مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

این ماه، حذف پرداختی های نامتقارن از فیش نیروهای شرکتی

مخابرات ما- دو خبر ، یکی قدیمی و دیگری جدید عامل این گزارش شده است.حذف بهره وری و اضافه کاری و … از فیش شرکتی ها.

مخابرات ما- امروز باید دو خبر را در کنار یکدیگر مطرح کنیم.خبر اول دو هفته گذشته بدستمان رسید اما از آنجا که در قالب یک نامه اداری بوده است  نمی خواستیم نامه اداری را منتشر کنیم. اما خبر دوم همین امروز بدستمان رسید.

 

  • خبر اول- شرکت مخابرات ایران حدود دو هفته گذشته  به تمامی استانها، هر نوع پرداخت غیر مصوب با هر نوع اسمی -بهره وری ، اضافه کاری، جبران خدمت یا …. – را ممنوع اعلام کرد.این پرداختها باید با هماهنگی مخابرات ایران، با مجوز آنان و با اطلاع آنان باشد.
  • خبردوم- امروز از استان شمال غربی خبر رسید که پرداخت مبالغی تحت عنوان بهره وری از فیش حقوقی آنان حذف شده است. در استان دیگری گفته اضافه کاری از فیش حذف شده.

یعنی خبر اول در دو هفته گذشته، اثرش را امروز روی فیش ها گذاشته است.

لازم است در مورد هر دو خبر کمی با هم صحبت کنیم.

خبر اول از این نظر اهمیت دارد که شرکت مخابرات ایران می خواهد پرداختی های همه کارکنان-رسمی، شرکتی، قراردادی و …. –  را در سراسر کشور همسان و هماهنگ کند. مثلا طوری نباشد که در استانی تحت عنوان بهره وری به نیروهای شرکتی 200 تا 300 هزار تومان پرداخت شود ولی در استانی دیگر هیچ امتیازی داده نشود.یا در استانی تحت عنوان اضافه کاری به کارکنان کمک کنند ولی در استانی دیگر اضافه کاری ممنوع  باشد.

مخابرات ایران گفته است این پرداختها باید تعریف داشته باشد، ضمن اینکه باید با مجوز و اطلاع مخابرات ایران باشد.

خبر دوم بر مبنای خبر اول بوده است.از آنجا که استانهایی در گذشته تحت عنوان بهره وری، اضافه کاری ، جبران خدمت و …. مبالغی به کارکنان رسمی یا شرکتی پرداخت می کردند بر اساس نامه مخابرات ایران مجبور شده اند این ماه مبالغ مذکور را حذف کنند. لذا موجب نارضایتی کارکنان خود شده اند. در حقیقت بجای اینکه طی دو هفته گذشته بدنبال دریافت مجوز باشند ساده ترین کار -حذف- را انتخاب کرده اند.

چنانچه استانها درخواست مجوز می کردند امروز بسادگی توپ در زمین مخابرات ایران قرار می گرفت.

.

تااینجا ما بعنوان خبر همه چیز را اعلام کرده ایم. اما بنظر می رسد باید یکی دو مورد مطرح گردد.

.

گمان می کنیم اگر قرار است امتیازی به کارکنان داده شود باید در قالب مدون اداری باشد.یعنی در قالب سیستم اداری چنان تعریف شود که با آمد و شد مدیر بالاتر حذف نشود.

از آنجا که استانهایی علاقه دارند به حقوق نیروهای شرکتی کمکی بکنند و کار آنان را در قالب بهره وری یا اضافه کاری جبران کنند امتیازاتی گذاشته اند اما این کار بسیار سلیقه ای بوده است.یعنی هر استانی به فراخور توان و حال و موقعیتش تصمیماتی استانی گرفته. این تصمیم در استانی دیگر اصلا اجرا نمی شود.

