مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فعالیت های مخابرات منطقه خراسان شمالی برای پیشگیری از ویروس کرونا

مخابرات ما- مجموعه فعالیت های مخابرات منطقه خراسان شمالی در پیشگیری از ویروس کرونا برای ما بسیار جالب بود.در این مطلب بطور خلاصه به فعالیت های این استان پرداخته ایم.

 

مخابرات ما- استان خراسان شمالی و شهر بجنورد هنوز جزو مناطق آلوده نیست اما در مجاورت چند استان مشکل دار قرار گرفته است، گلستان، سمنان و خراسان رضوی و …

معنی و مفهوم حرف ما این است که اگر فقط ۲۴ ساعت مراقبت مداوم در این استان انجام نگیرد از هر سو مورد هجوم مسافران قرار خواهد گرفت، مسافرانی که ممکن است ناقل بیماری باشند.بهمین دلیل فعالیت های این استان بسیار مهم است.

.

وقتی بدنبال خبرفعالیت های منطقه ای مخابرات در سراسر کشور بودیم متوجه شدیم کارهای جالبی در این استان انجام شده است.هنوز کارهای خوب دکتر هاشمی مدیر این منطقه را  در ارسال هدایا برای کارکنان شیفت در یکی از مناسبت ها، یا ثبت و ضبط عکس و خاطرات بازنشستگان سال ۹۷  را از یاد نبرده ایم.

ما با دیدی انتقادی سراغ استانها رفتیم چرا که  صرفا در حد بخشنامه های اداری متوقف شده اند.برای خراسان شمالی هم همین دید را داشتیم.

اجازه بدهید یک روز کاری در خراسان شمالی را با هم مرور کنیم.

ساعت کاری از ۹ صبح آغاز می شود. تا این ساعت خدماتی ها تمام مکانهای عمومی از جمله راهروها و دستشویی ها رابا وایتکس و مایعات مناسب ضدعفونی می کنند تا برای حضور کارکنان و مردم  آماده شود.امکانات ضدعفونی برای راهروها و دستشوئی ها بقدر کافی در اختیار همه شهرها قرار کرفته است.سپس با الکل میز و صندلی ها و نرده ها  و تمام سطوح صاف در فضای عمومی را ضد عفونی می کنند.

قبل از حضور کارکنان، نیروهای خدماتی با بخارشو تمام صندلی ها و میزهای کارکنان و مراجعه کنندگان را شسته و تمیز می کنند به این امید که بخار داغ تا حد زیادی به از بین رفتن ویروس کمک کند.

برای بخش های پاسخگویی  اقدامات ویژه ای انجام شده.ابتدا نصب شیشه جلوی پاسخگو انجام شده  پس از آن صندلی های  مراجعه کننده طوری تنظیم شده که در یک متری شیشه پاسخگو قرار بگیرد و از آن جلوتر نیاید. با این شیوه تا حد زیادی زمینه انتقال ویروس از بین رفته است.

حالا ساعت ۹ رسیده و نوبت حضور کارکنان در محل کار است.

پیش از این به هر یک از کارکنان یک بسته داده شده است شامل یک بسته دستمال کاغذی، دستمال رول، یک بسته ۱۰۰ تایی دستکش های یک بار مصرف. دراین بسته بهداشتی ماسک وجود ندارد.دلیل آن نیز فقط نبود ماسک در سطح کشور بوده است وگرنه آن هم فراهم می شد.

کارکنان با امکانات ضدعفونی و در اختیار، محیط کار خود را تمیز و ضد عفونی می کنند تا با خیال راحت پشت میز قرار بگیرند.

 

شاید این بخش کار برای شما هم جالب باشد.خرید یک دستگاه بخارشو.

 

دورکاری نیز بخش دیگری از پیش بینی های استان خراسان شمالی بوده است.

تمامی بیماران آسیب پذیر از جمله جانبازان و بیماری های تنفسی و قلبی را مشخص و برای دورکاری به منزل فرستاده اند.افراد باقیمانده را نیز به رئیس اداره اش واگذار کرده اند.او می تواند نیروهایش را بقدر حداقل ها در اداره نگه دارد و مابقی را بنوبت یا به هر شکلی که میخواهد به کار در منزل بفرستد.

.

