مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید – حق فرزندان جانبازان و ایثارگران.

مخابرات ما- در مورد استخدام و رسمی شدن فرزندان جانبازان و ایثارگران اطلاعات من کمی با نویسنده نامه متفاوت است اما از آنجا که زحمت زیادی کشیده اینها را تحت یک عنوان کنار هم چیده ارزش خواندن دارد.شما هم هر نظری دارید لطفا بنویسید-سردبیر

 

مخابرات ما(نویسنده مهمان -مازیار ) – فرزندان جانبازان و ایثارگران استخدامی ۹۲ مطابق قانون باید نحوه قرارداد آنهد به رسمی قطعی تبدیل شود و نه حتی قرارداد دائم ، چون در مخابرات نمونه قرارداد رسمی برای همکاران قبل از خصوصی سازی وجود دارد .
بندها و قوانین برای این موضوع را بنده از کارشناسان مربوطه بنیاد شهید و امور ایثارگران جویا شده ام و مهر تایید ایشان نیز را اخذ نموده ایم و حتی نامه ای نیز برای مخابرات آورده ام که به مخابرات ایران ارسال شد اما همچنان پاسخی نداده اند .
امید وارم این کار شما باعث شود همه همکاران ۹۲ به قرارداد دائم تبدیل شوند که خداشاهده نیت قلبی من این مهم است . شاید با تبدیل این گروه مخابرات کوتاه آمد و برای همه همکاران این کار را انجام داد .

خواهشمندم این مطلب را منتشر نمایید با عنوان :
فرزندان ایثارگران استخدامی ۹۲ مطابق قانون باید به رسمی قطعی تبدیل وضعیت شوند

قوانین :

طبق ماده ۲ بند ب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت مخابرات ایران جز شرکت های مشمول این قانون است :
(ماده ۲ . ب – سایر دستگاهها و سازمانها و شرکتها و مراکز تولیدی و توزیعی و خدماتی که تحت پوشش قانون کار یا مقررات تأمین اجتماعی وقوانین خاص هستند.)
و طبق اصلاحیه ماده ۲۱ تبصره ۱ قانون برنامه ششم توسعه بعد از ۳ماه باید تبدیل وضعیت به رسمی قطعی صورت گیرد .
(ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:
کلیه دستگاههای موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حداقل بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می‌نماید به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، اسراء و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد (۵ درصد) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل.
تبصره ۱ این بند، وضعیت استخدامی مشمولین این ماده حداکثر پس از  سه ماه رسمی‌قطعی می‌گردد.)
لذا برای همکاران استخدامی ۹۲ ای شامل خانواده ایثارگران باید شرکت مخابرات تبدیل وضعیت را انجام دهد .

 

1062600cookie-checkشما نوشته اید – حق فرزندان جانبازان و ایثارگران.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    بر اساس آین نامه استخدامی که ۹۲ ها بر اساس اون استخدام شدند بعد از ۴ سال همه باید رسمی بشوند. لطفا با جدا کردند سوگلی های … حق بقیه را ضایع نکنید

  2. majid nezamdost می گوید

    سلام شما که این مطلبو نوشتین شامل منم میشه اخه منم فرزند همکار اونم ایثارگر هستم ۱۰سالم تو مخابراتم ۶سالم هست که باخدمات اول قرارداد دارم مدرکمم لیسانس ای تی هست منم راهنمایی کنید جناب سردبیر ممنون میشم

  3. سجاد می گوید

    از همکار گرامیمون بابت زحمتی که متقبل شدند و بابت محبتی که نسبت به تمام همکاران قراردادی دارند، فارغ از نتیجه، سپاسگزاریم.

  4. ناشناس می گوید

    با سلام
    از دوست نویسنده یک سوال دارم. ایا شهدا و رزمندگان برای پاداش مادی به جبهه رفتند یا برای رضای خدا؟
    مگر نه اینکه هدفشان برقراری ایران پرافتخار بدون ظلم و بی عدالتی و ….بوده؟
    من خودم از استخدامی های ۹۲ هستم جالبه بدونید پدرم در جبهه هم بودند ولی بدون حتی یک برگه از سهمیه یا حالا هر چیز سعی کردم استخدام بشم.به نظر شما ما تا کی باید بهای این جنگ رو با بی عدالتی ها بدهیم؟
    ایا مردم دیگر سهمی از سفره انقلاب ندارند؟ مگر در زمان جنگ همه در کنار هم نبودیم؟ هر کس به وسع و توانایی خودش یکی در خط مقدم دیگری خانمی که در روستا نان میپخت . پس با این قانون که البته به نظرم خیانت به خون شهدا و هدف والای اونهاست بی عدالتی های زیادی انجام شده و میشود از سهمیه در کنکور گرفته تا سهمیه در استخدام و حالا هم رسمی شدن. تا کی باید بقیه جوانها مخصوصا دهه۶۰ تاوان این جنگ رو بدهند؟

    1. Maziyar می گوید

      سلام دوست عزیز .
      در ابتدا عرض کنم همانطور که در متن اصلی نیز عنوان شده خواسته قلبی بنده تبدیل وضعیت همه ۹۲ ای ها بوده و اگر دائم شدن برای ایثارگران اتفاق بیفتد مطمعنم برای دیگر دوستان و همکاران ۹۲ نیز این امر اتفاق خواهد افتاد .
      و بدون شک این حق همه ی ما بود با توجه به وعده اولیه حداکثر ۳ سال قراردادی بودن و بر اساس قوانین شرکت و … .
      اما راجع به سهمیه ها خدمت شما عرض کنم در تمام کشورها به کسانی که از جان خود میگذرند برای آرمان های کشور سهمیه هایی داده می شود ، جالب است که در کشور ژاپن حتی نوه این افراد نیز از این سهمیه ها بهرمند هستند . اما علت ارائه این سهمیه ها هزارو یک دلیل دارد ازجمله اینکه :
      * حکومت نشان می دهد که برای افرادی که حاضرند از جان خود برای دفاع از ارزش های تعریف شده حکومت بگذرند حداکثر احترام را همراه با یکسری مزایا قائل است .
      * با این کار عدالت بنظر من تعریفش درست ادا می شود چرا که فرزند یک شهید با نبود پدر و فرزند یک جانباز اعصاب و روان با هزاران چالش در زندگی خود روبروست که مطمعنا این سهمیه های مادی اندک گوشه ای را نیز جبران نمی کند
      و … که چون نمی خوام مطلب طولانی شود صرف نظر می کنم .

      اما ذکر این نکته را لازم می دانم که مثلا در هر آزمون استخدامی یا کنکوری حداکثر ۲۵٪ سهمیه خواهد بود و ۷۵ ٪ باقی قابل دسترس برای همگان است . که نکته جالبتر این است که چون حداقل هایی برای قبولی در سهمیه ۲۵٪ وجود دارد بنا به آمار کمتر از ۱۵٪ در کل به ایثارگران اختصاص می یابد .
      بنظرم در مقابل ایثارگری این عزیزان این سهمیه چندان پارادوکسی در مفهوم عدالت ایجاد نخواهد کرد .

      ممنونم

  5. نقی می گوید

    سلام. بنده شرکتی هستم و آزمون هم پذیرفته شده بودم اما در مصاحبه قبول نشدم. فرزند ایثارگر هستم، آیا می توانم برای قراردادم اقدامی انجام دهم؟

نظرات بسته شده است.