ما به هیچ وجه وارد بحث امتیازات خاص به آدم های خاص نمی شویم.این افراد همیشه این امتیازات را می گیرند.اگر دری بسته شود درهایی بروی آنان باز می شود. حرف ما روی پرداختهای عمومی در سراسر کشور است که باید در آن عدالت رعایت شود. اینکه در استانی مبلغی تحت عنوان بهره وری پرداخت شود اما در استان مجاور این اتفاق نیفتد عادلانه نیست.

.

مهندس صدری در یکی از جلساتش در همین باره می گوید: ما بدنبال محوریت عدالت هستیم.بخاطر عدالت محوری باید هر پرداخت اضافه بر حقوق باید ساختارش مشخص باشد.ضمن اینکه باید در همه استانها یک شکل و یک مدل دیده شود.اینکه استانی بهره وری بدهد و استانی دیگر ندهد اصلا زیبنده مخابرات نیست.ما معتقدیم همه ما از یک خانواده ایم بنابراین تفاوت در پرداختها معنی ندارد.

حرف دیگر مدیر عامل این بوده است که باید مشخص شود پولهای اضافه به چه کسانی و چرا پرداخت می شود ضمن اینکه حتما باید با هماهنگی و اطلاع ستاد پرداخت شود.

.

ما امیدواریم بحث مطروحه ضمن اجرای نامه مخابرات ایران  راهی برای کمک به کارشناسان فعال و پر کار شرکتی  باز باشد.

 

1020620cookie-checkاین ماه، حذف پرداختی های نامتقارن از فیش نیروهای شرکتی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
52 نظرات
  1. دکتر می گوید

    وقتی بخاطر سود بانکی که قانونش عوض شده پرداخت عیدی ما بمونه واسه اسفند نباید دم از عدالت زد.طبقه بندی واسه چند استان باشه واسه بقیه نه بازهم نبایددم از عدالت زد .به جرات میگم وضعیت هیچ سازمانی از لحاظ مدیریت انسانی به بدی مخابرات نیست…

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دکتر جان!
      این قضیه سود بانکی چیه دیگه باز؟!
      اینم از اون حرفهاست ها!

  2. مش قربان می گوید

    ملا نصرالدین ‏هر روز از علف خرش ‏کم می‌کرد تا به نخوردن عادت کند.
    ‏پرسیدند، نتیجه چه شد؟
    ‏گفت، نزدیک بود عادت کند که مرد !

    ‏حکایت ما و گِرانیست،
    ‏داریم عادت میکنیم، انشالا که نَمیریم !

  3. ناشناس می گوید

    جناب صدری عدالت زمانی اجرامیشه که تو یک اتاق دونفر باشند یکی خصوصی یکی رسمی اون رسمیه دستش و بزاره تو جیبش ماهی 5تومن حقوق بگیره و بیچاره خصوصی فقط کار کنه اونوقت جنابعالی بیای و 300تومن بهره وری رو حذف کنید واقعا حیف ماها که برای مخابرات کارمیکنیم همه فقط دم از عدالت میزنن .. ما ها دوروزه تو خونمون ماتم زده هستیم …

  4. کارگران زیر خط فقر می گوید

    با سلام
    واقعا برای این سیستم بیمار مخابرات متاسفم.
    من که از سال 1383 تا حالا چیزی جز حداقل حقوق نگرفتم…….( البته 450 تومان سال فبل شامل همه و جزء استثناها بود)
    آقای صدری
    واقعا به حرفهایی که زده اید و میزنید اعتقاد هم دارید ؟؟؟؟؟؟
    واقعا به جمله امام صادق اعتقاد دارید؟؟؟؟
    این اولین پست اینستاگرامی شماست . شما رو نمیدونم ولی حداقل من یکی یادم هست :

