مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مصاحبه با رئیس شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات پس از دیدار با وزیر ارتباطات

مخابرات ما- روز گذشته در ساختمان وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعدادی از اعضای شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات به دیدار وزیر رفته اند.

آنچه در این ملاقات گذشته، موضوع گفتگوی ما با مهندس پایست است.وظیفه ای که برای او تعریف شده ریاست بر این تشکل و امور هماهنگی آن است.این گفتگو را بخوانید.

مخابرات ما – آقای پایست عزیز! حرف های ابتدائی خودتان را شروع کنید تا من بحث را به مسیر خاصی هدایت کنم.

مهندس پایست – ضمن سلام به شما و خوانندگان سایت خوب مخابرات ما، از شما تشکر میکنم که به دقت پیگیر خبرهای حوزه کارکنان هستید.  ابتدا باید به دو نکته اشاره کنم.

قبل از هر چیزی  از دکتر نجفی نماینده محبوب و کارآمد استان مازندران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم از طرف شورای عالی هم از جایگاه نمایندگی کارکنان تشکر می کنم که با درایت ایشان این جلسه تشکیل شد.

مورد بعدی اینکه وزیر ارتباطات با توجه به جوان بودنش پتانسیل و توان  بسیار بالایی دارد. با وجود او  وزارت ارتباطات فرصت بسیار مناسبی دارد  برای رسیدن به موفقیت های جدید در عرصه مخابرات و فضای مجازی. در حقیقت این حضور را می توان بعنوان نعمتی بزرگ تلقی کرد. ما با توجه به صداقت و کارایی ایشان به حل مشکلات امیدهای زیادی بستیم.

مخابرات ما- چه شد که به فکر دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتادید؟

مهندس پایست-   باید بگویم ما احساس کردیم که مشکلات شرکت مخابرات فراتر از آن است که بتوان  انتظار داشت توسط   مدیر عامل محبوب مخابرات جناب مهندس صدری یا رئیس هیئت مدیره محترم  آن  دکتر صفری و یا توسط اعضای هیئت مدیره دلسوز آن  حل و فصل کرد. این مشکلات بیشتر منشا برون سازمانی دارد یعنی ارتباط اولیه ای با مخابرات ندارد دیگران عامل ایجادش بوده اند. لذا مزاحم آقای مهندس آذری جهرمی شدیم تا در دیدار با ایشان مشکلات اساسی شرکت مخابرات ایران و البته مشکلات کارکنان شریف آن را که باز ریشه دارد در همان مشکلات مخابرات ایران به اطلاع وزیر برسانیم و از ایشان ارائه طریق بخواهیم. بهمین خاطر این جلسه با ایشان برگزار شد.

 

مخابرات ما –  پیش از جلسه تصورتان از فضای کار و ظاهر وزیر چی بود؟ وقتی وارد اتاق شدید چه چیزی همان ابتدا توجه شما را جلب کرد.

مهندس پایست – قبل از دیدن، ایشان را فردی متفاوت می دانستم بخصوص  با دیدن کارهایش در زیرساخت ایشان را فردی نوگرا میدانستم. او آدم های جوان را برای هیئت مدیره زیرساخت منصوب کرد یا برای صیانت از فضای مجازی کارهایی انجام داده است و یا کارهای نوی که در رابطه با فضای کسب و کار مجازی انجام داده است بنظرم ایشان را وزیری متفاوت با ایده های نو و شجاعانه تلقی می کردم.

وقتی ایشان را ملاقات کردم اولین چیزی که ما را تحت تاثیر قرار داد فضای ساده و صمیمی بود که از ایشان بوضوح قابل دریافت بود.بنظر می رسید برای حل مشکلات رفتار صادقانه ای دارد. با وجود حجم سنگین فعالیت هایش  کاملا دیده می شد که  تسلط بی نظیری بر چزئیات مشکلات صنعت مخابرات بخصوص شرکت مخابرات ایران دارد.

