مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

استماع گزارش عملکرد یکساله شرکت مخابرات ایران

مخابرات ما -سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه گزارش عملکرد یکساله شرکت مخابرات ایران در کمیسیون ارائه شد، گفت: طبقه‌بندی مشاغل کارکنان شرکت مخابرات سالیان سال بلاتکلیف مانده است.

مخابرات ما ( محمد – خانه ملت ) – ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(7 بهمن ماه)کمیسیون متبوعش، به حضور مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و معاونین وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در نخستین دستور کار کمیسیون طرح الحاق دو تبصره به بند (ث) ماده(67) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار داد؛ براساس این طرح تبصره 3 و4 به این بند الحاق می‌شود.

وی در توضیح تبصره های 3 و 4 پیشنهادی برای الحاق به بند (ث) ماده(67) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، اظهار کرد: در تبصره 3 دولت مکلف است از محل منابع واگذاری‌های بنگاه‌های دولتی تسهیلات موردنیاز برای ایجاد زیرساخت‌های سخت افزای و نرم افزاری پیام رسان داخلی را فراهم کند در واقع دولت موظف است از پیام رسان های داخلی حمایت مالی انجام دهد.

افشای داده‌های خصوصی کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی جرم است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تبصره 4 آمده این طرح الحاقی نیز است؛ افشای داده‌های خصوصی کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است و براساس مجازات ماده 745 قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود. اگرچه تبصره‌های 3 و 4 مورد بررسی قرار گرفت اما مقرر شد در جلسه آینده کمیسیون درباره آن رای گیری کند.

ملکی با بیان اینکه دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن مجلس استماع گزارش عملکرد یکساله شرکت مخابرات ایران بود، اظهار کرد: گزارش ارائه شده از سوی آقای صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران برای نمایندگان قانع کننده نبود چراکه براساس این گزارش مخابرات مشکلات و مسائل بسیاری دارد.

شرکت مخابرات در توسعه تلفن ثابت موفق عمل نکرده است

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در توسعه تلفن ثابت موفق عمل نکرده است، ادامه داد: در اکثر روستاهای توسعه یافته امکان برقراری خطوط تلفن ثابت به دلیل نبود زیرساخت فراهم نیست اگرچه به زعم مدیر مخابرات اقداماتی در این زمینه انجام شده است اما به نظر نمایندگان نتیجه دلخواه به دست نیامده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه طبقه بندی مشاغل کارکنان شرکت مخابرات سالیان سال بلاتکلیف مانده است، تاکید کرد: مخابرات ایران در گزارش خود اطلاعات مستندی در رابطه با نحوه اجرای این طرح ارائه نکرد و مجددا مانند موضوع قبلی به کلی گویی پرداخت.

وی با بیان اینکه روش اجرای طبقه بندی مشاغل کارکنان شرکت مخابرات کاملا مشخص است، یادآور شد: مخابرات برای اجرای این طرح باید علاوه بر انعقاد قرارداد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افرادی را به نمایندگی از کارکنان انتخاب کند تا این افراد پس از طی چند دوره آموزشی مراحل پیاده سازی این طرح را اجرا کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگرچه بررسی گزارش مخابرات ایران زمان بسیاری به خود اختصاص داد اما نتیجه دلخواه به دست نیامد./

***

 

 

 

1012610cookie-checkاستماع گزارش عملکرد یکساله شرکت مخابرات ایران

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. چاه مخابرات ته ندارد! می گوید

    شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است که بر اساس منافع سهامدارانش عمل می کند. توسعه تلفن ثابت به روش های سنتی برای مخابرات معنا ندارد. دولت و مجلس باید برای توسعه شبکه فیبر در شهرها و روستاها هزینه کنند مگر نه کشور خود را سال ها به عقب زده اند. اگر به کشورهای دیگر نگاه کنید خواهید دید که برای توسعه فیبر دسترسی دولت ها به اپراتورها کمک کرده و آن ها را حمایت می کنند ولی در ایران مثل اینکه یادشان رفته است که مخابرات را خصوصی کرده اند و از منافع خصوصی کردن آن دو لپه خورده اند و حالا باز هم انتظار دارند که مخابرات علاوه بر اینکه سود میدهد همچنین توسعه در روستاها نیز بدهد و مشکل اشتغال را نیز حل کند!! مگر میشود؟ مگر مخابرات چاه نفت است؟ مگر چاه مخابرات ته ندارد؟ واقعا شورش را برده اند!!! خجالت هم نمی کشند.

نظرات بسته شده است.