مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چگونه برای درخواست تلفن ثابت اقدام کنیم.

مخابرات ما- در این بخش سعی می کنیم نیازهای اطلاعاتی شما را در برخورد با نیازهای مخابراتی تامین کنیم.

 

مخابرات ما- دنیای تکنولوژی امروزه آنقدر پیشرفته و پیچیده شده است که انجام هیچ گونه کاری بدون حضور تکنولوژی غیر ممکن به نظر می رسد.تقریباً تمام امور خدماتی با اتصال به اینترنت قابل انجام است.

اولین گام و شاید ساده ترین قدم برای اتصال به این دنیای شگفت تماس با شبکه ی جهانی از طریق خط تلفن ثابت است . یکی از مزایای تلفن ثابت اتصال به شبکه ی اینترنت می باشد و اگر این وسیله در دسترس شما نیست با هم قدم به قدم در گزارش ذیل پیش می رویم تا صاحب یک خط تلفن ثابت شویم.

در اولین گام باید به یک دفتر خدمات ارتباطی(پیشخوان دولت )مراجعه کنید و مطابق با این روند ثبت نام کنید یا اگر به اینترنت دسترسی دارید از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی  سایت مخابرات ایران به آدرس :    https://www.tci.ir/index.html#!/service/purchase.pstn جهت ثبت نام اقدام نمائید
الف– شرایط قانونی متقاضی تلفن ثابت:
• سن متقاضی در زمان درخواست تلفن می بایست ۱۸ سال تمام باشد. در صورت ارائه گواهی حکم رشد از دادگاه ، درخواست تلفن قبل از ۱۸ سالگی نیز بلامانع است.
• درخواست تلفن برای اشخاص صغیر، مجنون و سفیه توسط قائم مقام قانونی آنان (ولی یا قیم ) امکان پذیر است.
• درخواست تلفن توسط وکیل با وکالتنامه تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی یا سایر مراجع ذیصلاح که مفاد آن ناظر به انجام امور موکل باشد (وکالت کاری ) بلامانع است.
• اتباع و مهاجرین خارجی در صورت دارا بودن کارت هویت صادره از استانداری محل سکونت و پروانه اقامت که از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر شده و اعتبار آن به اتمام نرسیده باشد، می توانند تقاضای تلفن نمایند.
• تقاضای تلفن به صورت مشاع ممنوع و پذیرفته نخواهد بود.

 

ب– مدارک لازم جهت ارائه به کارشناس نصب هنگام دایر نمودن تلفن:

• اشخاص حقیقی

– اصل و کپی کارت ملی

• اشخاص حقوقی

– اصل نامه ی معرفی نامه ی شرکت
– آگهی ثبت شرکت
– آخرین تغییرات اساسنامه ی شرکت

• اتباع خارجی

– اصل و کپی گذرنامه
– پروانه کار
– مجوز اقامت

 

ج– شرایط واگذاری تلفن ثابت:

 

• تقاضای تلفن به هر تعداد و برای یک یا چند واحد بلامانع است اما نصب و دائری بیش از یک شماره تلفن در یک واحد مسکونی یا تجاری بر اساس نیاز و موافقت شرکت مخابرات و وجود امکانات فنی امکان پذیر خواهد بود.
• در صورتیکه نشانی محل نصب متقاضی خارج از مرز تلفنی قرار گرفته باشد ، نصب و برقراری تلفن آن در صورت وجود امکانات فنی و پس از پرداخت هزینه های مربوط به خارج از مرز (برابر تعرفه مصوب ) میسر خواهد بود.
• به درخواستهایی که مفاد مراتب فوق الاشاره در آن لحاظ نشود و یا انجام تقاضا به علت عدم امکان فنی میسر نباشد ترتیب اثر داده نخواهد شد و در این موارد هیچگونه حقی برای متقاضی متصور نخواهد بود.

