مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تجمع نیروهای بخش خصوصی در پی لغو قرارداد کاری با مخابرات آذربایجان شرقی

مخابرات ما- تجمع آرام  کارکنان بخش خصوصی مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در اعتراض به اخراج یا لغو قرارداد تعدادی از همکارانشان در محوطه ساختمان مرکزی مخابرات برگزار شد.

مخابرات ما- به دنبال اعلام قطع همکاری شرکت خدمات اول -پیمانکار تامین نیروی انسانی برای مخابرات- در پایان خرداد ماه جاری با تعدادی از نیروهای شرکتی در آذربایجان شرقی، صبح سه شنبه -امروز-  در محوطه اداره مرکزی مخابرات تجمعی آرام  برای اعتراض نسبت به این تصمیم برگزار شد.

در پی شکایت تعداد ۱۰۶ نفر از نیروهای شرکتی به دادگاه اداره کار استان آذربایجان شرقی و صدور حکم اولیه در محکومیت شرکت خدمات اول، این شرکت در نامه های جداگانه به تعدادی -۱۴ نفر-  از این افراد قرارداد آنان را از پایان خرداد لغو کرده است.

شرکت کنندگان در تجمع خواستار  عدم اجرای  حکم قطع همکاری  از سوی کارفرما شدند.آنان  خواستار حمایت مخابرات از آنان و اجرای طرح طبقه بندی کارفرمای اصلی برای نیروهای شرکتی شدند.

تعداد نیروهای اخراجی یا قطع همکاری شده متفاوت ذکر شده است.گفته می شود تعداد ۱۰۶ نفر از این نیروها به اداره کار شکایت کرده اند که تا دیروز ۱۴ نفر از آنان نامه قطع همکاری دریافت کرده بودند.اما امروز در تجمع گفته می شد همه ۱۰۶ نفر نامه قطع همکاری گرفته اند.

اخبار من در تبریز از قول شهود محلی نوشته است یکی از شهروندان  امروز جهت انجام کاری به همراه اول مراجعه کرد اما به جز دو نفر کادر رسمی، هیچ کارمندی در آنجا حضور نداشته است. وقتی موضوع را جویا می شود به او می گویند کلیه نفرات حکم اخراج گرفته اند و  برای شرکت در تجمع به اداره مرکزی رفته اند.

 

در تجمع – حدود ۱۰۰ نفره امروز- تعدادی از کارکنان رسمی و شرکتی دیگر نیز نفرات اخراجی را همراهی کرده اند.انجمن صنفی کارگران مخابرات منطقه آذربایجان شرقی نیز برای حمایت از نیروهای شرکتی اطلاعیه ای صادر کرده و نمایندگانش را در تجمع شرکت داده است.

 

سیاست کلی مخابرات در طی این سال ها نادیده گرفتن اصل مشکل است اما تجربه کارگزاران و نیروهای رسمی نشان می دهد بالاخره بحران از جایی سرباز خواهد کرد.

 

1205060cookie-checkتجمع نیروهای بخش خصوصی در پی لغو قرارداد کاری با مخابرات آذربایجان شرقی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
15 نظرات
  1. مسیح می گوید

    رضا می گوید پیش ۱ روز
    به کارگیری بدون حساب و کتاب شرکتی ها از طرف اقوام و خویشان خودشان که در مخابرات کاره ای بودند(افراد صاحب نفوذ)سراسر مخابرات ایران باعث شد که مخابرات در پرداخت هزینه های جاری حتی حقوق پرسنل خود با کمبودبودجه مواجه شود و نتواند به موقع حقوق پرداخت کند.

    ببخشیدآقا رضای گل همین نیروهای زحمت کش و پر توان که در هوای سرد و گرم انرزی خودشان را صرف کار موثر چه در ساعات اداری وچه در ساعات غیر اداری بالای نردبان بی پایه مخابرات جان خودشان را فدای ایستادگی مخابرات نمودن تا برخی افراد روزنامه خون زیر کولر اتاقشان لم داده ودر را از بشت قفل میکنن که مبادا همکار روزنامه خون اتاق بغلی مزاحم چت کردنشان شود این همکاران بدون هیچ گونه پشتیبانی الان طبق
    افکار شما نه تنها حق وحقوق ومزایای قانونی خودشان را نگرفتن بلکه مخابرات شما هیچ گونه تعهدی نسبت به ادامه همکاری پس از قرارداد ۳ ماهه ندارد.

