مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر و آخرین حرف در مورد دعوای رسمی، شرکتی: آنچه در آینده می بینم

مخابرات ما (سردبیر)- قصد نداشتم در این مورد صحبت کنم اما همیشه در زمان حقوق گرفتن دو گروه رسمی و شرکتی برای چیزی که حق طبیعی آنان است به مجادله برمی خیزند.این مطلب خطاب به هر دو گروه است!

 

مخابرات ما- سردبیر- در میان کامنت های شما نوشته هایی را دیدم که دعوای همیشگی رسمی- شرکتی را دامن زده بود.این بار یکی از دوستان رسمی در کامنتی نوشته بود :

 

 کارمند رسمی

… بنظر من امروز اگر مخابرات تمام قرارداد هایش را با دو شرکت شسکام و خدمات اول کنسل کند و تمام این کارک را روانه خونه بکنه و از همین امروز تمام کارکنان رسمی خودش را که کاربلد و کارکن هستند با استیفای حق و حقوق تضییع شده شان حمایت کند ، مخابرات ایران سه سوت به دوران شکوفایی خودش بر می گردد.
بدبختی مخابرات از زمانی شروع شد که به بهانه حذف کارهای زائد و زمانگیر عده ای را با ….وریختند تو مخابرات و اونها هم استاد و متخصص سرک کشیدن تو کاراین و اون و مقایسه شون با کارمندان رسمی و یک شبه ره صد ساله رفتند و این شد که مخابرات به این وضع فجیع افتاد .
یادم می آید که من بعد از ده سال خدمت یک بار جرات نمی کردم به رئیسم بگم که چرا حقوق شما اینقدر است و حقوق من نصف حقوق شما ؟ اما اینا دو روزه به مخابرات اومدند و با اینکه ارتباطی به مخابرات ندارند و با پیمانکار مخابرات قرارداد دارند با لجام گسیختگی و بی ادبی محض خودشان را با کارمند رسمی مخابرات که حکم پدرشان را دارد مقایسه می کنند و کار خودشان را آپولو فرستادن به مریخ تلقی می کنند و همه کارکنان رسمی هم از نظر این جماعت کاره ای نیستند و فاقد تخصص هستند /
کسی نیست به این جماعت بگوید که اگر مخابراتی امروز هست از ثمره زحمات همین رسمی ها است که با قناعت و ادب و شخصیت اجتماعی خودشان هدفشان خدمت بود و بس

 

می دانستم که دوستان شرکتی من کمی زودرنج هستند – که من حق می دهم به آنها- لذا این متن را در پاسخ به دوستان رسمی منتشر کردم اما خطابم به همه عزیزان است.لطفا بدون حب و بغض بخوانید و نظر بدهید.ضمن اینکه این متن در پاسخ به کامنت نوشته شده لذا حالت غیررسمی و گفتگویی دارد. یعنی از حالت نوشتار رسمی خارج می شود از این بابت عذرخواهی می کنیم.

 

سردبیر مخابرات ما

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ در ۱:۴۱ ب.ظ

من عمدا این پیام را منتشر کردم تا هر دو سوی داستان را به واقع بینی دعوت کنم.
در هر دو گروه آدم های بی ادب و تند رو و زیاده خواه کار را به اینجا رسانده اند. دو دستگی موج می زند و نفرت در پایه های مخابرات ایران آن را به لرزه در آورده است.
از همین متن استفاده می کنم که واقعی تر از بقیه مطالب بوده.
همینجا دقت کنید.

.
مخابرات از نظر ایشان باید با دور ریختن گروه دیگر تازه به استیفای حقوق رسمی ها هم بپردازد آنگاه به دوران شکوفایی خود خواهد رسید.
حالا خودتان را جای مخابرات بگذارید. اگر بخواهد دو هزار میلیارد تومن برای رسمی ها هزینه کند ترجیح میدهد نصف آن را  برای شرکتی ها هزینه کند و رسمی ها را دور بریزد.
از هر دو گروه خواهش میکنم از من ناراحت نشوند من خودم را می خواهم جای مخابرات بگذارم تا هر دو طرف به واقع نگری برسند.
حالا ببینیم اصولا می شود یک گروه را دور بریزیم یا نه.
.
.
رسمی ها کانال های ارتباطی و مدیریتی و بویژه ارتباطات با بیرون از شرکت را گرفته اند از طرفی شرکتی ها کارهای اجرائی و مهم را در دست دارند. کدام آدم عاقلی می تواند یک طرف را حذف کند؟
چه کسی ریسک حذف را می پذیرد؟
چرا رسمی ها با این سابقه اینقدر غیر منطقی نظر می دهند؟
چرا شرکتی های جوان و کم نجربه فکر میکنند بدون رسمی ها می توانند اداره کنند؟
دقیقا حرف من با دو گروه تندرو است.
کارها چنان به هم پیچیده که کسی جرات حذف دیگری را ندارد وگرنه مخابرات در دو سوت این کار را می کرد و هر دو گروه را حذف می کرد.
.
.