 

د- تعهد نامه متقاضی قبل و بعد از دایری:

 

• کلیه مقررات جاری ومقررات وتعرفه ها و مالیات و عوارضی که بعدا ازطرف شرکت مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دارائی و مراجع ذیربط تصویب و به موقع اجرا گذارده می شود بدون هیچ عذری رعایت واجرانمایم در غیر این صورت شرکت مخابرات حق دارد راسا نسبت به قطع تلفن و سایر امکانات مخابراتی اقدام نماید.
• حق ندارم نوبت تلفن خود را به هیچ وجه و عنوانی به دیگری واگذار نموده و یا تعویض نشانی کنم مگر با اجازه شرکت مخابرات، و برای استفاده از تلفن فقط از دستگاههای استاندارد و مورد تایید مخابرات استفاده نمایم.
• درسیم کشی ساختمان مسیر سیم تلفن خود را ازمسیر برق مجزا کرده تا از انتقال احتمالی جریان برق و صدمه زدن به دستگاه مرکزی شرکت مخابرات جلوگیری نمایم.
• در نشانی داده شده از تلفن استفاده کرده واز گرفتن انشعاب برای خود یاغیر و همچنین بهره برداری عمومی و ارتباط غیرمجاز بین الملل از آن استفاده ننمایم.
• تلفن را وسیله سوء استفاده و مزاحمتهای تلفنی و رایانه ای قرار ندهم ومسئول سوء استفاده از تلفن به وسیله افراد دیگر نیز هستم.
• مبلغ صورتحساب مندرج دربرگه تشخیص را درمهلت مقرر پرداخت نمایم درصورت عدم پرداخت بدهی تلفن، شرکت مخابرات حق دارد نسبت به قطع تلفن و سایر امکانات مخابراتی اینجانب جهت پیگیری وصول مطالبات خود اقدام نماید.
• ارسال صورتحسابها و مکاتبات و اوراق اداری یا قضایی به نشانی محل نصب تلفن را ابلاغ شده تلقی نمایم.
• شرکت مخابرات در قبال واگذاری حق اتصال از سوی اینجانب به غیر هیچگونه تعهدی ندارد.
• با علم و اطلاع کامل از اینکه مبلغ واریزی در این کارت صرفا بابت هزینه اتصال به شبکه بوده و پس از سیمکشی و دایری تلفن غیر قابل استرداد می باشد ثبت نام و این برگه را تکمیل نموده ام و هر گونه ادعایی را از خود ساقط می نمایم.

توافق نامه ی بالا آخرین نگارش این توافق نامه بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت مخابرات ایران می باشد.

نرخ ارائه ی سرویس نیز به صورت زیر محاسبه می گردد :

نوع درخواست : فقط تلفن ثابت

قیمت اقساطی با احتساب مالیات :

۲۱۸۰۰۰۰ ریال.

نوع درخواست : فقط تلفن ثابت

قیمت اقساطی با احتساب مالیات :

۱۹۶۲۰۰۰ ریال.

در قسمت بعدی با خدمات الکترونیکی تلفن ثابت و معرفی آنها در خدمت شما خوانندگان عزیز خواهیم بود.

 

1135990cookie-checkچگونه برای درخواست تلفن ثابت اقدام کنیم.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
98 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم من از طریق سایت مخابرات درخواست تلفن روستایی دادم ولی هنوز یک ماه است در مرحله بررسی در واحد تجاری هست باید چکار کنم؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خبر میدن بهتون
      من خودم بصورت تستی ثبت نام کردم کارشون درست بوده
      به نظرم از دفاتر پیگیری کن

  2. علیرضا می گوید

    سلام من تمام زندگیم وابستس به اینترنت, منهدس نرم افزار هستم و شغلم چون برنامه نویسی تحت وب هست بشدت به اینترنت ثابت نیازمندم. دو روز پیش درخواست تلفن ثابت توی خونه که تازه گرفتم تو پردیسان قم از طریق پرتال اینترنتی مخابرات دادم و امروز شماره تلفن اختضاص دادن امکانات هم فراهمه تو مجتمع کافو مجزا برقراره الان روی دایری خط هست چقدر طول میکشه کارشناس بیاد برای راه اندازی؟ یه سری دوستان گفتن ماه ها طول کشیده تا بیان و خط راه اندازی بشه واقعا نمیخوام انقدر علاف بشم هرچند تا الان که خوب پیش رفته

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب اینقدرش غیرعادی نیست
      انشا الله درست میشه

  3. ناشناس می گوید

    کلمه عبور وارد شده باید حداقل ۸ کاراکتر باشد و شامل عدد، حروف کوچک، بزرگ، و کاراکترهای خاص باشد

    مدام داره این ارور رو میده شما یه پشنهاد بدین ما همون رو بزنیم درست بشه ، خسته شدیم مدام زدیم و ارور داد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شماره های روابط عمومی مخابرات ایران رو بگیرین
      اون سایت با ما ارتباط نداره

