مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات و مدیرانش باید چنین وضعی را پیش بینی می کردند

مخابرات ما- وقایع دو ماه گذشته برای مخابرات چندان خوشایند نبود . با کرونا  یا بی کرونا پرداختی هایی به سال ۹۹ موکول شد که امکان پرداختش نبود.

پیش از مطالعه این بخش، باید این مطلب را نیز بخوانید.

مخابرات ما (کاتب) – مخابرات و مدیرانش این شرکت را  از مشکلات فراوانی عبور داده  و آن را به سلامت به امروز رسانده اند. واقعیت این است که آنان برای مشکلاتی راه حل یافته اند که سالها استخوان لای زخم بوده است. البته ذکر دو نکته ضروریست اول اینکه منظور ما از مدیران مخابرات تمام افرادی است که در تصمیم گیری های مهم این شرکت نقش داشته اند . دوم اینکه نمی گوییم همه مشکلات حل شده است بلکه می گوییم بخشی از مشکلات که همچون استخوان لای زخم بوده حل شده یا در حال حل است. اینها باعث می شود انتظارات ما ار مدیران و مجموعه مخابرات ایران بالاتر برود. مجموعه مدیریتی که توانسته کارهای مهمی انجام دهد چگونه نمی تواند در پرداخت هایش زمان بندی درستی داشته باشد؟!

 

دو مثال ساده می زنم:

پرداخت سنوات و ذخیره مرخصی شرکتی ها در حالی به سال جدید منتقل شد که همه می دانیم  ابتدای هیچ سالی (حتی اگر کرونا هم نباشد )مردم به فکر پرداخت قبوض خود نمی افتند لذا پولی جمع نمی شود که بتوان با آن هم حقوق را پرداخت کرد و هم سنوات و مرخصی شرکتی ها و مطالبات بازنشستگان را !

 

نمونه دیگر واگذاری پرداخت سهم بیمه کارفرما به سال ۹۹ است این در حالی است که مهلت پرداخت مبلغ بیمه کارفرما تا پایان فروردین بوده است.

اگر می خواهید دراین مورد بیشتر بدانید  این مطلب را هم بخوانید.

با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که واگذاری سهم بیمه کارفرما به ماه فروردین ریسک بزرگی بوده است.

 

عدالت در پرداختهای مخابرات رعایت نشده

اشکال دیگر رعایت نشدن عدالت در پرداختی هاست. هنگامی که سهم بیمه کارفرما پرداخت نشده توجه به پرداخت مطالبات کارکنان رسمی یا بازنشسته یا شرکتی محل تامل و یا حتی محل اشکال است.

امروز آخرین مهلت واریز مطالبات تامین اجتماعی  برای پرداخت سهم کارفرما بود. بدون این پرداختی، بیمه کارگران و سابقه کار آنان مخدوش می شود.حال باید پرسیدپرداخت سهم کارفرما بهتر است یا مطالبه ای که یک سال مانده؟ کارمندی که مطالبات خود را دریافت کرده ترجیح می دهد دفترچه بیمه اش تمدید شود یا مبلغی پول به حسابش واریز شود؟

بگذریم!

 

آنچه همه را آزار داده بی نظمی است.

آنچه در طول سال گذشته و این یک ماهه همه را آزار داده بی نظمی در پرداختها ست. این بی نظمی شیرینی پرداخت را به طعمی گس تبدیل کرد.

 

این روند همچنان ادامه دارد.

آیا بهتر نبود امروزبه همکاران شرکتی اطلاع داده می شدکه سازمان تنظیم برای برداشت ۱۶۰ میلیارد تومان ، حسابهای مخابرات  را در بانک صادرات مسدود کرده است؟

آیا بهتر نبودهمکاران رسمی بدانند بانک ملت، حساب مخابرات به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان را مسدود کرده است؟

همه این موارد قابل پیش بینی بود! مدیران مالی می دانستند جرایمی در راه دارند. حتی اگر فرض را بر بی اطلاعی آنان بگیریم  بهتر نبود امروز که از آن آگاهند به خانواده مخابرات اطلاع رسانی می کردند؟!

 

دادن آگاهی در عدم پرداخت هیچ ضرری ندارد.

حداقل کارکنان روز ۲۵ فروردین به سیاق معمول، منتظر دریافت حقوق نمی ماندند!

حداقل شرکتی ها از ابتدای سال ۹۹ منتظر دریافت سنوات خود نمی نشستند!

حداقل رسمی ها چک های خود را پر می کردند!

حد اقل …..!

.

در عصری که انتقال اطلاعات کوتاه تر از چشم برهم زدنیست و هیچ چیز مخفی و پنهان نمی ماند فرستادن یک پیام ساده و یا  یک اشاره  مدیر عامل مخابرات در لایو اینستاگرامی اش باعث کاهش کدورت ها و گله ها و یافتن راه چاره ای می شد.

