مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر: دوستان شرکتی! عزیزان! حرف های من صریح روشن و شفاف است! نظرسنجی ما هم همینطور!

مخابرات ما (سردبیر) – دوستان خوب شرکتی! عزیزان! کاش من فرصت داشتم و می توانستم هر روز در مورد هر جمله ای که سوء تفاهم ایجاد می کند یک دنیا حرف بزنم.کاش!

گمان می کنم در طی این سالها،  هم شفاف زندگی کرده ام، هم شفاف حرف زده ام!  حداقل ۲۰-۳۰ نفر از شما در مجموعه مخابرات ما از رگ گردن به من نزدیکترند و هر حرکتی را رصد می کنند.

لذا از طرح برخی سوالات تعجب می کنم.بگذارید مثالی بزنم

در زمانی که هیجکسی هنوز نمی دانست که مشکل بعدی ما برای زندگی شرکتی چیست، از زمستان سال گذشته ، ما طرح موضوع کردیم.قدم به قدم با شما آمدیم، آهسته آهسته به اطلاعات همه اضافه کردیم تا در این نقطه توانستیم نظرسنجی بگذاریم.

اگر این نظرسنجی را زمستان گذشته می گذاشتیم شاید اینقدر شرکت نمی کردید.چرا که موضوع و اهمیت آن را درک نکرده بودید.

 

بخاطر دارم همان زمستان، با گروهی از دوستان شرکتی و خواننده سایت صحبت می کردم و اعلام خطر می کردم بابت تغییر سیاست های مخابرات.می گفتم دوباره شرکتهای محلی کارها را می گیرند  اما آنها به صراحت می گفتند: نه بابا! این حرفها چیه می زنی؟

 

در طی این سالها، آنقدر با مخابرات ایران و آقای مهندس صدری صحبت کردبم تا توانستیم مخابرات را به سمت یکسان سازی نیروهای شرکتی تحت نام شرکت شسکام و خدمات اول حرکت کنیم.

خدا می داند پایه این تفکر در مخابرات ما شکل گرفت و به جمع مدیریت ها حرکت کرد.

تا امروز ما هرگز نخواستیم صریحا سهم خواهی کنیم اما خودتان می توانید رد پای مخابرات ما را در تمام حرکتهای مثبت  پیدا کنید. .اما امروز مجبور شدم بخشی از واقعیت ها را بگویم

سیاست واگذاری کارها به شسکام و خدمات اول دقیقا بدلیل پیگیری های ما بود.مهندس صدری هم نهایت همراهی را با این ایده بخرج داد که برای آن همراهی از او تشکر میکنیم.

صد البته بابت این تغییر سیاست هم گله داریم.

چرا که زمستان پارسال دیدیم پایه های این سیاست  دارد شل می شود و شد ….

هنوز این ابتدای کار است.پس از این خواهید دید که کارهای دیگری خواهد شد سیاست های دیگری به اجبار اعمال خواهد شد  که فعلا نمی توانم عنوان کنم.

چند ماه برنامه ریختیم و حرف زدیم تا همه را متوجه یک خطر کردیم.

پس از آنکه دیدیم همه   خطر را درک کرده اند نظرسنجی گذاشتیم.

طرح سوال مهم بود.می توانستیم بپرسیم: شما از خدمات اول و شسکام راضی هستید؟

آنگاه متهم به حمایت از این شرکتها می شدیم.

می توانستیم بپرسیم: آیا راضی هستید از شسکام و خدمات اول جدا شوید؟

و ….

اما در نهایت تصمیم به طرح یک سوال مهم کردیم: آیا شما با سپردن کار به پیمانکاران محلی موافق هستید؟

.

از سوال ما پیداست! کل پیمانکاران محلی را زیر سوال برده ایم. کل پیمانکاران محلی را به کناری رانده ایم.

.

