مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

امروز در مجلس چه گذشت.نمایندگان کارکنان در شورایعالی تشکل ها و کمیسیون اجتماعی مجلس.

مخابرات ما- امروز نمایندگان کارکنان در قالب تیم مذاکره کننده با قرار قبلی به کمیسیون اجتماعی مجلس رفتند.این مطلب گزارش تیم مذاکره کننده از این جلسه است.

 

مخابرات ما- امروز برای مخابرات از نظر خبری روز بسیار پر مشغله ای بود.یکی از وقایع امروز دیدار تیم مذاکره کننده کارکنان مخابرات برای پیگیری مطالبات با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بود.

اجازه بدهید گزارش تیم مذاکره کننده را بطور کامل برایتان منتشر کنیم سپس با هم گفتگو خواهیم کرد.

 

1013740cookie-checkامروز در مجلس چه گذشت.نمایندگان کارکنان در شورایعالی تشکل ها و کمیسیون اجتماعی مجلس.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
15 نظرات
  1. رسمی می گوید

    سلام اولمخصوصسردبیر شجاع. بعد تمامی همکاران بخصوص شورای صنفی.
    1- اقا تو رو خدا به این ….
    2- ضمنا در مورد بازنشستگی اگه نقد باشه و برای سال مازاد کسری در کار نباشه ، شاید استقبال بشه و گر نه . می مانیم.
    3-از شورای صنفی و نماینده کارکنان تقدیر و تشکر می شود و امید واریم که پیگیریها بیشتر از این شدت یابد.

  2. تخلفات خصوصی سازی می گوید

    از رقابت یک‌نفره تا واگذاری زیرساخت‌ها

    در همان ابتدای واگذاری مخابرات، شرکت پیشگامان کویر یزد به‌عنوان تنها رقیب کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین (داوطلب خرید سهام عمده مخابرات) مطرح شد اما ماجرا به این‌جا رسید که پیشگامان کویر یزد به دلیل نداشتن صلاحیت امنیتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی کنار گذاشته شد. با کنار گذاشته شدن تنها رقیب اعتماد مبین داوطلب دیگری که گروه مهر اقتصاد ایرانیان بود، پا به عرصه رقابت گذاشت اما موضوع این بود که هر دو گروه وابسته به نهادهای خاص بودند و همین مسأله پای ماجرای خصوصی‌سازی مخابرات را از همان ابتدا به مجلس کشاند. کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در گام دوم سهام عمده مخابرات یعنی ٥٠‌درصد به علاوه یک سهم را با قیمت ٨‌هزار‌میلیارد تومان خریداری کرد. نحوه ارایه سهام مخابرات در بورس و قیمت‌گذاری نیز چالش دوم این واگذاری بود که حواشی فراوانی به دنبال خود داشت. خیلی‌ها و ازجمله نمایندگان مجلس معتقد بودند واگذاری با قیمت بسیار ناچیزی انجام شده و ارایه سهام مخابرات در بورس نیز مطابق قوانین این سازمان نبوده و معامله صوری بوده است.

    رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم درباره خصوصی سازی مخابرات گفته بود : اشکال واگذاری از نظر ما این است که نباید زیرساخت‌هایی مانند شبکه داکت و سیم مسی واگذار می‌شد.

  3. انجمن صنفی مخابرات استان تهران می گوید

    همکاران عزیز وارزشمند
    باسلام و عرض ارادت،
    در تاریخ 97/11/10 تعداد 9 نفر هیئت مذاکره کننده شورای عالی هماهنگی با تعداد 4 نفر از نمایندگان مدیریت شرکت مخابرات ایران (آقایان یافتیان،فرقانی، احدی و حیدریان) و نمایندگان وزارت ارتباطات و نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری در کمیسیون امور اجتماعی مجلس جلسه ای در خصوص مطالبات مغفول مانده کارکنان وبازنشستگان از زمان واگذاری مخابرات به بخش خصوصی برگزار شد. مسائل مربوط به شاغلین و بازنشستگان از طرف نمایندگان شما بخوبی مطرح گردید.
    این جلسه که از ساعت 13 لغایت 16:30 انجام شد بدعهدیهای مدیران ارشد مخابرات وکارفرما در خصوص عدم اجرای آئین نامه مصوب سال 89 و عدم اجرای بند 6 تصویب نامه هیات وزیران در سال 85 و پرداخت نکردن مطالبات معوقه کارکنان و بازنشستگان از سال 92 تاکنون و …. بخوبی بیان گردید.
    شایان ذکر است در حضور رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان کارفرما (مدیران محترم حاضر در جلسه ) و نماینده وزارت ارتباطات برحق بودن حقوق کارکنان براساس ادعای نمایندگان کارکنان صحه گذاشتند.
    در پایان دو نامه که توسط شورای عالی هماهنگی و دو نامه که توسط کانون بازنشستگان استان تهران و یک نامه که توسط شورای عالی کانون بازنشستگان مخابرات کشور تهیه شده بود تحویل جناب آقای محجوب نماینده محترم مجلس شورای اسلامی داده شد و مقرر گردید خواسته های نمایندگان کارکنان و بازنشستگان طی نامه ای با امضای رئیس کمیسیون امور اجتماعی به شرکت مخابرات ایران ارسال و در خواست اجرای خواسته های کارکنان گردد که در صورت عدم اجرا توسط کارفرما بدلایل واهی ، موضوع هم توسط کمیسیون امور اجتماعی وهم توسط نمایندگان شما در مراجع دیگر پیگیری شود. انشاالله.
    لذا ضمن اطمینان به شما سروران عزیز، کلیه مطالبات شما را براساس قانون و توکل به خدای بزرگ و حمایت همه جانبه شما شاغلین عزیز و بازنشستگان بزرگوار مطالبه خواهیم کرد. به امید موفقیت.
    ما را از پیشنهادات و انتقادات خود محروم نسازید.

