مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- هوشیاری زیر پوست مخابرات.

مخابرات ما (سردبیر) – دوستان گرامی مخابرات ما، سلام!  هر روز اطلاعات و وقایعی  زیر پوست مخابرات جریان می یابدکه باید به تحلیل آن نشست همه اینها منجر به مجموعه ای از چراهای بی پاسخ می شود که مخابرات ما با کمک شما سعی در یافتن پاسخش را دارد . با ما در یافتن پاسخ ها همفکری کنید.

 

برای رسیدن به حقیقت باید خود را از زیر چتر طرفداری ها بیرون کشید و بدون سو گیری و جانبداری به دنبال پاسخ گشت . متاسفانه اطلاعات و مسیر رسیدن به حقیقت در بخش هایی است که دسترسی به آن دشوار می نماید.

سهامداران عمده ، وزارتخانه و ستاد اجرائی از دسترس ما خارج است!

هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران مثل همیشه چیزی بروز نمی دهد و حتی مصوبه های معمولی آن نیز منتشر نمی شود!

دفتر مدیر عامل نیز همین حالت را دارد.گرچه با لایو و پخش زنده مدیر عامل در اینستاگرام و پاسخ به پرسش ها می توان به نتایجی رسید اما اینها لایه های بیرونی است.

 

در عمق و لایه های داخلی چه می گذرد؟

 

بطور مثال:

  • چرا موضوع مصوبه ۱۷ آذر و اصلاحیه بودجه اینقدر کشدار و حاشیه دار شده است؟
  • چرا افزایش تعرفه ها در دولت به نتیجه نرسیده است؟
  • چرا همه شرکت های خصوصی و کوچک بر مخابرات بزرگ برتری دارد؟  چرا دست و پای مخابرات را می بندند تا دیگران نفس بکشند؟
  • چرا هر سال زمان برگزاری مجمع ، همه چیز را از نو شروع می کنند ولی باز از نو در همه چیز اشتباه می کنند؟
  • چرا پرداخت حقوق در دو سه ماه گذشته به مشکل برخوردکرده؟ آیا شایعات اخیر درست است؟
  • چرا میزان سود واقعی مخابرات اعلام نمی شود؟ چرا در عین حالی که مخابرات پولی برای گذران هزینه های خود ندارد، ارزش سهامش چند برابر می شود؟
  • اگر سودآوری مخابرات مطابق دفاتر است پس چرا نمی تواند حقوق بدهد؟
  • چرا  دولت انواع و اقسام گروهها را به نیروی انسانی مخابرات اضافه کرد اما در هزینه های آن هیچ مشارکتی نداشت؟
  • چرا طرح های دولت مانند دادن ۱۰۰ گیگ اینترنت و یا افزایش سرعت اینترنت در سطح کشور، هزینه هایی را به مخابرات تحمیل می کند اما در هزینه هایش مشارکت نمی شود؟
  • چرا ارتباط هیئت مدیره و مدیر عامل تا این لحظه، و پس از این، در دو ژانر متفاوت است؟

و  ….

 

از این دسته سوالات زیاد است و سعی ما بر آن است که هر روز  به بحث در باره یک موضوع بپردازیم.

این بحث ها بدون مشارکت شما قابل انجام نخواهد بود.

اولین چرا و موضوعی که در باره آن گفتگو می کنیم این است:

چرا شرکت مخابرات نمی تواند به کارکنان خود حقوق بدهد با اینکه بارها اعلام شده است از سود مناسبی برخوردار است؟

 

  • آیا این موضوع به کرونا و عواقب آن بستگی دارد؟
  • آیا درامدها ها جای دیگری هزینه می شود؟
  • آیا پول بعنوان سود توسط فرد یا سهامداری از مخابرات خارج می شود؟

 

نتایج گفتگوهای ما با شما، جمع بندی و در همین ستون منتشر می شود.