اما در جلسه رسانه ها با مدیر عامل، در زمان طرح سوال با مهندس صدری، حرف من این بود که اگر حذف کامل محلی ها ممکن نیست آنها را در راس پیمان قرار ندهید.یعنی شسکام و خدمات اول طرف پیمان باشد.این دو شرکت طرف نیروی انسانی باشد.

 

حقوقش و نگهداری پرسنل و فعالیت ها باید با شسکام و خدمات اول باشد اما این شرکت ها می توانند با پیمانکاران دیگر قرارداد ببندند و فعالیت های خاص را از طریق آنان انجام دهند.

این فعالیت ها شامل امور شبکه، سالن دستگاه، نیروی اداری، نیروهای دفتری و پاسخگویی نمی شود. برای فعالیت های نوبتی، موقتی باید از این شرکتها استفاده کرد. فعالیت هایی مانند نصب BTS ، یا نصب دکل   و کلا کارهایی که در محدوده فعالیت های روزانه و دائمی ما مخابراتیها نیست.

فعالیتی که مثلا  ده روز وجود دارد و بعد تمام میشود.

اصولا با حضور پیمانکاران محلی بشدت مخالفم.آنها امتحان خوبی پس نداده اند! هنوز هم درگیر بدبختی های خودمان با این شرکتها هستیم.من چگونه می توانم با محلی ها موافق باشم در حالی که می دانم آنها فقط به سود خود می اندیشند!

پپمانکارانی که با دوچرخه آمدند اما پس از دو سال با BMW  از مرکز بیرون رفتند؟! نه هرگز!

وقتی ساز و کار نظارتی دقیقی  ایجاد شد که از میان خود شرکتی ها این نظارت را به عهده بگیرند شاید بتوانیم با پیمانکاران محلی کنار بیاییممن با هیچ شرکت محلی آبم توی یک جوی نمی رود.

 

دلیل اصلی من همین یک جمله است: پیمانکاران محلی زیر بلیط مدیران محلی قرار می گیرند لذا بموقع از مخابرات نمی توانند پول بگیرند و حقوق بدهند.

پیمانکار محلی، یعنی مدیر محلی! این دو با هم پدر نیروی شرکتی را در می آورند.

نظر از این صریح تر؟!

 

اما اگر قرار باشد که حتما و باید با شرکتهای محلی کار کنیم، ترجیح می دهیم آنها پیمانکار راس هرم نباشند! کارهای حاشیه را بردارند.با نفرات دائمی کاری نداشته باشند. جابجایی نفرات دائمی با آنها نباشد  …

 

صریح تر از این هم نظری دیده اید؟

جایی خوانده اید؟

 

من در بسیاری از جاها نظری نمی دهم چرا که صرفا می خواهم انتقال دهنده حرفهای شما باشم. نظر من به تنهایی چه اهمیتی دارد وقتی یک نظر سنجی برگزار کرده ام که ۳۰۰۰ نفر با پیمانکار محلی مخالفت کرده اند!

آیا این نظرسنجی بقدر کافی شفاف نیست؟

مرا ببخشید.

شما می دانید من کارمند مخابراتم. باید حداقل ده ساعت مردانه برایش کار کنم. پس از آن به سایت و کارهای خانه بپردازم. مگر جقدر جان دارم؟

ناچارا باید بخشی از کارهای روزانه ام را حذف کنم.آن هم بخش روابط عمومی، دفاع از خود و مخابرات ما و پاسخ به سوالاتی حاشیه ای است چرا که معتقدم بقدر کافی شفاف زندگی کرده ام.

 

نمی توانم هر روز به هر سوالی پاسخ دهم.

 

مخابرات ما را از رفتار عمومی آن بشناسید نه از تک جملاتی که از من و این و آن می شنوید یا می خوانید.