 

مخابرات ما- لحظه تاثیرگذاری بخاطر دارید در این دیدار؟

مهندس پایست- شما مطلع هستید  که مشکلات گروههای مختلف مخابراتی چیست.همه این مشکلات مطرح شد. تاثیرگذارترین لحظه زمانی بود که در مورد نیروهای شرکتی صحبت کردم. هم خودم احساساتی شدم هم در وزیر این احساس را دیدم.وقتی گفتم یک جوان با زن و فرزند با یک میلیون و دویست هزار تومان چطور زندگی میکند هر دو منقلب شدیم.

 

مخابرات ما- حالا مهمترین مسائلی که مطرح شد، بطور کاملا خلاصه بگویید.

مهندس پایست – مهمترین مسائلی که مطرح شد در مورد  دهانهای باز شده به سمت  مخابرات ایران بود.برخی رفتارهای غیر لطیف با مخابرات، هم از طرف دولت و هم بخشی از حاکمیت. بهانه هایی که مخابرات را  تهدید و محدود می کند.

من گفتم د رکجای دنیا سیار را از ثابت جدا می کنند؟ کجا  همه هزینه ها رادر ثابت جمع می کنند و   بین دو شرکت تبعیض روا می دارند.؟در کدام کشور،  در بازار مخابراتی هزینه دیتای سیار کمتر از ثابت است؟ هیچ جایی چنین نیست که مشتری ثابت را به سمت سیار هدایت کنند!

مورد بعدی  که گفتیم اشاره به سود توزیعی د رپایان سال مالی است! ما گفتیم توان شرکتهای بورسی  را با هم مقایسه کنید اخابرتنها شرکت بورسی است که حداقل 90 درصد از سود را توزیع کرده. این یعنی تعطیل شدن توسعه.یعنی تعطیلی آینده مخابرات. آقای وزیر هم در تایید حرف من اعلام کرد که خودش بعنوان سهامدار بیست درصدی با توزیع این مقدار سود موافق نبوده است اما ما انتظارمان از وزیر بیشتر از اینهاست.صرف یک مخالفت کار را تمام نمی کند.

 

مخابرات ما- شما بفرمایید .چقدر احساس کردید که وزیر در گفته هایش صادق است.یعنی به همان چیزی که میگوید اعتماد دارد؟

مهندس پایست – جناب آقای سردبیر شما میدانید که جوانهایی  مثل ما افرادی احساساتی هستیم.ما جوانها وقتی احساساتی میشویم در گفته هایمان صادق هستیم  وزیر هم جوان است واحساسش نشان می دهد صادق است یعنی  صداقت در رفتارش کاملا دیده می شد. من این را از روحیه جوانی ایشان می دانم.

.

مخابرات ما- بنظر شما با درآمدهای فعلی کارکنان به حقوقشان می رسند؟

مهندس پایست-رفتار غیرمناسب دولت و سهامدار عمده با مخابرات ایران,  رای های عجیب و غریب دیوان برای حذف  آبونمان ، ایجاد هزینه و نابودی مخابرات است.سهامدار عمده تحت تاثیر فضاسازی های خاص سیار و ثابت را جدا کرد و ثابت را با هزینه های تحمیلی به حال خود رها کرد و معادلات تجاری را به سمت سیار رقم زد این کارها نه عادلانه بود نه اخلاقی!

در حال حاضر درآمد کافی در شرکت نیست لذا کارکنان با هر نوع رابطه کاری با مخابرات حق و حقوقشان مورد تهدید قرار می گیرد.