حالا گوش کنید تا ببینید مخابرات میخواهد چه بلایی سر هر دو گروه بیاورد. آنگاه شاید آرام بگیرید و حرف های غیر مهم نزنید.
.
.

واقعیت چیست؟

مخابرات می داند که حقوق رسمی ها زیاد است و مخابرات مجبور است اینها را پرداخت کند.نمی تواند اینها را به زور بازنشسته کند. فقط یک شکایت فقط یک شکایت پس از بازنشستگی می تواند دارائی های مخابرات را به بازنشسته ها برساند!  پس بهتر است شرایطی ایجاد شود تا رسمی ها خودشان بروند

.مخابرات علاقه ای به حضور رسمی ها ندارد. فقط تعداد اندکی از آنها را برای مدیریت های کلان در درازمدت نگه می دارد. از بازنشسته ها هم خواهد آورد تا درگیر برخی چیزها نشود.
ضمن اینکه دو سه هزار نفر قراردادی را در کنار رسمی ها قرار داده تا انتقال تجربه بدون هزینه انجام شود.
رسمی ها به شرکتی ها اطلاعات ممکن است ندهند اما به قراردادی نمی توانند.
یعنی مخابرات از رسمی دلخور است چون هزینه ها را بالا برده هر روز هم یک چیزی می خواهد …
.
.
از سوی دیگر شرکتی ها در حجم زیاد وارد شرکت شده اند تعدادشان انقدر زیاد است که از اعتبار افتاده اند. مخابرات می داند با یک سوم انها شاید هم کمتر مخابرات را می چرخاند.اما نمیخواهد آنها را بیرون کند چون وجهه اجتماعی خوبی ندارد. بخشی از این ها بسیار خوب کار می کنند بخشی نیز متکی به پدران خود فقط دنبال حرف و حدیث هستند.
.
حالا مخابرات چه می کند؟
.
شما بمن بگویید؟
.
مطمئن باشید تمام گروه هایی را که درگیرند و نمی توانند با هم کار کنند در این آینده جایی ندارند چون درگیری و تنش برای سیستم مثل سم است.
حالا بروید برای یکدیگر آنقدر بزنید تا این اتفاق بیفتد.
.
مخابرات از سر اجبار به رسمی حقوق می دهد این حقوق نصف حق طبیعی او هم نیست.
مخابرات به اجبار هزاران نفر شرکتی را نگه داشته چون ….
.
در این میان یک گروه معادلات را به هم زده اند.کارگزاران روستایی. آنها هم بزودی جایگاه خود را در سیستم بعدی خواهند یافت. این گروه زود عصبانی می شوند و … لذا هرگز در موردشان حرفی نمی زنم. بگذارید به آینده برسند. آرزوی سردبیر این است که پیش بینی هایش محقق نشود.
.
.
اما رسمی ها . شرکتی ها. کارگزاران آنقدر سهامداران را اذیت کرده اند که …….
.
.
حالا برای حذف یکدیگر مسابقه بگذارید.

فکر می کنید مخابرات از این حرف های شما ناراحت است؟ به این حرف ها نیاز دارد برای روزی که بخواهد برنامه اش را عملی کند.
.
اگر این اتفاق ها نیفتد ….
رسمی ها طی سه چهار سال اینده بازنشسته می شوند تعداد کمی از اینها می ماند با قراردادی ها به عنوان ناظر مخابرات، شرکت را می چرخانند و شرکتی ها در بین شرکت های محلی توزیع می شوند.
در درازمدت مخابرات شرکت داری نخواهد کرد یعنی خدمات اول و شسکام نخواهد داشت. بهمین دلیل باید اینها از بیرون کار بگیرند تا سود سهامداران خود را تامین کنند.حالا کیست که بگوید شسکام برای سود تشکیل نشد ….
.

