مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

درخواست از مهندس صدری برای تعیین یک پروتکل بهداشتی در ساختمان های اداری مخابرات

مخابرات ما- از ابتدای هفته همراه با حضورپر رنگتر کارکنان در مراکزمخابراتی نگرانی های آنان نیز  بیشتر شده است.همکاران با مخابرات ما تماس می گیرند و پیشنهادات خود را برای داشتن یک محیط امن تر مطرح می کنند. این نوشته یکی از این پیشنهادات است.

 

مخابرات ما (خواننده سایت) – با سلام از دیروز که حضور همکاران در سر کار در استانها جدی شده است و باید با تعداد زیادی از همکاران در یک اتاق زندگی و کار کنیم شرایط بهداشتی و حفظ سلامت خود دشوارتر شده است.راستش وقتی این شرایط را دیدم به نظرم رسید وظیفه دارم پیشنهادی خدمت شما سردبیر محترم بدهم که به مدیران محترم منتقل کنید تا انشا الله بخشنامه شود.

۱-قانون: پروتکلی از حداقل کارهای پیشگیری که باید یک فرد انجام بدهد تا امکان انتشار این بیماری در محیط اداره فراهم نشود تعریف و به عنوان وظیفه به همه ابلاغ گردد.

۲-تضمین اجرایی: در هر طبقه یا معاونت یک معین بهداشت مشخص شود که به وضعیت رعایت بهداشت توسط همگان به صورت روزانه و مستمر نظارت کند تا این پروتکل توسط افراد رعایت و در صورت تخطی فرد خاطی به مسئول مربوطه معرفی شود.
در صورتی که دلیل انجام نشدن اقدامات بهداشتی توسط فرد، مشکلات مالی باشد امکانات بهداشتی در اختیار فرد قرار بگیرد.اما در صورت تکرار خطا، شدیدا تنبیه گردد.

۳- تنبیه شدید تشویق شدید:  در صورت تکرار مکرر خطا از سوی یکی از کارکنان، علاوه برمعرفی فرد به مسئول مستقیم  فرد در لیست قرمز قرار گیرد تا دیگران  از ارتباط با او مادامی که پروتکل را رعایت نکرده دوری کنند. این مساله خود کنترلی بسیار قدرتمندی ایجاد می کند.

۴- زدن ماسک و پوشیدن دستکش جزو حداقل کارهایی است که باید در پروتکل قرار بگیرد بویژه برای همکاران خدماتی که با وسایل مختلف در طبقه یا واحد در ارتباط هستند و امکان انتشار بیماری را افزایش می دهند.

 ۵-حتما لیست معین ها و افراد تحت کنتر ل آنها توسط هر منطقه آماده و به منابع انسانی تهران ارسال گردد تا در صورت مثبت شدن تست یکی از افراد تحت کنترل به کرونا ، دلیل این پیشامد و کوتاهی احتمالی معین مورد بررسی قرار بگیرد.

۷- معین موظف است ضمن کنترل رعایت پروتکل توسط افراد ، در صورت مشاهده علائم مشهور مثل سرفه یا شرایط ظاهری بیماری، حتما فرد را از ادامه ی کار منصرف و به پزشک منطقه ارجاع دهد و مطابق دستور پزشک منطقه در خصوص فرد اقدام کند.

**********

پی نوشت سردبیر- باز خورد حضور اکثریت کارکنان در محل کار و مانند دوران پیش از کرونا، همه را نگران کرده است.به همین دلیل تماس های تلفنی زیادی با سردبیر گرفته شده و پیام های زیادی از همکاران به دست من رسیده است که به مرور آنها را منتشر می کنم.

پیش از آنکه دوران پساکرونای اول (باز شدن مراکز کار) به عاملی برای تولید بحران تبدیل گردد خودمان با اقدامات پیشگیرانه از نگرانی ها بکاهیم و به سلامت همکاران کمک کنیم.

