مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- این کامنت ها مرا به فکر انداخت! شما چه می گویید!

مخابرات ما- مطلبی نوشته بودیم و از مدیران خواسته بودیم پیشرفت کار خود را گزارش کنند.

این موضوع صحبت ما نیست

آنچه در زیر این مطلب آمده است برایم مهم است.

فعلا اطرافیان مخابرات دو دسته اند .یک دسته که مثل من فکر می کنند مخابرات حالش خوب نیست و تا افتادن چند قدم فاصله دارد.

دسته دیگری می گویند هنوزجیب مخابرات پر از پول است! این کارها را می کنند تا پول کارکنان را ندهند!

این بحث ها همیشه بوده.

اما راستش با این دو سه تا کامنت زیر، واقعا به فکر فرو رفتم! …. دوستان مخابرات بیمار است! … بیمار!

1118980cookie-checkسردبیر- این کامنت ها مرا به فکر انداخت! شما چه می گویید!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
24 نظرات
  1. علی حبیبی می گوید

    سردبیر جان و همکاران محترم سلام
    خسته نباشید
    بیایید کمی واقعیتها را به دور از هیاهو و جنجال ببینیم
    اقای صدری که آمدن یک میلیون عیدی دادند و من همان موقع به همکاران گفتم یک میلیون گرفتی اما ده میلیون پس میدی و اکنون اینگونه شده نه بهره وری نه رفاهیات نه اعیاد نه اضافه کاری نه جبران خدمات(بماند که دیگه نیروها انگیزه ای ندارند و درست کار نمی کنن)
    اما اصل حرف من این است
    مخابرات مشکل درآمدی ندارد چون تقریبا در بازار انحصاری هستش(تلفن ثابت که فقط مخابرات است،اینترنت هم دستگاهها دولتی و ارگانهای خاص فقط باید ازمخابرات بگیرن و همراه اول هم که فعلا سرآمد ارتباطات سیار کشور هستش کاری هم به اینکه تکنولوژی ما قدیمی هستش و اینها ندارم) لذا مشکل مخابرات را باید در سمت مقابل جستجو کرد در سمت پرداخت و هزینه
    در سمت هزینه ها بخش عمده ای از هزینه شرکت استهلاک هستش که نصف مبلغ استهلاک هم خرید تجهیزات جدید صورت نمی گیره .هزینه بعدی نیروی انسانی هستش که اونم خودتون می دونید که اصلا و ابدا قانونی پرداخت نمیشه(شش سال قبل اومدم مخابرات وقتی اومدم حقوقم دو برابر شرکت اولیم بود اما الان شرکت اولیم حقوقش شده دو برابر مخابرات!!!!!!)بخش بعدی هزینه پرداختی های قانونی به سازمان تنظیم و زیر ساخت و سازمان امور مالیاتی هستش که متاسفانه این بخش هم مهم هستش اما رشد زیادی داشته که علت اصلی اون هم عدد سازی های شرکت برای افزایش سود دهی شرکت هستش که باعث میشه منابع شرکت بیرون بره و نهایتا مهمترین بخش مشکلات شرکت توزیع غیر معقول سود سهام و برداشت های سهامدار اصلی هستش که هیچ جایی نشون داده نمیشه .
    خلاصه کلام ما نه در درامد مشکل داریم و نه هزینه های ما چندان بالاست مشکل اصلی توزیع سود سهام بالا و برداشت سهامدار اصلی هستش.

  2. اشكال شرعي می گوید

    سلام
    تنها چیزی که در اینخصوص من را اذیت میکنه اینه که حقوق و دسترنج ما باید از پول بانکی داده شود که محصول عملیات بانکی مشکوک است.؟!! قبلا مزد زحماتمان را از حسابهای شرکت که واریز مشتریان و مردم بود میگرفتیم ولی حالا باید دست به دست شود و از طریق بانک و با یک واسطه قراردادی احتمالا غیر شرعی پرداخت شود.
    دوستان مجامع صنفی لطفا در اینخصوص واکنش نشان دهند و نگذارند این واسطه پولی شکل بگیرد. به نظرم میرسد که از لحاظ قانون کار و محاسبات، شرکت مخابرات نمی تواند مزد کارگرانش را بجز از طریق نقدینگی مستقیم و به طریق غیر از حسابهای مخابرات پرداخت کند. مثل این است که شما برای حسن آقا کار کنید ولی حسین آقا به شما مزد دهد!!! ما چنین قراری با مخابرات و دولت نداشته بودیم.
    باور کنید تنها چیزی که دلمان خوش بود این بود که کار می کنیم و یک مزد حلال داریم ولی اصلا قابل تحمل نیست که