در آن روز که من می گویم در این شرکت، نه رسمی هست نه شرکتی. به آن روز فقط پنج سال مانده …

1201010cookie-checkسردبیر و آخرین حرف در مورد دعوای رسمی، شرکتی: آنچه در آینده می بینم

Please rate this

0 1 2 3 4 5
84 نظرات
  1. جواد می گوید

    با سلام و احترام
    من ۲۰ سال است کنار همکاران رسمی و قراردادی دارم کار میکنم با همه رفت و آمد خانوادگی داریم و در کنار هم مثل یک برادر داریم کار میکنیم ………………

    (سردبیر حذف کرد)

  2. ناشناس می گوید

    سر دبیر تا امروز خیلی برای سایتت احترام قائل بودیم ولی از دیروز که کامنت ما در جواب نامه کارمند رسمی رو نگذاشتی مطمئن شدم که سایت مخابرات ماسوپاپ اطمینان رسمی های مخابرات است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دیگه این کامنتها رو نمیذارم. دیگه نمیذارم. هر چی میخواهید بگین.

    2. ناشناس می گوید

      باید اینطورباشه

  3. مشاور می گوید

    کوچک سازی و برون سپاری سیاست کلان مخابرات است که چندین سال است که دارد گام به گام انجام می شود و ارتباطی با تعارض بین کارکنان ندارد. به عبارت دیگر اگر هیچ تعارضی هم بین کارکنان نبود بازهم انجام می شد.
    برون سپاری همانطور که از اسمش هم پیداست سپردن انجام برخی وظایف به بیرون از شرکت است. به نظر من این برون سپاری اگر کامل انجام میشد تعارض بین کارکنان مخابرات با کارکنان پیمانکاری کمتر بود. یعنی پیمانکار موظف به داشتن ساختمان و مکان فیزیکی و تجهیزات مخصوص به خود میشد.
    جدایی فیزیکی مقایسه ها و تعارضات را کمتر می کند. همانطور که اگر کارکنان زیرساخت به لحاظ فیزیکی از مخابرات جدا نبودند مقایسه بین کارکنان رسمی مخابرات با آنها بیشتر بود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اینو قبول دارم
      ضمن اینکه دوستان با شرکت خودشون از نزدیک برخورد میکردن باهاش حرف میزدن خواسته هاشونو مطرح می کردن و شرکت رو وادار میکردن حرفشونو گوش کنه
      ولی اینجا معلوم نیست به کی باید بگن

  4. امین می گوید

    سلام بر سردبیر
    اگر انصافا بخواهیم قضاوت درستی در مورد اختلافات نیروهای رسمی و شرکتی داشته باشیم باید به کامنتهایی که ارسال میشود دقت کنید و اگر یه بررسی اجمالی از کامنتها داشته باشید میبینید این نیروهای شرکتی هستند که همیشه در مورد هر موضوعی (مالی،حقوق،انتصابات،……) به نیروهای رسمی حمله میکنند و بدون هیچ ملاحظه ایی حرفهای نامربوط میزنند و مدام به پرپای رسمی ها میپیچند در حالی که سنوات خدمتی انها از رسمیها کمتره و از نظر تجربه کاری هم کم تجربه ترند و سختیهای که رسمی ها در کار متحمل شده اند انها نکشیده اند ولی توقع دارند در همه چیز بارسمی ها هم تراز باشند واین غیر منطقی است ومن کمتر دیده ام که نیروهای رسمی در مورد نیروهای شرکتی کامنت گذاشته باشند و با آ نها در ستیز باشند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      امین جان تمامش کنیم بهتر است

  5. حسین2053 می گوید

    همکار رسمی اینقدر ……………….
    (سردبیر حذف کرد)

  6. علی حیدری می گوید

    با سلام انشالله همه برادر هستیم چه رسمی چه شرکتی همه دنبال زندگی هستیم .تبعیض هست.