    1. فنی می گوید

      دوست عزیز اقا رضا نگفتن شرکتی ها حقی ندارن ایشون گفتن بی حساب و کتاب زیاد اومده تو اداره و همین باعث شده تعداد خیلی زیاد بشه و حق کسانیکه سالها قبل اومدن و کار کردن ضایع بشه الان نگاه کن چند هزار نفر فک و فامیل مدیران از سال ۸۹ به بعد تحت عناوین مختلف وارد شرکت شده اند؟؟

  2. رضا می گوید

    به کارگیری بدون حساب و کتاب شرکتی ها از طرف اقوام و خویشان خودشان که در مخابرات کاره ای بودند(افراد صاحب نفوذ)سراسر مخابرات ایران باعث شد که مخابرات در پرداخت هزینه های جاری حتی حقوق پرسنل خود با کمبودبودجه مواجه شود و نتواند به موقع حقوق پرداخت کند.

    1. ناشناس می گوید

      صد در صد با شما موافقم.

  3. ناشناس می گوید

    ✅ چرا قانون وضع می‌شود؟
    🔴 وقتی از حق دفاع نمی‌کنید، انسانیت خود را از دست می‌دهید!
    🔵 @tciiran
    💠 استاد درس قانون، از یکی از دانشجویان پرسید: اسمت چیست؟

    🔸دانشجو خود را معرفی کرد؛ ولی استاد بی جهت عصبانی شده و دانشجو را از کلاس بیرون کرد!

    🔸دانشجو تلاش کرد از خود دفاع کند، ولی استاد با تندی او را از کلاس بیرون راند. دانشجو‌خارج شد در حالی‌ که احساس مظلومیت می‌کرد و دیگر دانشجویان ساکت بودند…

    🔸سپس استاد بحث خود را شروع کرد؛
    پرسید: چرا قانون وضع می‌شود؟

    🔸یکی از دانشجویان پاسخ داد: برای این که کارهای مردم نظام‌مند شود .
    دیگری گفت برای ایجاد نظم ودانشجوی سوم گفت: قانون برای این است که قوی بر ضعیف ظلم نکند…

    🔸استاد گفت: همه اینها درست است ولی کافی نیست.

    🔸یکی از دانشجویان دست بلند کرد و گفت: برای این که عدالت محقق شود.
    استاد گفت : جواب همین است.
    برای اینکه عدالت سودبخش باشد…

    🔸استاد ادامه داد: حالا فایده عدالت چیست؟

    🔸یکی از دانشجویان گفت برای حفظ حقوق افراد و این که کسی مورد ستم قرار نگیرد…

    🔸سپس استاد گفت: حالا بدون ترس پاسخ مرا بدهید؛ آیا من به همکلاسی شما ظلم کردم‌ که او را بیرون کردم؟
    دانشجویان یکصدا پاسخ دادند:بله!!

    🔸سپس استاد با عصبانیت گفت : خوب پس شما چرا در برابر ظلم من ساکت شدید و عکس‌العملی نشان ندادید؟
    قوانین چه فایده ای دارند اگر ما شجاعت اجرای آن را نداشته باشیم؟!

    🔸هنگامی‌که شما در برابر ظلمی که به کسی می‌شود سکوت کرده و از حق دفاع نمی‌کنید، انسانیت خود را از دست می‌دهید و انسانیت، قابل مذاکره نیست…

    🔸سپس استاد دانشجویی را که بیرون کرده بود صدا زد و در برابر دانشجویان از او عذرخواهی کرد و گفت: این درس امروز شما بود! و باید آن را در اجتماع خود تا زنده هستید محقق سازید.

  4. ناشناس می گوید

    مووضع مشخص است عدم اجرای قانون از طرف شرکت مخابرات و به همین خاطر از طرف اداره کار محکوم شده است در ضمن شرکت خدمات اول کارمندان باز نشسته هستند که حقوق بازنشستگی می گیرند دو بار یک حقوقی دیگر را از حق از شرکت خدمات اول در حالی اگر همین نیروها شرکت برای احقاق حقوق از قانون همین کشور استفاده کننده برای این کار اخراج می شوند من نمی دونم آنها بعداز مرگ چه پاسخی به خدا می دهند مگر خداوند نفرموده باید از حق طرفداری کرد و از مظلوم؟!