 

قربان شما- التماس دعای مخصوص

سردبیرشما

 

 

 

1199370cookie-checkسردبیر: دوستان شرکتی! عزیزان! حرف های من صریح روشن و شفاف است! نظرسنجی ما هم همینطور!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
44 نظرات
  1. راستین می گوید

    باسلام
    حال ما شده مصداق ضرب المثل شریفه به مرگ بگیرید تا به تب راضی بشن
    حق نیروی شسکام و خدمات اول که خیلی از این تعداد بالای ده سال سابقه خدمت در شرکت مخابرات رو دارند بستن قرارداد با خود شرکت مخابراته، نه اینکه تازه بخوان گربه رقصونشون کنن
    بیشتر این کارها و تصمیمات فقط یک بازیه از طرف مدیران
    تانیرو به حداقل ها رضایت بده
    لعنت به ریاست لعنت به سیاست

  2. ناشناس می گوید

    بابا جان صدهزار تا نیرو شرکتی همین جوری با پارتی بازی استخدام کردند حالا همه طلبکار شرکت هستن. خودتون را با بیکارا مقایسه کنید نه نیروهای رسمی!
    آخرش مخابرات میشه مثل شرکت هپکو همه باید قابلمه به دست برن‌تو خیابون تظاهرات کنن……

    1. رصدگر می گوید

      همه “ما” در “مخابرات ما” دارای ارزش و حقوق هستیم عزیز

  3. شرکتی زجرکشیده مازندران می گوید

    سردبیرعزیز سلام.ممنون که پای نیروهای مظلوم شرکتی ایستادید.خدا بهت خیربده.میخواستم تحلیل خودم از نیت مدیران تصمیم گیردرخصوص واگذاری نیروها به پیمانکارمحلی بگم.ورود پیمانکارمحلی یعنی رانت وحیاط خلوت مدیران ناسالم واهل زدوبند.چون اونها براحتی چندین نفراز نورچشمی واطرافیان خود را به بهانه نیروی پیمانکاری جهت اشتغال وارد سیستم مخابرات کرده وپس ازیک یا دوسال باز پیمانکار محلی رو حذف کرده ونیروهای جدید براحتی مشغول شده وحقوق بگیر میشن.البته ماحسود وبخیل نیستیم.چون تو شهرستان ما مدیر وقت اون سالها حداقل ۳نفرازبستگان نزدیک و۴۰الی ۵۰ نفر ازبچه محله ایی خودرا به بهانه نیروی پیمانکاری بودن را به سیستم تحمیل کرد .الان بهمین دلیل ما ۲۰۰ تا نیروی مازاد وغیرضروری توشهرمون داریم که حق بقیه رو ضایع کردن.تازه نه تنها با این مدیر رانت خوار برخورد نشد بلکه سمت مهم استانی (معاون مدیرعامل)هم بهش دادن(البته بالابی وفشارنمایندگان).شک نکنیدبه احتمال زیادبه حرف من خواهید رسید.متآسفانه چون لیست خدمات اول وشستکام چندساله که ثابت وقابل اضافه شدن نیست اینها با این طریق میخوان به بهانه پیمانکارمحلی افرادجدیدی رو وارد کنند وبعد بگن اینها استخدام مخابرات نیستند که جز پرسنل پیمانکارن.بدبختانه کارمندان رسمی مثل آزادگان وجانبازان وباسابقه نتونستن حتی یک بچه خودشون بیارن اما مدیری ازبستگان درجه ۱و۲ خود وخانمشو به اسم پرسنل پیمانکار وارد مخابرات کردن.خدا ازاین ظالمان واهل رانت و زدوبند باپیمانکارا نگذره انشالله.یک روزی دردادگاه عدل الهی باید پاسخگو باشن.به امید آنروز.ممنون اززحمات بی منت جنابعالی سردبیر بزرگوار.سلامت وتندست باشی انشالله

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      از لطف شما بی نهایت ممنونم
      حرف هاتون در کلیتش درسته بدون اینکه بخوام وارد مصادیقش بشم چون ارش اطلاعات ندارم
      ولی عمومی شده متاسفانه

      1. ناشناس می گوید

        سپاسگذارم مردبزرگ.البته تعداد ۳۰نفر ازبستگان مدیر وخانمش صحیح میباشد.بایک تحقیق ساده قابل اثبات میباشد.