  7. ناشناس از رشت می گوید

    من خودم کارمند رسمیم چهار تا فرزند دارم سه تا فوق لیسانس و یکی هم دکترای الکترونیک تموم کرده
    سه سال زحمت کشیدم که یکی از بچه های خودم را در شرکت خدمات اول مخابرات خودمون سرشو گرم کنم و مشغول بشه هزار تا بهانه آوردند اما با مدارک دوقوز آبادی و پایین تر از دیپلم خیلی از وابستگان مدیریت و از مابهتران مشغول کار شده اند . این همکار رسمی مون حتما دردی داره و افسوس از عمری که ما در این مخابرات با فداکاری تمام گذاشتیم و این شد آخر و عاقبت مون
    این ماه برای دخترم خواستگار اومده بود به بهانه کرونا رد کردم وبه تاخیر انداختم و حقیقت امر اینه که امیدی به آینده ندارم ایکاش میگم خدا یک مرگی می داد و این روزای حقارت و بی ادبی محض یک عده شرکتی رو با چشای خودمون نمی دیدیم
    بعد سی سال اخبار حقوق و آبروی من کارمند رسمی که همه جای دنیا یک امر خصوصیه باید عین تخمه سینما نقل و قول یک عده افرادی باشند که از بچه منم کوچکترن و متاسفانه این سایت هم داره دعوای رحمتی و نعمتی رو باز نویسی میکنه
    کسانی که با پیمانکار مخابرات قرار داد دارند و شهامت گفتن دو کلمه به مافوق خودشون رو ندارند خیلی راحت میان تو سازمان بی درو پیکر ما و سر ما را می شکنند و هرجوری بی ادبی که دارند مضایقه نمی کنند .

    1. ناشناس می گوید

      لایککککک احسنت گل گفتی همکار عزیز…

    2. ناشناس می گوید

      اگه بقول خودت زحمت کشیدی …………
      (سردبیر حذف کرد)

    3. ناشناس می گوید

      سلام-فکر میکنید چرا مخابرات با این همه فداکاری ……………….
      (سردبیر حذف کرد)

  8. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر

    یه چنتا نکته حیفم امد که نگم
    نکته اول . کی میدونه تا ۵ سال دیگه چه اتفاقی قرار بیفته شاید همین مدیران نباشن همین نیروهای شرکتی پشت میز اونا

    نکته دوم . تا حالا دیدی برنامه ای ۵ سال طبق روال خودش پیش بره هزار نوع تعییر پیدا میکنه

    نکته سوم . نیروهای رسمی قرار دادی و شرکتی همه رو یه کشتی هستیم پس نه قرار ما بریم نه اونا و نه حتی قرار دادی سکان دار این کشتی بشن

    نکته چهارم . شاید مخابرات دولتی شد یا کلا ورشکست شد همه با هم رفتیم

    نکته پنجم. شاید فردا تهرانی نباشه کو تا ۵ سال بد . تهدید به نبودن این و اون هیچ مشکلی حل نمیکنه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آرزو بر جوانان عیب نیست

      1. سید می گوید

        سلام سردبیر ، واقعا میدونم کلی فشار روحی بر روی شما و همکاران شما در این سایت خبری هستش و قطعا مشکلات و سختی های زندگی شخصی هر کدام از ما میتونه دلیلی برای خستگی و بی حوصلگی باشه ، ولی واقعا انتظارات از شما به شدت بالا هست ، به شخصه قدردان زحمات شما هستم ولی اصلا انتظار چنین لحن و گفتاری از شما نمیرفت ، شما به عنوان منجی ، نماینده ، پل ارتباطی و میانه در بین شرکت مخابرات و کارکنان آن حکم ریش سفید و بزرگی رو دارید که باید به دعواها خاتمه بده و هر دو طرف رو به صلح دعوت کنه ، در متن اطلاعیه بالای شما اشاره کردید به اینکه این دعوا بین تندروهای هر دو طرف رسمی و شرکتی هستش ، ولی به نظر من عنوان مطالب بالا اتیش این تندروها رو بیشتر میکند و بحث بالاتر میگیرد ، و این میان نتیجه دعوا به ضرر همه و خصوصا کسانی میشود که هیچ نقش و جنبشی در دعوا نداشته اند ، لطفا با انرژی مثبت با همه صحبت کنید ، فشار روحی و استرس روزگار بر همه ما غلبه کرده. لطفا این اطلاعیه رو در صورت امکان حذف کنید چون واقعا مکانی برای مجادله بین همکاران میگردد و باعث تفرقه بیشتر میشود.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ما اطلاعیه ای نداده ایم.
          نظر داده ایم.
          ممکن است درست باشد ممکن است غلط باشد
          دیگر این مجادله باید تمام شود هر کس در زمین خودش بازی کند

