مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حضور پیمانکار محلی، نیروها را نگران کرده است

مخابرات ما- در برنامه زنده اینستاگرامی مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نگرانی ها از حضور پیمانکاران محلی ظهور کرد.

 

مخابرات ما- ضمن اجرای پخش زنده گفتگوهای مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در اینستاگرام، کارکنان مرتبط با مخابرات نظرات خود را می نوشتند.

در بخشی از این پیامها نگرانی نیروهای شرکتی از ظهور پیمانکاران محلی به چشم می خورد.گاهی این حرف ها آنقدر تاثیرگذار می شد که نمی توانستی از آن عبور کنی.در حقیقت با هر یک از این پیام ها تاریخی از برخوردها در ذهن زنده می شد.

به یکی دو نمونه اشاره میکنیم شاید اشارتی برای تغییر باشد:

 

  • بعد از ۱۷ سال برگشتیم به گذشته، .پیمانکاران محلی و زدن حق الناس.
  • ما همین الان در دادگاه هستیم برای حقوق ۹۶ و ۹۷ از پیمانکاران محلی. زندگی را به ما سخت نکنید.
  • ۱۱۸ در گیلان یک پیمانکار بی تجربه دارد.فقط پرسنل را اخراج می کند.

در شرکت مخابرات ایران در طی دو سال گذشته حرکات موثری در زمینه آرامش کارکنان انجام گرفت یکی از آنها ، ساماندهی نیروهای شرکتی زیر دو عنوان شسکام و خدمات اول بود.

با توجه به اینکه شرکت مخابرات بیش از یک و نیم تا دو درصد سود به این شرکتها نمی داد رقابت در افزایش قیمت ها نیز رخ نمی داد.

هیچکس گذشته پیمانکاران محلی را از یاد نبرده است.دادگاه ها محل مراجعه کارکنان بود برای گرفتن حقوق اولیه شان. شرکتهایی که کار را رها کرده و رفته بودند نمونه های دیگری بودند ….

کمتر کسی را پیدا می کردید که سنوات و عیدی خود را بدرستی گرفته باشد …

 

حالا پس از دو سال شرکت مخابرات ایران و برگشت به گذشته!

 

کارکنان شرکتی نگرانی های خود را در هر جایی و به هر مناسبتی نشان می دهند.

البته شرکت مخابرات ایران معتقد است با نظارت مستمر و دقیق می تواند پیمانکاران محلی را کنترل کند اما مگر غیر از این است که با آوردن پیمانکار، قصد کاهش بار مخابرات را داریم؟

این دو، یعنی کاهش بار مخابرات و کنترل پیمانکار یا دخالت در کار او بر خلاف قانون کار با یکدیگر در تضاد هستند.

این هفته مخابرات ما به این موضوع می پردازد.

 

1196020cookie-checkحضور پیمانکار محلی، نیروها را نگران کرده است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
16 نظرات
  1. محمددستان می گوید

    بسمه تعالی. بنده کارگربدبخت ازاین حقوق. کارگری کم, هیچ وقت از پیمانکار محلی راضی نبودم ونیستم وهرکس بخواد ماراتحویل. پیمانکار محلی دهد بنظرم مساجدی را ویران کند بهتر است تا این طرح را درذهنش فرو دهد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چقدر حرف قشنگی زدی محمد
      یک لحظه واقعا به فکر فرو رفتم
      حرف جالبی زدی

  2. شهین می گوید

    سردبیرجان سلام
    نظرتان رابیان نکردین وراه قانونی برای حذف دلالان وپیمانکاران محلی وحذف دوشرکت شسکام وخدمات اول رو این دوشرکت اومدن برای مافرقی نکرده خوش به حال اونهایی که پارتی داشتندوازطریق دوشرکت واردمخابرات شدندودرتمامی زمینه ها دراولویت قراردارند.همکاران شرکتی فقط هوشیارباشیداین نظرسنجی هم یک بازی هست ماسالهااین بازیهارودیده ایم بااین ترفندخواستندحامیان دوشرکت رابراوردکنندچون احساس خطرکرده اندبمانددراینده مشخص می شود

  3. ناشناس می گوید

    سکوت هر مسلمان خیانت است به قران

  4. نیروی شرکتی می گوید

    باسلام و قبولی طاعات عاجزانه تقاضا میکم این آرامش نسبی را با ورو پیمانکاران محلی از بین نبرید به فکر معیشت زن و بچه ماهم باشید ما هرسال باید یه شک و استرس بهمون وارد بشه دیگه کم اوردیم از این همه نگرانی

