مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بررسی مسائل و مشکلات تشکل‌های کارکنان مخابرات در مجلس

مخابرات ما – سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از بررسی مسائل و مشکلات تشکل‌های کارکنان مخابرات(واگذار شده به بخش خصوصی) خبر داد که قرار شده وضعیت آنها در نشستی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین تکلیف شود.

مخابرات ما ( محمد – خانه ملت) – جلیل مختار  در تشریح دستورکار نشست دیروز (سه‌شنبه ۵آذرماه) کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی مسائل و مشکلات تشکل‌های کارکنان مخابرات(واگذار شده به بخش خصوصی) در دستورکار امروز این کمیسیون قرار داشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جزییات مشکلات تشکل‌های کارکنان مخابرات، ادامه داد: کارکنان مخابرات بر اساس اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی مطالباتی را مطرح کردند که یکی از آنها مربوط به وضعیت ایثارگران بود، همچنین عدم پرداخت پاداش بازنشستگی و حق سنوات از دیگر مطالبات این قشر بود که در این نشست مطرح شد.

وی تصریح کرد: در نهایت قرار بر این شد در آینده نشستی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شود و مشکلات تشکل‌های کارکنان مخابرات به طور کامل برطرف شود.

بررسی مسائل و مشکلات روابط کار و عدم اجرای قانون کار در مناطق آزاد

مختار عنوان کرد: بررسی مسائل و مشکلات روابط کار و عدم اجرای قانون کار در مناطق آزاد نیز در دستورکار این نشست قرار داشت، چرا که اجرای این قانون ۵۲ ماده‌ای مشکلاتی را برای جامعه کارگری ایجاد کرده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۳۳ قانون برنامه چهارم توسعه، دولت مکلف شده بود تغییرات ساختاری در قانون کار در مناطق آزاد ایجاد کند، بنابراین کمیسیون اجتماعی از دبیرخانه مناطق آزاد دعوت به عمل آورد تا در این مورد تعیین تکلیف کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: با توجه به اینکه مناطق آزاد با هدف جلب سرمایه‌گذار فعالیت دارند و برخی بنگاه‌های اقتصادی قبل از ایجاد مناطق آزاد وجود داشتند، مقرر شد برخی مصداق‌های قانون کار با قانون کار مناطق آزاد که جذب سرمایه بر آنها مترتب نمی‌شود، تطبیق داده شوند، به همین دلیل یک سری اصلاحاتی صورت گرفت، ضمن اینکه یک سری اصلاحات در دستورکار شورای عالی مناطق آزاد نیز قرار دارد که باید در نشست آتی کمیسیون گزارشی در این رابطه ارائه شود تا در پی آن بتوانیم از کارگران این بخش حمایت کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآورشد: رییس هیات مدیره و مخابرات و مدیرعامل، رییس سازمان خصوصی‌سازی، مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان حقوقی و ویژه دبیرخانه مناطق آزاد در این نشست حضور داشتند.

***

1129080cookie-checkبررسی مسائل و مشکلات تشکل‌های کارکنان مخابرات در مجلس

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام
    هیئت مدیره مخابرات در دیدار دوهفته پیش با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی فرمودند مخابرات انباشت نیرو دارد برای اینکه شاغلین تشویق شوند وبازنشسته شوند ومخابرات یک سازمان کوچک وچابک شود .پیشنهاد میشود بن خواربار بازنشستگان را افزایش دهد مثلا بن خواربار یک میلیون وپانصد هز ار تومان شود تا شاغلین ببینند ماندن در مخابرات صرفه مالی ندارد آن موقع بازنشست میشوند .
    را ه دوم : کسانیکه ۳۰سال خدمتشان تمام شده ومدیر یا رئیس اداره یا رئیس مرکز میباشند احکام آنان به کارشناس تنزل یابد در اینصورت است که فرار را بر قرار ترجیح میدهند وبازنشسته میشوند .

    1. جاوید می گوید

      سلام برسردبیرمحترم پاسخ به اقای ناشناس الان اصلا تومخابرات رئیس مرکزنداریم کسانی هم کاره ای تومخابرات هستندیعنی مفید هستندیک ساعت هم نمانده اندبازنشست شده اندولی کسانی که هیچ کاری بلد نیستندنزدیک به ۳۳تا۳۵ سال مخابرات رااشغال کرد ه اند

  2. جاوید می گوید

    باسلام خدمت سردبیرمحترم لطفابه تمامی همکاران اعلام فرماییدازروزشنبه تجمعات قانونی که روزهای شنبه هرهفته اجرامیشودشروع شودچون برنامه بنزین انشالله تمام شده است دیگه تجمع بنزین بامخابرات مخلوط نمیشود.

  3. علی می گوید

    بهترین مرجع برای پیگیری موضوع کارکنان کمسیون اجتماعی مجلس است این حرکت بصورت مستمر و درفضای کارشناسی ادامه یابد امید به نتیجه می توان داشت.

نظرات بسته شده است.