تمام فعالیت های این استان مبتنی بر قانون و بخشنامه های مخابرات ایران است.یعنی اگر استانها بخواهند همه می توانند با مدیریت درست چنین فعالیت هایی را تکرار کنند.

پس از گفتگو با کارکنان و بررسی شرایط ، در گفتگوی کوتاهی با دکتر هاشمی مدیر منطقه خراسان شمالی از او می خواهم یک توصیه مناسب برای این روزها داشته باشد.

او معتقد است:

“برای مقابله با ویروس همین پیشگیریها مهم است اما وقتی ویروس وارد بدن می شود تنها بدن های قوی و روحیه های شاداب می توانند آن را شکست دهند.باید سیستم ایمنی بدن قوی باشد.باید سرحال شاداب و قبراق باشید تا از پس ویروس برآیید. پس بدن ها را قوی و روحیه ها را شاداب نگه دارید.کارکنان را در شرایطی حفظ کنید که فشاری روی آنان نباشد.”

1165760cookie-checkفعالیت های مخابرات منطقه خراسان شمالی برای پیشگیری از ویروس کرونا

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. محمد می گوید

    مخابرات خراسان شمالی
    فقط یک روزدستکش دریافت کردیم.نفری یک دونه.شیشه هنوزنصب نشده.ازبخارشورم فقط برای بعضی ازقسمتااستفاده شده نه همه جا.فکرکنم مخابرات خراسان شمالی دیگه ای وجودداره. عیدیا وهزینه های درمانمونم که پرداخت نمیشه.هرچی پول داشتیم دادیم ماسک ودستکش گرفتیم برای کارتواداره. واقعاهمه چیزعالیه

  2. نسرین - خراسان شمالی می گوید

    آقا این بسته بهداشتی که میگید رو به فقط یک ساختمان دادن
    بقیه خبری نیست
    بی خود بزرگ نمایی نکنید

  3. ناشناس می گوید

    طبق معمول عالی

  4. حسین می گوید

    سلام سردبیرجان، هرچی پول بوده دادیم مواد شوینده و اسپری، سردبیر جان از عیدی خبری نیست این کرونا خوب باعث شده مدیران شرکت مخابرات ایران زیر همه قول هایشان بزنن. همه ادارات تو بهمن عیدی گرفتن. صدری کجایی نکنه شما هم رفته ای دور کاری

  5. نقی می گوید

    سلام
    چرا عیدی ها واریز نمیشه؟

  6. خروس لاری جهرمی می گوید

    در چنین مواقعی میتوان پشت نقاب تعارفات را دید ، پشت نقاب نفاق را دید
    و یا انسانی فهم و مسئولیت پذیر را به عینه و عملا درک کرد

    این فصل کرونا در زندگی مثل امتحان یک راستی آزمایی ملی برای همه بخصوص مدیران است

  7. کیوان می گوید

    خیلی خوشحال شدم به این میگن مدیر درد وبلاش بخوره …..باقی مدیران بی فکر خداوند انشالله ایشون وخانواده محترمشون رو محفوظ از هر بدی وبیماری نگهداره انشالله
    کاش باقی مدیران هم یاد میگرفتند معلوم میشه انسانیت آقای هاشمی فراتر از این حرفاست خدا حافظشون باشه انشالله

  8. ناشناس می گوید

    باسلام
    درخراسان رضوی باوجود ویروس کرونا در مراکز تلفن خبری ازمایع ضد عفونی کننده وغیره نیست

  9. مینا - شرکتی خراسان شمالی می گوید

    بسته ؟
    بسته دستکش ؟
    بخار شو ؟
    نکنه ما تو یک مخابرات خراسان شمالی دیگه کار می کنیم ؟ شما یک مخابرات خراسان شمالی دیگه رو میگید
    ( پیش از این به هر یک از کارکنان یک بسته داده شده است شامل یک بسته دستمال کاغذی، دستمال رول، یک بسته ۱۰۰ تایی دستکش های یک بار مصرف. دراین بسته بهداشتی ماسک وجود ندارد.دلیل آن نیز فقط نبود ماسک در سطح کشور بوده است وگرنه آن هم فراهم می شد. )

    دقیقا این بسته رو کجا و به کی دادن ؟

  10. خراسان شمالی می گوید

    دکتر هاشمی یک دونه است
    دوست داریم

نظرات بسته شده است.