از ابتدای خصوصی سازی بند 6 مصوبه هیئت دولت اجرا نشده؛ در مورد مزایای شغلی، تغییر صندوق و … هیچکدام اجرا نشد. آیین نامه سال 89 که مصوبه خود بخش خصوصی بود اجرا نشد البته بتازگی بخش کوچکی از آن توسط آقا ی مهندس صدری اجرا شده است اینها همه باید حل و فصل شود اما با کدام درآمد؟! با کدام پول؟

مدیران ارشد، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره قلبا می خواهند همه این مطالبات پرداخت شود میخواهند کارکنان مطالبه مانده ای نداشته باشند می خواهند همین طرح طبقه بندی را اجرا کنند اما روز به روز سطح درآمدهای مخابرات  کمتر می شود.با این رفتارها تحقق این آرزوها هر لحظه سخت تر می شود.

البته مخابرات ایران مشکلات مزمن دیگری هم دارد.

وقتی وارد سردار جنگل می شوید جدا از نگهبانان هیچ نیروی جوانی نمی بینید.. باید از وزیر جوان یاد گرفت.آنانی که جوانان را راه نداده اند.باید خودشان را بیرون کنند تا جا برای جوانان باز شود. اگر تجربه به تنهایی نتیجه بخش می بود  تا بحال نباید شاهد این وضعیت بد می بودیم.

اینها باید تجربه هایشان را هم بردارند و بروند. جوانگرایی و استفاده از جوانان فعل مغفول ماست تا وقتی که نیروهای جوان و با سواد شرکتی  و   قراردادی را آزار می دهیم نباید منتظر معجزه باشیم.

شجاعت وزیر جوان این بود که بازنشستگی را بدون اغماض در وزارتخانه اش انجام داد و جای آنان را به جوانترها داد. یکی از دلایل افزایش هزینه انجام کارها در مخابرات همین است .

.

مخابرات ما- ما  مشکلات مخابرات را به چند دسته تقسیم می کنیم. ابتدا مورد مطالبات کارکنان، سپس مورد قوانین واحکامی که بر علیه مخابرات صادر شده و سوم کاهش درآمد مخابرات. تا وقتی مخابرات به درآمدی نرسد  انتظار دارید مشکلات کارکنان به کدام پول حل شود؟

مهندس پایست-مشکلات کارکنان باید بر اساس اصلاحات ساختاری که در شرکت مخابرات انجام می شود و همچنین تغییر نوع رفتار نسبت به ثابت انجام شود.

بله! اگر درآمدی هم نباشد مشکلات کارکنان حل نخواهد شد..قدم اول ادغام ثابت و سیار با توجه به الزامات فنی و تجاری است. هیئت مدیره نباید مرعوب فضاسازی شخصیت های منفعت طلب قرار بگیرد.بلکه باید اقدام به تصمیمی شجاعانه بگیرد. طبیعی است پدیده ادغام  یک اقدام آنی نیست بلکه پروسه ای زمان بر است ولی گریزی از آن نیست. این اولین و مهمترین قدم است.

دومین قدم اصلاحات ساختاری است.باید  با حذف حلقه های غیر لازم  هزینه های انجام کار در شرکت مخابرات کاهش یابد. پایان دادن به حضور کسانی که هنرشان تجربه شان است و تجربه شان نتایج فاجعه بار حال حاضر در مخابرات.

سوم تعامل با عوامل برونسازمانی است برای تغییر رفتار آنها و منطقی کردن رفتارشان با شرکت.

 

مخابرات ما- آیا شما امیدوار بودید در این جلسه آقای وزیر دستوری مستقیم و خاص در رابطه با حل مشکلات شما صادر کند یا اینکه بعنوان جلسه اولیه روی آن حساب می کردید؟

مهندس پایست-از دیدگاه جایگاه صنفی ما چنین انتظاری داشتیم اما واقعیتها را هم باید دید.داشتن چنین انتظاری منطقی نبود. هر چند که وزیر دستور داد  جلسه ای با مدیر عامل شرکت مخابرات ایران آقای مهندس صدری برای حل مشکلات برگزارشود و ما امیدواریم رفتار جدی تری را از مخابرات ایران شاهد باشیم.

.

