مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام میکند- سلامی به اعضای هیئت مدیره و مشاوران دلسوز امروز آنان.

مخابرات ما (سردبیر) – از صبح امروز تمام توانائی های ذهنی خودم را بکار گرفته ام تا حرفهای مهمی بزنم بدون اینکه دیگران را از خودم برنجانم!

اما توفیقی پیدا نکردم.راستش حرفهای من بسیار مهم تر از آن است که بخواهم به رنجش عزیزان، دوستان، همکاران و مدیران توجه کنم.پس اجازه بدهید به سیاق گذشته راحت و بدون لکنت حرفم را بزنم امیدوارم موجب رنجش کسی نشوم چون هدفم اصلاح روش هاست.

 

امروز مهمترین موضوعی که ذهن اکثر کارکنان را اشغال کرده است مصوبه ۱۷ آذر است.اما حرفهای من در مورد شیوه رفتاری ماست نه یک مصوبه و نه یک تصمیم.اما از این مصوبه بعنوان مثال استفاده می کتم.

البته مثال های دیگری هم وجود دارد.مثل شرکتی ها و طبقه بندی، یا قراردادی ها و دائمی شدن آنان و …. اما مصوبه ۱۷ آذر روی بورس است و روزی نیست که خبری موثق و دقیق به دست همه ما نرسد!

خبرهایی همه دقیق و درست!

 

یک روز انجمن صنفی استان تهران اعلام می کندکه از نحوه اجرای مصوبه ۱۷ آذر ناراضی است و می گوید بنظر می رسد آقایان قصد اجرایش را ندارند.

از سوی دیگر سهامداران اعظم بلافاصله از این موضع گیری ناراحت می شوند و می گویند: اگر نخواهیم اجرا کنیم چرا باید زیر بار تایید چنین مصوبه ای برویم؟

البته انجمن صنفی کاملا بر اساس خبرهای موثق چنین خبری را منتشر می کند.من خودم شهادت می دهم حرفهایشان بر اساس مستندات بود.

بعد از چند روز خبرهای منفی کنار می رود و  موضوع شورای عالی تشکل ها از سهامداران بزرگ شرکت در جهت اجرای مصوبه ۱۷ آذر تشکر می کند.

چند روز بعد دوباره شورای عالی تشکل ها از نحوه پیشرفت امور اظهار نارضایتی می کند.برای خودش هم دلیل موجهی دارد.در جلسات کارشناسی و سپس مدیریتی کارها خوب پیش نمی رود.

.

یعنی در لحظه جهت امور تغییر پیدا می کند.

 

نه انجمن ها حرف نادرست می زنند و نه شورا. نه سهامداران بزرگ حرف بی اساس می زنند و نه اعضای هیئت مدیره اما چرا به یک باره جهت خبرها ۱۸۰ درجه فرق می کند؟

این وسط مشکل چیست؟

.

اجازه بدهید یک بار دیگر نحوه تصویب مصوبه ۱۷ آذر را مرور کنیم.

در جلسه ای با حضور سهامداران مدیریتی مخابرات مصوبه به تایید می رسد.سهامداران باقی مانده نیز پس از مدتی زیر آن را امضا می کنند.تا امروز نیز هیچ نشانه ای مبنی بر مخالفت یا عدم اجرا از سوی سهامداران عمده دیده نشده است.

.

هر چه هست از گور جلسات کارشناسی و مشاوره ای بیرون می آید.

.

در جلسات کارشناسی بعدی قرار شد همه چیز مشخص گردد سپس برای تایید و اجرا به هیئت مدیره برده شود.

جلسات کارشناسی تشکیل شدمتاسفانه بجای اینکه سهامداران یا هیئت مدیره اشکال بگیرد کارشناسان خودمان در جهت منفی تلاش کردند. اما به هر حال جلسات کارشناسی روشن و شفاف همه چیز را اعلام کرد و برای هیئت مدیره فرستاد.

هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران- طبق شنیده های ما – همان مصوبه کارشناسی را بار دیگر تایید کرده اند، یعنی می خواهند آن را اجرا کنند.