    انجمن صنفی مخابرات استان تهران

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      از خبری که فرستادید ممنونم.
      می برم صفحه اصلی

  4. ناشناس می گوید

    پاداش بهره وری ما چی شد پس ؟؟ ناسلامتی مال شهریور است ولی هنوز پرداخت نشده کاش ما هم مثل نور چشمی های همراه اول بودیم

  5. ناشناس می گوید

    سر دبیر عزیز حالا با این وضعیت برای بازنشستگی اقدام کنیم یا منتظر بمانیم تا تکلیف صندوق بازنشستگی ما کشوری ها مشخص شود بلاخره تحت پوشش تامین اجتماعی قرار میگیریم یا خیر
    ممنون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      من پشت دستم رو داغ کردم دیگه نظر ندم.
      هر کسی باید بنا به صلاح خودش تصمیم بگیره.
      نمیدونم واقعا چی میشه.اصولا میشه یا نه.زود میشه یا دیر میشه
      میتونم یه توصیه ای بکنم.
      فرض کنید با بیمه تامین اجتماعی ولی بدون تشویقی بازنشست میشین. یعدش باز فرض کنید همین الان با پاداش تشویقی بازنشست میشین
      پول هر دو رو حساب کنید بعدش تصمیم بگیرین.
      هر دو رو برای مثلا 5 سال حساب کنید.

  6. ناشناس می گوید

    با سلام
    این حق ایثارگری سربازانیکه در جبهه خدمت نموده اند چه شد ؟؟ کی احکام زده میشود وتفاوت را پرداخت میکنند ؟؟؟
    ارزش پول هر روز پایین می آید ؟؟ ما بازنشسته ایم در آخر سال خرج زیاد است به این پول نیاز مبرم داریم ؟؟

  7. کارکنان و بازنشستگان مخابرات می گوید

    باسلام و تشکر از نمایندگان کارگری محترم و قانونی کارکنان مخابرات ایران

    تبدیل وضعیت قراردادی به دائم و اجرای کامل آئین نامه مصوب سال ۸۹ و گروههای عقب افتاده و……، اخذ خسارت سوء استفاده از صندوق ۶% سپرده کارکنان از هیات مدیره و تغییر هیات مدیره صندوق به افراد معتمد و امانت دار ، شکایت از فوت و ازکار افتادگی و معلولیت کارکنان مخابرات بعلت سوء مدیریت مدیران ، شکایت و دریافت خسارت ۹ سال عدم پرداخت تمام حقوق قانونی قطع شده کارکنان مخابرات ایران , که طبق قانون حق ما کارکنان بوده و توسط سهامدار عمده پایمال گردیده است ، درخواست احقاق حقوقمان را داریم .

    لازم به ذکر است که کارکنان طبق حقوق و مزایا و افزایش سالیانه آن دریافتی داشتند که عرف کارگاه بوده است و هنگام خصوصی سازی طبق بند ۶ تصویبنامه هیات وزیران سال ۱۳۸۵ خریداران متعهد به حفظ این روند و حقوق کارکنان مخابرات و همچنین طبق اهداف خصوصی سازی ارتقاء آن هستند که متاسفانه نه تنها این حقوق را حفظ نکردند که برخلاف عرف و قانون از افزایش قانونی و سالیانه مقرر و گروهها و….سرباز زدند و بسیار حقوق را پایمال کردند
    دادخواست دریافت تمام حق و حقوق و مزایا و معوقه ها و خسارات دیر کرد مادی مورد درخواست کارکنان شرکت مخابرات ایران است
    انشاالله نمایندگان قانونگذار محترم مجلس شورای اسلامی حق را به جایگاه آن برگردانند .