  5. ناشناس می گوید

    (البته شرکت مخابرات ایران معتقد است با نظارت مستمر و دقیق می تواند پیمانکاران محلی را کنترل کند) واسه این حرف خندم میگیره مگه اینا ۱۸ سال خبر نداشتند پیمانکارهای محلی چه ظلمی در حق این شرکتی ها کردند، واسه اینا اصلا موضوعیت نداره، چرخ مخابرات بچرخه مهم نیست چجوری ، مثل این میمونه ماشینت مشکل داره ولی بیتفاوت داری ازش کار میکشی یه روز یا ماشینت خراب میشه یا خودت بلایی سرت میاد.
    چوب خدا صدا نداره
    از ما گفتن

  6. ناشناس می گوید

    با سلام با این حقوقهای پایین کارگری، سپردن کار به پیمانکار محلی یعنی دزدی از همین حداقل ها!!!

  7. ناشناس می گوید

    مطالبات ۹۵ و ۹۶ را هنوز دریافت نکردیم تازه مدیران منطقه اجازه شکایت نمی دهند می گویند خودمان حل می کنیم و از طرفی ناظر پیمانکار بدون سروصدا دنبال ازاد سازی پول های شرکت هست.
    یک نمونه کارهای جالب ناظر این هست که اخرسال۹۸ که همه به خاطر کرونا دورکار یا مرخصی بودند ۲۶اسفند نامه زده که تا ۲۷اسفند به صورت کتبی مطالبات خود را اعلام نمایید در غیر این صورت بعد از ان قابل قبول نیست
    حالا ما کلی جلسه داشتیم و همه مدیران در جریان هستند

  8. امیر می گوید

    شرکت مخابرات ایران معتقد است با نظارت مستمر و دقیق می تواند پیمانکاران محلی را کنترل کند; کل نظارت مخابرات فیبر و شبکه و سیار با ما نیروهای شرکتیه مخابرات نظارتش کجا بود . فقط بخاطر دور زدن قوانین است به خیال خود ما رادر دامان پیمانکار محلی همچون نوزادی سر راهی رها میکنند غافل از اینکه ما دیگر بزرگ شده ایم و هر کدام حرفی برای گفتن داریم . مصوبه جدید قانون کار بهمن ماه گذشته تمام سازمانها و شرکتها را که کارگر بیش از ۴ سال قراردادهای ماهیانه داشته را کارگر دایم میداند و حال با قانون جدید همه بیش از ۴ سال باید کارگر دایم شسکام و خدمات اول بحساب آیند . در آخر هم حرف ما شرکتیها به شما سهام داران و صاحبان قدرت و ثروت در مخابرات بدانید دلگرمی نیروها چه شرکتی و قراردادی باعث افزایش درآمد و جهش اقتادی در مخابرات خواهد شد . مخابراتی که ملی بود با ودایع مردم شاخ و برگ کرد خصوصی سازی آن ضایع کردن حق الناس بود مخابرات دولتی نبود . حال این را بدانید با این فشارهای اقتصادی و تحریم و اثر سوئ آن بر زندگی کارگران شرکتی با این حرکت خطرناک فاتحه مخابرات و نیروهای شرکتی و خودتان را نخوانید .چشم تنگ دنیادوست را یا قناعت پر کند یاخاک گور . آقای سردبیر و همکاران عزیز ایشان برای اثبات بیطرفی خود یک بار هم شده صدای جامعه کارگری نیروهای بخش خصوصی در مخابرات باشید نه سوپاپ زودپز

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      امیر جان
      قربون شکلت
      حرفی داشتی که نتونستی بزنی؟
      یا حرفی داشتی که زدی ولی ما نذاشتیم منتشر بشه؟