  4. علی می گوید

    سلام من یک ماهه تلفن ثابت به صورت اینترنتی ثبت نام کردم پولم را هم واریز کردم الان یک ماهه در قسمت اختصاص شماره مونده لطفا راهنمایی نمایید چکار باید بکنم و کجا مراجعه نمایم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آخه بخش تعیین شماره کاری نیست که یک ماه بمونه
      حتما دوباره به جایی برین که ثبت نام کردین
      مشخصات مرکز رو بگیرین با رئیس مرکز ارتباط بگیرین معمولا شماه رئیس مرکز 1111 چها تا یک است که بعد از شماره مخصوص مرکز قرار میگیره مثلا 8941111 یا 8923/1111

  5. مهدی می گوید

    نزدیک به یک سال پیش از طریق سایت درخواست خط تلفن کردم، بعد 6 ماه که دیدم خبری نشده، با بازرسی تماس گرفتم و مخابرات منطقه و بخصوص حراست، تا دوهفته هر روز تماس می گرفتن که اخر کار، یکی تماس گرفت و گفت که ما امکانات نداریم وباید منتظر طرح توسعه تبریز باشید. الان یک سال شده ولی باز خبری نیست، خنده دارترین قسمت مسئله اینکه با مخابرات فقط 2 کیلومتر فاصله دارم. بیچاره اونایی که دور هستند.

  6. انصاری پور می گوید

    با سلام. من مستاجرم و به علت عدم استفاده از تلفن ثابت تخلیه شده است. چگونه می توانم به نام مالک یک خط جدید بگیرم؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چرا میخوای بنام مالک بگیری؟ بنام خودتون بگیرین که هر جا رفتین ببرین.
      اگر میخوای به اسم مالک باشه حتما باید خودش بره با مدارک شناسائی

  7. متین می گوید

    سلام، نشانی مکاتبه همون نشانی منزل هست برای ثبت نام؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممکنه یکی نباشه
      ولی معمولا یکی است

  8. جواد می گوید

    وقت بخیر سایت مخابرات نمیخواد درست بشه ؟ هرروز دارم چک میکنم موقع ثبت رمز عبور میگه باید بیشتر از 7 حرف باشه و …. همه اینها رو درست میزنم ولی بازم همون خطا رو میده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یکی از حروف رو بزرگ بزنید. تعداد حروف رو برای رضایت بیل گیتس عزیز 8 حرف انتخاب کنید.شامل عدد حرف باشه
      در عین حال
      در سایتش پیام بذارین رسیدگی میکنن
      ما خیلی هنر کنیم همین حول و حوش سایت خودمون خبر داشته باشیم

      1. جواد می گوید

        من خودم توسعه دهنده وبم 😀 مشکلش تو validation مربوطس پیامم دادیم کی پاسخگو هست آیا ؟ 😀 ممنون

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          حتما انشا الله

  9. حمید نوری می گوید

    سلام نوری هستم در شهرک بهشتی زمینهای برنامه وبودجه که این شهرک فاقد تلفن ثابت میباشد متا سفانه ما در کلان شهر زندگی میکنیم که فاقد تلفن ثابت میباشم درصورتی که تا شهرک ما دویست متر فیبر نوری امده و تلفن دارند وساکنین این شهرک بیشاز ۵۰۰ خانوار هستند وبا توجه به بیماری کرون و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و اموزش انلاین هست ونیاز به ااینترنت هست و اگر تلفن ثابت نباشد هزینه زیاد میشود و با توجه به وضیعت بد اقتصادی و درامد کم مردم چه باید کرد و مخابرات حالا چندین سال است که در حال برسی هست من نمیدانم اقای مهندس ایزدی به فکر مردم بیچاره نیست و اقدامی نمیکند لطفا جواب قانع کننده ومنطقی بدهید نامه نگاری واز طرف نماینده مجلس ساکنیین محلی داده شده وتا کنون اقدام عملی انجام نشده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام حمید جان
      از روی نام مدیری که نوشتین حدس میزنم استان فارس باشین درسته؟
      اسم استان رو میگین؟