  9. راستین می گوید

    باسلام
    وآرزوی سلامتی برای همه کارکنان رسمی،قراردادی و شرکتی

    درابتدا باید عرض کنم بنده یک نیروی شرکتی میباشم

    با افتخار ۱۳ سال سابقه کاری که در شرکت مخابرات دارم بسیار زیاد شاهد این نوع بی مهری ها و مرزبندی ها(رسمی و شرکتی) بوده ام اما خواندن این مطلب باعث تاسف و شرمساری برای بنده شد
    فراموش نکنیم ما همگی فرزندان یک خاک و یک مملکت هستیم وبرای زندگی خوب و مملو از آرامش نیازمند به ارتباط با یکدیگر هستیم نیروهای رسمی و شرکتی مکمل یکدیگرند نه دشمن هم
    این نوع مرزبندی ها میتواند یک مثال از نژادپرستی درون گروهی باشد.
    هیچ کس بر دیگری برتری ندارد.
    البته این حرف بنده نیست.
    کلام دین، انسانیت،عقلانیت و تفکر درست و اندیشه بلند است.
    ازکلام سردبیر محترم وام میگرم و عرض میکنم پیش بینی شما از حذف هردوگروه در سالهای آتی کاملا درست میتواند باشد.
    به گناه ناسپاسی ،برتری جویی و عدم رعایت احترام، اخلاق و رفتارهای انسانی نسبت به یکدیگر.

  10. Ahoo می گوید

    سلام
    لطفا بخشنامه ساعت کاری ستاد کرونا رو کامل اجرا بفرمائید. مادران با فرزند خردسال همچنان دورکاری شامل حالشون میشه . مهدها بازگشایی نشده این طفل های معصوم رو چکار کنیم . کسی هم نیست نگهداری کنه

  11. ناشناس می گوید

    سلام به سردبیر عزیز
    چرا اینقدر کم لطفی در حق شرکتیها میکنید .چند نفر از همکاران را اسم ببرم که میتوانند به خوبی ریاست ادارات را در استان انجام دهند این حرف که رسمی ها کار را به خصوصی اموزش میدهد از کجا امده؟ چرا اینقدر حرف توی دهان میگذارید .در همه جای دنیا وقتی عده ای بازنشسته میشوند کارشان را تحویل میدهند.در لایو اینستاگرام دکتر صدری فرمودند اگر استانها نیروی شرکتی را میشناسند که به واقع عملکرد خوبی داشته وتوان مدیریتی دارد معرفی کنند.وقتی خود ایشان همه را به یک چشم میبیند چرا ما باید با یک مشت حرف فرسوده و از روی بیخردی به هم بریزیم؟ ضمن اینکه نیروهای شرکتی تازه کار نیستند خیلی از انها ارشد ودکترا دارند ودرصورت نیاز شرکت به خوبی میتوانند جای مسئولان را پرکنند.اگر مخابرات ایران جایگاه واقعی شرکتیها را به درستی نشان دهد دیگر جای حرف نمیماند …
    عینی ترین نیروی جوان دهه شصتی که بیشتر شرکتیها هم از همان دهه هستند وزیر خودمان است .

    1. ناشناس می گوید

      شما مثل اینکه دچار توهم شدی….

  12. ناشناس می گوید

    سلام بر سردبیر عزیز
    لطفا در مورد حق شیر مادران دارای کودک شیر خوار در این ایامی که ساعت کاری ۷/۳۰ تا ۱۴/۳۰شده هم اطلاع بدین ایا اوانس دارن یا خیر؟ ممنون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خبرشو میذارم امشب

