مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- نیروهای شرکتی را در مسئولیت های اداری بگمارید

مخابرات ما- نگرانی سردبیر از خروج نیروهای رسمی و کمبود پرسنل برای مسئولیت ها، به یک راه حل منتهی می شود.بکارگیری نیروهای شرکتی در مشاغل مدیریتی..
مخابرات ما- سردبیر سلام می کند به تصمیم گیران سیستم  اداره شرکت مخابرات ایران، سلام می کند به خوانندگان خوب و صمیمی مخابرات ما.
از اواخر سال ۱۴۰۱، با خروج نیروهای رسمی از شرکت مخابرات ایران و استانها، این فکر ذهن مرا مشغول کرده بود که بالاخره چه زمانی نوبت به جوان های واقعی می رسد تا در مسئولیت های مهم شرکت، مسئولیت بپذیرند.حداقل در سمت های مسئول واحد، رئیس اداره این افراد می توانند کمک کنند، ضمن اینکه در حال حاضر این افراد در مواردی این مسئولیت ها را  بدون چشمداشت انجام می دهند.
این فکر را تا امروز عمومی نکردم.نگران نبود ساز و کار اجرائی آن در طبقه بندی مشاغل خدمات اول بودم.در حقیقت می دانستم با ذکر این ایده، توقعاتی ایجاد می شود که اگر ساز و کارش فراهم نباشد، برای فراهم کردنش ماه ها زمان نیاز است تا مجوز های لازم اخذ گردد.
با بررسی های اخیر متوجه شدم ساز و کارها آماده است، یعنی در الگوی نیروی انسانی شرکت خدمات اول و یا همان طرح طبقه بندی مشلاغلش کلیه رده های شغلی مخابرات ایران و استانها دیده شده است.یعنی می تواند نیروهای خود را در سمت های بالاتر نیز بکار بگمارد و حقوق مناسب در نظر بگیرد.
بنابراین همه چیز به مخابرات ایران برمیگردد که در دروان بحران مالی به دنبال کاهش هزینه هاست.این نگرانی را نیز درک می کنم اما یک سوال ساده مطرح می کنم:
  • آیا گماردن یک نیروی رسمی (که در بسیاری از شهرها به اندازه کافی وجود ندارند) در سمت رئیس یک اداره یا مسئول یک واحد هزینه بیشتری دارد یا به خدمت گرفتن نیروهای شرکتی با طبقه بندی مشاغل خدمات اول؟

 

عضو هیئت مدیره مخابرات ایران (به نظرم محمد شریف خانی بود) در همایش کسب و کار مشهد حرف جالبی زد که هنوز در ذهنم مانده است.او می گفت شرکت مخابرات ایران به عنوان غول بزرگ، برای پیروزی بر شرکت های کوچکتر باید تصمیمات مهم و اساسی بگیرد.منظورش این بود که این تصمیمات باید متفاوت از شرایط جاری باشد.

 

اینک زمان یکی از این تصمیمات متفاوت و مهم فرا رسیده است، نیروهای شرکتی را وارد چرخه مدیریتی مخابرات کند تا کاهش شدید نیروهای رسمی کمترین آسیب را به سیستم وارد کند.

وگرنه، همچنان این غول بزرگ از جای نخواهد جنبید و شاید هم با ضربه تبر شرکت های کوچک به پایان راه خود نزدیک شود.

 

 

1424370cookie-checkسردبیر سلام می کند- نیروهای شرکتی را در مسئولیت های اداری بگمارید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
62 نظرات
  1. کارگزار روستایی می گوید

    باسلام خدمت تمام همکاران
    چرا از کارگزاران روستایی در قسمتهایی مثل mdfیا امورمشترکین و…مراکز شهری استفاده نمیکنن؟

  2. جاودلن می گوید

    این طرح چرا فقط برای نیروهای خدمات اول هست ؟چرا شامل نیروهای شسکام نمیشود ؟

  3. احمد می گوید

    بنده با۲۴ سال سابقه مسول شبکه هستم پس چراطبقه بندی برای نیروی شرکتی اجرانمیشود کدام مسئول دریافتی ۶۲۰۰ پایه حقوق دارد

  4. همکار می گوید

    با سلام خدمت همه همکاران محترم در مخابرات چه شرکتی چه قراردادی چه رسمی
    اداره ای که نیروهایش بدون مدرک تحصیلی در جایگاه شغلی هستند چه انتظاری دارید؟!
    نیروهایی هستن با مدرک تحصیلی بالا زیر دست اشخاص حتی بدون داشتن مدرک راهنمایی دارند کارمیکنن

    کــــــــــاش همین قضیه هم رسیدگی کنن بی احترامی در اداره ها نشود

    با تشکر از مسوولین زحمت کش و دلسوز

  5. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر شاید باورتون نشه من حدودا ۲۱ ساله تو مخابراتم اونقدر بدم می‌آید از ما عدالتی هایی که شاهدش بودم الان با سربازی نزدیک ۲۴سال سابقه دارم اون روز دیدم بیمه از ما کم کردن متاسفانه رد نکردن اون قدر از مدیران نالایق و ناشایست و بی سوادی که پست مدیریت را گرفتن بدون برخورد با شرکت واسطه