 

1202280cookie-checkسردبیر سلام می کند- هوشیاری زیر پوست مخابرات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
37 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    پول مخابرات میشه پاداش روسا

  2. همکار می گوید

    با سلام
    جناب سردبیر شما می توانید به این سوال پاسخ بدهید که چرا شرکت سامان سازه غدیر یا همان شرکت مدیریت املاک از زمان به کار آمدن مدیر عامل جدید و آوردن تعدادی نیرو از بیرون با خود در حال بیرون راندن نیروهای رسمی مخابرات که در آن شرکت به صورت مامور و یا حالت انتقال مشغول بوده اند می باشد ؟ آیا مدیریت شرکت فوق الذکر با توجه به اینکه صاحب کلیه املاک مخابرات بوده و مدیریت بر آنها را عهده دار می باشد و همچنین کلیه سندهای مربوطه در آن شرکت نگهداری می شود به صورت نهان در حال انجام اموری می باشد که کارکنان رسمی را نامحرم دانسته و با دفع کردن آنها در حال ساخت حیاط خلوتی برای خود میباشد تا کسی از کارکنان متوجه امور مربوطه نگردند ؟ آیا در حال انتقال املاک مخابرات می باشند و نه فروش آنها ؟ آیا و آیاهای دیگر ……

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من الان اینها رو از شما شنیدم.
      بذارین پرس و جو کنم

  3. سپیده می گوید

    جواب همه سوالات خلاصه میشه در دواصل
    اولیش مدیران نالایق
    دومیش سوئ استفاده کننده تشریف دارن
    خیلی دنبال دلایل ماورایی نباشید

  4. ناشناس می گوید

    با سلام
    این مواردی که دوستان گفتند همه اش توهم و شایعه هست.
    در آمد شرکت مخابرات ایران ماهیانه ۵۰۰ میلیارد تومان است که اگر کامل وصول شود حدود ۴۰۰ میلیارد تومان آن بابت حقوق پرسنل پرداخت میشود. سایر هزینه ها مانند برق ، کابل ، فیبر ، سیستم و…. بدهی زیرساخت و سازمان تنظیم و دارایی و ….. مبلغ قابل توجهی میباشد.
    واقعیت این است که طی ده سال گذشته هزینه ها ده برابر شده است ولی درآمد مخابرات با شیب کمتری رشد داشته است
    تعرفه های تحمیلی از جمله جنایتهایی است که توسط دولت و مدیران سفارشی دولتی مخابرات را به این حال و روز انداخته است .
    با این روش مدیریتی ورشکستگی مخابرات طی دو سه سال آینده حتمی است
    البته لقمه چرب و نرم همراه اول همه که خودش را تافته جدابافته میداند و ظاهرا ارتباطی با شرکت مخابرات ندارد!

    1. ناشناس می گوید

      چرا درآمد شرکت ماهی ۵۰۰ میلیارده!؟ اصلاً فرض کنیم همراه اول ۹۰ درصد سهامش متعلق به مخابرات ایران نیست و مستقله، همراه اول بزرگترین مشتریه ماست که عملاً برای حفظ سودآوریش داره از مخابرات ایران بیگاری میکشه! فقط هزینه‌ی اینک‌های مخابرات که عملاً مجانی داره استفاده می‌کنه، احتمالاً از کل شبکه‌ی ثابت بیشتر باشه! مابقی هم طرح‌های بی‌ربط دولت رو ما اجرا می‌کنیم، این هم بابت حفظ همراه اول به دور از حواشی برای سوددهیه! ما میشیم قربانی!

  5. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر و همکاران عزیز
    افرادی که از زمان خصوصی سازی واجرای نادرست اصل ۴۴ بر مخابرات حاکم شده اند هچگونه دغدغه و تعصبی نسبت به مخابرات و کارکنان ندارند.
    گزارش فعالیت های ماهانه و میاندوره ای که در کدال منتشر میشود همه مثبت است ولی برای حقوق ومطالبات ده ساله وخریدلوازمات ضروری پول نیست.؟؟؟؟؟؟
    همه همکاران میدانند برای نگهداری مراکز فنی هیچ خریدی انجام نمیشود و اکثر وسایل برای قبل از خصوصی می باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این بحث ها برای روشنگری خوب است