آنچه خواندید دوباره تاکید می کنیم گفته ها و نوشته های یکی از همکاران ما و خوانندگان خوب سایت است که با تغییرات کمی منتشر شد. می خواستیم در حقیقت حس نویسنده به خواننده منتقل شود.

به همین دلیل انتظار نداشته باشید طرحی کامل و بدون اشکال باشد. کمیته پیشگیری از کرونا در مخابرات ایران نشان داده است بخوبی مشکلات را پیش بینی می کند و راه حل ارائه می دهد.بنابراین موضوع را به خود آنان واگذار و این مطلب را بعنوان یک جرقه فرض می کنیم برای آن کار بزرگی که در راه است.

 

1179310cookie-checkدرخواست از مهندس صدری برای تعیین یک پروتکل بهداشتی در ساختمان های اداری مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    ساعت کاری طوری قرار بدن که همه با هم نیان اداره .چرخشی باشه صبح کار و بعدظهر کار.

  2. قادر می گوید

    بالاخره یک حرف حساب شنیدیم اما کو گوش شنوا.همکاران محترم لطفا خودتان شخصا اقدام نمایید .منتظر این و اون نشوید

  3. مهدی می گوید

    باسلام درمشهدبایدبرای ضدعفونی مراکزبزرگ وکوچک ازجمله مراکزروستایی که مردم آن باحداقلهامواجه اندوکمترین رعایت اصول بهداشتی درروستاهامیشودمخابرات مشهدازتحویل موادشوینده وضدعفونی به این مراکزخودداری میکندواعلام نموده کارکنان ازجیب خودشان تهیه کنندودوسوم کارکنان هم که فقط شامل روساومدیران مشهدمیشودنه کارگران شبکه ونه کارگزاران روستاهاونه پرسنل خصوصی ادارات ومراکزشامل طرحهای مبارزه باکرونای مخابرات نمیباشندلطفاپیگیری نمائید

  4. باران می گوید

    سلام سردبیر . میگن به همه مراکز مخابراتی لوازم بهداشتی ماسک,دستکش,و الکل توزیع کردن ولی من که تو امور مشترکین کارمیکنم. تو این دو ماه فقط ۱ عدد ماسک دریافت کردم اون هم با زور گرفتم. امور مشترکین جای بسیار خطرناکی برای انتشار ویروس هستش. تازه وزارت بهداشت میگه روزی ۲ الی ۳ بار مراکز باید ضد عفونی بشن . مراکز ما طی ۲ ماه فقط یک بار ضد عفونی شده.( مسئولین این ویروس رو جدی نگرفتن .. )به هر حال امور مشترکین تو خطر ویروسه

  5. مشاور می گوید

    در قسمت تنبیه شدید، تشویق شدید فقط تنبیه ذکر شده اما از تشویق خبری نیست گویا ذهن ما فقط به تنبیه عادت کرده.

  6. همکارشما می گوید

    سلام شبتون بخیر
    اصلا سلامت کارکنان واسه مخابرات اهمیتی نداره منظورم استانها هست چون تهرانیها آقای صدری رو دارند خیالشون راحته وکسی زور بهشون نمیگه که حتما باید همتون بیایید اداره ، رئیس جمهور اعلام میکنه دوسوم کارکنان حضور داشته باشند اما استانها اجبار کردن همه باید باشند واقعا متاسفم

  7. محمد می گوید

    سر دبیر بخدا ما در یکی از شهرستانهای استان کرمانشاه در قسمت امور مشترکین کار می کنم روزی صد نفر مراجعه کننده هست نمی دونم چیکار کنیم بخدا تا الانم خدا کمک کرده کاش یه فکری به حال بچه های امور مشترکین کنم تا مستقیم با مشترک در تماس نباشن

    1. مریم می گوید

      درخواست شیلد پزشکی کنید. واقعا امور مشترکین جای خطرناکی هست هم واسه کارمندا هم واسه مردم. بعضی کارها میشه آگهی زد و شماره تماس داد کار مشترک راه بیفته.

نظرات بسته شده است.