مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حذف عضویت ناخواسته در سرویسهای محتوایی

[box] مخابرات ما – برخی مشترکان همراه اول درباره مبالغی که تحت عنوان خدمات مبنی بر محتوا در قبوض تلفن همراهشان درج شده اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. [/box]

مخابرات ما (محمد – ایسنا) –  اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع‌رسانی، بهداشت و سلامت و تبلیغات در دسته‌بندی خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند و اپراتور تلفن همراه باید در مورد تمامی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کند و درصورت تائید مشترک آن را فعال کند.

در موارد زیادی مشاهده شده که در شبکه های اجتماعی پیام هایی با مضامین دعوت به عضویت در سرویسها با متن‌های فریبنده و جذاب مانند شرکت در قرعه‌کشی، شما برنده شدید، شارژ رایگان و … ارسال می‌شود که در آنها هیچ اشاره‌ای به عضویت و محاسبه هزینه نشده و در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مشترکین به این صورت برای دریافت خدمات عضو شده‌ و درنتیجه مبالغی در قبوض تلفن همراهشان درج و محاسبه می‌شود که از آن‌ها  بی‌اطلاع هستند.

طبق اعلام رگولاتوری، در حال حاضر نحوه ارسال پیامک‌های مربوط به خدمات به گونه‌ای است که هزینه و روش لغو عضویت آن در هر پیامک ارسالی درج می‌شود اما در برخی برنامه‌های رادیوئی و تلویزیونی داخلی و خارجی، سایت‌های اینترنتی و سایر رسانه‌ها با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده مشترکین را به ارسال کد عضویت به سرشماره‌های مورد نظر تشویق می‌کنند که ممکن است از آن برای عضویت ناخواسته مشترکین استفاده شود.

به گفته مسوولان سازمان تنظیم مقررات رادیویی در اجرای مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی، حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد نحوه عضویت مشترکین تلفن همراه در سرویسهای خدمات مبتنی بر محتوا حساسیت ویژه‌ای دارد و درصورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترکین در اینگونه سرویسها پیگیریهای لازم را انجام می‌دهد.

500-khabar-23

مشترکین همراه اول می توانند با ارسال پیامک خالی به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویسهای محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند. هم چنین در این سامانه امکان قطع و وصل کردن پیامک‌های تبلیغاتی نیز در نظر گرفته شده است.

بنا بر اعلام اپراتور اول تلفن همراه، تمامی سرویس‌های خدمات پیامکی همراه اول با ارسال کد معرفه آن سرویس (کد فعالسازی)، به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس (شرکت‌های ارائه دهنده سرویس های خدمات پیامکی و شماره های کوتاه آنها در بخش شرکت های همکار آمده اند) فعال می‌شوند. به این ترتیب که برای فعال‌سازی سرویس مورد علاقه، یکی از کدهای فعال‌سازی فارسی و یا لاتین درج شده در جدول به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال می‌شود.

به طور مثال با ارسال کد فعال‌سازی ام بی ای(کد فعالسازی فارسی) و یا MBA (کد فعال‌سازی لاتین)به سرشماره ۲۰۳۰ میتوانید عضو سرویس مدیریت موفق شوید. همچنین مشترکان برای آگاهی از خدمات هر یک از شماره‌های کوتاه باید یک پیامک خالی به آن شماره ارسال کنند و لیست تمامی سرویس های تعریف شده بر روی آن شماره به رایگان قابل دریافت می‌شود.

اما مشترکان برای غیرفعال سازی هر یک از سرویس‌های فعال خود، کافی است کد غیرفعال‌سازی فارسی و یا لاتین آن سرویس (ترکیب کد معرفه فارسی سرویس با کلمه خاموش و یا کد معرفه لاتین سرویس با کلمه OFF) را برای شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال کنند.

راه ساده تر غیرفعال‌سازی، ارسال یکی از عبارات “OFF” و یا “خاموش” به شماره کوتاهی است که سرویس از آن دریافت می شود. به طور مثال با ارسال کد غیرفعال‌سازی ام بی ای خاموش(کد غیرفعالسازی فارسی) و یا MBA off (کد غیرفعالسازی لاتین)به سرشماره ۲۰۳۰ می‌توان عضویت سرویس مدیریت موفق را لغو کرد.

