مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دنبال وزیر ارتباطات در آسمانها نگردید، مخابرات هم زمین خداست!

مخابرات ما- توسط دکتر ظریف، یار و همراه دکتر پزشکیان در انتخابات اخیر، نحوه پیشنهاد و انتخاب وزرای جدید اعلام شد.بر اساس این تعریف افراد جدید -که قبلا وزیر نبوده اند- امتیاز بیشتری دارند.همچنین افراد جوانتر امتیاز بالاتری می گیرند.

این افراد توسط دانشگاهیان، صنف های مرتبط، احزاب و تشکل های سیاسی و … به گروهی انتخاب کننده معرفی می شوند.این گروه انتخاب کننده خودشان از میان همان گروه هایی برگزیده شده اند که کاندیدا معرفی کرده اند.

درست است که هر کسی نامش در میان پیشنهادات باشد، بلافاصله از گروه انتخاب کننده کنار گذاشته می شود اما به نظر می رسد تیم انتخاب کننده، چکیده همان گروه های پیشنهاد دهنده است لذا بر پیشنهاد گروه خود تمایل بیشتری دارند.

نمی دانم از تشکل های مخابراتی هم سوالی شده یا نه، اما منسجم ترین تشکل ها بویژه کانون های بازنشستگان و شوراهای صنفی در مخابرات پا گرفته اند.خوشبختانه این گروهها اطلاعات کامل و جامعی هم دارند.امیدواریم با ین گروه ها هم مشورت شده باشد.

 

از اینها که بگذریم، یک سوال مطرح می کنم: “چرا در مهمترین نقطه وزارت ارتباطات، از شرکت مخابرات کسی انتخاب نمی شود؟ دیگرانی که انتخاب شده اند، چه مزیتی بر مخابراتی ها داشته اند؟

اصولا ما ایرانی ها، احساس می کنیم کسی که سمت بزرگی گرفته، احتمالا از آسمانها آمده است لذا افراد نزدیک به ما و مخابراتی نمی توانند وزیر شوند!یا حتی معاون وزیر باشند! این تفکر قدیمی هنوز هم بدنه را آزار می دهد! اگر فردا یکی از ما مخابراتی ها وزیر شود یا معاون وزیر باشد شما باورش خواهید کرد؟ آیا به تحقق برنامه هایش کمک خواهید کرد؟

 

در نهایت پیشنهاد می کنیم امر ارتباطات را به اهلش بسپارید، یعنی به مخابرات و شرکتهای ارتباطی! چند بار باید افراد کم اطلاع بیایند، آنان را آموزش بدهیم تا بر ما مدیریت کنند! چند سال بعد … با از اول!

اگثر اعضای هیئت مدیره، روسای هیئت مدیره، مدیران عامل و معاونین مدیر عامل  مخابرات می تواند در نقش وزیر و معاون وزیر فعالیت کند. می تواند ….

1547990cookie-checkدنبال وزیر ارتباطات در آسمانها نگردید، مخابرات هم زمین خداست!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
34 نظرات
  1. شرکتی خدمات اول می گوید

    بهترین گزینه برای وزیر ارتباطات مخابرات جناب مهندس صدری کارکشته شرکت مخابرات ایران است

  2. غ _ع می گوید

    البته امروز اگر ازهیئت مدیره با مدیرعامل امروزی بخواهند وزیر انتخاب کنند وای به حال ماها,’ اینها به هر نحوی میخواهند سربه تن کارکنان نباشد

  3. فرزاد می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم. اگه امکانش هست از حقوق مطلبی نشر کنید تا دعا گو شویم.باسپاس فراوان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فعلا همه مجمع هستن

  4. علی می گوید

    سلام سر دبیر جان گفتند شتر پسر زائیدی گفت جه فایده من بارم همان ۴۰من است از حقوق خبر بگیر سر دبیر جان

  5. حسین علمداری ایلخچی می گوید

    سلام

    وزارت فاوا بر مجموعه ای بزرگ مدیریت دارد. اپراتورهای مخابراتی از نظر سرمایه های انسانی و مالی و نیز گردش مالی، بزرگترین بخش صنعت ارتباطات و فناوری ارتباطات است. بین این اپراتورها، شرکت مخابرات ایران سهم بازاری بسیار بزرگتر از دیگران دارد و آثار متقابل آن با کلیت اقتصاد کشور و به ویژه وزارت فاوا، انکار ناپذیر است.

    با این حال از بدو انقلاب تاکنون از بین ۱۲ وزیر ارتباطات، تنها اولین آنها سابقه کار مخابراتی داشته اند. جالب این که در ترکیب کارگروه انتخاب وزیر فاوا برای دولت آتی نیز کسی نیست که سابقه فعالیت در رده‌های کارشناسی اپراتورهای مخابراتی را داشته باشد. شرکت مخابرات ایران حتی به اندازه شهرداری تهران نیز در این کارگروه مشارکت ندارد.

