مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پس از بازنشستگی امکان افزایش سابقه و افزایش حقوق وجود دارد؟

مخابرات ما – حضور یکی از دوستان نزد من، و سوالاتی که مطرح کرد دست مایه نوشتن این مطلب شد.او می خواست تکلیف خود را روشن کند.

برای استفاده از طرح تشویقی چند نگرانی داشت.یکی اینکه سابقه ای 9 ماهه از جای دیگری داشته است که تکلیفش در بهار 98 مشخص خواهد شد.در حقیقت تامین اجتماعی چند ماهی طولش می دهد تا این سابقه را بپذیرد.او می خواست بداند اگر بعدا این 9 ماه سابقه را بیاورد آیا بیمه حقوقش بازای این 9 ماه سابقه -بالاتر از 30 سال- را افزایش خواهد دادیا خیر.

مورد دوم نگرانیش برای دریافتی ها بود.چنانچه مواردی مثل رفاهیات یا امتیازات سربازی در جنگ محاسبه شود میزان حقوق او در دو سال آخر خدمتش افزایش خواهد یافت.می خواست بداند این افزایش حقوق برای حقوق بازنشستگی او هم محاسبه خواهد شد یا خیر.

.

به من اجازه دهید این دو سوال را برای شما هم ساده کنم:

  1. اگر بعد از بازنشستگی سوابق دیگری از جای دیگری بیاورم در حقوق بازنشستگی تاثیر خواهد داشت؟
  2. اگر بعد از بازنشستگی مشخص شود معوقاتی داده نشده است ولی از طرف مخابرات این معوقات پرداخت گردد، با توجه به تاثیر این مبالغ در حقوق دو سال آخر، آیا بیما و بازنشستگی حقوق مرا با رقم جدید محاسبه می کند؟

در حقیقت می خواهیم بدانیم حقوق بازنشستگی کاملا ثابت است یا بازای پارامترهای تغییر یافته، بهبود خواهد یافت.

.

پاسخ به هر دو سوال این است: بله! بلافاصله حقوق شما تغییر خواهد یافت و افزایش می یابد.

در هر دو حالت بازای پرداخت سهم بیمه -به تامین اجتماعی و خدمات درمانی- بلافاصله حقوق شما افزایش خواهد یافت.

فقط یک نکته!

بخاطر داشته باشید که در هر دو حالت باید خودتان نیز پیگیر کارهای اداری آن باشید. یعنی محاسبه درست آن در مخابرات، واریز سهم بیمه و تحویل مدارک به بیمه گذار. اینها کارهایی است که باید در اجرای آن دقت کنید.

.

بنابراین نگرانی همکاران برای بازنشسته شدن پیش از محاسبه افزایش احتمالی رفاهیات یا افزایش حقوق بدلیل سربازی در جبهه و موارد مشابه، موردی ندارد چرا که حتی اگر چند سال بعد این حقوق آنان پرداخت گردد با دادن سهم بیمه حقوقشان نیز افزایش خواهد یافت.

این مورد در باره سابقه های کاری دیگر نیز صادق است.

 

 

 

1020040cookie-checkپس از بازنشستگی امکان افزایش سابقه و افزایش حقوق وجود دارد؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. ژ می گوید

    امکان مرگ بیشتر و زودتر از امکان افزایش حقوق و سابقه است

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    به راستی چرابعدازبازنشستگی حق اولادوعایله مندی کاهش می یابد.مگرهزینه هاکاهش می یابند؟؟!!!!!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      باید از بازنشستگی پرسید

  3. ناشناس می گوید

    خدمت سردبیرگرامی
    دراستانه ی بازنشستگی هستم.حق ایثارگری از۱۳۹۷/۰۱/۰۲توسط صدورحکمی(چندروزپیش)لحاظ گردید.که احتمالامبالغ ریالی ان شایدباحقوق اسفندپرداخت گردد.حال ضمن قدردانی وتشکرازکارگزینی استانمان ونیزمقامات مربوطه که دراین امرانهم دقیقه ی نوددخیل بودند.خواهشمندم.حداقل حکم ایثارگری مربوط به سال ۱۳۹۶راصادرنمایند.ازجنابعالی صمیمانه ومصرانه تمناداریم.پی گیری فرمایید.تاقبل ازصدورحکم بازنشستگی این مهم انجام شود.
    سپاسگزاریم.زنده وشادوسربلندباشید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      برای سال 97 پیگیری شدیدی داشتیم بویژه برای بازنشسته ها
      اونم خواهد شد انشا الله

  4. حسین می گوید

    سلام ما که یک ماه بعداز این بخشنامه باز نشسته می شویم
    آیاا تشویقی به ما هم می خوره امکان تمدید آن هست

  5. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    شما برای محاسبه حقوق بازنشستگان کشوری ملاک محاسبه دوسال اخر را مزد مبنا اعلام کردید و فکر میکنم رفاهیات هیچ نقشی در محاسبه حقوق بازنشستگی نداشته باشد

  6. ناشناس می گوید

    با سلام
    وعده های وزیر محترم به بازنشستگان چی شد ؟ چرا تفاوت رفاهیات بازنشستگان را نمیدهند ؟؟ چرا مصوبه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات مصوب ۱۳۸۹ را اجرایی نمیکنند ؟؟ چرا احکام رفاهیات از سال ۱۳۸۸ تاکنون را برای شاغلین وبازنشستگان اجرا نمیکنند ؟؟ سا ل ۱۳۹۷ دارد به پایان میرسد تاکی باید منتظر بمانیم فقط حرف وشعار این یکسال چیزی دیگری ندیدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. ناشناس می گوید

    با سلام وعرض ادب
    چرا بعد از سه سال از بازنشستگی مخابرات ایران معوقات رفاهیات را پرداخت نمیکند (از سال 1388 تاکنون) وبیمه آنرا به تامین اجتماعی پرداخت کند که مستمری ما افزایش یابد در مورد حق ایثارگری هم همینطور ؟؟؟؟
    هر روز ارزش پول پایین میآید وبرنده مخابرات ایران وتامین اجتماعی میباشند مسئولین فقط وعده میدهند عمل هیچ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. رساگو می گوید

    سلام جناب سردبیر بنظر بنده نکته ای که باید مدنظر باشد ایننست که بعدازبازنشستگی سازمان تامین اجتماعی معوقات سالهای ماضی راقبول کند

نظرات بسته شده است.