ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید خودمان را بدون تعارف و به صورت عریان نقد کنیم تا رشد نماییم و مطمئنا با نگاه استبدادی به مقوله ارتباطات و رسانه ها شکست خواهیم خورد.

محمدی ضمن اشاره به لزوم شناخت ذائه مخاطبین ابراز داشت: بدون شناخت مخاطبین و ذائقه آن ها در دقیقه 90 غافلگیر خواهیم شد و برنامه های پیش بینی شده شکست خواهند خورد.

استاد رسانه و ارتباطات ادامه داد: به لحاظ وارداتی بودن و عدم شناخت لازم، در حال حاضر روابط عمومی ها به عنوان رابط بین سیستم و جامعه، جایگاه اصلی خود را ندارند و کارکرد و نقش خود را به خوبی ایفا نمی کنند.

مشاور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید نمود: باید مثل کشورهای توسعه یافته اول نیاز مخاطبین و جامعه را شناسایی کنیم و بر اساس آن برنامه ریزی نماییم.

محمدی اظهار داشت: مردم زمانی از دستگاه راضی می شوند که روابط عمومی ها بتوانند کار خود را در خصوص انعکاس فعالیت های انجام گرفته بر اساس ذائقه مخاطب به خوبی انجام دهند.

این مقام مسئول گفت: باید اول مفهوم ارتباط را در دنیای مدرن بدانیم و بعد با رسانه ها کار کنیم تا رسانه نیز کارکرد اصلی خود را برای ما داشته باشد.

محمدی اضافه نمود: در حال حاضر سرعت تغییرات خیلی سریع است و برنامه ها باید همپای آن اجرا شوند چرا که اگر عقب بمانیم زمان اجرای برنامه تمام خواهد شد و دیگر به درد نمی خورد.

مشاور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر دوری از روابط عمومی سنتی اظهار داشت: در حال حاضر اخبار از سوی روابط عمومی ها به صورت یک طرفه به مخاطبین ارسال می شود و کارکرد اصلی روابط عمومی ها به عنوان تسهیل گر ارتباط سازمان با بیرون از سازمان به درستی ایفا نمی شود.

وی اضافه نمود: روابط عمومی ها باید محیط پیرامون را رصد نمایند و بویژه در صورت وقع بحران برای سیستم بتوانند آن را مدیریت نمایند.

جعفر محمدی در پایان تاکید کرد: باید نگرش مدیران به روابط عمومی ها و مفاهیم ارتباطی تغییر یابد.

***

996630cookie-checkباید نگرش مدیران به روابط عمومی ها و مفاهیم ارتباطی تغییر یابد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. رسولم می گوید

    اول مدیر پیدا کنید بعد کارها خودش درست میشود الان همه رئیس اند ( کار نابلد – دائم در جلسات -بی هدف و برنامه – مطیع بی چون و چرای اوامر بالا دستی ها بابت استقرار در پست

نظرات بسته شده است.