مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

صفحه ویژه بررسی فعالیت های شبکه های تجاری در مخابرات ایران.

[box type=”shadow” ]مخابرات ما – این صفحه طراحی شده است تا تمام نظرات موافقین م منتقدین حوزه های تجاری شرکت مخابرات ایران را در خود جای دهد.

انتظار داریم این صفحه, نسخه رهایی ح.زه تجاری با مدیریت جدیدش باشد.[/box]

کابل شبکه

 

 

492010cookie-checkصفحه ویژه بررسی فعالیت های شبکه های تجاری در مخابرات ایران.
17 نظرات
  1. فرید می گوید

    باسلام

    سردبیر عزیز با تشکر از اهمیتی که شما به این حوزه می دهید.نکاتی را عرض می کنم امیدوارم که مثمر ثمر واقع شود:

    1-در درجه اول آن …

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فرید خان
      لطف کردین.نگه داشتم واسه هفته آینده یه جا مطرح کنم
      جالب بود بازم ممنون

  2. فربد می گوید

    باسلام

    سردبیر عزیز با تشکر از اهمیتی که شما به این حوزه می دهید.نکاتی را عرض می کنم امیدوارم که مثمر ثمر واقع شود:

    1-در درجه اول آن چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد یک خانه تکانی اساسی در این حوزه می باشد.آقای لواسانی بایدتعارف را کنار گذاشته و افراد فاقد صلاحیت و غیر متخصص را کنار گذاشته و یک تیم قوی و با نیروهای متخصص تشکیل داده و همه حرف و حدیث های حول و حوش این حوزه را از بین ببرد وگرنه جو حاکم بر این بخش از مخابرات اجازه فعالیت را به هیچ مدیر لایق و با سابقه درخشانی را نخواهد داد چون خانه از پای بست ویران است.
    2-نیروهای شایسته و تشنه خدمت باید شناسائی شوند زیرا میحط بسته و غیر قابل نفوذ این سیستم انگیزه کارکنان لایق را کاهش می دهد و انزوای انها را بیشتر خواهد نمود.
    3-مدیران حاکم بر این سیستم عملا هر آنچه راکه در چنته داشتند رو کرده اند و نتیجه آن چیزی جز چوب لای چرخ شرکتهای مخابرات استانی گذاشتن نتیجه دیگر در بر نداشته است.
    4-معاونت تجاری در زمان تشکیل همه امکانات و حمایتها حتی نیروی مورد نیاز را در اختیار داشته است ولیکن عدم موفقیت آن چیزی جز ساختار و سازماندهی اشتباه (چیدمان اشتباه نفرات) نبوده است.
    5-واقعا مسئول جبران خسارت و عقب ماندگی چه کسی است؟چرا وقتی صحبت از عدم موفقیت می شود همه تقصرها را به گردن مشاوران خارجی انداخته می شود؟ ولی زمان دادن پاداش که می شود مدیران کل و روسای اداراتش صف می کشند!
    6-عملکزد کلیه ادارات کل باید بی طرفانه مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد تا میزان موفقیت هر مدیر کل برآورد گردد.در صورتی که عملکرد موفقی نداشتند مورد بازخواست قرار گیرند و اینطور نباشد که فقط تصدی پست برایشان مهم باشد و تا زمانی که از این بابت خیالش راحت است هیچ زحمتی به خود نداده و به هیچ کس هم پاسخگو نباشند.
    7-چرا انتقادات دلسوزانه همکاران در همان ابتدا مورد توجه قرار نگرفت تا این مشکلات به یه مشکل بزرگتر و غیر قابل حل تبدیل گردد؟

    در آخر از حسن توجه و دلسوزی سردبیر عزیز که همواره به فکر منافع شرکت است سپاسگزاری می کنیم.

  3. صالح می گوید

    بارها گفته ام و بار دگر میگویم

    معاونت تجاری برای استانها یک هزینه بدون منفعت است وبس

    اگر در هر استان یک اداره زیر نظر معاونت مالی و اداری با نام بازاریابی و فروش تشکیل شود کافی است

    با طرحهای فعلی معاونت تجاری “”یک شیر بی یال و دم و کوپال بیش نیست””

  4. کارمند می گوید

    معاونت تجاری پایان امسال جشن موفقیت خود را خواهد گرفت

    بله این است نتایج ایجاد معاونت تجاری

    با همه این معضلات ، کارشکنی ها ، عدم حمایت ها ،کاستی ها و مشکلات و گاها تهمت های ناروا که به کارشناسان و روسای ادارات و مدیران کل و مدیران ارشد معاونت تجاری میزنید نتایج ایجاد معاونت تجاری به شرح ذیل است

    1- درامد دیتا از زمان ایجاد معاونت تجاری تا امسال 9 برابر شده است.