  5. ناشناس می گوید

    پوستتونو میکنیم یکجا.تمام مدیران ارشد مخابرات ایران . فقط منتظرم تو شهر ما اجرا شه.سرتانه میبریم با داس

    1. ناشناس می گوید

      هیچ کاری نمیتونی بکنی..‌

  6. حمیدفدایی می گوید

    واقعا وجدان ندارن.مدیران خانواده دارن.خرج.کرایه وام مستاجربخدا نان بدی برای انتقادوطلب حق ناجوانمردی چرامیگن انتقادکنیدمن کارمندرسمی ۳۱ساله شدم انتقادوحمایت ازخصوصی بازن شسته فامیل بازی کروم مرابااین سن وسال دوسال توخیابان چرخاندن.سبستم اتاق شغلم راگرفتن دوماه غیبت الکی کسرکردن دومیلیون توخیابان دوستلداواره کرون دردادگاه بردن پرونده سیاسی نکردن فقط تهمت زدن تادلدگاه کشاندن تامدیرجدیدامددکباره سرکار ولی مزه نمیده میفهمم انتقاد کردم این ترک های باغیرت را.بارسمی سن بالا خانواده چهارشهیدوجانبازکاری کرون که حلال نمیکنم سپزدمشان خداچندنفربودن چوبش غذاخوردن مدیرجدیدامدازگلستان دوباره فهمیدبیگناه بودم وبه دروغ گفته بودن مشکل داره مریضه شره.چاقوکشه پرونده ساختن وآواره که دوربین داره چرافیلم چاقوکشی مرد۵۳ساله رانداددادگاه ادعای شرف نکردم سپردم خون برادری سرم پدرجانبازشیمیایی ام.زجرکشیددکپسرعموم رفتن یکنفرنیاوزدیم ولی دوتاسکه تاطایفه اوزدن چوبش راخوزدن شهداجواب میدن .اتحادباشه مدیران نان برانی که ازانتقادبدشان میاد.خداهست.کرونا.سکته تصادف بترسین آآآه کناره خانواده کارگرخصوصی شیکامی.پیمانکاری رسمی بازنشسته .والاخدامیزنه چوبش صدانداره

  7. جواد می گوید

    با سلام و احترام
    به شهامت و شجاعت و دلیری مردم عزیز تبریز و آذربایجانی های عزیز باید افتخار کرد . کاش همه ما مثل این دلیر مردان بودیم . احسنت به غیرت اون کارمند رسمی اداره اشون که از عدالت و مظلوم حمایت کرده ….. واقعا دمتون گرم . ما هم از این کار حمایت میکنیم . دست مان زیر سنگ است ولی این چرخ همیشه اینجوری نمیچرخه

  8. ناشناس می گوید

    باعرض معذرت از نیروهای شرکتی .همه می دانند که تعداد نیروهای شرکتی در کل مخابرات زیاد هستند اما حاضرند با حداقل حقوق بسازنند وکسی را بیرون نکنند

  9. سیده سادات منیری می گوید

    پاشید بریم شکایت کنیم
    نزارید حالا که این موج راه افتاده ، از بین بره
    نمی تونه به همه پرسنل که نامه قطع همکاری بده
    باید این مدیران … رو یکجا به زانو درآورد

  10. محمد علی می گوید

    سلام سردبیر عزیز با انتشار این خبر به بیطرفی رسانه مخابرات ما ایمان آوردم ولی به خیال من این یک بازی سیاسیه مخابرات بعضی مواقع دنبال آرامشه بعضی مواقع دنبال تنش آفرینی تا سهامداران عمده از جمله ستاد فرامین و بنیاد تعاون بتوانند دولت را تحت فشار بگذارند تا تعرفه ها را ببرند بالا و از طریق هزینه درآمدشان در جاهایی غیر از مخابرات کسب درآمد و محبوبیت نمایند چه کنیم از بد حادثه ما بایدجور این بی لیاقتیها و سیاستهای خصمانه را بخوریم . خداییش ما غیر از حداقلهایمان پس از ۲۰ سال کار صادقانه هیچ چیز نمیخواهیم قراردادهای ۸۹ روزه بدترین توهین به ماست . ممنون از لطفو سپاس از انتشار صادقانه اخبار و وخامت اوضاع

  11. ناشناس می گوید

    سلام همکارهای خدمات اول شهرستان ایذه استان خوزستان هم دچار همین وضعیت شدن

    1. تابش می گوید

      سلام. یعنی در شهرستان ایذه هم شرکت اعلام قطع همکاری و لغو قرارداد با نیروها کرده؟

نظرات بسته شده است.