    تقدیمی به شما

    به گزارش سیتنا، مهندس سید مجید صدری، در اولین پست اینستاگرامی اش در جایگاه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نوشت:
    امام کاظم (ع) می فرمایند: همانا مهر قبولی اعمال شما، برآوردن نیازهای برادرانتان و نیکی کردن به آنان در حد توانتان است و الا هیچ عملی از شما پذیرفته نمی شود.
    این بار خداوند به بنده توفیق عنایت کرد تا در جایگاه مدیریت عامل شرکت مخابرات ایران بتوانم در جهت خدمت به مردم و اعتلای کشورم گام بردارم. امیدوارم بتوانم پاسخگوی خون شهدا و کسانی که برای این مرز و بوم جان خود را فدا کردند، باشم. اولویت اصلی بنده بهبود معیشت پرسنل زحمت کش شرکت مخابرات ایران، ارتقاى کیفیت خدمات به مردم عزیز، جلب رضایت سهامداران محترم و اجراى منویات مقام معظم رهبرى و دولت محترم تدبیر و امید در راستاى اهداف اقتصاد مقاومتى می باشد. بی شک دعای خیرتان و پیشنهاداتتان به من برای پیمودن این مسیر کمک خواهد کرد.

    متاسفم که از روی ناچاری و نداری و حفظ آبرو مجبورم در این مخابرات کار کنم.
    متوجه میشوید مجبورم و راه دیگری هم ندارم
    کار دیگری نمیتوانم انجام بدهم و آب هم از سرم گذشته
    دانشجوی کارشناسی ارشد برق – الکترونیک قدرت -دانشگاه دولتی و به جرم نداری و محتاج بودن به این حقوق حداقل اداره کار و لطف مدیران با فرهنگ و کارکشته تان مجبور به ترک تحصیل شدم .

  5. قاضی می گوید

    چرا این عدالت حذفها فقط دراستانها بایدانجام شود ودر مخابرات ایران حقوق شرکتیها بااجرای طرح کارشناسی وسایر عوامل نسبت به استانها تفاوت فاحشی دارد

  6. حیدر می گوید

    با سلام و احترام به همه:معمولا آنهایی که راه حل ندارند فقط خذف می کنند و انهایی که راه حل دارند راه کار نشان میدهند با حذف صورت مسئله اصل عدالت برقرار نمی شود و انهایی که دم از عدالت کذایی می زنند. یا بقول سردبیر محافظه کار پرداختیهای نامتقارن ، فقط بلدند با چوب عدالت بکوبند نه راه کار بدهند. واقعا متاسفم به مدیریتی که فقط بلد ه خذف کنه و وقتی در جاهای دیگه مثل طبقه بندی و امثالهم همیشه با سکوت معنی دار ریشه های تعریفی عدالت را خشک می کنند.

  7. ناشناس می گوید

    سلام
    در استان اردببل خدمات اول از 3 ماه قبل حق شبفت و حق ماموریت افرادی که شامل طبقه بندی بودند را نمی دهند . افرادی که بصورت سه شبفته ( صبح – عصر – شب ) کار می کنند از 3 ماه قبل ریالی بعنوان حق شیفت داده نشده است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      طبقه بندی که پرداخت میشه.درسته؟

      1. آسمان می گوید

        با سلام
        یک سوال برای من پیش آمده اگه جناب صدری به فکر اجرای عدالت هستند چرا عدالت دراجرای طرح طبقه بندی وجود ندارد . چرا چند استان طبقه بندی باشند ولی بقیه هیچ….

      2. ناشناس می گوید

        سلام بر سردببر عزیز
        اره طبقه بندی داده میشه منتها تعدادی از افراد کارشون شیفتی است و برخی کارشون طوری است که بایستی به سهرستانها برند که تا 3 ماه قبل برای شبفتی ها حق شیفت داده می شد و برای انهایی که ماموریت می رفتند حق ماموریت داده میشد
        حتی برای افرادی که لازم بود اضافه کار کنند اضافه کار میدادند
        که از 3 ماه قبل همه امها حذف شوه است ک وریافتی افراد شبفتی و غیر شبفتی و انهایی گه مامریت رفته اند و افرادی گه بالاجبار ااضافه می مانند دریافتی همه یکسان است
        دریافتی تنها حقوق پایه گه برای همه یکسان است 1/9 و حق مسکن و خوار و بار و حق فرزند می باشد