مخابرات ما-زمانی که از وزیر جدا شدید چه حسی در شما قوی تر بود! حس کردید وقت تلف کرده اید یا گفتگوی پر باری داشته اید؟ حس کردید با شما  گرم و گیرا برخورد شد یا سرد و نچسب؟! کلا چه حسی داشتید؟

مهندس پایست-فضا که گرم و گیرا بود اما حس ما،حس امیدواری بود. امید به آینده!امیدی که با دیدن ایشان در ما تقویت شد.

ما حس می کردیم  اینک یک مدیر جوان و باسواد با ایده های نو توانسته سکاندار ارتباطات باشد باید به آینده امیدوار بود! با توجه به صداقت او امید به اصلاحات در صنعت مخابرات کشور و شرکت مخابرات ایران دوباره در ما زنده شد.

.

مخابرات ما- پس از جلسه با آقای وزیر فرصتی داشتید  تا با  حاضرین دیگر جلسه صحبت کنید؟ تصمیم جمعی شما چه بود؟

مهندس پایست-بله صحبت هایی شد. ما وظیفه نمایندگی کارکنان را داریم.نمایندگی  قراردادی ها،  رسمی ها، شرکتی ها! وظبفه اصلی ما مطالبه گری است. مطالبه گری حقوق این قشر.

در رابطه با دستور وزیر برای تشکیل جلسه بعدی با مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، هماهنگی شد که بزودی بتوانیم خدمت مهندس صدری برسیم و بتوانیم اقدام موثر دیگری برای حل مشکلات کارکنان داشته باشیم.

 

مخابرات ما- تا به حالا شما با مدیر عامل مخابرات نشست داشته اید. با وزیر جلسه داشته اید.اعضای هیئت مدیره را دیده اید. برداشت شما نسبت به آینده نزدیک چیست؟فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟

مهندس پایست-باید بگویم وظیفه تشکل های کارگری منطقی کردن و قانونی کردن خواسته هاست دیدن منافع واقعی  سه گانه کارگر -کارفرما و کارگاه. سعی میکنیم در جهت انجام این وظایف با ابزارهای موجود و رایزنی، عزمی برای حل مشکلات عمومی ایجاد کنیم.

طبیعی است که باید همه بدانند تحمل کارکنان شریف شرکت مخابرات حدی دارد من نگران این هستم که این تحمل از بین برود و هزینه حرکت ها بیشتر شود بطوریکه  رفتارهای کارکنان شایسته مخابرات و مدیران و کارفرما و سهامدارش نباشد. نگران هستم  بر اثر ندانم کاری ها از بدنه مخابرات اتفاقی سر بزند که شایسته نباشد.

لذا از همه دعوت می کنم برای حل مشکلات به گفتگوی منطقی برگردیم. می توان با گفتگوی منطقی مشکلات را یکی یکی حل کرد. این تجربه  را در گذشته داشته ایم اما این شرطی دارد که باید همه سو تفاهمات و  احتمالا زیاده خواهی ها را کنار بگذارند و هزینه  ها را بالا تر نبرند.

*********************************************

************ پایان بخش اول *********

*****************************************

998700cookie-checkمصاحبه با رئیس شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات پس از دیدار با وزیر ارتباطات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
32 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام ما نفهمیدیم در این جلسه چه مشکلی از کارکنان حل شد مثلا تغییر صندوق کارکنان ۹ در صدی که دیوان یک سال است رای داده یا طبقه بندی مشاغل کارکنان شرکتی

