مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تامین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه به کارفرماها مهلتی دو سه ماهه بدهد

مخابرات ما- امتیازاتی که پس از کرونا شامل حال اقشاری از مردم شد عموما قشر آسیب پذیر را مد نظر قرار داده بود،اما خوب است که این نگاه   به کارفرمایان نیز انداخته شود مثلا چه می شد اگر تامین اجتماعی با کارفرمایانی که دستشان خالیست مهربان تر برخورد کند و مجالی دهد تا نفس تازه کنند؟

مخابرات ما- واقعیت ها را باید پذیرفت و عنوان کرد. پس از کرونا همه به کمک نیاز دارند. کارکنان و بیش از آنها کارفرمایان.

آنچه تا امروز انجام شده به نفع کارمندان بوده و دیگران از جمله کارگران کمتر نفعی از آن برده اند.تعطیلی ها باعث شد کارمندان در خانه بمانند و بعضا با انجام دورکاری از حقوق خویش برخوردار شوند.اما قرنطینه آسیب جدی به کارگران وارد آورد . دورکاری برای کارگر نقاش و بنا یا حتی کارگر روزمزد کارخانه و مغازه ها هیچ معنا و مفهومی نداشت. کنار کارگران قشر دیگری وجود دارند که کمتر به ضرر و زیان آنها توجه شد…کارفرمایان!

این امتیازات برای کارفرماها سودی نداشته است.

کارفرماهایی که درآمدشان به فاکتور یا قبوض دست مردم ختم می شود و درآمدشان از این مسیر است اولین آسیب دیدگان امروز هستند. چرا که دولت به ارائه کنندگان خدمات عمومی توصیه کرده برای گرفتن قبوض خود به مردم فشار نیاورند.(که البته توصیه درستی است)

نتیجه آن جیب خالی امروز کارفرماهایی چون شرکت های آب و برق و گاز و مخابرات است.

عجیب این که در بحبوحه ی همدلی ها، تامین اجتماعی شمشیر معمول خود را روی سر کارفرماها گذاشته و از آنان مطالبه بیمه ی سهم کارفرما می کند.پر واضح است که در شرایط حاضر کارفرما قدرت پرداخت مبلغ بیمه کارفرما را ندارد.

طبق اطلاع حاصله امروز آخرین مهلت پرداخت سهم بیمه بهمن ماه بوده است. آخرین مهلت شرکت ها، موسسات و کارفرماها تا بیمه بهمن ماه را واریز کنند. در صورت انجام نشدن این واریزی ،  مشخصات کاربری و دسترسی شان به سیستم تامین اجتماعی بسته می شود نتیجه آن که پس از آن قادر به بارگزاری اطلاعات و مشخصات کارکنان و کارگران برای بیمه اسفند نخواهند بود . به قول خودشان نمی توانند اطلاعات اسفند را بارگزاری کنند.

آسیب بسته شدن سیستم تامین اجتماعی چیست؟

حداقل آسیب این است که بیمه کارکنان و کارگران مخدوش و سابقه کاری آنان از بین می رود.مگر اینکه در آینده تک تک آنان شکایت کنند،تا مستندات کارکرد وی از سوی کارفرما ارائه و سپس بر اساس حکم دادگاه ، سابقه آنان منظور شود.کاغذبازی وحشتناکی که هر کسی نمی تواند دنبال کند.

دهها هزار کارگری که ناخواسته و ندانسته با چنین مشکلی روبرو می شوند ممکن است  پس از چند سال متوجه آن شوند! آن زمان شایداطلاعاتی در دست نباشد یا شرکت و کارفرما عوض شده و جای دیگری رفته باشند.

 

حرف آخر

ابتدا از کارفرماهایی که تا امروز بیمه کارگران را نداده اند به شدت گله می کنیم.چرا اجازه داده اید چنین اتفاقی روی دهد؟

سپس از تامین اجتماعی بعنوان سرپناه بیمه شدگان می خواهیم در دوران پساکرونا با کارفرماها همدلی کرده و مهلتی مجدد برای پرداخت سهم بیمه به آنان بدهد تا بتوانند به قول معروف نفس راست کنند.

حداقل کاری که بیمه تامین اجتماعی می تواند برای کارفرمایان مشاغل مختلف انجام دهد دادن فرصتی دو سه ماهه برای واریز خق السهم بیمه کارفرماست، وگرنه بزودی با سیل بیکارانی روبرو خواهیم شد که کارفرمایانشان قدرت تامین حقوق اولیه آنان را ندارند.