 

پس از این تایید، هر روز حرف و حدیثی می آِید که نشان می دهد هر روز در هیئت مدیره حرفهای جدیدی مطرح می شود و هر روز به یک جای طرح پیر می دهند! جالب اینکه هیئت مدیره هر روز هم برای این طرح وقت می گذارد و خبر بیرون می دهد!

نه! این هیئت مدیره نیست که خبرهای زیادی بیرون می دهد! بلکه اطرافیان که دقیقه و ساعت برای اعضای هیئت مدیره خبر می برند گفته های خودشان را به عنوان نظرات اعضای هیئت مدیره به بیرون منتقل می کنند و نشان می دهند که اعضای هیئت مدیره با اجرای طرح مشکل دارد! در حقیقت از رانت ارتباط با اعضای هیئت مدیره استفاده می کنند و خواسته خود را بعنوان نظر هیئت مدیره به جامعه مخابراتی منتقل می کنند.

.

باز تاکید می کنیم که  اگر سهامداران عمده نمی خواستند مطالبات کارکنان را پرداخت کنند هرگز مصوبه ۱۷ آذر را امضا نمی کردند. وقتی امضا کرده اند یعنی پای همه چیزش ایستاده اند حتی هزینه های مالی آن.  دیگران از هیئت مدیره گرفته تا کارشناسان نیروی انسانی باید روی شیوه اجرا بحث کنند نه اینکه کلیت آن را زیر سوال ببرند.

.

مدت هاست می خواهم حرف مهمی به اعضای هیئت مدیره بزنم    بنظر می رسد حالا دیگر وقت گفتن رسیده است.

.

اعضای هیئت مدیره درست است که با طبقه های کارشناسی باید در ارتباط باشند اما هرگز نباید تمامی چارچوب ها را در هم بشکنند و روی جزئیات آنقدر جلو بروند که همه را دچار مشکل کنند.هیئت مدیره  باید بر اساس نظرات کارشناسی -اما رسمی- که از معاونتها و مدیر عامل مخابرات ایران می رسد به تصمیم برسد.وقتی هر یک از اعضای هیئت مدیره از صبح علی الطلوع تا شب با کارشناسانی در تماس باشند که بخشی از مخابرات را نمایندگی می کنند دستاوردی شرایط فعلی ندارد.

.

هیئت مدیره نباید  تحت تاثیر ایده های بخشی از کارشناسان ، تصمیمات کلان بگیرد.حتی اگر …

هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران باید بپذیرد تحت تصمیم سهامداران عمده است.سهامداران عمده به هزار و یک دلیل روشن و واضح تصمیم گرفته اند هزینه های مصوبه ۱۷ آذر را بپذیرند تا برای اولین بار یقه خود را از دست خواسته های کارکنان نجات دهند و به برنامه های کلان دیگر برسند  اعضای هیئت مدیره خودشان این دلایل را می دانند اما نمی دانم چرا هنوز به باور قلبی نرسیده اند.

.

از نظر قانونی اعضای هیئت مدیره باید مصوبه ۱۷ آذر را اجرا کنند چرا که توسط سهامداران تایید و تاکید شده.برای نحوه اجرا نیز در داخل سیستم هزاران کارشناس خبره وجود دارد که بسیار بهتر از اطرافیان  می توانند صرفه و صلاح شرکت را در نظر بگیرند.اما وقتی طرح در مرحله تصویب اولیه مانده است چگونه می توان نظرات کارشناسی را به سمت هیئت مدیره جلب کرد؟

به سادگی و به صراحت بگویم اگر قرار بود مخابرات با نظرات کارشناسی همین اندک ها به نتیجه مناسب برسد تا امروز رسیده بود و نیازی به تصویب این مصوبه نبود.

.

در نهایت گیر اصلی ما روی نظرات هیئت مدیره و کارشناسانی است که در بدنه مخابرات، حرف خود را به عنوان نظر هیئت مدیره مطرح می کنند.

