مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

توضیحات هاشمی درباره علت برگزاری نمایشگاه تلکام در تهران

مخابرات ما – رئیس شورای شهر تهران درباره علت برگزاری نمایشگاه تلکام در پایتخت توضیحاتی داد.

مخابرات ما ( محمد –  باشگاه خبرنگاران جوان) – محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که چرا امروز اعضای شورای شهر نسبت به آلودگی هوا به شهرداری تهران تذکر ندادند، گفت: این اظهار نظر شما غلط است، زیرا در این باب تذکر داشتیم و اگر به نطق پیش از دستور من گوش می‌دادید متوجه می‌شدید که من درباره آلودگی هوا و عملکرد مدیران تذکر دادم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: بحث آلودگی هوا یک موضوع چند بخشی است که اگر می‌خواهید از جزئیات آن باخبر شوید برنامه من با تلویزیون را ببینید که در شبکه افق درباره نقش نهادها در آلودگی هوا توضیح دادم.

هاشمی در تشریح علت برگزاری نمایشگاه تلکام در تهران، گفت: فعالیت‌هایی که باید در پایتخت انجام شود را دولت و استانداری مشخص می‌کند و به عنوان مثال همین تعطیلی مدارس با آلودگی هوا تصمیم استانداری بود.

او ادامه داد: ما در مدیریت شهری نمی‌توانیم بگوییم چه چیزی برگزار و چه نمایشگاهی برگزار نشود.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اظهار نظر پیروز حناچی شهردار تهران مبنی بر تخلیه شهر تهران، گفت: باید به این نکته توجه داشت که شهردار تهران صحبت از تعطیلی به میان آورد یا گفت شهر باید تخلیه شود، زیرا بین این دو کلمه تفاوت بسیار زیادی است.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: طبق بررسی‌های من میانگین آلودگی‌های هوا در روز گذشته ۱۷۸ بود.

او با اشاره به تفاهم‌نامه بنیاد مستضعفان، گفت: آقای حناچی درباره تفاهم‌نامه بنیاد مستضعفان با شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد و امضای این تفاهم‌نام در حالت تهاتر برخی از املاک شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نکته که برخی از اعضا نسبت به تهاتر املاک شهرداری با بنیاد مستضعفان مخالفت کردند، گفت: اعضای شورا اعتقاد دارند که ساختمان‌هایی که امکانات مناسبی ندارند چرا باید تهاتر شود و یکی از پیشنهادهای آقای حناچی بحث یک پارچه سازی از اراضی عباس‌آباد بود که پیشتر قبل از انقلاب در آن منطقه پروژه‌ای بود به نام داریوش اما باید گفت این زمین‌ها برای شهرداری بی‌ارزش است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش دستگاه‌ها در کاهش آلودگی هوا، گفت: اگر از میزان آلودگی هوا انتقاد می‌کنید و این امر را متوجه مدیریت شهری می‌دانید باید به این نکته توجه کرد که دیگر دستگاه‌ها نیز در آلودگ هوا  بی‌تقصیر نیستند.

او افزود: به عنوان مثال در بحث توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی ظرفیت مترو با نصف مقدار واقعی در حال خدمت‌رسانی است که این خود یکی از عامل‌های شلوغی مترو و رغبت نکردن شهروندان به استفاده از این ناوگان حمل ونقلی است.

***

1137110cookie-checkتوضیحات هاشمی درباره علت برگزاری نمایشگاه تلکام در تهران

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.