    یکی از علل عدم تعامل و تعارض های مداوم بین وزارت و شرکت مخابرات بعد از خصوصی سازی می تواند این مساله باشد چرا که مدیران وزارت هیچگاه اطلاعات و تخصص لازم برای درک مسائل شبکه و اپراتورها را نداشته اند و ترکیب کارگروه این پیش آگهی را می دهد که در بر همان پاشنه خواهد چرخید.

    این مساله از یک سو ناشی از ضعف شرکت مخابرات در تعامل با بازیگران عرصه سیاست و از سویی ناشی از عدم شناخت سیاسیون از حوزه کاری وزارت ارتباطات است. طرفه آن که اشخاص کلیدی مخابرات آنگاه که پای اخذ و حفظ پست خودشان در میان باشد، سیاست و سیاسیون را بسیار نیک می شناسند و تاثیر می گذارند، اما در چنین مسائل مهمی چنان مهارتی دیده نمی شود.

  6. ناشناس می گوید

    امیدواریم از افراد نظامی نباشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. مصطفی می گوید

    والله فعلا مدیر عامل و هیئت مدیره هیچ کاری برای مخابراتی ها نکردن حتما سنوات ۲ سال پیش هنوز مونده

  8. ناشناس می گوید

    آقا فقط وفقط از حقوق بگو
    ودیگر هیچ

  9. ناشناس می گوید

    سلام حقوق کی میدن دستمون خالیه

  10. بازنشسته می گوید

    جناب سردبیر ببخش بهمون میگی توهین مکنید والله موندیم چه کنیم با ۱۱ میلیون یکی نیست به این سلطانی بگه من نوعی با این پول چه خاکی برسرم کنم کسوراتش رو چندسن سال با تغییرسالها کسر میکنه ولی برای پرداخت خواربار طبق مصوبه ای که در خراب شده مخابرات تصویب شده طبق روال گذشته پرداخت میکنه یکی نیست بگه امثال من بریم کاسه گدایی در دست بگیریم تورو خدا نگویید رکیک حرف میزنم شما جای من به چه کنم چه کنم نمی افتید بخداوندی خدا قسم که دیگر موندیم چه کنیم
    فقط بگم حیف خدماتی که در زمان جنگ به این مملکت که فقط انکل زاده ها سود می برند کشیدیم نوشته هام نه برای سایت بلکه فقط برای اینه که بدونید تحمل به صفر رسیده کاش میشد این حرفها به گوش همان سلطانی و بعضی مدیران مخابرات میرسید واقعا دیگه دارم دیونه میشم از دست اینا

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اگر توهین و بد و بیراه گفتن راه حل داستان بود، من تا حالا صد تا فرهنگ لغت فحش نوشته بودم و به همه تون داده بودم!
      مشکلات ما ریشه اش کجاست؟ بخشی از اون به مخابرات برمیگرده

  11. ابراهیم عبدی می گوید

    حقوق کسی خبرداره؟

  12. ناشناس می گوید

    واقعا نوشته جالبی بود.
    ممنونم
    شما خودتان در مخابرات کسی در حد وزارت می شناسید ؟
    کسی سواد علمی و مدیریتی این کار را داشته باشد را می شناسید؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله
      حداقل سه چهار نفر
      تازه
      حداقل میتونن معاون وزیر بشن.تلاش ما اینه معاون ها مخابراتی بشه

  13. ..همکار.. می گوید

    سلام جناب سردبیر وقتتون به خیر
    خیلی دوست دارم بدونم مخابرات این مدل جدید تمدید کردن ۳۰ روزه قرارداد با بیمه تکمیلی رو چند بار دیگه قراره ادامه بده؟ این بار دومیه که با همون سقف سال قبل یکماه دیگه مدت قرارداد نصفه نیمه بیمه تمدید شده. الحمدلله که بیشتر مراکز هم با بیمه دانا به خاطر عدم پرداخت قطع همکاری کردند (حداقل در رابطه با خدمات رادیولوژی میدونم که توی شهر خودمون هیچ مرکزی از بیمه دانا پذیرش نداره)‌ و خود بیمه هم پاسخی برای این موضوع نداره.
    ایشالا تن همه عزیزان سالم باشه چون از نظر بعضی عزیزان مریض شدن گناهه. اصلا چه معنی داره مریض بشین؟!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      به دلیلی، بیمه مرکزی اجازه تمدید بیش از یک ماه را در هر بار نمیده. وگرنه از اولش حوزه نیروی انسانی میدونستن دو ماه نیاز به تمدید دارن.
      با توجه به برخی ملاحظات از جمله تصمیم گیری بیمه مرکزی (راسا) برای بیمه ها، احتمالا نیازی به مناقصه نیست با مذاکره طرف قرارداد انتخاب میشه.
      یعنی می تونن این ماه کار را تمام کنند

