مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رونمایی از ۷۱ پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در آذربایجان شرقی

ÇÒ ۷۱ ÑæŽå ÇÑÊÈÇØí æ ÝäÇæÑí ÇØáÇÚÇÊ ÇÓÊÇä ÑæäãÇíí ÔÏ

مخابرات ما- مدیر کل ارتباطات استان آذربایجان شرقی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت ها در استان گفت: ۷۱ پروژه ارتباطی استان در راستای کاهش شکاف دیجیتالی و افزایش پوشش تلفن همراه و اینترنت به بهره برداری رسید.
مخابرات ما

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، محمد فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به بهره برداری از پروژه های حوزه ICT استان گفت: این پروژه ها با همکاری وزارت ارتباطات و اپراتورهای همراه فعال در استان اجرا شده است که احداث ۱۶ سایت مخابراتی جدید نسل دو، سه و چهار و ارتقای تکنولوژی ۵۲ سایت موجود به نسل سه و چهار از جله آن هاست.

وی با اشاره به جزییات پروژه های بهره برداری شده افزود: پروژه احداث یک سایت مخابراتی جدید در شهر تبریز و ارتقای تکنولوژی ۲۹ سایت مخابراتی موجود در سایر شهرهای استان به نسل سوم و چهارم با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ میلیارد تومان توسط اپراتور اول اجرا شده است.

محمد فرزاد با بیان پروژه های اجرا شده توسط اپراتور دوم در استان تصریح کرد: همچنین ۱۰ سایت مخابراتی جدید احداث و تکنولوژی ۲۳ سایت مخابراتی موجود توسط این اپراتور با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲/۶ میلیارد تومان ارتقا یافته است.

وی افزود: همچنین پنج سایت مخابراتی جدید نیز توسط اپراتور سوم در شهرهای استان راه اندازی شده است که مبلغی بیش از سه میلیارد تومان برای احداث آن ها سرمایه گذاری شده است.

مدیر کل ICT آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای پروژه توسعه خدمات عمومی اجباری در روستاها (USO) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان آذربایجان شرقی در راستای توسعه زیرساخت ها در نقاط روستایی و کم برخوردار تصریح کرد: با رونمایی از این پروژه که با سرمایه گذاری بالغ بر ۸/۸ میلیارد تومان اجرا شده است، ۳۸ روستای استان تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین ۱۲۴ کیلومتر فیبر نوری در نقاط روستایی استان آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری ۳/۳ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

نماینده وزیر ارتباطات در استان آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه توسعه شبکه اصلی فیبر نوری استان گفت: با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت در استان ۱۱۳ کیلومتر فیبر نوری در راستای توسعه زیرساخت ارتباطی استان با سرمایه گذاری ۷/۲ میلیارد تومانی افتتاح شد.

محمدرضا پورمحمدی استاندار این استان در مراسم رونمایی از پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، با بیان اینکه این پروژه‌ها در کنار هم زیرساختی را فراهم می‌کنند که توسعه در بستر آن اتفاق می‌افتد، گفت: در دنیای امروز IT وICT فراگیری بیشتری پیدا کرده بطوری که انقلاب چهارم، انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات نام گرفته است.

وی افزود: ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور ما در شرایط فعلی اهمیت بیشتری دارد چرا که ایران کشوری پهناور است و توسعه کشور در این حوزه، عدالت و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را برای همه شهروندان فراهم می‌کند.

پورمحمدی با اشاره به وابستگی صنعت و تجارت به IT در دنیای امروز، اظهار کرد: پوشش، سرعت و کیفیت در حوزه ارتباطات بسیار مهم است.

1158280cookie-checkرونمایی از ۷۱ پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در آذربایجان شرقی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.