    1. ناشناس می گوید

      سلام همه اش تعارف و تمجید بود شاید از این نمد……

  2. Yousef می گوید

    : Yousef.M
    من دو بار این مصاحبه را خواندم ؛ قصد داشتم نقاط قوت و ضعف هر سوال و هر پاسخ را هم برای گروه هم برای “مخابرات ما” پست کنم . دیدم اصلا نمیشه ، برای بار سوم که خواندم ؛ یک نتیجه کلی گرفتم ، جناب پایست ، ناخواسته آدرس ها غلط برای حل مشکلات پرسنلی شرکت می دهند . پس موضوع را ول کردم :
    ? تا زمانی که جناب پایست فکر می کنند هیچ وقت خودشان بزرگ نخواهد شد و جوان خواهند ماند ؛ و
    ? تا زمانی که تمام مشکلات شرکت مخابرات را به بیرون از شرکت حواله میدهند و
    ? تا زمانی که خودشان چند بار این مصاحبه را نخوانند و از تناقصات واضح آن مانند:
    ? ادغام ثابت و سیار که درون سازمانی است و
    ? رسالت شورا برای مطالبه از حق کارکنان است نه مرمت راه برای ادامه وضع حاضر و برائت از شرکت مخابرات ، و
    ?تفاوت “احساس صداقت” را با “صداقت در احساس” ، متوجه نشوند .و
    ?تا زمانی که تجربه این را نداشته باشند که بگویند بازنشسته ها، تجربه خود را بگذارند و بعد بروند و
    ?خصوصا متوجه نشوند؛ آن فضای معنوی که برای جلسه توصیف کردند به واسطه رئیس کمسیون امنیت ملی بوده ؛?
    کارِ بسیار دشواری پیش رو داریم .
    بعد خودم را تسکین دادم که سوالات غیر کارشناسی و ملودرام سردبیر ؛ پاسخ های ۴-۵-۱ فوتبالی هم خواهد داشت .
    جناب سر دبیر گاهی مطالب جنابعالی مانند مطبوعات زرد میشود فقط صفحه پر کردن است تا تولید محتوا .
    فقط برای مثال یک سوال می توانست این باشد : نقش رئیس کمسیون امنیت ملی در این جلسه چه بود؟ با احترام

    1. محمود4آزی می گوید

      همه مشکلات درون سازمانی به نظر میرسه اما واقعا همین طوره؟ با دخالت کمیسیون امنیت ملی هم اگر حاضر به احقاق حق نباشند فکر می‌کنید به چه مرجعی پاسخگو خواهند بود؟ نشستن پشت گود و گفتن لنگش کن راحتترین کار ممکن هست. شما راه حلی اگر دارین چرا نمیفرمایید؟

  3. مجید می گوید

    سلام محرمانه واسه سردبیر
    میخواستم بدون یک بخشنامه مربوط به جذب…………..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      توضیحات کامل نیست
      شنیدم از بنیاد یک لیست فرستادن و افرادی معرفی شده که …
      ولی نمیدونم شرایط شما چیه سابقه تون چیه
      خلاصه بگم این اطلاعات کافی نیست

  4. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت سردبیرعزیز ومهندس پایست گرامی؛
    از جناب مهندس پایست وسردبیرمحترم تقاضا دارد کارمندان 9 درصدی منتظر طرح بازنشستگی تشویقی هستندلطفا پیگیری کنیدو سایرهمکاران نظر شخصی را به عموم تعمیم ندهند.

  5. ناشناس می گوید

    سلام . با ملاقات وزیر و نمایندگان مجلس مشکل کارکنان حل نمی شود. هرچند که خوبه این ملاقاتها. تنها راه گرفتن حق و حقوق همون اعتراضات و ملاقات با سهامدارن عمده است.

  6. سردار می گوید

    اظهار همدردی وزیر برای ما آب و نان نمی شود
    هرچند جناب آقای سردبیر خیلی خوش بین هستند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سردار جان
      من به چی خوش بینم؟
      جان ما دست از سر این سردبیر پیر بردارین
      هر خبری باشه براتون میذاریم
      …و دیگر هیچ

  7. ایرن می گوید

    سر دبیر جان سلام
    این همه دوستان برای ما نیروهای شرکتی ناراحت می شن پس چرا کاری نمی کنن ؟
    نکنه کاری از دست کسی ساخته نیست !!!!!!!!!!!!!!!
    شرکتی ها شدیم درد بی درمون
    ای بابا خدای ما هم کریمه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ناراحت شدن هزینه نداره خب

