مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تشکل های کارگری؛ آن میانجی کیست و چه کرده است تا امروز؟

تشکل ها و میانجی

مخابرات ما – تشکل های کارگری قبل از مجمع اعلام کردند که یک نفر میانجی شده تا جلسه بگذارد. آن میانجی کیست و چه کرده است تا امروز؟

نوشته: خوشنویس

مخابرات ما- زمانی که در اوضاع پر تنش قبل از برگزاری مجمع, تشکل ها و بازنشستگان برای حضور در مجمع و اعتراض به مدیران و مالکان مخابراتی آماده می شدند خبری مسیر کارها را تغییر داد.

یک نفر به نمایندگی از گروهی بسیار موثر تشکل های کارگری را دعوت به آرامش دعوت کرد.او آماده بود تا جلسه ای با طرف ها برگزار کند و حرفهای آنها را یک بار دیگر به طرف ها برساند.البته قضاوت او نیز در این میان تاثیر گذار خواهد بود.

در تصمیمی مهم, تشکل های شاغلین به این نتیجه رسیدند که در مجمع به قصد اعتراض شرکت نکنند و این کارت خود را برای آینده نگه دارند. اما بازنشستگان به حرکتشان ادامه دادند تا روز مجمع.

در روز مجمع همه چیز نشان داد که پیش بینی ها درست است. پیش بینی کرده بودیم در مجمع نیز هیچ اتفاق خاصی نمی افتد.مجمع جای حل این مسائل نیست یعنی گفتیم  مجمع در هر حالتی برگزا رمی شود.پس از برگزاری مجمع نیز افراد موثر در این داستان از محل خارج می شوند. با خروج آنها جلسه داخلی می شود…. این یعنی همه چیز در گفتگو خاتمه پیدا می کند ……

آیا چیزی غیر از این رخ داد؟ حالا کارت مجمع سوخته است.اما هنوز تشکل ها برگ خود را خرج نکرده اند.

حالا نوبت تشکل هاست که به میانداری میانجی با مدیران و مالکان مخابراتی گفتگو کنند.آیا این میانجی آنقدر توانائی دارد که ارزش این صبوری را داشته باشد؟

حتی اگر هیچ اتفاقی هم نیفتد, حتی اگر از این میانجی هم کاری بر نیاید این صبر چند فایده دارد:

۱- این میانجی در کنترل شلوغی ها نقش بسیار مهمی دارد.این مهم است که در نگاه او کارکنان مخابرات بدنبال شلوغی باشند یا بدنیال حقوق از دست رفته.اگر دومی باشد دیگر کسی را برای کنترل یک اعتشاش مامور نخواهد کرد لذا باز هم شاغلین فرصت دارند یک دوره تجمع را سامان دهند.

۲-این میانجی با اعلام نظرش می تواند مخابرات را وادار به اجرای برخی فرآیند ها کند چرا که هم سنگ با آنهاست.

.

اگر بیش از این نمی شود چیزی گفت, بدین معنا نیست که شما هم میانجی را نمی شناسید.

.

حالا در چه شرایطی هستیم؟

حالا نوبت میانجی است که در گفتگو با مدیران و تشکل ها زمانی را برای گفتگوی دوباره تنظیم کند.این بار وزن میانجی می تواند کمکی باشد برای کارکنان.حداقلش این است که یک حامی در جمع افراد موثر پیدا کرده اند.این حامیان در وزن کشی ها بسیار ارزش دارند.

حالا باید ببینیم تشکل ها جه می کنند و میانجی را در چه نقطه ای حفظ می کند.آیا باز هم زمان از دست خواهد رفت یا این بار در این بازه زمانی اتفاق دیگری خواهد افتاد.

.

من در این نوشته اصلا ابراز نظر نکرده ام که حق با کیست.بلکه سیاستی را تحلیل کرده ام که ما را به این نقطه رسانده است.

امیدوارم مخابرات با پرداخت بخش محق امتیازات, این شرکت را به آرامش نزدیک کند.وگرنه این داستان در مجمع یا هر جای دیگر, باز قابلیت تکرار دارد.

 

1067330cookie-checkتشکل های کارگری؛ آن میانجی کیست و چه کرده است تا امروز؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.