مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بهره مندی ۹۳۸ روستای کردستان از خدمات تلفن همراه

مخابرات ما-مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر ۹۳۸ روستای کردستان از خدمات تلفن همراه اول بهره‌مند هستند.

مخابرات ما-به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند اینترنت (دیتا) را با STM ۱ اندازه‌گیری می‌کنند، اظهار داشت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید بویژه از سال ۹۶ به بعد از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای کیفی و کمی دیتا در کردستان استفاده شده است.

او با بیان اینکه آماده واگذاری پورت‌های ADSL بیشتری به مشترکان هستیم، افزود: در سال ۹۶ تعداد ۷۳ مشترک SIPPHONE در استان داشتیم، اما در حال حاضر سه هزار و ۴۰۸ مشترک در این بخش داریم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تعداد مشترکان همراه اول در استان را تا پایان سال ۹۶ یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۵ مورد اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد اکنون ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۵۵ مورد است که رشدی ۹۶ درصدی نشان می‌دهد.

حکمت با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه اول مخابرات تا پایان سال ۹۶ در استان ۹۶.۴۵ درصد بوده است، اضافه کرد: اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه اول به ۱۲۸ درصد رسیده است.

او گفت: در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم تعداد ۸۸۵ روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول بودند که امسال تعداد روستا‌های بهره‌مند از این خدمات به ۹۳۸ مورد افزایش یافت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تاکید کرد: بیش از سه هزار و۹۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی اجرا شد که ۱۱۶ کیلومتر آن در سه ماهه اول سال جاری بوده که در این بخش مخابرات استان رتبه اول کشوری را بدست آورد.

حکمت بر تلاش برای ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی و جلب رضایتمندی بیشتر مشترکان اشاره کرد و یادآور شد: در پایان سال ۹۶، ۱۸۶ کافوی نوری در کردستان نصب و راه اندازی شده بود که در حال حاضر تعداد ۲۱۳ کافوی نوری در استان وجود دارد.

1226200cookie-checkبهره مندی ۹۳۸ روستای کردستان از خدمات تلفن همراه

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.