  10. اکبری می گوید

    سلام.اکبری هستم.رفتم پیشخوان ارتباطی واسه تلفن ثابت ثبت نام کردم و هزینه ش رو کامل دادم بمن گفتند سه تا ده روز دیگه میان وصل میکنند جالبه الان سه ماه گذشته و هیچ خبری نیست،«حتی شماره تلفن منو مشخص نکردن» و حتی مخابرات جواب تلفنم نمیده،موندم با بچه کوچیک و مشکلات و کرونا چکنم و چطور مراجعه حضوری داشته باشم.لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خانم اکبری
      همون دفتری که رفتین ثبت نام کردین قطعا بهتون خبر داده
      اصلا روش اینجوری نیست که همون اولش پول بگیرن
      یه بار دیگه برین اون دفتر.
      در صورتی میتونن از شما پول بگیرن که نتیجه مثبتش از مرکز بیاد یعنی بتونن ظرف سه روز به شما تلفن بدن
      بروید جای ثبت نام
      کارشون اشکال داره

      1. مصطفی می گوید

        سلام چند باره میخوام ثبت نام کنم اما هر رمزی برای کلمه عبور میزارم میگه مناسب نیست . یک مثال از رمزی که میتونم بزارم بگید

  11. علی می گوید

    خط تلفن ثابت به صورت اینترنتی ثبت نام کردم هزینه اش هم پرداخت کردم شماره تلفن هم بهم اختصاص دادن الان هم روی مرحله احراز هویت هستش دیروز اومدن منطقه رو چک کردن میگن منطقه شما فاقد امکانات هستش و نمی تونیم بهتون خط بدیم نزدیکترین کابل به شما 4 تا کوچه فاصله داره وفاصله 500 متره هست معلوم نیست کی بشه امکانات داد
    امروز زنگ زدم امور مشترکین میگه اشتباه کردی اینترنتی ثبت نام کردی باید حضوری می اومدی میگم پولی که واریز کردم بدید میگه نمیشه صبر کن شاید تا 6 ماه یا بیشتر خط بهت دادن
    من اهواز هستم منطقه گلستان این کد پیگیری ۹۶۰۷۶۵ اگه امکانش هست یکی پیگیری کنه پول که واریز کردم بهم بدن
    09166364566 شماره تماس

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      بطور کلی اگر تونستی سیستمی ثبت نام کنی حق با شماست.
      پول هم واریز کردین پس باز هم حق با شماست مگر اینکه بصورت غیرعادی اینترنتی ثبت نام کرده باشی
      ولی کاش نمی کردی
      اما بعدش
      در مکان هایی مخابرات امکانات نداره ولی اگر میتونه طی 5-6 ماه آینده امکانات فراهم کنه توصیه میکنم صبر کنید
      چون به هر حال شما اونجا امکانات نیاز دارین
      اگر اصرار به گرفتن پولتون دارین
      دوباره کامنت بذارین و نظر قطعی بدین تا من شاید بتونم با همکاران در گلستان صحبت کنم ولی توصیه من یادتون نره

      1. علی می گوید

        اگه امکانش هست شما پیگیری کن حداقل پول پس بدن خط تلفن نخواستیم بیشتر برای اینترنت میخواستم که جور نشد رفتم مبین نت گرفتم
        خودم رفتم مخابرات اهواز ساختمان مرکزی موضوع گفتم گفتن اشتباه از سمت ما بوده که بدون بررسی منطقه به شما شماره تلفن اختصاص دادیم ولی چون اینترنتی ثبت نام کردید امکان بازگشت وجه نیست حتی قسمت بازرسی هم رفتم شماره پرونده و شماره موبایلم گرفتن گفتن بهت خبر چشم اب نمیخوره که پولم بدن

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          علی جان
          ببینید اینجا پولش توی جیب کسی نمیره که بخواد پول سما رو نگه داره و نده
          حتما میدن
          عجیبه که بدون بررسی امکانات شماره اختصاص دادن.این اشکال داره
          یه ذره صبور باشید
          تا هفته دیگه اگر نشدبمن خبر بدین

          1. علی می گوید

            یک هفته گذشت با اینکه بازرسی هم رفتم از طریق سایت بازرسی هم شکایت پر کردم هیچ خبری نشد فقط یه بار با هم تماس گرفتن گفتن اگه میخوای خط یه منطقه دیگه بهت بدیم خوب اگه قرار بود یه منطقه دیگه خط بگیرم همون موقع ثبت نام آدرس همون منطقه میدادم .
            به بازرسی زنگ میزنم جواب درستی نمیدن میگن پیگیری می کنیم
            یه قسمت دیگه هم که مراجعه کردم میگن چون اینترنتی ثبت نام کردی پول رو هم اینترنتی پرداخت کردی امکان بازگشت وجه نیست .
            سردبیر قربونت اگه میتونی یه کاری شما بکن

    2. علیرضا می گوید

      به حراست و بازرسیشون اطلاع بده. سه سوته درستش میکنن. من هم توی تهران این مشکل رو داشتم. پول رو میگین بعد میگن ممکن نیست و … . به بازرسی یا حراست (یادم نیست) اطلاع دادم و به یک هفته نکشید که خط وصل شد.