همراه اول اعلام کرده که مشترکان در صورت بروز هرگونه خطایی در فعال‌سازی و یا غیرفعال‌سازی سرویس ها می توانند از طریق تلفن های دائمی و اعتباری همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (بصورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند.

پیامکهای خدمات مبتنی بر محتوا با پیامکهای تبلیغاتی فرق دارد؛ پیامکهای تبلیغاتی گونه ای از سرویس تبلیغاتی بر بستر موبایل است که در آن از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می گردد. همچنین از این طریق نیز سازمانها، موسسات، شرکتها و … می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند.

درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، این خدمات باید حداکثر تا ۲۴ ساعت قطع شود البته قطع سرویس، پیامک‌های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌شود و درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، خدمات پیامکی مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی، خریدهای الکترونیکی و … همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.

500-khabar-23

***

753400cookie-checkحذف عضویت ناخواسته در سرویسهای محتوایی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
37 نظرات
  1. حمیده می گوید

    سلام منم سرویس چلچله وصله هر کار میکنم قطع نمیشه روزی ۴۰۰

  2. امیرحسین گلپیکرراد می گوید

    سنجینه بدون اجازه روزی ۴۰۰تومان از من می دزدد ه چه پیام offرا به ۲۰۸۹۸می فرستم فایده ندارد خیلی ها فکر می کنند نان حرام و دذدی مکافات ندارد

  3. ناشناس می گوید

    در روز روشن بدون درخواست خدمات محتوایی روزی ۵۰۰ روی قبض تلفنم کشیدند
    چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد

  4. درویشی می گوید

    در صفحه اول …. اعلام میکنه اگر میخواهید عضو بشید روزی ۵۰۰تومن هزینه پیامک شماست و از این صفحه نمیتوانید بیرون برید جز با کلیک موافقم و الان بعد از چند ماه این خدمات مسخره برای من هزینه ساز شده.

  5. ناشناس می گوید

    چرا شکایت این دزد بزرگ کشور رو نمی‌کنید همه خودشون رو زدن به خواب چرا رسوا شون نمی‌کنید ببینم چطور میخوان رسیدگی نکنند

  6. ناشناس می گوید

    نمی دونم از کی هرروز مبلغ ۵۰۰ ازم برمی داشتن با عنوان محتوا که میشه ماهی ۱۵۰۰۰ تومان. الان دوماه هزینه تلفن ندادم مکالمات رو کم کردم تازه برام پیام اومده که شما عضو جیم لاستیک بودین من اصلا نمی دونم جیم لاستیک چیه من از کی عضو شدم کجا میتونم شکایت کنم؟

  7. خدارامی می گوید

    یک سال هست میخام رادیوبوک که هزینه هرروزش ۶۰۰تومان وکدلغو ان ۵۰۹۸۵ هست حذف کنم وکلمه off ویاخاموش کنم میگه غیرمجاز وحذف نشده.همچنین اوا طب وکدلغو ان ۵۰۹۸۸میگه غیر مجاز.لطفامنو ازدست این کنه های خونخوار نجات بدید.خدارامی.

    1. ریحان می گوید

      برنگ به اپراتور

    2. ناشناس می گوید

      سلام اول ۹۸وارد کن بعد ادامه شماره

  8. نانی می گوید

    حرومشون بشه حالا ما به کی شکایت کنیم که ما سرویس دبرنا رو فعال نکردیمو استفاده نکردیم ۱۵ تونن مفتو چرا باید بدم؟!!! به کی بگیم؟

  9. علی می گوید

    یعنی چی اصلا که بدون اینکه ما بخوایم ما رو عضو میکنن روزی ۵۰۰ تومن دزدی میکنن ازمون هرکدومشون بعد میگم اگه نمیخوای خاموش رو بفرست . مرض داری که عضو میکنی بعد ما خاموش کنیم

  10. ناشناس می گوید

    دزدهای سر گردنه بابا قدیم حداقل حواستون جمع میکردی آقا سر گردنه فلان جا راهزنها…. والله روی راهزن رو اینا سفید کردن ۵۰ تا۱۰۰ ت ریز قبض زدن بابت سرویس محتوایی مطبخ ای زهر شه این پولهایی که میخورین