  3. ناشناس می گوید

    اینکه مخابرات ضرر کرده و پول ندارد باید گفت:
    ۱- شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت بزرگ دولتی که بعد از شرکت نفت (قبل تحریم )درامد و سود اور بود . بله صاحب اصلی ان که مردم میباشند ضررکرده و سود اوری ندارد شکی توش نیست. بله یک شرکت بزرگ با برند و حدود ۱۲۰ میلیون مشترک ثابت و سیار با رانت و…… به هیچ مبلغی و فقط به چند ماه در امدش به بخش خصولتی واگذار شد. خوب طبیعی مردم ضرر کنند و مخابرات پولی در بساط نداشته باشد.
    ۲- مخابرات خصوصی شده وضعیت مالی خوبی ندارد انهم درست است..خوب طبیعی است..چون شاه لوله درامد مخابرات به سمت ستاد اجرایی است.
    باید گفت شرط زنده ماندن هر شرکتی مثل مخابرات توسعه و توسعه و توسعه و سرمایه گذاری است. که از سال واگذاری متوقف شده.

  4. کارمند کوچولو می گوید

    ولی خود آقای صدری جدیدا گزارش سوددهی مخابرات ایران رو اعلام کرد لذا این نوع خبرها نمی تواند درست باشد

    1. ناشناس می گوید

      شما باور کن ساده

  5. کارمند کوچلو می گوید

    برای اینکه مشخص شود شرکت مخابرات پول دارد یا در حال ورشکستگی است یک اتفاق واقعی که در مخابرات رخ داده و ادامه دار نیز هست را بیان میکنم خودتان تصمیم بگیرید . از این دست اتفاقات در مخابرات تا دلتان بخواهد به چشم میخورد.
    اگر شما مدیر شرکتی باشید که در حال ورشکستگی است یا دارای سرمایه کمی است ولی در عوض پرسنل با تجربه ای داشته باشید آیا امورات خود را به پیمانکار با قیمت بالا واگذار کرده و پرسنل خود را بیکار رها میکنید؟
    همین مراسم پیاده روی اربعین امسال را مثال میزنم .
    ۱- شرکت مخابرات پوشش WiFi در پایانه های مرزی را در دستور کار خود قرار داد.
    ۲- ارتباطات سیار متولی تامین و نصب تجهیزات شد ( میدانیم که ارتباطات سیار بخشی از بدنه مخابرات است)
    ۳- ارتباطات سیار کار را با مبلغی به ناک واگذار کرد ( فعلا کار به این موضوع نداریم که ناک کیست و چگونه کلیه کارها را بدون تشریفات برنده میشود)
    ۴- ناک کار را به پیمانکاری در تهران واگذار کرد ( باز به این موضوع کار نداریم که پیمانکار تهرانی چه کسی است)
    ۵- پیمانکار تهرانی کار را به پیمانکار استانی واگذار کرد
    ۶- پیمانکار استانی کار را به پیمانکار دیگری واگذار کرد
    ۷- با توجه به محدودیت زمان و عدم برنامه ریزی دقیق از مخابرات ایران جهت تسریع در کار به استانها فشار آوردند که به پیمانکار کمک کنند
    زیاد موضوع را طولانی نکنم خودتان قضاوت کنید پرسنل استان و بخشی از امکانات در گیر شد . ۴ لایه نیز کار بین پیمانکاران دست به دست شد.
    ۸- جهت بررسی موضوع دو تیم به صورت موازی وارد استان شدند. نماینده شرکت مخابرات در بدو ورود گلایه مند از وضعیت مهمانسرا و .. بود .
    و این در حالی بود که پیمانکار ما ( کارشناس شرکت ناک ) از این موضوع گله داشت که در این وقت سال چرا هتل های خوب اهواز جا برای اسکان ندارند.
    آدم یا این مثل میافتد که هم پیاز را خوردیم – هم شلاق را و هم پول را هزینه کردیم

  6. همکار 29سال سابقه ونگران آینده شرکت می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم وهمکاران گرامی
    در شهر ما روزگاری چند کارخانه بزرگ نساجی متعلق به یک نفر بود که حدود ۴۰۰۰کارگر داشت .بعد از فوت اوکارخانه ها بدست افراد سود جو وغیر دلسوز افتاد.تولید کم شد وکارگرها خوشحال بودند که درازای کار کمتر همان حقوق ومزایا رامی گیرند.کم کم اندوخته کارخانه ها کل شدو….الان به ویرانه ای تبدیل شده وزمین های آنها بابت سنوات کارگران وبدهی بیمه فروخته شد.حال ما کارکنان مخابرات دقیقا شبیه آن ها هستیم.وصبح را به شب می رسانیم بدون انجام کار مفید واز اندوخته های قبلی مخابرات می خوریم. دیری نمی پاید که به همان سرنوشت دچار شویم(مدیر عامل در ابتدای سال گفته بود اگر بهره وری ومزایای بیشتر می خواهید باید در آمد شرکت را بیشتر کنید )وحالا نتایج آن را می بینیممثل عدم پرداخت بهره وریوعدم پرداخت حق بیمه هاو…