  6. سلام می گوید

    سلام سردبیر عزیز.
    اول از همه باید یک سازوکار و معیارهایی برای گماشتن افراد در سمت های مختلف تعیین شود. اینجوری بازم کسانی که پارتی دارند با نام جوانگرایی سمت ها را تصاحب خواهند کرد. الان رابطه و پارتی حداقل در استان ما بیداد میکند در استان های دیگه رو نمیدونم ولی اینجا تنها چیزی که برای انتخاب شدن برای یک سمت مهم نیست سواد، دانش سیستم و تجربه مرتبط است. کسانی مسئولیت ها رو به دست میارند که آدم شاخ در میاره. برای مثال مدیر شبکه استان ما حتی نمیتونه دو دقیقه در مورد شبکه صحبت کنه ولی به دلیل پسردایی بودن یکی از نماینده های مجلس شده مدیر شبکه

  7. الفبای مخابرات می گوید

    شرکت سرمایه گذاری کارکنان مخابرات(شسکام)شایستگی مدیریت شرکت مخابرات ایران رادرتمام زمینه ها دارد.وطئ این مدت زمان همکاری درتمام زمینه ها رابه اثبات رسانیده .شرکتی بدون حاشیه وکاربلد.

  8. کارشناس خسته می گوید

    دوستاتی که مخابرات با ایرانسل و شرکت های دیگه مقایسه میکنند شاید اطلاعات کاملی ندارند …
    به طور مثال کل نیروهای همراه اول چیزی کمتر از هزار نفر !!! چرا که نیازی به مرکز فیزیکی برای نگهداری و رفع خرابی کابل های زمینی و هوایی ندارند و تمام ارتباط رادیویی و صرفا آنتن های bts که نگهداری فیزیکی اون رو هم شرکت های تابعه مثل ناک انجام میده و نگهداری فیبر زمینی رو هم مخابرات انجام میده ..‌‌. که درستش اینه کلیه افزایش هزینه نگهداری از نیروی انسانی گرفته تا متریال باید از خود همراه اول گرفته شود ولی با هزینه نا چیزی تمام این امور رو براشون مخابرات انجام میده ……
    در رابطه با پست های مدیریتی هم که حداقل در تهران تو ۱۰ سال گذشته در حال انجام …. طوری که یه مرکز پرظرفیت با ۱۰۰ هزار مشترک دیگه نه معاون مرکز داره نه ناظر نه مسئول خدمات نه نه مسئول مالی در حقیقت بجز رئیس مرکز تمامی پست ها حذف گردیده…
    و برای این تعداد پست باقیمانده حداقل در تهران نفر رسمی ، قراردادی وجود داره …
    ولی اگر وجود نداشت در جایی مطمئنا باید بنا به تخصص و شایستگی فارغ از نام شرکت (خدمات اول یا شسکام) پس از طی مراحل گزینش که تمامی پرسنل از رسمی گرفته تا غیره هم باید از این فیلتر عبور کنند نفر شایسته انتخاب بشود…

  9. fazl می گوید

    درود.تصمیم های مهم غول ارتباطی باید تعریف بیزنس پلن های جدید باشد که شهرستان ها به مقدار توسعه و جذب مشترکین جدید فیبر درصد مشارکت بگیرند.وزارت ارتباطات جهت دایری هر مشترک فیبر سه میلیون و سیصد می دهد.دو میلیون را به مخابرات شهرستان ها بدهید و بعد خروجی را ببینید.

  10. ایثارگر شسکامی می گوید

    سلام جناب اقای سردبیر محترم
    نمیدانم چرا هیچ صحبتی از تبدیل وضعیت ایثارگران نمیکنید
    اقای سردبیر شما خودتان از خانواده شهدا و ایثارگران هستید از شما توقع بیشتری میرود.
    راستی یادم نبود خود اقای سلطانی هم ایثارگر است…!!!
    از ماست که برماست

  11. خوزستان می گوید

    سلام سردبیر چرااینهمه سکوت از طرف شما؟؟؟.؟

  12. ناشناس می گوید

    عضو هیئت مدیره مخابرات ایران (به نظرم محمد شریف خانی بود) در همایش کسب و کار مشهد حرف جالبی زد که هنوز در ذهنم مانده است.او می گفت شرکت مخابرات ایران به عنوان غول بزرگ، برای پیروزی بر شرکت های کوچکتر باید تصمیمات مهم و اساسی بگیرد.منظورش این بود که این تصمیمات باید متفاوت از شرایط جاری باشد. خوب تصمیم گیرنده شما ها هستین؟ من که نیستم ؟ تصمیم بگیرید انهم بزرگ ! مثلا تصمیم بگیرید که همراه اول با مخابرات ایران ادغام شود! این شد یک تصمیم بزرگ!