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      به حساب کی می ره؟

  11. ناشناس می گوید

    از نخل برهنه سایه داری مطلب

  12. ناشناس می گوید

    خیلی خیلی …. هستن اپراتورهای کشورما که بدون اطلاع مشترک اینطوری …. میکنن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اینکه مال اپراتورها نیست
      ارزش افزذه شنیدین تا حالا؟
      ولی خب همه با هم در این خطا شریکن

  13. احمد می گوید

    صد رحمت به دزدان سر گردنه . چون شما دزد را میدیدی اما دزدان اپراتور های سرویس دهنده خدمات مبتنی بر محتوا را نمی بینی

  14. داود دلورای می گوید

    واقعا نمیدونم با چه عبارتی دزدی های این … ها رو بیان کنم. ظرف ۲ ماه ۴۰ هزار تومان بابت سرویس “سر حال شو” !!!!!! که روحمم خبردار نبوده که چه زمانی یه همچین سرویس آشغالی رو برام فعال کردند. واقعا متاسفم از آقایان مسئولی که تو خواب هفت پادشاه سپری میکنند و نمیدانند و یا خودشان را به نادانی زدند که اپراتورهای تلفن همراه چگونه دارند عین زالو جیب مردم رو خالی میکنند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در کل این دوران نامردی (من به اینجور سرویس دادن و پول گرفتن میگم نامردی) فقط یک مسئول تونست حق مردم رو یادآوری کنه.
      ولی این کارها با یک کار و دو کار درست نمیشه
      باید سرویس دهنده ها رو طبق حکم دادگاه مجبور کنن پول مردم رو پس بدن تا دیگه تکرار نکنن
      باور کنید این کارها جرم است

  15. کریم می گوید

    دزدی.بدون.اطلاع.ما.نصب.می.شود.وهزینه.دریافت.میشود.انشاالله.ان.پولها.هر.تومانش….

  16. ناشناس می گوید

    دزدی محض….
    وقتی با فاصله زمانی دو روز 5 هزارتومان شارژ میپره در حالیکه طرح مکالمه داری..
    وقتی زنگ میزنی به اپراتور میگه ایراد از گوشیه و روی گوشیه شما بدافزار داره….چه بد افزار جالبی که داره به نفع همراه اول کار میکنه….
    جالبتر اینه که قبول هم نمی کنند.
    دلیل موفقیت شرکت های وقیح مثه اینها نبود سیستم نظارتی متاسفانه

  17. ناشناس می گوید

    کلافه‌ شدم ازدست این رابوما…نه لغومیکنه نه درست جواب میده پول مردم اینطوری میخورند.آه بااین شبکه پول خوارتون

  18. محموددرعلی می گوید

    شرکت تبلیغاتی بنام کیاناد ۰۲۱۲۲۳۹۸۴۵۱مرتبا پیام فال …..روخطم۰۹۱۳۲۱۴۵۵۱۸ میفرسته وهزینه اعمال میکنه تمام راه ها وکدهای لغو را انجام دادم ولی بی نتیجه بوده خواهس دارم ادرس این شرکت هرجا که هست بهم اعلام کنید تا برم حضوری دق ودلمو سر این … خالی کنم از همهی هموطنان طلب راهنمایی دارم

  19. علیرضا می گوید

    ….
    هر ماه ۱۵۰ به بالا باید قبض بدیم
    وقتی جزییات گوش میدیم
    و خودمون جمع میزنیم میشه نهایت ۱۵ هزارتومن
    ولی مبلغ قابل پرداخت میشه ۱۵۰ هزارتومن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نقطه چین ها حرفهای زشت بوده ها!

  20. احمدی می گوید

    این مطالبی که بالا نوشته شده اکثراً دروغ است . بارها بدون فعال کردن هیچ سرویسی بر روی قبض تلفن بین 20 تا پنجاه هزار تومن بهای خدمات محتوایی درج شده است . این یک نوع دله دزدی است . امکان شکایت برای پنجاه هزار تومن هم وجود ندارد . و کسی برای همچین رقمهایی به دادگاه نمیرود . متاسفانه اخلاقیات در نهادهای دولتی ازبین رفته و دزدی و دله دزدی سیستماتیک رواج یافته . خداوند به داد مردم برسد !

نظرات بسته شده است.