  7. ناشناس می گوید

    سلام زمانی نه چندان دور شاید از ده سال قبل در پنجاه درصد نقاط کشور کمتر کسی موبایل بکار می برد و یا اینکه کارکرد تلفن ثابت منازل بیشتر از دو. هزار تومان نبود حالا همه موبایل دارند و هرکدام ده خظ کمتر ندارند و همه Adsl دارند با کارکرد حداقل ۳۰ هزارتومان در یک دوره و پرسنل مخابرات شصت هزار نفر رسمی بود و حالا بیست هزار نفر هر کس بی سواد هم باشد بتواند این معادله را حل کند خواهد فهمید که مخابرات دارد از سرمایه مفتی که به چنگ اورده میلیاردها سود می برد و در این میان ایین نامه حقوق دستمزد در قفسه کتابخانه خاک می خورد و‌هر روز دم از مفلسی می زنند مبالغ زیادی هر سه ماه جبران خدمت به حساب اقایان واریز می شود تنها در یک استان رییس اداره نگهداری سیار هفت میلیون در سه ماه جبران خدمت گرفته ! و دیگر ان چه می گیرند من نمی دانم فقط همین یک قلم را یکبار فهمیدم بقیه اش را خدا می داند ! امدند گفتند حقوق شما را بیست و پنج ام ماه می دهیم و منت اش را هم زدند ولی حالا همین یک‌مورد را با قاطی کردن حلال و‌حرام و سود سی درصد که نزول بوده و خرام و ناپاک است می خواهند مجددا انجام دهند ! مسلما باید جلوی اینکارها گرفته شود و به این اندک حقوق مال حرام هم قاطی نکنند که تقصیر ان بر عهده مدیران و‌گردانندگان شرکت است .خدایا عاقبت ما را دراین شرکت ختم به خیر فرما امین یا رب العالمین

  8. سلامی می گوید

    سلام
    سالی ۳۰۰۰ میلیارد تومان سود سهام توزیع می کند کلی شرکت های اقماری غیر بورسی در امد زا دارد کلی سپرده بانکی بلند مدت و شرکت سرمایه گذاری که تغریبا می توان از گزارش های مالیاش بیشترش را دریافت کجای شرکت ورشکشته است.
    بله دهان برای بلعیدن مخابرات زیاده همه می خواند به خورند

  9. SHEKAN می گوید

    سلام . عوض کردن حسابها به بانک صادرات فقط بابت همزمان پرداخت شدن حقوق کارکنان رسمی و قراردادی و شرکتی و شسکام و غیره بوده و دلیل دیگری ندارد چون فقط بانک صادرات با شرکت مخابرات ایران بابت جابجایی پولها توافق کرده . لطفا بی اساس شایعه پراکنی نکنید .

    1. ناشناس می گوید

      خواهیم دید اقای شیکان

  10. سوشیانس می گوید

    سلام ، من الان چن ساله که اینا رو می گم
    اینا اومدن مخابرات رو کادو گرفتن ، غارتش کردن ( حتی قوم مغول هم چنین غارتگری نکرده بود ) حالام گوشتش که تموم شه استخوانشو بر می گردونن به دولت
    خدا… مسئولین وقت سازمان خصوصی بازی رو

  11. بازنشسته 97 می گوید

    عزیزی که تو مالی هستی شما فقط امار حسابهای مخابرات که بابت پرداخت بدهکار ی است را داری که امری بدیهی است بی پول باشد کدام حساب واریزی را اطلاع داری که مسلم است نداشته باشی چون ازتمامی بانکها ودرگاههای پرداخت مانند اپلی کیشنها و ستاره مربعها و………… برای خریدشارژ و حجم و…لحظه به لحظه پول واریز میشود شما ان موقع ادعا میکنی که تو مالی هستی وحساب تمام درگاهای پرداخت را داری!!!!!!!!!
    کمی هم تامل اطلاع غلط ندهیم …….