  4. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر عزیز
    بخش زیادی از مشکلات پیمانکاران محلی به دلیل نظارت ضعیف و عدم پرداخت به موقع صورت وضعیت میباشد که در هر دو حالت شرکت مخابرات مقصر است . این مشکلات به آسانی قابل حل است.
    اما در خصوص قراردادهای چاق و چله شسکام و خدمات اول باید گفت این شرکت های غارتگر طی سالهای آینده مخابرات را به یک شرکت ورشکسته تبدیل میکنند که به صلاح هیچ کس نیست حتی نیروهای شرکتی. انحصار یکی از وحشتناکترین پدیده ها در اقتصاد ایران است. چند سال دیگه درک‌خواهید کرد چه اتفاقی در حال رخداد است. بهترین راه ،واگذاری امور از طریق برگزاری مناقصه با شرایط قانونی است و
    لاغیر …….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      حرف شما رو قبول دارم که این مشکل به سادگی قابل حل است
      اما همین سادگی ها در مخابرات پیچیده شده و اجرا نشده
      حرفتون درسته
      ولی چون در مخابرات قابل اجرا نیست با اون مخالفم

  5. یکی بود یکی نبود می گوید

    سردبیر جان ما دوهزاریمون کجه!خدمات اول هست یا میره ،اگه هست کدوم قسمتها؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خدمات اولی نخواهد بود کلا ناکار میشه

      1. ناشناس می گوید

        باسلام واحترام فکرکنم مخابرات ایران با این تصمیمات جدیدش باب اعتراضات صنفی کارگران رااینبار جدی ترخواهدگشود اعتراضاتی که پس از مدتها نماداخابر رابرای مدت مدیدی ازصدربه قعرخواهد کشانداین تیر واین نشان زمزمه هاش بگوش میرسد

  6. ناشناس می گوید

    ممنون سردبیرمهربان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مخلصیم
      ارادتمند

  7. شرکتی خسته از اصفهان می گوید

    سلام بر سردبیر شجاع و محترم… ما هم میدونیم چیزی دست شما نیست ولی ای کاش این نظر سنجی رو یه چند ماه زودتر گذاشته بودید… نه حالا که کار از کار گذشته… به نظرم دیگه این موضوع رو باید رها کنیم، چون مراح انتخاب پیمانکار در حال انجامه….و بپردازیم به طرح کارشناس حرفه ای شاید از اون چیزی در بیاد… الته به نظر میرسه اینم یه برنامه ی دیگه واسه وقت خریدنه…. ولی چاره ای نیست…. فقط بیزحمت از مهندس صدری حدود زمان اجرای طرح رو بپرسید و یه روز شمار بذارید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      از زمستان سال گذشته من این ماجرا را شنیدم
      اما هر چی آگاهی دادم کسی همراهی نکرد مطالب ما هست. همه منظر عیدی و سنوات بودن
      همین حالا هم نمیشه همه اطلاعات رو بدم. متهم میشم به چیزهای دیگه.
      شرکتی از راه خواهد رسید که همه چی رو درو خواهد کرد

  8. مقداد می گوید

    سلام-سردبیر عزیز
    خدا میدونه وقتی این خبر را شنیدم بغض کردم آخه نمیدونی چقدر برای حقوق گرفتن از پیمانکاران محلی زجر کشیدیم همین آخرین پیمانکار قبل از خدمات اول عیدی و سنوات ما را بعد از یک سال از پایان قرارداد با شکایت ازش گرفتیم تازه همشا درست نداد آخه چرا میخواهند ما را بعد از ۱۲سال دوباره برگردونن به نقطه اول بابا ما پیمانکار محلی نمیخواهیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مجمع بخاطر کرونا قابل برگزاری نبوده

    2. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نظر منو که میدونین
      ولی اگر یه وقتی پیمانکار محلی آمد باید یاد بگیریم ماهانه رصدش کنیم و خبر بدیم به هم
      بهش اجازه ندیم دیر حقوق بده
      هرذچند که وقتی پیمانکار با مدیران استانی به هم برسن ….