  13. ناشناس می گوید

    سلام بنده مسئول یک مرکزی که به عنوان omc کارمیکند هستم . از مجموع ۱۹ نفری که در این مرکز از سالن گرفته تا خدمات کارمیکنند فقط ۳ نفر رسمی هستیم .
    چطور میشود مرکز را با ۳ نفر نگهداری کرد. بحث رسمی و شرکتی از اساس غلط است .واقعیت این است همکارای محترم شرکتی بطور متوسط کمتر از همکاران رسمی کار نمیکنند شایدهم در مجموع بیشتر کارمیکنند.منتها شرایط اجتماعی و اقتصادی کشورعلتی شد که این دوستان تن به این شرایط کاری بدهند. میدانیم تا وقتی که نیروی کار با کالا مقایسه میشود مشمول قانون عرضه وتقاضا میشود و صیادان زیادی از این آشفته بازار شکار خود را میکنند.طبیعی است شرکت بیشتر تمایل دارد تعداد رسمی را کم کند .چون الان همکاران شرکتی در بیشتر قسمتها تخصص لازم را کسب نمودند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      پرسیدین شرکت چطوری میتونه با سه نفر رسمی اینجا رو اداره کنه؟
      در جواب شما میگم همانطور که همین الان اداره میکنه.
      تازه
      با یک نفر رسمی یا قراردادی بعنوان ناظر اداره خواهد کرد.
      حتی یک مرکز رو با یک نفر رسمی بعنوان ناظر اداره خواهد کرد
      مگه نداریم الان؟
      نگاهتونو عوض کنین.
      با هم خوب بلشید با هم بسازین وگرنه هر دو ضرر میکنید

  14. رساگو می گوید

    سلام لطفاکلیه همکاران آرامش خودراحفظ کنند،بنظربنده مشکل اساسی آنجاست که جمع میبندیم مثلا اگر یک مدیر،نامه نگاری بلدنیست،مینویسند همه مدیران یا اگر یک شرکتی زیاده خواه است ،مینویسندهمه شرکتیها،لذااین جمع بستنهای دوطرف موجب کدورت وواکنش هیجانی وتهمت زدن به یکدیگر میشودعلی ایحال چه رسمی چه شرکتی چه قراردادی امکان کم کاری یا پارتی بازی یا…وجودداردپس بیاییم بدورازحب وبغض مشکلات خودمان را بدور ازقیاس هیجانی بیان کنیم وازکسانی که حرف حق میزنند دلخور نشویم،،مانند سردبیرمحترم،،چه بساایشان درلفافه دارند اخطاری میدهندکه خواننده فهیم وبصیرمتوجه میشود

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دقیقا. چی بگم دیگه…

  15. ناشناس می گوید

    سردبیر عزیز دعوایی نبود که ……..

  16. سردار نیشابور می گوید

    سلام سر دبیر جان به اون بنده خدایی که کامنت گذاشته بگو در مورد چیزی صحبت کنه که وجودشو داشته باشه به طور مثال حاظره بره بیل کلنگ ورداره حفاری کنه یا نردبان ورداره تابستان زمستان بره سیم کشی وخرابی بگیره یا تی ورداره بره زمین رو بشوره استر کشی کنه یا ۱۰۰میلیون ماشین بخره بیاد برای اداره ماهی ۲میلیون کار کنه و ….بعد ماهی یک سوم حقوق الانشو بگیره نامرد باشه کسی نیاد این کار ها رو نگنه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب شاید یکی بخواد بیش از اینا هم کجانی کار کنه.
      مگه کار خوبیه؟ چرا باید این کارو بکنه؟

  17. اینده از ان ماست می گوید

    دیر یا زود کارها به دست نیروهای شرکتی انجام میشود در یک شهرستان دو مرکز ده هزلر شماره ای وجود دارد یکی با سه نیروی شرکتی بدون تنش اداره میشود و دیگری با سه نیروی رسمی و سه نیروی شرکتی هنوز ساملن ندارد نه در رفع خرابی و نه در فروش نه مدیریت باید اعتراف کنیم که دیگر نیروی رسمی نمیتواند کار اجرایی انجام دهد و فکر و ذکرشلن گرفتن پست و مسایل حاشیه ایست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حتی اگر حرف شما درست باشه
      چیزی گیر نیروی شرکتی نخواهد امد.
      از شما استفاده میکنن و کار را به پیمانکاران خرد میدن

