مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دز حال بررسی این هستیم: نیروهای شیفتی چه امتیازاتی می گیرند؟

مخابرات ما- بحث جدیدی در گروه تلگرامی مخابرات ما شرکتی ها در گرفته بود.نیروهای شسکام در منطقه ۴ می گویند امتیازات دیگر به بهانه شیفتی بودن به ما داده نمی شود.

مخابرات ما- در یکی از مناطق مخابراتی تهران در بین نیروهای شسکام بحثی در گرفته بود.این بحث عمومیت دارد لذا ما بدون پیش کشیدن محل طزح این بحث و یا اشکال گرفتن از یک منطقه خاص به طرح موضوع می پردازیم چرا که معتقدیم در اکثر جاها همین شکل اجرا می شود.

نیروهای شرکتی در شسکام به طرح موضوع پرداخته اند:

ما نیروهای شیفتی هستیم.حق شیفت می گیریم.اما بدلیل اینکه حق شیفت می گیریم هیچ امتیاز دیگری به ما تعلق نمی گیرد.مثلا:

  • اضافه کاری- حتی اگر اضافه کاری کنیم.
  • تعطیل کاری
  • شب کاری

    ما با افراد آگاه به این موضوع صحبت کردیم.از آنجا که شرکت مخابرات ایران و اعضای هیئت مدیره صراحتا اعلام کرده اند نمی خواهند شرعا و عرفا مدیون کسی باشند باید چنین در نظر بگیریم که این مدیران نیز با صحبت هاب منبع موثق ما موافق هستند:

    • کسی که شیفتی کار می کند بخاطر بودن در شیفت حق شیفت می گیرد.اما قطعا این حق شیفت ناچیز تر از آن است که ارزش بیدارخوابی هاس شبانه و تعطیل کاری ها را داشته باشد.
    • در دوران شیفت یک نفر ساعت کارش را پر می کند.شیفت با چهار نفر می چرخد.یکی به مرخصی می رود! پیمانکار باید نیروی شیفتی را از جای دیگری تامین کند! اگر از همانها یک نفر غیر از شیفت خودش شیفت فرد مرخصی رفته را پر کند باید اضافه کاری بگیرد.هر چند که این کار اساسا غیر قانونی است.هر شیفت حداکثر تعداد ساعت مشخصی دارد فاصله اش با شیفت بعدی هم معلوم است.اگر غیر قانونی بودنش را کنار بگذاریم ساعات گفته شده اضافه کاری است و باید به فرد پرداخت شود.
    • نمی شود همان افراد شیفت را وادار کنیم بجای مرخصی دیگری کار اضافه بکند.اگر چنین باشد پس مرخصی برای چیست؟ اگر جای هم را پر کنند چرا باید مرخصی بگیرند؟
    • این چنین است افراد شیفت می دهند ولی مشمول اضافه کاری می شوند.مخابرات ایران معتقد است به دلیل بند قبل یا به هر دلیل دیگری – مثل بیماری افراد دیگر یا ضرورت تعداد بیشتر در یک شیفت- افراد اضافه در سر کار بمانند باید اضافه کاری بگیرند.یعنی مخابرات استان باید اضافه کاری بدهد! شسکام و خدمات اول نیز آن را به فرد پرداخت کند.

    حالا می رسیم به تعطیل کاری, شب کاری و …. که در حین شیفت  قطعا پیش می اید.

    ایا به فرد شیفتی این موارد تعلق می گیرد در حالیکه حق شیفت می گیرد؟

    این مورد را در مطلب بعدی بررسی می کنیم.

    …………………………ادامه دارد…………….

     

 

1051520cookie-checkدز حال بررسی این هستیم: نیروهای شیفتی چه امتیازاتی می گیرند؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ایرن می گوید

    سر دبیر جان سلام
    می شه یکبار هم که شده پیگیر حقوق بچه های امور مشترکین باشید
    کل کارها و پاسخگویی از طرف این عزیزان شروع میشود باور بفرمایید این روزها اصلاح مشخصات مشترکین و تخلیه و خیلی کارهای دیگر این عزیزان رو از پا در اورده ولی دریغ از یک تشکر دریغ از یک پون مثبت
    شما هم که هیچ وقت برای کار این نیروها اقدامی در سایت انجام ندادند
    در حالی که همه مستحضرید یک ساعت کار پاسخگویی برابر چندین ساعت کارهای دیگه است
    البته بچه های امور مشترکین مراکز فقط پاسخگو نیستند و حجم زیادی رو از کارها انجام میدهند خیلی محیط خسته کننده ای براشون درست شده
    اکثرا آرتروز گردن و میگرن دارند
    به دادشون برسید
    اصلا هم کسی حاضر به جابجایی با این قسمت نیست چونکه کار امور مشترکین زیاده
    درد دلمون رو به کی بگیم

  2. همکار بازنشسته می گوید

    سی و دو سال شیفت کاری اعم از روز و شب و تعطیلات در طی این سی و دوسال فقط و فقط همان حق شیفت بود و حتی زمان دولتی اضافه کاری چند ساعته خفیف و بعد از خصوصی سازی هم هیچ و هیچ اینست آینده همکاران شیفتی و آخر هم بازنشستگی.