  6. بازنشسته اخیر می گوید

    سردبیر جان سلام من بازنشسته ۹۷ هستم خاطرم هست پرداخت دیر هنگام حقوق ها چیز تازه ای نیست و تقریبأ از نیمه دوم سال ۹۷ باب شد. اگه یادت باشه و به سوابق مکاتبات اداری و پیام های فضای مجازی آقای صدری مراجعه کنید به وضوح می بینید بهمن ۹۷ وقتی که بخشنامه بازنشستگی اومد آقای صدری چندین بار تذکر داد شرایط آینده شرکت سخت خواهد بود و کارکنان مشمول از این فرصت برای بازنشستگی استفاده کنند .این دو معنی داره اول اینکه از حدود ۱۵ ماه پیش خبرهایی بوده و نقشه نه چندان خوشایندی برای آینده شرکت در دستور کار قرار داشته و دومأ اینکه در اون زمان خبری از کرونا نبوده پس می توان نتیجه گرفت بحث کرونا هیچ دخلی به دیر کرد پرداخت حقوق ها نداره .به نظرم باید روی دو احتمال بعدی تحقیق کرد.سالم و سرزنده باشی

  7. علی اکبر می گوید

    با عرض سلام و درود بر شما سردبیر زحمتکش و تمامی همکاران شاغل و بازنشسته شرکت بزرگ مخابرات به نظر من شرکت پول فراوانی دارد درامدی چند برابر هزینه هایش را در ماه دریافت میکند انچه که باعث این بدبختی کارکنان و پایمال شدن حق و حقوق ۱۰ ساله ما شده فقط منفعت طلبی چند نفر به عنوان سهام داراران کل میباشد تمام درامد را صرف خرید و فروش سهام همراه و ثابت میکنند و با خرید و فروشهای سوری و سیاستهای پلید باعث رشد ۱۵ برابری سهام ثابت شده اند و از رشد چندین برابری سهام هیچ گونه حق و حقوقی را برای کارکنان در نظر نمیگیرند

  8. جواد می گوید

    با سلام و احترام
    من چون توی حسابداری کار میکنم و از ریز و بالای درآمد و نقدینگی و سود شرکت مخابرات با خبرم به هیچ عنوان نمیتوانم قبول کنم که این غول بی شاخ دم ، پول جهت پرداخت حقوق مزایای کارکنانش رو ندارد ( مهمترین هزینه شرکت مخابرات حقوق نیروهاش است ) !!!!! اصلا قابل قبول نیست !!! ۱اون چیزی که به این وضعیت به ذهن من میرسه اینهاست : ۱٫ دولت حقوق آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی و حکومتی رو از جیب مخابرات پرداخت میکنه !!! ۲٫ مخابرات در حال خرید یک کشور در حوزه خلیج فارس است !!! ۳٫ با توجه به اینکه مخابرات دست به فروش بعضی از املاک خود نموده امکان اینکه دارند یک استان جدید هم میسازند دور از دسترس نیست !!! ۴٫ شاید مدیران فاسد دارند دارایی شرکت رو به سایر کشورها انتقال میدهند و باشد که گندش در بیاد !!! ۵٫ میترسم مخابرات رو به کشورهای دیگه فروخته باشند و ما ها هم کارکنان اون کشور باشیم فقط خدا کنه به افغانستان نفروخته باشند !!!! ۶ . شاید هم اجنه در حسابهای شرکت مخابرات دست درازی میکنند و هیچ کس نمیتونه جلوش رو بگیره !!!! جناب آرشیان عزیز …. مخابرات همین الان که من دارم تایپ میکنم داره همینجوری مثل چشمه آب کوهسار دماوند پول نقد به حسابش واریز میشه که هیچ کس را یارای شمردن نیست !!!! فروش اینترنت (نقدا و جلوجلو دریافت میشه ) ، مکالمه همراه (نقد و جلوجلو دریافت میشه ) ، اینترنت همراه ((نقد و جلوجلو دریافت میشه ) ، فروش دیتا و سایر درآمد های مخابرات (نقد و جلوجلو دریافت میشه ) در مقابل یک هزینه حقوق داره که اون هم به این گندی پرداخت میشه !!!!! واقعا تعجب نداره !!! مخابرات ۶۰۰ میلیارد سهام داره که در سال با همه دزدی هایی که میکنند ۵۰ تومان سود ته اش میمونه به عبارتی سالی ۳ هزار میلیارد تومان سود خالص قابل پرداخت !!!!! پهنای شرکت مخابرات به اندازه کل کشور عزیزمان ایران است !!!