    2- در پایان امسال درامد دیتای شرکت مخابرات ایران از درامد تلفن ثابت پیشی میگیرد و به مبلغ 1800 میلیارد تومان میرسد

    3- درامد دیتا در پایان سال 95 به دو برابر درامد تلفن ثابت میرسد انوقت است که …

    4-ارایه سرویس به مشتریان خصوصا در بخش تجاری بهبود قابل توجه ای داشته است

    5- شعار و باور ما میتوانیم در عمل به اجرا دراورده است

    6-در بخش بازاریابی و فروش پیشرفت های چشمگیری داشته و به اهداف از پیش تعیین شده دستیابی پیدا کرده

    7- در بخش پشتیبانی مشترکین به دلیل تاخیر تامین سیستم مرکز تماس توسط همراه اول مدتی تاخیر داشته که طبق شنیده ها تا یکی دو ماه اینده مرکز تماس متمرکز هم راه اندازی خواهد شد

    8- همین کارشناسان تازه وارد که شما میفرمایید الان تبدیل به کارشناسان مجربی در بخش های خودشان شده اند که هر کسی مدتی را در معاونت تجاری بوده یا حتی بازدیدی از معاونت تجاری داشته چشم و دهانش تا مدتی باز مانده است.

    9- سهم بازار حداکثری را ان هم در شرایطی که رقبا از ده سال پیش در این بازار فعالیت داشته اند نصیب خود کرده است

    10- ارپوی adsl را از 5800 تومان زمان شروع به 15000 تومان فعلی رسانده است

    11-علیرغم گزارش غلطی که در دیدار نوروزی به رییس هییت مدیره داده شد تخلیه شرکت مخابرات ایران که در ابتدای شکل گیری معاونت تجاری دو برابر شرکت های پپ بود در پایان سال 93 به حداقل خود رسید تا جاییکه در پایان سال 93 تخلیه شرکت های پپ به دو برابر مخابرات ایران رسید. و این یکی از موفقیت های بزرگ معاونت تجاری بود

    و دستیابی به یک سری اهداف استراتژیک دیگه که الان وقت گفتن انها نیست

    اینها صحبتهای مدیران با سابقه و مشاوران داخلی جدید میباشد :

    #*معاونت تجاری دو سال از بقیه قسمت های شرکت جلوتر است

    #*اگر ساختمان معاونت تجاری با این نیروهای جوان اموزش دیده و اکثرا دو زبانه را به مزایده بگذارید اپراتور ها و شرکت های خصوصی برای ان سر و کله خواهند شکند

    #*معاونت تجاری انقدر خوب مطابق استاندارد طراحی و انقدر خوب اجرا و پیاده سازی شده که حتی تغییر مدیران هم نمی تواند انرا از هم بپاشاند یا کوچکترین خللی بر ان بتواند وارد کند

    #*ما فکر میکردیم معاونت تجاری فقط در ستاد شکل گرفته وقتی با استانها صحبت میکنیم یا به استانها میرویم یا در جلسات ویدیو کنفرانس هفتگی معاونت تجاری شرکت میکنیم میبینیم تا عین همین ساختار با همین خوبی در تمامی استانها هم شکل گرفته البته همه استانها به یک شکل نیستند انهایی که ساختار معاونت تجاری را خوب شکل داده اند نتایج ان را هم دیده اند

    #* ما باورمان نمیشود که که امسال درامد دیتا از درامد تلفن ثابت پیشی بگیرد

    و …..