    1. ناشناس می گوید

      حالا خواهیم دید…

  12. بزرگمهر می گوید

    دوستان اشتباه نکنید , این تفکر که مخابرات دیگر آهی در بساط ندارد و ورشکسته است دقیقا همان چیزی است که سهامدار میخواهد به ما و دیگران بقبولاند. مگر مردم با دنیای ارتباطات خداحافظی کردند کافیست یک نگاه به خودتان و اطرافیانتان بندازید تا ببینید هر ماه چقدر پول تلفن ثابت و اینترنت و موبایل در جیب مخابرات واریز می کنید, بله به موبایل هم اشاره کردم چون سیار متعلق به مخابرات است و این جدایی ها فیلمی بیش نیست برای ندادن حق و حقوق کارکنان, آقایان گوشت را از استخوان جدا کرده اند و مدام ناله ندارم سر می دهند اگر سیار جدا از مخابرات است پس این همه تجهیزات و زیر ساختش در مخابرات چیست چرا در استان ها کلی کارمند برای آنها میدوند در حالی که حقوق از ثابت میگیرند ??
    از طرف دیگر از همه اینها که بگذریم خود ثابت کم درآمد دارد? مگر غیر از حقوق دادن هزینه دیگری هم دارد?
    آقایان سالهاست از خرید کمترین تجهیزات و زیر ساخت و توسعه سرباز می زنند , از سر و ته حقوق کارکنانشان می زنند , از رفاهیات و اماکن رفاهی می زنند …….
    نه دوستان گول نخورید و روی دست سهامدار بازی نکنید مخابرات ثروتمند است چون دستش در جیب مردم است و مردم هم الان برای ارتباطات هزینه می کنند حتی اگر نان نداشته باشند. والسلام.

  13. موجود فرازمینی می گوید

    سلام اقای سردبیرعزیزراست میگی بدلیل فشارمضاعف زندگی وعدم اعتمادوتاریک بودن آینده مخابرات کارکنان (بردگان) قاطی کرده اند بلایی اصل ۴۴برسرمخابرات آورده هرکس به مغزاش یک چیزی خطورمیکندهمان رامینویسدولی نتیجه اصلی این تغیربزرگ درقانون خصوصی سازی فقط بدبختی کارکنان خلاصه شده است.ماازهمکارا ن مان که دوبرادرهستندکه باهم استخدام شدندیکی درمخابرات رسمی ۵م.تومان حقوق میگیردوآن یکی برادردرپتروشیمی ماهی ۱۵ م.تومان میگیرد.پس فکرکنید وما هم فکرکنیم .

  14. سجاد می گوید

    خوب باید ببینیم این همکار عزیز مالی از کدوم بخش مالی هستند و تا چه اندازه به اطلاعات دسترسی دارند! حال و روز مخابرات خوب نیست ولی نه به خاطر اینکه درآمد نداره، بلکه به خاطر اینکه ستاد اجرایی و دولت تمام درآمد اون رو خارج میکنند! قبل از اینکه وارد چرخه ی مالی بشه از شرکت خارج میشه! اصلاً بدون هیج اطلاعات خاصی عرض میکنم، مخابرات که کلاً توسعه نداره و به عبارتی کرکره ی توسعه رو پایین کشیدند، اخبار توسعه ای مدیرعامل هم از قسم سایر اخبارش هست و کذب محضه! بلاخره داریم میبینیم که یه ورودی داره دیگه، این ورودی چی میشه؟ به علاوه مخابرات ایران نمیتونه اسنادی که به بورس ارائه میکنه رو در جهت افزایشی سندسازی کنه که! صورت های مالی سال ۹۷ مخابرات نشون میده که مخابرات پارسال ۵۶۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته! شاید که یک سری اطلاعات رو در صورت های مالی وارد نکنند ولی سندسازی در جهت درآمد غیر واقعی چه سودی برای ستاد اجرایی داره؟