  9. نیروی اصفهان می گوید

    سلام
    سردبیر عزیز امید دارم جوابم را بدهید .
    چرا منطقه اصفهان دوری کاری را لغو کرده بنا به شرایط خط قرمز بودن این منطقه .
    در صمن حوزه کاری ما که فناوری است و با توجه به اینکه در این چندماه توانستیم بدون وارد شدن هیچ خدشه ای به کار دور کار باشیم ولی متطقه اصفهان دورکاری رادبرای ما لغو کرده .
    خواهشی که دارم این است که پیگیر این موضوع باشی و جواب سریع بهم بدهی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حتما پیگیر میشم

  10. احمد می گوید

    سلام بنظر من اگه قرار باشه پیمانکار محلی بیاد همون بهتر که فقط یک پیمانکارباشه نه دو تا که بخور زیاد میشه دیگه این هم که ب ما میدن کم بشه

  11. مهناز می گوید

    سلام سر دبیر عزیز
    با خوندن این متن اشک ریختم
    هیچ کاری و هیچ چیزی از دست ما ساخته نیست برای شما انجام بدیم
    فقط براتون دعا می کنم خداوند دلی شاد و قلبی آرام و زندگی پر از آرامش و عاقبت به خبری و سلامتی برای شما و عزیزانتون به ارمغان بیاره
    کامروا باشید
    ممنون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مه ناز گرامی
      مه پاره مهربان
      دختر خوبم
      من شبانه روزم رو به هم وصل کردم کهدشما در سر کارتون یا خونه تون لبخند بزنید
      بخاطر رضای خدا لبخند بزن دخترم
      دلم شکست
      مطمئن باشید صاف و صادق مصلحت زندگی شما را دنبال خواهم کرد

  12. ستاره می گوید

    سلام سردبیرجان خسته نباشید خدا بهتون سلامتی بده که بفکر ما هستی از خدا می‌خواهم سلامتی به همه عزیزانی که بفکر ما بدبختای شرکتی هستن سلامتی بده امیدوارم که پیمانکاران محلی هیچ وقت نیاین که ما ازاین بدبختر بشیم زندگی واقعا سخته بااین گرونی واین حقوق کم خدا کنه همینو هم به موقع بدن که شرمنده کسی نشیم سپاس

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ستاره مهربان آسمان مخابرات ما
      قطعا همه چیز بهتر خواهد شد
      قطعا

  13. هانیه می گوید

    چقد تو ماهی اخه سر دبیرررررررررررررررررررر عزیز…دعای من و خانوادم سلامتی شماست…خیلی دوستت دارم…پاینده باشین

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هانیه عزیزم
      دختر گلم
      سردبیر بخدا قلبا شما را دوست می دارد.
      قلبها بی جهت به هم وصل نشده

  14. منتظر می گوید

    سلام سردبیر جان گاهی اوقات فکر کردن به یک نفر یه حس خوشحالی و همینطور قوت قلب را به انسان منتقل میکنه و الان که فکرش را میکنم میبنم اون فرد تو حیطه کاری طی این چند وقت که مخابرات ما راه افتاده و حمایت تمام قد از همه کارکنان طبق قانون را انجام داده جنابعالی هستید تشکر میکنم از شما و بدونید که همه نیروهای شرکتی ارزوی سلامتی و سربلندی دارند برای شما و خانواده محترم و اگر ارامشی در خانواده ی ما ایجاد و استمرار پیدا کند شما نیز در ان شریک هستید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      به فکر رفاه و آرامش دیگران بودن باذشعار نمیشه خیلی وقتها هیچ شاهدی هم بر جا باقی نمی ماند تاذبیاید به ما چیزی بگوید و بفهمیم مثلاذ سپردن کارها به دو شرکتذشسکام و خدمات اول کار او بوده است.
      نیازی هم به این حرفها نیست
      همانطور که امروز خراب شدن همان سیاست هم باز توسط یک نفر نامرد انجام شده قطعا
      میخوام بگم کار خوب کردن و یا سوسه آمدن دیده نمیشه ولی اثرش در قلبها باقی می ماند. مثل الان که بین من و شما رابطه ای قلبی ایجاد شده
      من هم ازراین درک بالای شما سپاسگزارم