    مستقل از اینکه معاونت تجاری مرتب عوض شده ولی این موفقیت کماکان ادامه دارد فقط سرعت ان ممکن است کم و زیاد شده اخه اینقدر این معاونت تجاری خوب شکل گرفته که هر کسی هم بیاید باید همین راه را ادامه دهد گرچه دوستان میگویند

    معمولا هر ایده جدید یا محصول جدید یا کار جدید وقتی شروع به کار میکند پس از مدتی به دوران اوج خود میرسد چون در ابتدای راه گرفتن ساختمان و نیرو و اموزش نیروها و …زمانبر و وقتگیر است ،کسی اعتقادی ندارد ،هنوز نتایج مشخص نشده مشکلات ،کارشکنی ها ،مخالفت ها وجود دارد و مدتی باید بگذرد نتایج بر همگان ثابت شود همه به این باور برسند این کار جدید خوب است انوقت تازه دوران اوج شروع میشود و راه اندازی یک ایده یا کار جدید خیلی سخت تر از ادامه دادن ان کار جدید است

    ولی ظاهرا این موضوع در مورد معاونت تجاری تاکنون صادق نبوده چون در همان ابتدای راه اندازی در دوران اوج خود هم بوده است و به تدریج با تعویض مدیران رو به افول گذاشته ولی من اعتقاد دارم میشود بهتر از این هم بود

    معاونت تجاری الان دوره خشونت را هم پشت سر گذاشته و دوران ایمان را در حال طی کردن میباشد

    میگویند در پروژه های تغییر و تحول سه مرحله داریم

    مرحله اول همه مخالفت میکنند

    مرحله دوم دست به خشونت میزنند و مدیران تغییر و تحول را برکنار میکنند

    مرحله سوم ایمان می اورند

    و یاد این جمله از یکی از بزرگان افتادم

    هر جایی یک موفقیتی میبینید

    یقین داشته باشید یک مدیری در یک زمانی تصمیم جسورانه ای گرفته است

    ارزوی موفقیت و کامیابی برای اقای مهندس پوررنجبر این مدیر توانمند و جسور دارم

  5. ناشناس می گوید

    پست های مدیرکلی و رئیس اداره ای در معاونت تجاری دست یه عدد افراد بی تجربه افتاده که نه تنها رشته تحصیلی مرتب دارند و نه در قسمت مربوط به مشترکین تجربه دارند و اغلب افراد فنی بی تجربه هستند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بهتر نیست رفتار مدیریتی آنالیز بشه بجای اینکه از آدمها حرف بزنیم؟
      چه سیاستی هست که شما با آن موافق نیستید؟

  6. امیری می گوید

    پست های مدیرکلی و رئیس اداره ای در معاونت تجاری دست یه عده افراد بی تجربه افتاده که نه رشته تحصیلی مرتبز دارند و نه در قسمت مربوط به مشترکین تجربه دارند و اغلب افراد فنی بی تجربه هستند

    1. همکار رسمی می گوید

      باسلام
      جناب آقای مهندس لواسانی

      احتراما باستحضار می رساند در معاونت تجاری نیاز به یک خانه تکانی اساسی از افرادی است که در زمان آقای امامی توسط چند نفر دیگر یک معاونت خانوادگی از بستگان تشکیل داده اند و حتی اجازه عرض اندام به هیچ کسی را نمی دهند و هر کار نشدنی را برای خود شدنی می کنند.جهت حفظ اعتبار خودتان هم که شده آنها را از مجموعه خود خارج کنید یا جابجا نمائید تا مانند مهندس امامی سپر بلای آنها نشوید چون همه خرابکاری ها را آنها کردند و جواب آن را باید یک شخص ساده دیگری بدهد اینها چنین افرادی هستند.

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        همکار رسمی عزیز
        مانده ام میتوانم حرفهای شما را منتشر کنم یا خیر.
        اما این کار را کردم چون نظرتان متفاوت از دیگران است . امیدوارم دیگران به نقد نظر شما بپردازند

  7. امیر می گوید

    امور تجاری از ابتدا ساختار لشتباهی داشته و متاسفانه با وجود مشاور خارجی نه مثل بقیه شرکت بود و نه یک سازمان تجاری و بیشتر به یک اداره با نیروهای پیمانکاری که 90% آن وابستگان مدیران هستند و مدیرکل ها بیشتر دوستان آقای امانی بودند .در صورتیکه راز موفقیت دادن این بشکیلات به پیمانکار و یا مدیرانی که نگرش بازاری داشته باشند در صورتیکه بجز آقایی آقایی مدیر کل های دیگر صلاحیت ندارند و باعث نابودی مهمترین بخش مخایرات خواهد شد .