  8. مخابراتی می گوید

    هم وزیر هم مدیران مخابرات هم سهامدار خوب میدونن چی به سر مخابرات و کارکنان و اعتبار آنان آوردن متاسفانه این جلسات وقت تلف کردنه

  9. ناشناس می گوید

    با سلام
    بر اساس اجرای بند ۶ از مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۹ طبق قانون هر انچه در زمان دولتی میگرفتیم باید عینا در دوران خصوصی هم ادامه پیدا کند یکی ازاین موارد گروه بسیج فعال ویک گروه مربوط به جبهه های نبرد میباشد که در زمان دولتی میگرفتیم ودر زمان خصوصی از ما گرفته اند واین دو گروه باید عینا برگردانده شود

  10. ناشناس می گوید

    با سلام
    آیا تفاوت بن خواربار بازنشستگان از اول سال 1397 تاکنون درحقوق دی ماه 1397 پرداخت میشود یا خیر ؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در مورد مسائل مالی مدتی است روز به روز کار میکنن
      لحظه حثوث هر چی پول باشه به همون میزان تصمیم میگیرن چه کنن

  11. پرنده آبی می گوید

    سلام
    ضمن عرض تشکر از آقای پایست و سردبیر محترم و بقیه زحمتکشان.

    با توجه به اینکه هشت سال از خصوصی سازی گذشته و مطالبات همه کارکنان در این مدت مغفول مانده است و همچنین با توجه به اینکه از عمر دولت یازدهم حدود دو سال دیگر بیشتر باقیمانده نمانده و معلوم نیست پس از این مدت جناب وزیر محبوب باز هم سمتی داشته باشد و یا جناب صدری همچنان در جایگاه خود باشد…. به نظر میرسد اکنون که فضای مناسبی برای تعامل پیش آمده و هم وزیر محترم و هم مدیرعامل محترم سعی در کمک به حل این مشکل دارند باید بیش از پیش تلاش کرد تا قبل از پایان این دولت همه چیز مسالمت آمیز حل شود وگرنه معلوم نیست دو سال آیند با سکانداران جدید چگونه میخواهیم به نتیجه برسیم.
    یکی از مواردی که باید از نمایندگان محترم مجلس پیگیری کرد و مخابرات ایران لازم است با جدیت تمام آنرا پیگیری کند افزایش تعرفه تلفن ثابت است که با توجه به نظر مثبت وزیر محترم و ( با تلاش برای همراهی نمایندگان مجلس ) میتواند در دستور کار قرار گیرد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      منطقی است حرف شما

  12. ناشناس می گوید

    با سلام و احترام
    با تشکر از زحمت کشان و پیگیری کنندگان امور مخابرات کشور

    به نظر می رسد قدم بعدی که این جلسه را تکمیل می کند برگزاری جلسه دیگری اینبار با مدیر ارشد تعاون سپاه بعنوان بالاترین تصمیم گیر در حوزه سهامدار اصلی
    البته پیشنهاد می کنم این جلسه را گروه دیگری از تشکل های مخابراتی تشکیل دهند و سعی کنند حل مشکلات را در نهایت همگرا کنند.

  13. مجید می گوید

    مهندس بیزحمت راهنمایی کنید منو من نیروی خدمات اول کارشناس سوئیچ هستم وام دی اف جزو قرارداد شسکام هست منو بزور مجبور کردن واسه یک شرکت دیگه کارکنم باید چکار کنم ام دی اف از اول ۵امسال زیر نظر شسکامه کدوم قانون گفته من واسه یک شرکتی کار کنم که باهاش قرارداد ندارم پولشو بدن تا منم انجام بدم لطفا راهنمایی کنید این دیگه ظلمه قبلا ام دی اف با خدمات اول بود مجبور بودم حالا که نیست چرا مجبور باشم کار یک شرکت دیگرو مجانی انجام بدم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مهندس عزیز
      مرکز شما چند شماره است؟
      چقدر کار داره؟
      آیا با مدیران خودتون صحبت کردین؟
      دلیل اونا رو میتونید برام بنویسید؟
      در حالت کلی نباید این کار به شما تحمیل بشه ولی شرایط رو بگین تا بشه راهنمایی کنیم