    2. ناشناس می گوید

      این فکر و ذهن خراب شماست که این فکر ها رو میکنه

  18. اوای شادیاخ می گوید

    با سلام خدمت دوستان و سر دبیر گرامی
    به نظر من خانه از پای بست ویران است.تمام این افراط گریها ومنم منم ها از تصدق سر مدیران بالا دستی از ادوار گذشته تا بحال است.مگه میشه در یک سیستم چند صدایی باشه..رسمی..قراردادی..خدمات اول..شسکام و کارگزار…خوب معلومه مطالبه گری پیش میاد.عهد قجر نیست که…همه به حق وحقوقشون واقف هستند.با این تورم وگرانی والبته شکاف که نه دره طبقاتی با این حقوق ها امورات هیچ گروهی نمیگذره.همه حق دارن. چرا به جان هم افتادیم؟
    اون عزیز رسمی هم حق داره.مطالباتشو نمیدن.داره بازنشته میشه اما از اینده نگرانه.شوخی نیست عمرشو تو این سیستم بیمار گذاشته.هیچ کس ریالی از پولشو تو جیب کسی نمیذاره.یاد بگیریم به هم احترام بذاریم.نشه مثل این روز برخی دوستان بازنشسته که کسی رغبت نداره سلامش کنه از بس به ناحق ظلم کردند.همه رفتنی هستیم.حال صحبتی با دوست خوب رسمی که نیروهای شرکتی رو با تازیانه کلامشان قلع وقمع کردند..برادر از خوب روزگار شما رسمی و ما شرکتی شدیم.نوش جان شما…اما شرکتی ها هم انسان هستند.جوانیشان را در این سیستم گذاشتند.وقتی پای کار میشه میشن نیروی مخابرات و وقتی پای حق میشن شرکتی.غیر از ظلم هیچی ندیدند.دارن به اندازه چند نفر کار میکنند.چون نیروی ورودی نیست.الان ظرفیت کارمشترکان نسبت به قبل افزایش پیدا کرده.یادتون باشه قبلا کلی نیروی رسمی بود اما با مشترک کمتر…نیروی شرکتی داره با جون و دل کار میکنه اما دریغ از کمی توجه…نکته بعد یادتون باشه نیروی شرکتی ریشه نداره.با پیراهن تنش اومده با همون هم میره.همه خانواده دارن.شخصیت دارن والحمدالله دستشون به دهنشون میرسه البته با سختی و شرافت.
    یاد بگیریم هیچ وقت ادمها رو از بالا به پایین نگاه نکنیم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم که منطقی حرف زدین
      آیا سخته اینطوری دفاع از خود؟

  19. گیلان - کرونا می گوید

    فردا رو کی دیده تا مخابرات بخواد نقششو عملی کنه.بهمین خیال باشن .چاه مکن بهره کسی اول خودت بعدا کسی
    مخابرات منتظره باشه ببینه چ اتفاقهایی میوفته ….
    ک از الان داره نقشه میکشه ….
    هیچ کس نمیتونه حق الناس رو بخوره قطعا در همین پنچ سال آینده از دماغ مخابرات خواهد آمد.
    و روزی مخابرات بدست صاحبان اصلی خود ک همین مردم هستن خواهد افتاد…
    برای خود در حباب خود نقشه ها بکشید ک حبابتان در همین روزها منفجر خواهد شد .
    ب حق همین روزها .
    مخابرات کم حق این مردم و نیروهاش رو پایمال نکرده

  20. شرکتی خراسان شمالی می گوید

    شرکتی قراردادی رسمی هممون در جایگاه خودمون سرکاریم
    رسمی ها تعهداتی که دارن عملی نشد
    شرکتی ها همین طور
    قراردادی ها هم همین طور
    من یک کارمند شرکتی هستم من و تعداد زیادی از همکاران فهمیدیم که باید دل نسوزونیم برای شرکت اعصابمون و خراب نکنیم هرچقدر پول دادن همون قدر آش بخورن
    فردای مخابرات هم ذره ای برامون اهمیت نداره تا هست و ماهم هستیم که هیچی؛ نبود و ماهم نبودیم که بازهم این دو تومن و سه تومن و هرجایی میشه درآورد حتی اگه راننده یک اسنپ باشی
    پس کلا همه گروه ها غصه نخورید چون همه سرکاریم و اون بالا بالاها جیب آدم ها داره پر میشه و به ریش ما هم میخندن اونا شرکت و ول کردن ……..

نظرات بسته شده است.