    و من الله توفیق

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      من از شما تشکر میکنم که نظرات خودتون رو ارسال می کنید
      اما استفاده از نام (کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران) در صورتی میتونه درست باشه
      که حداقل اسم آدمها رو بنویسید یا امضایی از اونا زیر برگه باشه
      اینجوری برای ما هم مشکل درست می کنید.فردا مدع ما میشن
      اگر بدونی بخاطر چه چیزهای کوچکی از ما شکایت شده؟!…
      لطفا نام خودتون رو عوض کنید وگرنه کامنتها رو منتشر نمی کنیم با عرض معذرت

      1. کارکن مخابرات می گوید

        سلام
        سردبیر باعث افتخار

        هرچند که تعداد نفرات هم اندیش که این نظرات را خدمتتان ارایه دادیم از نیروهای رسمی و قراردادی و بازنشسته در شهر ما برابر ۱۱۳ نفر با نام و محل کار و مسئولیت آنها هستند ، اما همانطور که جنابعالی در این سالهای سردبیری ملاحظه کرده اید ، و با وجود تلاشهای گذشته و حال و آینده شما ، متاسفانه سهامدار عمده و نمایندگانش در مدیریت ارشد حسن نیت برای گفتگو و شنیدن سخن کارکنان و بازنشستگان ندارند و دست به تهدید و ارعاب و اعمال غیر قانونی و اذیت کسانی که حقشان را میخواهند و حتی می‌نویسد، زده و میزنند
        متاسفانه این تهدیدات هم در هیات مدیره های قبلی و هم اکنون وجود دارد و بصورت یکطرفه و در ادامه اعمال غیر قانونی پایمال کردن حقوق ولی نعمتهای خود(کارگران شامل کارکنان و بازنشستگان مخابرات) انجام میشود

        بناچار مثل اکثر دوستان بدون اظهار اسامی یا امضاء مجبور به ارائه نظرات و گفتگوها هستیم ، هرچند از این امر راضی نبوده و این هم ظلم دیگری توسط ظالمان عمده است که ما را بناچار از شناس به ناشناس مبدل کرده است
        چشم

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          اشکالی نداره.حداقل بمن بگین.
          بگین با نمایندگی از این تعداد حرف میزنم.
          من که نمیخوام اسامی همه رو بدونم یا منتشر کنم.
          حداقل از کلیت ماجرا خبر داشته باشم.فقط یه بار یه توضیحی محرمانه بدستم برسه قطعا می پذیریم و بعدش کسی نمی تونه اشکالی از ما بگیره

  8. یک کارمند -بازنشسته می گوید

    سلام بر تمام نمایندگان کارگری محترم و قانونمند و شجاع و فهیم مخابرات ایران

    درود بر شیر مردان پهلوان شورای کارگری مازندران

    سپاس از مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی

    تشکر و قدردانی ما کارکنان و بازنشستگان م را بپذیرید

    خسته نباشید و خدا قوت
    در پناه خداوند قادر و متعال پیروز و موفق و سالم و شاد و سرافراز و عاقبت بخیر باشید

  9. خدمات اولی می گوید

    این ها همش جز حرف چیز دیگه ایی نیست
    نمایندگان مجلس ….
    هیچ امیدی به بهبود وضعیت کنونی نیست

  10. ناشناس می گوید

    بسیار از زحمات بی‌دریغ این عزیزان سپاسگزاریم.
    امروز در مخابرات روز چندان خوبی نبود، طبق معمول از بهره‌وری خبری نشد، و باز مثل گذشته و فرمایشات شفاهی بی عمل سابق مدیرعامل، از طرح بازنشستگی برای همکاران هم خبری نشد که به طبع سبب شکل‌گیری شک و تردید نسبت به نیت مدیرعامل و نحوه‌ی اجرای طرح شد و با وضع موجود به نظر می‌رسه این شایعات و تردیدها صحت داشته باشه و چنانچه این فرمایش مدیرعامل هم به سرنوشت فرمایشات بی‌سرانجام سابق ایشون (که ظاهراً تبدیل به عادت شده) دچار نشه، واقعاً هدف خیری در طرحی که مدیرعامل پیش‌اعلام کرده وجود نداره، این جلسه و نتیجه‌ی آن که الزام، ولو شفاهی، مخابرات به اجرای قانون بود خبر خوبی بود.

نظرات بسته شده است.