کم کم مجمع از راه می رسد

کم کم به زمان مجمع نزدیک می شویم! معمولا مدیران گذشته با بدهی های زیادی به کارکنان و بازنشستگان به مجمع رفته اند! اما این بار با این همه پرداختی های  مناسب به کارکنان، حیف است مدیر عامل با بدهی به کارکنان و کارگرانش به مجمع برود!
.

ما می گوییم به کارکنان احترام بگذارید و زمان پرداختی ها را به درستی اعلام کنید. ما می گوییم تقویم مالی دقیق داشته باشید ما می گوییم شفاف باشید آیا این انتظار زیادی از مدیران مالی یک شرکت بزرگاست !؟

 

1184790cookie-checkمخابرات و مدیرانش باید چنین وضعی را پیش بینی می کردند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
32 نظرات
  1. منتظر مهدی می گوید

    من فقط ماندم اینها چطوری قسط های مخابرات بابت خرید مخابرات را دادن اابته ان هم بماند!

  2. امید می گوید

    سلام خدمت همکاران عزیز و سردبیرگرامی،برابربررسی واعلام همکاران در امورمالی،شرکت مخابرات در همین فروردین ماه ۹۹ شاید ۵برابر ماه های قبل درآمد داشته و به تدریج وصول می شود لذا شرکت مخابرات می توانست هم حقوق وهم سایر مطالبات همکاران را پرداخت کند ولی چرا نکرده،دلائل متعددی دارد که همکاران بعضا از آن اگاهند.

  3. مخابرات اشغالی می گوید

    چیزی که شما اسمش را پرداختی مناسب گذاشتید یک رودست بود که ما خوردیم. داستان از این قرار است: اسفند ۹۷ ما بهره وری گرفتیم که برای من تقریبا ۳ و ۷۰۰ شد. اینها دیدند سال ۹۸ دو تا بهره وری هست یعنی مثلا به من باید حدود ۸ م می دادند. آمدند حساب کتاب کردند و گفتند معوقات را بهشان میدهیم ( ۲ م ت) هم در دهنشان را می بندیم هم یک چهارم می دهیم هم زمان می خریم و هم هزارتا هم دیگر!
    اینها خود خود شیطان هستند. اینها قدرت پیش بینی و فرا تر از آن را هم دارند. چون آینده را طبق برنامه خودشان می سازند. اگر بیمه را به تامین اجتماعی نمی پردازند اگر با تنظیم مقررات مشکل دارند اگر بانک ها پولشان را مسدود می کنند، همه را می دانند و پیش بینی هم می کنند. از این متنی که نوشته اید مشخص میشود که علیرغم ادعای داشتن اطلاعات، هنوز این جماعت را نشناخته اید.
    نکته دیگر این جمله شما : (مخابرات و مدیرانش این شرکت را از مشکلات فراوانی عبور داده و آن را به سلامت به امروز رسانده اند.) یعنی چه؟ یعنی این اوضاعی که الان کارمندان مخابرات دارند، سلامت است؟ یعنی شما این همه کم و کاستی را نمی بینید؟ یعنی همین چند پیام قبلی که همکارمان مجبور به فروش النگوی دختر هشت ساله اش شده از نظر شما به سلامت عبور دادن است؟ یعنی مخابرات و مدیرانش شرکت را از مشکلات عبور می دهند؟ پس کارمندان چی؟ حتماً از نظر شما، کارمندان خودشان مشکل هستند و این اولیاء الهی شرکت را از این مشکلات عبور می دهند!

  4. ناشناس می گوید

    سلام سوالی بفرمایید جناب رصد گر. ۳/۴ایام خدمت سربازی بازنشستگان اصلا پرداخت میشود؟ اگر پرداخت میشود. کی ؟

    1. رصدگر می گوید

      شما اجازه بدید اگه خبر بیشتری باشه زیر کامنت های قبلی تون درج می کنن سردبیر

  5. حسین از شیراز می گوید

    معلوم نیست تا کی باید منتظر بمونیم . کلی گرفتاری داریما

  6. آرام می گوید

    سلام یه خبر بدم؟

    احتمال پرداخت حقوق فروردین ماه : شرکتی ها پنجشنبه این هفته و رسمی ها هفته بعد پنجشنبه هست. یعنی ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ .//

  7. ستاره می گوید

    سلام.اصلا بحث مالی به کنار…من معتقدم مخابرات مدیری که واقعا هوش و هنر مدیریت داشته باشه نداره،یعنی اگرم داره تعدادشون خیلی کمه. از مدیران ارشدی که این پیام رو میخونن خواهشمندم بیشتر تمرکزشون رو روی پرورش مدیر بذارن.ما واقعا در شرکت مشکل مدیریت داریم.پیشنهاد میکنم در قسمت آموزش هم لطفا دوره های آموزشی برای این منظور در نظر بگیرید.در کل همه مشکلات شرکت اعم از مالی و غیرمالی به همین ضعف مدیریت برمیگرده اگه از ریشه حل کنیم مسلما بلندمدت و واقعی حل میشه.تشکر

نظرات بسته شده است.