  14. ناشناس می گوید

    با تشکر بسیار از زحمات اعضای محترم تشکل کارگری مخابرات و سردبیر و اعضای سایت به سبب پوشش خبری وقایع مرتبط.
    هر چند که عقل حکم می‌کنه که بعد از فرمایش وزیر مجدد جلسه‌ای با مدیرعامل تشکیل بشه، ولی از قبل بیهوده بودن تشکیل مجدد جلسات با مدیرعامل و هیئت‌مدیره‌ی مخابرات مشخصه! چه اینکه اگه این جلسات نتیجه‌ای داشت اعضای محترم تشکل دست‌به‌دامن مجلس و دولت نمی‌شدند! اما یه پیشنهاد برای عزیزان تشکل که زحمت بسیار و بی‌دریغی برای کارکنان می‌کشند: عزیزان مالکان مخابرات مجموعه‌های هستند که مستقیماً زیر نظر نهاد رهبری هستند. نه دولت و نه مجلس قدرت اجرایی و قانون‌گذاری کافی و لازم برای تأثیرگذاری روی نهادهایی حاکمیتی وابسته به نهاد رهبری رو ندارند، پس چرا تلاش بیهوده در جهت تأثیرگذاری روی مالک مخابرات از طریق دولت یا مجلس دارید!؟ من خیلی کمتر از اون هستم که بخوام شما عزیزان رو راهنمایی کنم، ولی نظر شخصی بنده اینه که سعی کنیم راهی برای دیدار و طرح مشکلات مخابرات خصوصی شده که اتفاقاً زیرساخت مملکت و از ضروریات نظام هست پیدا کنیم، نظر رهبری فصل‌الخطابه و نهادهای زیرمجموعه‌ موظف به دست کشیدن و توقف روند نابودسازی مخابرات خواهند شد، طرح این موضوع که مالک مخابرات درصدد نابودی کامل زیرساخت‌های مملکته قطعاً راهنمایی رهبری رو در پی خواهد داشت، درضمن می‌تونید طوماری از امضای چند ده هزار تن از کارکنان مخابرات رو برای دیدار تهیه کنید تا شاید مسیر دیدار هموار بشه، به نظرم حرکت در این مسیر تنها راه ممکنه برای نتیجه‌ست و چه‌بسا از اعتصاب هم مؤثرتر واقع بشه چون مشکل امروز مخابرات حرکت سریع به سمت نابودیه زیرساخت‌هاییه که سال‌ها پس از انقلاب برای تهیه‌ش زحمت کشیده شده و مشکلات کارکنان جزئی از مشکلات مخابراته!

    1. کردستان می گوید

      احسنت و درود بر شما ناشناس گرامی
      بهترین نظریه را ارائه کردید

  15. ناشناس می گوید

    با سلام از وزیر جوان و صادق و توانمند وزارت محترم ارتباطات انتظار داریم در جهت اعتلای صنعت مخابرات و بهبود و توسعه فرایند تکنولوژی نو و ارتقا توان و تلاش کارشناسان و کارکنان مخابرات کشور با درک عمیق شرایط حساس کنونی تمکین مدیر عامل محترم مخابرات را با کارکنا ن پیگیر و روند احرای صورتجلسه مطالبات کارکنان را از نزدیک پیگیری فرمایند .بدیهی است تاخیر در تادیه مطالبات کارکنان نتایج موثر و‌مفیدی نداشته و موجب انباشت مطالبات و کاهش روحیه و امید در کارکنان خواهد گردید .