  3. مهناز محمدی می گوید

    سر دبیر سلام
    می شه لطفا پیگیری بفرمایید ماه رمضان ساعت کاری رو کم کنند
    ممنون می شیم

  4. میلاد حسین زاده می گوید

    با سلام و درود
    تو قسمت ام دی اف هستم از استان گیلان
    خیلی جالبه که ما هم شیفت میایم از قدیم تا الان اما ریالی بیشتر به ما نمیدن نه حق شیفت نه جمعه کاری.هیچی.
    واقعا خسته کننده است اینکه به راحتی حق آدم خورده شه?

  5. ebifalah64 می گوید

    باسلام.من هم تو قسمت omcکار میکنم تویکی از شهرهای مازندران.خدمات اولی هستیم.تو استان ما ۱۵درصد حق شیفت میدهند.با جمعه کاری ک حدود ساعتی ۲۵۰۰ میشه.درحالی که شیفت ما اکثرا بیش از ۱۷۶ ساعته که مشمول اضافه کار هم میشیم .که الان ساعتی حدود۱۳هزار تومن میباشد.مثلا ۲۰ساعت اضافه در ماه مبلغی حدود ۲۶۰هزارتومن میباشد .که تا شهریور ۹۷ پرداخت میشد.واز مهر ۹۷بخشنامه کردن که نباید اضافه کاری بگیرین .درحالیکه بیش از ساعت قانونی هستیم .وتا الان دیگه اضافه کاری هارو حذف کردن.فقط حق شیفت وجمعه کاری رو میدهند.واین درحالی بود که زمانی که اضافه کاری رو پرداخت میگردن .مثلا اگه شیفت ۱۹۲ ساعته میشدیم تقریبا ۱۶ساعت بیشتر از قانون کار .اگر مرخصی میرفتیم ۸ساعت از اون اضافه کاری رو کم میکردن وپول ۸ساعت و پرداخت میکردن.ماچندین بار اعتراض کردیم گفتیم ماهی ۲ونیم روز مرخضی استحقاقی داریم نباید از اضافه کاری کم کنید.اما میگفتن شما چون شیفت هستین حق مرخصی ندارین .دوس دارین هم مرخصی برین هم اضافه کاری بگیرین .ما میگفتیم ۲ونیم روز استحقاقی که میتونیم بریم .اسمش روش هست استحقاقی.اما اونا میگفتن ن اینجوری نیست.اگه اضافه کاری داری و مرخصی بگیری از اضافه کاریت کم میشه.خواستم بدونم واقعا قانون هم همینو میگه یا نه. البته الان حدود ۷ماه ک دیگه کلا اضافه کاری بچه های omcلااقل تو قائمشهر رو حذف کردن ونمیدن.حقوق ما چقد هست که ماهی ۲۰۰تومن بصورت اشکارا دارن میخورن.اینم از ثمرات امدن اقای صدری .طبقه بندی که کنسل شد.واین چندر غازم که حقمون بود هم راحت خوردن .واقعا واسه شرکتیها همچی گل وبلبل شد.سردبیر خواستم این مسئله رو پیگیری کنین .وحق مسلم مارو بهمون برگردونید.باتشکر از زحمات بی دریغتون

  6. avin می گوید

    ما چون حق شیفت میگیریم از تمام مزایا محروم هستیم
    و تمام تعطیلات رسمی رو باید بریم سرکار و اگه همکاری مرخصی بره باید دیگران جبران خدمت کنن
    پارسال فصل گرما بخاطر اینکه قطعی برق نداشته باشیم برق هر منطقه رو سر ساعت های اعلام شده قطع میکردن،برق ساختمان ستادی که قطع میشد تمام نیروها بلا استثنا تعطیل میشدن و خونه میرفتن فقط و فقط بچه های شیفت باید میموندن بخاطر گرفتن همون حق شیفت

نظرات بسته شده است.