  13. ناشناس می گوید

    اگه عول هست چرا غول میگن بی پوله غول هست برای خوردن حق عده ای بدبخت لقمه چپشون کرو نصف بیشتر بدبخت ها دق مرگ شدن

  14. نیرو می گوید

    ممدم عزیز صلاحیت کی تعیین می کنه وقتی باند و باند بازی باشه صلاحیت جایگاهی نداره طرف صلاحیت داره که ادعای ریاست می کنه براساس رتبه ها . تشویق ها . تعهد بکار ولی متاسفانه بر این اساس تعیین نمی کنن مرد فقط باشه کو دو کلاس سواد داشته باشه. به طور مثال ایثارگری طرحش رو اجرا نکردن خیلی از نیروهای ایثارگر .هر سال رتبه آوردن و بهترین بودن ولی براشون اهمیت نداشت که خوب کار کنی بقیه موارد هم همینه

  15. کارشناس مدیریت می گوید

    با نظر شما مخالفم به دلایل ذیل:
    _ این موضوع با کوچک سازی ساختار سازمانی در تضاد است چون برای چابک سازی بایستی واحدهای سازمانی در هم ادغام شوند سطوح مدیریتی کم شود و پستهای مازاد کارشناسی نیز حذف شوند و نه اینکه تعداد پستها تغییر نکند و برای پر کردن آن از شرکتهای پیمانکاری استفاده شود.
    _ روش پیشنهادی با روح برون سپاری هم در تضاد است هدف از برون سپاری واگذاری امور اجرایی به پیمانکاران و انجام نظارت توسط شرکت اصلی است. بنابراین سپردن وظیفه نظارت کنترل و پایش به مجری کار درستی نیست یعنی بجای اینکه موکل بر کار وکیل نظارت کند وکیل به کار خودش نظارت می کند که این می تواند منشا فساد شود.
    _ در حال حاضر کارکنان رسمی و قراردادی که بدلایل عجیب و غریبی به حاشیه رانده شده اند زیاد هستند بگونه ای که برخی از آنها عملا وظایف پیمانکاران را انجام می دهند یعنی مخابرات برای انجام برخی امور به پیمانکار پول می دهد اما خودش کارهای پیمانکاران رو انجام می دهد مثلا شما اگر برای کارهای منزل خودتان پرستار استخدام کنید و حقوق بدهید آیا خودتان به پرستار یا کارگرتان می گویید بگذار خودم انجام دهم؟ اگر قرار بود خودتان انجام دهید چرا پرستار گرفتید؟
    _ مشکل مخابرات به هیچ عنوان کمبود نیروی رسمی نیست مدیریت غیر علمی است مشکل اینست که هیچ مدیریت منسجمی وجود ندارد.

  16. ایثارگر می گوید

    باید از نیروهای ایثارگر استفاده کنن
    اگر ایثارگران و شهدا نبودن این نیرو های عادی تو این مخابرات نبودن باید ممنون ایثارگران و شهدا باشن نیروهای عادی

  17. ناشناس می گوید

    این سایت شده سایت حمایت از شرکتی ها

  18. ناشناس می گوید

    اتفاقا نیروهای رسمی باقی مانده در مخابرات برای اداره مخابرات کافی هستند، نیروهای شرکتی که با این تعداد زیاد به کارگیری شدند را باید تسویه کنند، سه چهارم نیروهای فعلی شرکتی مازاد هستند

    1. کارشناس فنی tct می گوید

      نترس عزیزم کسی قرار نیست جای شمارو بگیره. کلا سه چهارم نیروهای مخابرات شرکتی هستن، حتی یک چهارمشون هم بخوان تسویه کنن، دیگه ای بودجه یی واسه مخابرات نمیمونه که به جنابعالی حقوق بده

    2. ناشناس می گوید

      میشه بگی شما اقایون رسمی چکاری به جز جمیم زدن انجام میدین

    3. خسته دل کهنه کار می گوید

      یک روزی جلوی مخابرات منطقه خودتان ساعت ۷ صبح تشریف داشته باشید و ببینید رسمی های عزیز می آیند ثبت ورود می کنند و منتظر باشید ببینید کی بر می گردند
      و شرکتی ها را هم پایش کنید

  19. تبریز می گوید

    با سلام و عرض قبولی طاعات و عبادات
    فک کنم بهترین گزینه برای سمت های مدیریتی,نیروهای MDF شسکام هستند

  20. تبریز می گوید

    سردبیر جان سلام و عرض قبولی طاعات و عبادات
    سردبیر جان شاید شما به اندازه کافی از نیروهای شسکام خبر ندارید.بذارید بهتون بگم که نیرهای قسمت MDF شسکام به جرات میتونم بگم که با سوادترین نیروها در مخابرات هستند.میتونید یه استعلام بکنید اکثرا تحصیلات عالیه دارن در رشته های فنی و مهندسی که فک کنم خیلی بهتر از خدمات اول باشند.البته جسارت نباشه

نظرات بسته شده است.