مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تنظیم سند الزامات سایبری برای دستگاه ها

مخابرات ما – مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گلستان گفت: سند الزامات سایبری توسط کارشناسان حوزه سیستم های امنیتی ، حوزه مخابرات و فناوری تنظیم شده است که دستگاه ها ملزم به رعایت آن هستند.

مخابرات ما (محمد -برنا گلستان ) – احمد تجری مفرد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه پدافند غیر عامل در تمام شئون زندگی مردم نقش دارد، اظهار کرد: تمام تلاش خود را در جهت فرهنگ سازی رعایت اقدامات پدافندی توسط مردم انجام میدهیم

وی از تهیه طرح جامع پدافند استان ها خبر داد و افزود: این طرح یک سند راهبردی پدافند در ۱۴ کار گروه است و بسیاری از آسیب هایی که در زیرساخت ها وجود دارد را برطرف خواهد کرد که در حال حاضر ۷۰ درصد کار مطالعاتی آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: برخی دستگاه ها در برابر ارائه اطلاعات دارایی و زیر ساختی به مجری طرح مقاومت می کردند اما در حال حاضر این موضوع برطرف شد و دستگاه ها ملزم به همکاری شده اند.

تجری در خصوص فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال گذشته مباحث عمومی پدافند در مدارس تشریح میشد و دو مورد رزمایش هم در رابطه با اقدامات تروریستی در مدارس برگزار شد.

وی یادآور شد: اقدامات زیر ساختی خوبی در حوزه برق و آب آشامیدنی در حوزه پدافند غیر عامل شکل گرفته است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گلستان با اشاره به بالا بردن استحکامات ساختمان ها بیان داشت: رعایت الزامات پدافندی با توجه به بالا رفتن هزینه ها، در ساخت و ساز هایی که توسط مردم صورت میگیرد برداشته شده است اما در ساخت و ساز هایی که در دستگاه های اجرایی و در اولویت بعدی اماکن عمومی انجام میشود بایستی الزامات پدافندی رعایت شود.

تجری ضمن بیان اینکه پدافند یک امر نوپا است و مستلزم همکاری و کمک همه دستگاه ها میباشد تصریح کرد: در بین مردم هم بایستی فرهنگ سازی جهت انجام اقدامات پدافندی صورت گیرد و بایستی شرایطی فراهم شود تا شهرداری ها نیز در جهت کاهش عوارض ناشی از انجام اقدامات پدافندی از مردم عوارض کمتری دریافت نمایند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گلستان در خصوص موضوعات سایبری در پدافند غیر عامل بیان داشت: سند الزامات سایبری توسط کارشناسان حوزه سیستم های امنیتی ، حوزه مخابرات و فناوری تنظیم شده است که دستگاه ها ملزم به رعایت آن هستند که در آن دستگاه های مختلف از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری کنترل و نظارت میشوند.

***

1118560cookie-checkتنظیم سند الزامات سایبری برای دستگاه ها

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.