همین گروه، مخابرات را برمی آشوبند.به نظرات کارکنان در گروههای مختلف توجه کنید! یک روز می گویند مصوبه اجرا نمی شود و به گره برخورده است.یک روز می گویند دکتر صفری با اجرایش مخالف است.یک روز می گویند مهندس یافتیان کمر به قتل مصوبه بسته است. یک روز می گویند نمایندگان دولت امضا نمی کنند و ……

.

همه اینها درست است! باور کنید همه اش درست است اما منی که خبرها را دقیق تر دنبال می کنم می دانم که اینها فقط گوشه هایی از کل خبرهاست.یعنی  همه خبرها نیستند!

این خبرها از طریق همان کارشناسانی به بیرون می آید که احساس می کنند روی هیئت مدیره نفوذ دارند.

.

باور کنید خیلی تلاش می کنم ترمز قلم را بکشم و جلوتر نروم اما حرف را یک بار باید تمام کنیم.

بنابراین توصیه ای به اعضای هیئت مدیره دارم.

فعلا شما مشکل اصلی مصوبه ۱۷ آذر هستید! چه قبول داشته باشید چه نداشته باشید.دقیقا مصوبه الان در میان اعضای هیئت مدیره و نظراتشان گیر دارد.

.

روز دوشنبه جلسه مهمی در همین رابطه تشکیل می شود.تا امروز هر چه شما به عنوان اعضای هیئت مدیره یا رئیس هیئت مدیره شنیده اید کافی است! درها را ببندید و بدون فشار افکار کارشناسانی که سالها مخابرات را به عقب برده اندخودتان به تصمیم برسید و سپس پای آن بایستید.

.

شما بعنوان اعضای هیئت مدیره هر چه دارید یک جا به دکتر صفری بدهید تا روز دوشنبه مطرح کند و تکلیف همه روشن شود.

.

در پایان مطلب می خواهم با جسارت تمام از اعضای هیئت مدیره بویژه دکتر صفری یک سوال بپرسم:

چرا در جلسات اصلی با سهامداران با قدرت و قاطعیت تصمیم می گیرید اما وقتی به میان ما مخابراتی ها و نظرات کارشناسی ما می رسید از قاطعیت گذشته می افتید؟ چرا؟

.

دلیلش را باید ما مخابراتی ها در درون خودمان و در درون نظرات کارشناسی خود جستجو کنیم. اشکالش از ما مخابراتی هاست …

.

پس باید با دیگران هم حرف بزنم! با تمام افرادی که تا امروز به هر دلیلی برای منافع شرکت مخابرات ایران (!) مشورتی خلاف قاعده به اعضای هیئت مدیره داده اند و از آنان بخواهم این یکی دو روز را (زبان زنی) کنند! یعنی زبان خود را نگاه دارند. و اطمینان داشته باشند که در طی این سال ها بقدر کافی مشاوره داده اند! نگران مخابرات و آینده آن هم نباشند! اجازه بدهند کمی دیگران دلسوزی کنند.دیگرانی مثل سهامداران اعظم و اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد!

.

همه آنچه را که لازم بود گفتیم و نوشتیم.

باز از همه به جهت جسارت عذرخواهی میکنم اما این ویژگی قلم یک سردبیر است! تا سوزن درد نیاورد درمان نمی کند!

سعادت قرین راهتان باد

سردبیر مخابرات ما

۱۲ بهمن ۹۸

1153840cookie-checkسردبیر سلام میکند- سلامی به اعضای هیئت مدیره و مشاوران دلسوز امروز آنان.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. عبدا.. می گوید

    سردبیر گل حرفهای بسیار مهم را چنان با کلمات ثقیل ودر لفافه گفتی که معلوم نشد مشکل چیه وکیه؟ ایتمهای ریالی که کاملا شفاف وبسادگی با اپدیت کردن مصوبات از سال ۸۹تا امروز قابل محاسبه است فقط میماند تصمیم در باره مبنای زمانی پرداخت ان ومحاسبات بار مالی ومیزان استحقاقی خر فرد .مشکلات بشتر مربوط به صندوق های بازنشستگی وتغییر وضعیت کارکنان وضوابط اجرایی خرید سربازی وجانبازی وایثارگران و…مشکلات ا اری است.ما هم پیشنهاد دادیم یه چرتکه بنذازند عل الحساب برای سال ۹۷و۹۸ مبلغی را بپردازند .بعد طی سال اتی دقیق بدون فشار وتنگنا همه مصوبات موکد خود را عملیاتی کنند .همه باز نشستگان که مشمول همه بندهای مصوب نمیشوند .همه کارکنان تیز همینطور .لذا با عملکرد بخشی میتوان از بار فشار های عملیاتی وجلسات کارشناسی مصوبه به میزان فابل توجهی کاست .