  9. شهین می گوید

    سردبیرجان سلام
    وقت بخیرطاعت قبول
    مدیران مخابرات چه کاسه ای زیرنیم کاسه دارندکه بعدازسالها قراردادباپیمانکاران محلی که بامناقصات صوری برنده می شدندبعدهم بازنشستگان مخابرات دوشرکت شسکام وخدمات اول راتاسیس کردندبنابه مصلحت خودشان پیمانکاران محلی راحذف کردندبدون مناقصه امررابه این دوشرکت دادندهرسال هم به یک روشی حق مان راپایمال کرده اندآیا به نفع شرکت مخابرات نیست یک بارهم برای همیشه به این فکرباشدکه باحذف واسطه ودلالان که به عناوین مختلفی درنگهداری مراکزمخابراتی فعالیت می کنندچه پیمانکاران محلی چه دوشرکت شسکام وخدمات اول به صورت مستقیم باکارگران شاغل شرکتی درمخابرات قراردادببنددبعدببیندشرکت مخابرات درکلیه زمینه ها چقدرسودمی کندوقتی ماپرسنل روحیه داشته باشیم به فکراین نیستیم که کدام شرکت می خواهدبامناقصه صوری برنده شودیابدون مناقصه بعدهم باکلی منت گذاشتن سرپرسنل یه حقوق قانون کارراپرداخت کندفقط به فکرارتقاء شرکت هستیم الان هم چون پرسنل روحیه کارکردن ندارندازحداقل توان خودجهت خدمات دهی به مشترکین استفاده می کنند.
    سردبیرجان به نظرشما آیا راه قانونی برای حذف دلالان وپیمانکاران محلی واین دوشرکت باتوجه به خصوصی شدن مخابرات برابراصل۴۴وجوددارد؟به کدام نهادبایدمراجعه کنیم؟نظرتان چیست؟ راستی طرح به اصطلاح طبقه بندی مشاغل یا ارتقاء پرسنل کارشناس نورچشمی به کجارسید؟
    مدیران مخابرات فقط جهت فرارازپرداخت حقوق قانونی کارگران شرکتی وجلوگیری ازوروددستگاههای نظارتی به عملکرددوشرکت شسکام وخدمات اول می خواهندازپیمانکاران محلی استفاده کنندالبته بقیه مسائل بمانددرزمان خودش بیان می کنم.
    همکاران عزیزشرکتی درسراسرکشورهوشیارباشیداگرواقعا” می خواهیدازاین وضعیت که سالها درگیرش هستیدبرای همیشه هم خودتان وهم خانواده تان نجات پیداکنندبا شکایت ازمدیران تصمیم گیردرمخابرات به نهادهای نظارتی ودستگاه قضایی ونمایندگان مجلس یازدهم ازورودپیمانکاران محلی جلوگیری کنیدچون به نفع شما نیست این پیمانکاران سالها درحق پرسنل شرکتی باحمایت مدیران مخابرات ودستگاههای نظارتی درمخابرات خیانت کرده اندالبته این افرادپیمانکارازما زیرک ترهستندچون با پیگیری قانونی مدیران مخابرات راملزم کرده اندکه مناقصه برگزارشود.

  10. شرکتی نامید می گوید

    خدا ازشون نگذره… تا دیدن بچه ها یه ذره افتادن دنبال حق و حقوقشون گفتن دوباره میدیم دست پیمان کار تا حالتون جا بیاد…. هیچ شرکتی اندازه مخابرات به نیروهای پیمانکاریش ظلم نکرده تا حالا…. وای به حال آینده مخابرات اگه به همین رویه ادامه بده….

  11. مبارز می گوید

    تجمع تجمع تجمع و کارشکنی چاره کار مبارزه

  12. ناشناس می گوید

    مخابرت صرفا” سرلجاجت ودشمنی با نیروها رادارد.وگرنه هیچ معنی ندارد که بعد از ۱۸ سال دوباره عقب گرد کند. مخابرات مارا به مرگ گرفته تا به تب راضی باشیم.
    کدخداراببین. ده را به چاپ.

    خدابه دادتون برسه نیروهای شرکتی .

  13. حسین رنجبر می گوید

    ارواح جد و اباداتون این پیمان کاران محلی رو حذف کنید شسکام و خدمات اول بهترین شرکت های زیر مجموعه مخابذات هستند به داد اذربایجان شرقی برسید مناقصه رو ۱۲/۰۳/۹۹ انجام میدن

    1. ناشناس می گوید

      بله خب باید هم واسه شما شسکام و خدمات اول خوب باشه از بس که مفت خور اوردن سرکار هر کسی هر اشنا و فامیلی داشته اورده و مخابرات رو به خاک سیاه نشوندن

نظرات بسته شده است.