  14. شرکتی می گوید

    باسلام لطفاً یک خبر حقوقی هم بدهید ممنون

  15. ناشناس می گوید

    درود بر سردبیر عزیز و سایت پر تلاش
    آخه بعضی ها دنبال زمین خدا نیستن ، ولیکن دنبال آسمان خدا بدنبال بلند تر جلوه دادن کوتاهی فکرو اندیشون ، یا جنگل خدا برای کور رنگی با رنگ سبز یا دریای خدا برای داءم طوفانی دانستن آرامش دریا ، یا گل آلود کردن آب ذلال رودخانه ها ووو ،،، هستن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خیلی پیچیده بود! من که نفهمیدم!!!!

  16. ناصرگچساران می گوید

    مارو گرفتی!؟
    خودتو گرفتی!؟
    خانه از پای بست ویرانه
    خواجه انگشت بکتی تو چشش!؟!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شما که حوصله خوندن مطالب تحلیلی و یا خبری و یا سنگین رو ندارین خب چرا میخونین ناصر خان!
      چرا؟
      هم روی اعصاب ما میرین هم روی اعصاب خودتون!خب اینا رو نخونین! نمیشه؟
      لطفا دیگه بی ادبانه ننویسید!

  17. کارگر می گوید

    سردبیر محترم آخر ماه است و کارگران بدبخت مخابرات روز به روز ذلیل تر و بیچاره تر میشوند کسی اگر خود را انسان میداند و از انسانیت بهره برده است باید از این مسولان سوال کند حقوق کجاست و کی و چرا یه موقع پرداخت نمیگردد
    نه اینکه بعد واریز با تاخیر بیست روزه تازه اخبار پرداخت شدن بدهد واریز که شد همه میدانند اما چرا واریز نمیشود را یاید پیگیر شد آنهم کسی که سردبیر است مسول است چنین سوالی بکند وپاسخش را بگیرد ونشر دهد .اگر تا یکم حقوق داده نشد باید خود شما غوغا کنی به نمایندگی از کارگران ستم دیده .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      غوغا کنم به پشتوانه چه کسی؟
      چند تا تون حاضرین حمایت کنین؟
      ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش
      بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

      از بس که دست می‌گزم و آه می‌کشم
      آتش زدم چو گل به تن لخت لخت خویش

      دوشم ز بلبلی چه خوش آمد که می‌سرود
      گل گوش پهن کرده ز شاخ درخت خویش

      کای دل تو شاد باش که آن یار تندخو
      بسیار تندروی نشیند ز بخت خویش

      خواهی که سخت و سست جهان بر تو بگذرد
      بگذر ز عهد سست و سخن‌های سخت خویش

      وقت است کز فراق تو وز سوز اندرون
      آتش درافکنم به همه رخت و پخت خویش

      ای حافظ ار مراد میسر شدی مدام
      جمشید نیز دور نماندی ز تخت خویش

  18. طلا می گوید

    مخابرات یک وزیر داشت آنهم آقای مهندس غرضی.روشن هست که کسی روی این همه خرابه ویران از نسلهاای قبل که مخابرات رابه گوشه رینگ برده ونفسهای آخرش را می کشد مسولیتش را قبول نمی کند حتی خود شما.این شرکت رافقط خود خدا می تواند نجات بدهد اگر بخواهد نجاتش بدهد لیکن با این فرمان وروز مره گی که یک تکنسین شبکه هم می تواند .شرکتی که سود سهامش ده ریال وسهامش پایین ترین ارزش را دارد کی جرات دارد وزیرش شود!؟!

    1. آذری می گوید

      سلام برای اینکه شرکت مخابرات یک شرکت فنی ومهندسی قدیم بشودبایک جارو ی قوی میخواهدازهیئت مدیره مدیران مناطق ومعاونت رابه بیرون ازمخابرات هدایت کندومخابرات رابه کارشناسان فنی واگذارنمایددرغیراینصورت چیزی به نام مخابرات در۲سال آینده نخواهدماند،تازه میخواهندوزیرهم ازاینجاانتخاب کنند!

  19. فنی می گوید

    هرکس وزیر بشه مخابرات روز به روز داغون تر میشه بیخود امیدوار نباشیم که آخر این راه به ترکستان است

  20. اهوازیا می گوید

    ازحقوق چه خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here