  9. امیر می گوید

    پول بعنوان سود توسط فرد یا سهامداری از مخابرات خارج می شود

  10. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر…صد درصد پولها جای دیگر هزینه میشود…همه ما اینو میدونیم متاسفانه

  11. روشنگر می گوید

    سلام بر سردبیر عزیز و همکاران گرامی
    سردبیر گرامی یک لحظه فکر کردم شما به سوئیس رفته اید که دنبال جواب این سوئالها هستید . عزیز دل جان برادر اینجا ایران است .شفافیت معنی ندارد . هر بخش برای خود حکومتی است مستقل واکر هم دستوری برسد در جهت اصلاح امور با شمشیر تطمیع و لابی گری و… بی اثر میشود .

  12. کیوان می گوید

    سلام برشما سردبیر عزیز ومحترم
    تمام این چیزهایی که گفتید درسته ولی دیگه توان و حوصله صحبت کردن نداریم مثال نرود میخ اهنی در سنگ یا اب درهاون کوبیدن مثال بارز این روزهای مخابرات هست دیگه خسته شدیم از انتظار هیچ سازمانی با کارکنانش اینجوری برخورد نمیکنه که مخابرات داره رفتار میکنه فقط دریک کلام متاسفم که کارمند مخابراتممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

  13. ناشناس می گوید

    درود بر شما سردبیر محترم
    در تمام سازمانها رسانه جمعی حرف اول را می زند؟
    اگر رسانه درست عمل کند همه چیز اصلاح می شود
    به نظر من فشار دولت بر مخابرات کاملا مشهود است
    طوریکه حرف کارگزاران انجام می شود ولی بقیه هیچ
    جواب همین است

  14. همکار می گوید

    سلام
    سالهای سال هست که شرکت مخابرات ایران ۱۷ درصد در آمد و نقدینگی را میتواند هزینه کند مابقی یعنی ۸۳ درصد مستلزم مجوز از مقامات ذیربط میباشد .

  15. رساگو می گوید

    سلام عجب بحث چالشی؟وچه نتایج جالبی

  16. ناشناس می گوید

    وقتی مدیر یک منطقه مشکوک به فساد اخلاقی شده و رانده می شود اما در منطقه دگر به کار گماشته می شود وضع بهتر از این نمی شود!
    زنجیره مدیریت قدیمی و با تفکرات کهنه باید پاره شود.

  17. ناشناس می گوید

    مخابرات مشکل بمدیریت دارد. سیستم مدیریتی همچنان ادامه شکل دولتی قبل است و بر پاره روابط است نه ضوابط. تعدادی از مدبران با تشکیل شرکت ها ی شروع به دوشیدن مخابرات کرده اند و شرایط استخدام آشناها را فراهم و حیات خلوتی برای بازنشستگی خودشون فراهم نموده اند. نمونه اش ایجاد شرکت هوای ناک و بی آر تل در حوزه سیار است. مخابرات به جاری خصوصی سازی خودمانی سازی شد.

    1. کارگر می گوید

      احسنت

  18. شرکتی بدبخت می گوید

    سلام سردبیر عزیز …. جنگ زرگری است .. دولت از شرکت مخابرات باج گیری میکنه . تو مملکتی که دولتش از هیچ منبعی نمیتونه پول جور کنه تا نقدینگی یارانه ها رو جبران کنه باید یقه شرکنهایی مثل مخابرات رو بگیره !!! مخابرات هم برای اینکه از زیر بار دربره مجبوره کارکنان رو اذیت کنه تا سر و صداشون بلند بشه و بگه من پول حقوق کارکنانم رو ندارم دست از سرم بردارید !!! حالا خودماییم مخابرات از دست نیروهاش خیلی ناراحته چون اصلا همراهی نمیکنن خخخخخخخ ما باید بیشتر داد و بیداد راه بندازیم خخخخخ تا مخابرات به هدفش برسه

  19. محمود4آزی می گوید

    گزینه چهار : موارد ۲ و ۳ صحیح می باشند

  20. منتظر گفتگو می گوید

    آیا درامدها ها جای دیگری هزینه می شود؟
    آیا پول بعنوان سود توسط فرد یا سهامداری از مخابرات خارج می شود؟
    باسلام و خسته نباشید
    جواب سوالهای بالا بله است متاسفانه !!!!!

نظرات بسته شده است.