  15. ناشناس می گوید

    ممنون از شما بابت پیگیری هایتان
    ان شاالله با حمایت شما وهمت بچه ها به اهدافمان برسیم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      انشاالله

    2. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      انشاالله
      خدا کمک،مون کنه

  16. ناشناس می گوید

    سلام سر دبیر شجاع.من کارمند قراردادیم متن شما رو خوندم نتونستم که بابت زحماتی که برای ماها متحمل می شوید تشکر نکنم.واقعا نیروهای شرکتی مخابرات مصداق مظلومان تاریخ هستن. امیدوارم در این شب عزیز خداوند متعال به شما عافیت و عاقبت خیری عطا فرمایند.سپاسگزارم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      انشاالله سرانجام خوبی پیدا کنن
      کلا نیروی کار ارزشی ندارد انگار

  17. ناشناس می گوید

    سلام زنده باشی سردبیرجان،خداقوت مرد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قربون شکلت
      ئلم میخواست جواب کامنتها رو اساس بدم
      ولی الان ساعت نزدیک ۲ی صبح شده و من هنوز دارم کار میکنم رو ی سایت ببخشید

  18. لثارات الحسین ع می گوید

    سلام
    درود برشرف و مردانگی شما
    ۲۰ سال است که در مخابرات کار میکنم و خدا میداند با جون و دل کار میکنم ولی….
    ولی فرق من با اتاق کناریم که رسمی است ، من ۲ میلیون حقوق میگیرم واو ۸ میلیون
    ما رو جزو آدم نمیدانند
    در صورتی که حق وحقوق من در این ۲۰ سال ضایع شد
    خدا شاهد است به همین ماه عزیز نه خانه دارم(مستاجرم) نه ماشین دارم ونه حتی پس اندازی
    فقط به این امید زنده ام که خدا میبیند
    و به خانم فاطمه زهرا حلال نمیکنم.
    تازه میخواهند ما را به پیمانکار محلی واگذار کنند
    چقدر باید استرس داشته باشیم . چقدر؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      با این پولها مگه میشه خونه گرفت و ماشین گرفت؟

  19. نون می گوید

    شما صدای شرکتی های مظلوم هستید. خدا نگهدارتون باشه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من مخلص برادران و خواهران خودم هستم

  20. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر طرح کارشناسی را فراموش کرده ای دیگر در مورد آن حرف نمی زنی در ثانی من اینجوری شنیدم که سازمان تنظیم مقررات به مخابرات گیرداده می گوید آگه پرسنل خودتان هستند اشکال نداره ولی آگه نیروی پیمانکاری هستند باید شرکت های دیگر هم در مناقصه شرکت کنند ولی آگه شرکتی باید و ان شرکت هم زیر نظر شرکت خدمات اول یا شسکام باشند یعنی هزینه اضافی روی شرکت مخابرات اضافه می شود چون هم باید شرکت خدمات اول سود کند و هم شرکت پیمانکار و در آخر ظلم از نیروی شرکتی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      به سازمان تنظیم فکر نمی کنم ربطی داشته باشه
      ببینید
      ما الن برای زندگی تلاش می کنیم
      برای نفس کشیدن
      برای یک قرارداد عادلانه
      بعد از اینکه نفسمون راست شد به فکر کارشناسی حرفه ای هم خواهیم بود
      این طرح رفت خوابید

نظرات بسته شده است.