 

1184740cookie-checkتامین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه به کارفرماها مهلتی دو سه ماهه بدهد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    چرا تأمین اجتماعی باید به کارفرمای ثروتمندی مثل مخابرات فرصت بده؟
    برخی اوقات تعجب می‌کنم واقعاً اوضاع مخابرات رو نمیدونید یا خودتون رو به ندونستن میزنید؟
    اگه فرصت بده درآمد مخابرات رو به جای طلب به تأمین اجتماعی میدن؟ یا سود میشه میره تو جیب سهامدار عمده؟ خدا وکیلی از حساب‌های مخابرات بلوکه نشه پولها جای بدهی مخابرات به زمین و زمان داده میشه یا پول میشه میره تو جیب ستاد ؟ دولت جمهوری اسلامی خودش این‌ کاره‌ست و شناخت خوبی از ستاد داره و وضعیت مخابرات رو هم خیلی خوب میدونه. شاید کارفرماهای کوچک مستحق این ترحم باشند ولی مسلماً ستاد اجرایی به هیچ عنوان مستحق چنین لطفی نیست!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این هم نظری است برای خودش.

  2. همکار می گوید

    سلام لطفا این موضوع رادرنظر بگیرید که مخابرات دراین روزها بخصوص امور مشترکین که بخش درآمدزا است فعال بوده وکارمندان بخش خصوصی باگرفتن جان خودشون کف دست درمحل کار خود حاضربوده اند ودیگر اینکه پیامک های مرتب مخابرات مبنی برارسال صورتحساب انجام گرفته والبته دادن ۱۰۰گیگ اینترنت رایگان آقای وزیر مردم راجهت دریافت سرویس اینترنت راهی مراکز کرد که باعث ازدحام جمعیت درامور مشترکین کرد حالا باتمام این وقایع بهانه آوردن وحق وحقوق پرسنل راندادند برای چی هست نمی دونم ؟ پررویی هم حدی داره

  3. ناشناس می گوید

    واقعا چرا باید تامین اجتماعی پولش و نگیره
    و بعد تو پرداخت حقوق کارمنداش و بازنشستگان بمونه
    هیچ جا مثل مخابرات بی در و پیکر نیست که اینقدر پرسنلش که بخش زیادیش هم همون شرکتی ها هستن اصلا براش مهم نباشه و فقط برای سود خودشون تلاش کنن
    پرداخت سنوات چه ربطی به کرونا داشت که اینهمه بازی در آوردن
    یعنی از اول سال تا ماه اسفند که میخوان یه پرداختی اضافی به شرکتی بدبخت بدن اینقدر غیر قابل پیش بینی هست
    این بحث کرونا فقط و فقط یه بهانه ای شده برای سو استفاده و پرداخت نکردن حقوق

  4. ناشناس می گوید

    نماد اخابر در بورس میلیاردی داره سود میکنه خوب از همین سودها به کارکنان کمک کنه سهامدار فقط خوبی ها رو خریده ؟ مشکلات رو نخریده؟ این که نشد خوب ما هم میگیم هروقت دیر حقوق بدن کار نمیکنیم

  5. ناشناس می گوید

    نگارنده متن فوق باید به این نکته نیز توجه داشته باشد که تامین اجتماعی نیز حقوق بازنشسته های خود را از طریق همین حق بیمه ها پرداخت میکند و عدم دریافت حق بیمه ( فرصت دادن به کارفرماها در پرداخت حق بیمه ) یعنی تاخیر در پرداخت حقوق باز نشسته ها،اگر دولت به مدت چند ماه سازمان تامین اجتماعی را حمایت میکرد حرف شما صحیح بود اما در حال حاضر که دولت حمایت نمیکند هر اداره و سازمانی سعی در حل کردن مشکلات خود دارد نه مشکل کشور

  6. صادق می گوید

    سلام جناب سردبیر ازکارفرمایان که سود باد آورده کسب می کردند چرا دفاع می کنید اینها بایستی چنین روزهایی را پیش بینی می کردند و باید جوابگوی قشر کارگر باشند و حتی اگر شده از امکانات , روابط , دارایی و غیره که از سود باد آورده کسب نمودند در این راه خرج کنند چطور یک کارگر فرش زیر پایش را برای اینگونه موارد هزینه می کند و کارفرما اینکار نکند مگر خونش رنگیتر از دیگران است . حالا چون پارتی داشته و از جایی سفارش شده و الان عنوان کارفرما به خود گرفته جدای از دیگران است ؟ نه سردبیر عزیز لطفا مرقومه خویش را قدری منصفانه تر قلم بزنید فعلا کارفرما بایستی جور کش کارگر باشد.

نظرات بسته شده است.