  16. بازنشسته می گوید

    سلام سردبیر محترم
    از قرار معلوم جلسه نتیجه ای نداشته .
    اگر مخابرات پاسخگوی طلبی بازنشسته ها بود که نمایندگان تشکلها خدمت وزیر نمی رفتند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شما متضاد نظر میدین
      از قرار معلوم جلسه نتیجه ای نداشته! (مگر انتظار داشتین وزیر همونجا دستور پرداخت بده برای یک شرکت خصوصی؟)
      اگر مخابرات پاسخگوی طلب بازنشسته ها بود که نمایندگان نمی رفتن خدمت وزیر!1(این هم جالبه! … حداقل ده بار گفتیم هیچ مطالبه ای نسبت به قبل نداریم! مخابرات فقط سال 97 رو پذیرفته.از همین لحظه به بعد! گذشته ای نداره که طلبی داشته باشید!)
      ببینید!
      ما هر چی می نویسیم شما نمی خونید!

      1. ناشناس می گوید

        با سلام
        سردبیر محترم هی میگوئید طلبی ندارید پس این حق ایثارگری سربازانی که در جبهه خدمت نموده اند طلب نیست پس چه چیزی هست ؟؟؟؟؟؟؟

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          چرا حرف توی دهن من میذارید؟
          من کی گفتم طلبی ندارید؟
          اصلا من چکاره ام که بگم دارید یا ندارید
          شما حرفهاتونو باید بزنید کامل هم بزنید تا طرفهای دیگر بخوانند و به خواسته شما قانع بشن.
          خواننده این حرفها آدم های غیر مخابراتی هم هستن

  17. کردستان می گوید

    سلام
    جناب سردبیر هیچ اتفاق خاصی که به نفع کارکنان باشد نخواهد افتاد
    با سپاس از همکارانی که در این رابطه زحمات زیادی کشیدند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      تا حالا که افتاده.
      باز هم خواهد افتاد

  18. ناشناس می گوید

    با سلام
    آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مخابرات مصوب سال ۱۳۸۹ مختص کارکنان وبازنشستگانی میشود که از سال ۱۳۸۸ به بعد بازنشسته شده ویا میشوند پس نتیجه میگیریم آیین نامه رفاهیات بایستی از سال ۱۳۸۸ اجرا وکارکنانی که از سال ۱۳۸۸ به بعد بازنشسته شده اند تعلق گیرد مثل بن خواربار-کمک هزینه ایاب وذهاب -کمک هزینه مسکن و……………………………….

  19. ناشناس می گوید

    سردبیر محترم سایت مخابرات ما
    خواهشمند است از طرف همکاران ایثارگر سرباز وظیفه و رزمندگان این مطلب را بصورت تیترخبری و مطلب مستقل جهت استحضار مدیرعامل محترم مخابرات ایران منتشر فرمایید .

    مدیر عامل محترم مخابرات ایران جناب آقای مهندس صدری
    سلام علیکم
    احتراما باستحضار می رساند :
    با عنایت به بخشنامه معاونت محترم انسانی شرکت مخابرات ایران در زمینه احتساب خدمت سربازی بصورت سه چهارم داوطلبانه سربازان جنگ و با توجه به اینکه استعلامات تمامی همکاران دارای سابقه جبهه سربازی و داوطلب سه چهارم خدمت از ارگانهای ذیربط به پایان رسیده است و نتایج استعلام های مذکور بصورت کامل در ا ختیار و تحویل کارگزینی استانها گردیده است . خواهشمند است دستور فرمایید چنانچه مزایایی به این ایثارگران و رزمندگان تعلق می گیرد دیگر بیش از این با تعلل و اتلاف وقت مواجه نگردند و در اسرع وقت نسبت به صدور احکام ایثارگری همکاران ذینفع اقدام فرمایند . قبلا از حضرتعالی و معاونت های محترم آن جناب کمال تشکر را داریم
    از طرف ایثارگران زیر ۲۵ درصد و رزمندگان مخابرات

نظرات بسته شده است.