  8. تارا می گوید

    🙂

  9. من می گوید

    در تجارت ..مال التجاره تعریف می شود …من که وسیله تجارتم ..پالس است و در آمد عملیاتی آن باید از .پالس تامین شود …. کار معاملات ملکی ! در کار تجاری من فرع است .و نباید بعنوان هدف منظور شود و در یک سیستم تجاری قوی … درآمد اتفاقی را با احتیاط فراوان به سود وزیان راه می دهند تا:1-انحراف از اهداف بنگاه رایج نشود.2-درامد اتفاقی برای جلوگیری از خطرات احتمالی …بهتر است مدتی از سود وزیان دور نگهداشته شود و با مدیریت به تقسیم سود برسدو مثل ضربه گیر عمل کند..خلاصه اینکه ما قرار است در چه کاری به تجارت بپردازیم..مهم است..شتر سواری دولا دولا نمی شود.

  10. رسمی می گوید

    سردبیر جان

    کاش نظرات همکاران را به استحصار هیئت مدیره محترم، جناب آقای کارگزار و شخص آقای سید هاشمی برسانید تا از وضع اسفبار این معاونت مطلع گردند چه بسا نظرات همکاران باعث این شود که یک تغییر اساسی در سیستم مدیریتی آن در سطح مدیر کل و رئیس اداره به وجود آورند.علتش هم این است که در طول مدت تشکیل این معاونت این افراد چه عملکردی داشته اند؟بیایند گزارش دهند که با توجه به هزینه های انجام شده چه کار مفیدی انجام داده اند فقط یک کار مفید را اعلام کنند!!!!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این کامنت رو تایید کردم تا بهتون بگم قطعا این اتفاق میفته.کامنتها توسط مدیران حوزه تجاری بررسی خواهد شد انشاء الله.
      بهمین خاطر کامنتهای این صفحه رو فعلا تایید نمیکنم
      نگه داشتم تا هفته آینده با اطلاع قبلی به همه مدیران منتشر کنیم
      ضمنا کامنتها رو به دوستان قابل اعتمادم دادم تا بررسی کنم و صحتش معلوم بشه بعدا در موردش سوال و جواب کنیم
      لذاست که اهمیت بدین بهش خیلی زیاد

  11. کارمند بی انگیزه می گوید

    والا دیگه دست رو دلمون نذارید که تو این 2 سالی که تو معاونت تجاری مخابرات استان تهران بودیم چیزی جز هرج و مرج و بی برنامگی ندیدیم و کارهایی هم که انجام میشه در حد نامه نگاری و کارهای عادیه که یه دیپلم هم میتونه انجام بده تازه نیروهایی هم که تو این جا گرفتن همه جوون و پرانرژی و با تحصیلات بالا ولی با رشته های نامربوط به این حوزه که همه انگیزشون رو از دست دادن تو این چند وقت همه از بیرون میبینن تو مخابراتی میگن عجب شرکتی خصوصی شده دیگه وضعتون خوبه اسم هم میذارن تازه رو معاونت تجاری میگن معاونت پاداش خوری پاداش کجا بود اونایی که میگن پاداش میدن اینجا اگه راست میگن بیان جاشون را با هم عوض کنیم :|(

  12. آرمان می گوید

    سلام
    امروز دستوری جدیدی توسط معاونت پشتیبانی به سالن ابلاغ شد ( البته هنوز نامه کتبی آن نرسیده ) مبنی بر اینکه باید فیچر انتقال مکالمه همه مشترکین بسته شود . ومشترک باید برای استفاده درخواست بدهد (مانند بستن صفر دوم تلفن مشترکین ) .
    نمی دانم آیا دستور معاونت تجاری است یا کس دیگری تصمیم گرفته است .
    تا حالا من یادم نیست کسی بابت این موضوع شکایتی داشته باشد و بسیاری از افراد (مانند تاکسی سرویسها ) زمانیکه تلفنشان قطع می شود به ما التماس میکنند که از مرکز آن را روی موبایل شان دایورت کنیم .
    همه میدانیم که دایورت دو برابر یا بیشتر (اگه روی موبایل دایورت شود ) برای ما درآمد زا می باشد .
    من که دلیل این کار را نفهمیدم .
    تو را به خدا یکی جلوی این تراکتهای تبلیغاتی و هزینه بر ADSL و همراه اول که از سطل آشغالها سر در می آورد را بگیرد .
    یک بنر جلوی هر واحدکافیست .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here