  2. همکار می گوید

    بازم میگم نگم ولی میگم:
    بزک نمیر بهار میاد * کمپزی با خیار میاد !؟

  3. مشهدی نا امید می گوید

    با سلام و درود بر سردبیر همیشه در صحنه و امید ما ؛ دست مریزاد و ممنون از مقاله زیبا و موشکافانه شما ؛ خوشحالم بار دیگر شما را در کنار خود حس میکنیم .ممنون از همدلی و دلسوزی شما

  4. همکار بالای سی سال می گوید

    hdk این روز ها بحث ابلاغ بازنشستگی تشویقی سال ۱۳۹۸ در معاونت نیروی انسانی در حال بررسی است همکاران خودشان را برای دوره جدید زندگی آماده کنند .

  5. رضا می گوید

    تشکر فراوان از سردبیر محترم خوشحالم که دوباره مطالب شما را می بینم قصد جسارت ندارم اما شایسته است که اعضای هئیت مدیره در شان و منزلت هئیت مدیره شرکت بزرگ مخابرات ایران و با قاطعیت در میدان باشند خاکی بودن خوب است به شرطی که جایگاه ها آسیب نبینند

  6. خدمات اول می گوید

    یه روز هم کلا نیروهای شرکتی اصلااااا آدم حساب نمیشن ولی موقع کار سپردن میندازن رو دوش اونا
    کلا تفرقه اندازی جزو خصیصه های بارز این مدیران هست و البته سهامداران عمده که فقط به فکر جیب خودشون هستن
    متااااااااااسفانه و زمانی هم که کسی حقشو بخواد بهش میگن یه بار دیگه نیا دنبال این موضوع وگرنه بد میبینی
    امید ما فقط مخابرات ما هست که به عنوان رسانه داره نظرات رو بدون سانسور انعکاس میده

  7. کارمند کوچولو می گوید

    سلام ممنون سردبیر جون از اطلاع رسانی شفاف شما
    فقط یک خواهش : قطعا دوستان شورای صنفی ونمایندگان کارکنان که در جلسات با سهامداران عمده وهیئت مدیره شرکت می کنند ریز این مطالب را می دانند ولی لطفا جنابعالی ویا هر کدام از همکاران ودلسوزان که خبرهای دقیقتر وبیشتری دارید تمامی آن اطلاعات ویا اطلاعات کارشناسی مورد نیاز وپیشنهادات عملی خود را به نمایندگان کارکنان در شورای صنفی برسانندتا این عزیزان با دست پر تصمیمات اجرایی قاطع و با برنامه زمان بندی اجرا وهمچنین با اخذ تضمینات محکم وقانونی را در جلسه فردا بگیرند .
    ونمایندگان شورای صنفی و.. در جلسه فردا باید همه چیز را ببرند و توجه داشته باشند انداختن ادامه کار به جلسات دیگر هیچ صورت موجهی ندارد

  8. تکتم می گوید

    سردبیر عزیز ما فک کردیم دیگه اینجوری قشنگ نقد و بررسی نمیکنی ازت نا امید شده بودیم پس نگو برای خواهش ها ی ما در خصوص طبقه بندی دیگه تره ای خورد نمیکنید و …….

  9. ناشناس می گوید

    سلام سردبیرجان. قلمت حرف دل ما بود .خداقوت . متاسفانه بادمجان دور قابچین ها یا همان کارشناسان از همه بدترند.

  10. دوست قدیمی ، حاصلی می گوید

    هر دم این بانگ بر آرم از دل

    وای این شب چقدر تاریک است

    اندکی صبر سحر نزدیک است

نظرات بسته شده است.