  8. حسین رضایی می گوید

    با سلام واحترام
    فقط حقوق خشک وخالی آن هم به زور دیروز خدمات اول پرداخت کرد دست مریزاد یک موقع وجدانتان درد نگیره به زحمت بیفتید عجب فکر خوب وجسورانه ای به خرج دادید پس عدالت این است که حتی عیدی هم پرداخت نشه خداییش اگه عیدی رسمیها رو هم پرداخت نمیکردند ویا دیر میشد آن وقت ……….بماند پس چرا شسکام پرداخت کرده است
    آقای صدری پشیمونمون کردید در این مخابرات آنسان کار کنه
    کسی به فکر کسی هست اگه بود وضع این نبود که .

  9. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت سردبیر محترم
    من با 22سال سابقه کاربجز حقوق اداره کار چیزی اضافه نگرفتیم اگه میخوان چیزی به عنوان اضافه کار ویا هر چیز دیگه به حقوق اضافه بشه برای همه باشه هر چند هیچ وقت من عدالتی برای نیروهای شرکتی ندیدم

  10. محمد می گوید

    سلام خوب متاسفانه تعاریف زیادی برای عدالت شده است و هر کس از دید خودش و البته جایگاهش به عدالت نگاه میکند در فیش ما بجای لحاظ مدرک تحصیلی در غالب کارانه مبلغی لحاظ میشد که ان هم مورد لطف قرار گرفت انشاالله عدالت واقعی برای همه برقرار بشه وکار خوبه خدا درست کنه ما که بسیار متاسفانه امیدی به سیستم و مدیریت مخابرات نداریم

  11. ایرن می گوید

    سر دبیر جان سلام
    دیروز حقوق بچه های خدمات اول واریز شد با یک سری کسورات بدون عیدی
    همه حقوق رفت جای قسط و کرایه خونه بخدا حتی پول یک بیسکویت برای بچه ها نموند
    سر دبیر عزیز یک خواهش و یک التماس
    هفتم روز مادره بخاطر اینکه شرمنده مادرای گلمون نشیم از مسئولین بخواید قبل هفتم اسفند عیدی و سنوات بچه های شرکتی رو بدن
    سالی یکبار روز مادره ما که همیشه شرمنده شون هستیم با این کادوها هم نمی شه جبران زحمات این بزرگوران را نمود ولی از هیچ بهتره
    ممنون منتظر خبر پیگیری شما هستیم

  12. رضا می گوید

    عجب ما که تا حالا از این جور چیزا نگرفتیم

  13. ناشناس می گوید

    البته این خبر که تلخ بنظر میاد پشت بندش این رو میرسونه که میخوان هماهنگی سراسری در پرداخت اعمال کنن و حتما افزایش هایی در پی خواهد داشت…فعلا دارن یه کاسه میکنن همه رو…تا بعد که دسته بندی کنن و ….. و این یعنی طبقه بندی!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. ناشناس می گوید

    پس بگو چرا همه استانها تو اعتراض شرکت نمیکردن
    همه یکسان نمیگرفتن
    استان ما که یک ریال اضافه پرداخت نمیکرد

  15. ناشناس می گوید

    تو رو خدا این پیام رو به آقای صدری بگویید.
    از نیروهای شرکتی مخابرات بد بخت تر هم تو کشورمون هست.تو این اوضاع گرونی به جای افزایش حقوق حذف رو اعمال می کنید.تقصیر ما خصوصی ها چیه که مسئولان در گرفتن مجوز سهل انگاری میکنند.امید است تصمیم درستی بگیرید

  16. چهره غمگین خصوصی می گوید

    عدالت یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.