  12. شاهرخ می گوید

    باسلام تلفن ثابت رو از طریق دفترخدمات ثبت نام کردم وبلافاصله برام شماره پرونده پیش ثبت نام اومد اما بعداز چندروز هیچ ترتیب اثری داده نشده و حتی یک پیامک هم برام نیومده باید چکارکنم؟

  13. کیان می گوید

    خط تلفن ثابت ثبت نام کردم به صورت اینترنتی ده روزه که رو حالت احراز هویت مونده 218 هزار تومان هم واریز کردم الان پشیمون شدم نمیخوام خط بخرم میتونم درخواست بدم هزینه ای که واریز کردم پس بگیرم کجا باید برم ؟
    اصلا میشه پول پس گرفت ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      میفرستم برای روابط عمومی
      واقعا نمیدونم چی بگم

  14. محمد می گوید

    سلام وقتتون بخیر. ببخشین چرا اصلا نمیشه رمز عبور رو در سایت مخابرات ثبت کرد؟ هم با مرورگر کروم امتحان کردم و هم فایرفاکس!
    داخل گوشی هم اصلا سایت مخابرات باز نمیشه!
    اگه اینترنتی نمیشه ثبت نام کرد به صورت حضوری کجا باید بریم؟ پیشخوان؟ یا مرکز تلفن؟ یا مرکز مخابرات اصلی؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      میفرستمش برای روابط عمومی مخابرات
      واقعا جزو وظایف من نیست

  15. مسعود می گوید

    سلام، برای من پیامک اومده که جهت پرداخت هزینه ثبت نام به پرتال خود مراجعه کنید. اما داخل قسمت مخابرات من گزینه ای برای پرداخت وجود نداره، درضمن در قسمت پیگیری ثبت نام هم نه شماره پیگیری وارد میشه نه شماره پرونده، هر دو خطا میده، ممنون میشم راهنمایی کنید.

  16. علی می گوید

    من دو روزه خط تلفن ثبت نام کردم شماره هم اختصاص داده بهم رفته مرحله دایری چقدر زمان میبره که بیان برای نصب ؟
    اطراف مجتمع ما کسی تلفن ثابت نداره آیا امکان دادن خط تلفن هست هزینه خط هم واریز کردم اگه نشه خط داد پولی که واریز کرم چی میشه ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      وقتی بهتون شماره دادن
      یعنی آخرین مرحله است
      یعنی فوری میان خط رو تحویل میدن
      یکی دو روز نباید بیشتر طول بکشه
      برخی جاها به ساعت نمیرسه تحویل میدن

  17. امیر می گوید

    اقا من میخوام اینترنتی ثبت نام کنم یک مرحله میپره بعدش ثبت نمیشه
    مرحله نشانی و سایر اطلاعات اصلا نمیاد میره برای بازبینی اخرش هم ثبت نمیشه
    راهی هست که بهشون اطلاع داد تا درست کنن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در همون سایت پیام بذارین

  18. بانو می گوید

    سلام وقت بخیر ما برای انتقال تلفن ثابت اقدام کردیم ب خونه جدیدمون ولی کسی تماس نگرفته و…شماره تماس و… داره لطفا راهنمایی کنید

    1. مهدی می گوید

      ما هم یه هفته ای میشه اقدام کردیم هیچ خبری نشده! نمیدونم به خاطر تعطیلی ۱۰ روزه کرونا است یا چیز دیگه ولی اگه با خاطر اون نیست خیلی خیلی کندن!

  19. شایان می گوید

    سلام وقت بخیر بنده خط تلفنی دارم که کابل کشی نشده و برای خانه ما وصل نیست میخواستم بدونم برای درخواست وصل کردن و کشیدن کابل تا منزل باید با چه شماره ای تماس بگیرم و چه اقدامی باید انجام بدهم با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و فرم مورد نظر رابرای (دایری – یا انتقال) پر کنید

  20. Gita می گوید

    چرا اصلا نمیشه رمز عبور و ثبت کرد؟

نظرات بسته شده است.