  15. جواد می گوید

    با سلام و احترام
    کی گفته شرکت از نظر مالی مشکل داره ؟ این اصلا درست نیست . من هم در قسمت مالی شرکت هستم . تعجب میکنم از اون دوست مالی که یک همچین اظهار نظری کرده ! روزانه حداقل ۳ میلیارد تومان فقط از تلفن ثابت و فقط خراسان رضوی پول به حساب شرکت واریز میشه روزانه گفتم نه ماهانه !!!! جدای از فروش اینترنت و دیتا و همراه اول (بیشتر سهم همراه اول مال مخابراته ) !!!! شرکت مخابرات از چاه نفت درآمدش بیشتره !!!! و از چاه نفت هم پولدارتره چون نفت رو باید داد به چینی ها و جاش لوازم قلابی بگیریم ولی شرکت مخابرات پول نقد واریز میشه به حسابش . باید جلوی سوراخ های این کیسه ای که داره پول واریز میشه رو گرفت !!! من فکر نکنم شرکتی بزرگتر و پولدارتر و دست به نقد تر از شرکت مخابرات داشته باشیم !!!! به هرجای ایران که مراجعه کنی حتی دورترین روستاهای ایران ، تلفن و اینترنت و همراه اول وجود داره . کدوم شرکتی رو سراغ دارید که یک همچین گستردگی داشته باشه ؟!!! کمترین هزینه ها برای این شرکت است چون همه هزینه های زیرساختی رو زمان دولتی بودن انجام دادند و حالا فقط دارند پول جمع میکنند ….. فکر کردید چرا این شرکت رو دادن بخش خصوصی ؟ ! دوستان اینکه چند ریال پول کارگران بیچاره ای مثل من و شما رو دادند بانک صادرات ۲۵ واریز کنه همه اش جنگ زرگری است من فکر میکنم بانک صادرات داره از سود پولی که دستش هست این حقوق رو پرداخت میکنه غیر این رو باور نمیکنم !!!! دوستان اون مدیران نمیخواهند کسی بفهمه که این شرکت چقدر درآمد و وجه نقد داره چون گرگ های زیادی دندون تیز میکنند و جیب بعضی ها رو تنگ تر میکنند .!!!! من اصلا اصلا اصلا باور نمیکنم که این شرکت مشکل نقد داشته باشه !!! هزینه های شرکت مخابرات درمقابل شرکت برق و نفت و گاز هیچی نیست !
    سردبیر عزیز و همکاران گرامی چقدر موافق این نظر من هستید .

  16. کاوه می گوید

    سلام
    امروز رفتم بانک پارسیان سود سهام را بگیرم ، ندادند گفتند حسابهای مخابرات مسدود شده،امروز ۸/۸/۹۸

  17. دلسوز می گوید

    بله احتمال زیاد دارد درست باشه برید بگردید ببینید مسبب این موضوع کیست آیا اتخاذ تصمیمات کلان شرکت بدون کار،کارشناسی و تعیین هزینه وفایده نبوده آیا رقابت مدیران اعتمادمبین ودولت نبوده که حالا ما کارکنان وبازنشسته ها باید چوبش را بخوریم برید بپرسید بطور مثال تصمیم آقای سراییان در خصوص ftth که هزینه بالایی برای مخابرات داشت با کدام مستند وتحلیل انجام گرفت آیا بررسی هزینه فایده شد ببینید الان چقدر درآمد از این محل مخابرات دارد مسئله بعدی طرح یکپارچگی شرکت های مخابراتی که با این نحوه اجرا به نظر تصمیم مخربی بوده مخابرات ایران به عوض کارنظارتی وبه قول خودشان هلدینگ الان دارد کار اجرایی می کند آن هم با آن همه ضعف ،استانها داشتند با درایت وتجربه خود کار های بزرگی انجام میدادند الان طوری شده که باید برای گرفتن پولی که خودشا ن درآورده اند وبه حساب مخابرات ایران ریخته شده بروند التماس کنند با این همه سوء مدیریت ها این خبر به نظر درست است

  18. ناشناس می گوید

    فقط یک سوال از مدیر عامل “””جناب اقای صدری روز شمار مدیران بالای سی سال که روی سایت حذف شد ولی چرا عمل نکردید ؟ چرا نمی خواهید جوانان باسواد وبااستعداد وتازه نفس برمنصب مدیریت قرار گیرد ؟چرا مخصوصا شهرستانها شده روسای مورثی ۳۰و۳۱و۳۲و۳۳و۳۴و۳۴/۵سال سابقه ودرنهاین هرجا بشون پیشنهادی از طرف کارکنان می شود اقایون روسا چنین جمله ای را باز گو می کنند ((((((ای بابا از ما گذشته این مدت خدمت هم سر کنیم تا دیگران می ایند وانجام می دهند)))))اقای مدیر عامل بدانید مخابرات با این اشخاص نه پیشرفت می کند ونه توسعه می یابد

  19. ناشناس می گوید

    منم موافقم که شرکت دیگر اهی دربساط ندارد

    1. ناشناس می گوید

      پس سودی که مخابرات داره کجا خرج میشه؟ قبلا سردبیر یه گزارشی داده بود که سود بالایی رو نشون میداد. سود چی میشه؟

  20. علی می گوید

    روز شمارها برداشته شد ؟
    به به می بینم که مهندس صدری به کل وعده هاش عمل کرده
    آقا کی بود می گفت همش حرفه
    اینا همش با یک بشکن انجام شد
    آقا دمتون گرم

نظرات بسته شده است.