مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارشی کامل از شرح فعالیت های مخابرات در باب همسانسازی حقوق بازنشستگان مخابراتی

مخابرات ما- همسانسازی حقوق بازنشستگان شبهاتی در ذهن همکاران بازنشسته ایجاد کرده است. از آنجا که در زمان همسانسازی نام این عزیزان در لیست سازمان بازنشستگی  نبوده سوالات زیادی در ذهن بازنشستگان شکل گرفته است که در این مجال سعی به توضیح آن داریم .

مخابرات ما- معاونت توسعه نیروی انسانی شرکت مخابرات ایران از ما گله ای داشت.گله ایشان کاملا به حق است. گروهی اصولا کاری نمی کنند اما از زیر تیغ انتقاد خبرگزاری مخابرات ما در می روند اما معاونت توسعه بخصوص امسال در حال کار است و بیشترین انتقادات به سمت آنان نشانه رفته است.

البته طرح انتقاد به این معناست که کاری انجام شده و بقول معروف دیکته نانوشته غلطی هم ندارد.اما حجم فعالیت های حوزه نیروی انسانی بسیار زیاد و انتظارات ما از آن، فراوان است.

طرح این موضوعات باعث شد توضیحاتی از معاونت توسعه نیروی انسانی در باب همسانسازی بازنشستگان مخابراتی در اختیار ما قرار گیرد که  امیدواریم پاسخگوی سوالات و روشن کننده نقاط مبهم باشد.

 

در همسانسازی حقوق  بازنشستگان مخابرات چه فرقی بین بازنشستگان قبل از ۸۸ و بعد از آن وجود دارد؟

قانون همسان سازی بدون هیج کم وکاستی درباره آن دسته ازهمکاران بازنشسته شرکت که قبل ازتاریخ ۸۸/۸/۱۸ بارنشسته و تابع مقررات دولتی بوده اند اجراء گردید و هیچ مشکلی ندارند. این افراد مانند بقیه بازنشستگان از همسانسازی حقوق استفاده می کنند. در باره آن دسته از همکارانی که پس از تاریخ ۸۸/۸/۱۸ بازنشسته شده اند باید اقداماتی انجام شود که توضیح داده می شود.

برای بازنشستگان بعد از ۸۸ باید چه اقداماتی انجام شود و مخابرات چه کرده است؟

آن دسته از همکارانی که پس از تاریخ ۸۸/۸/۱۸ بازنشسته شده اند ضمن تطبیق وضعیت ایشان با مفادبخشنامه ابلاغی وجدول گروههای شغلی بیست گانه ازسوی سازمان اموراداری، احکام همسان سازی برای آنان صادر گردیده است. این امر  نه تنها برای مخابرات بلکه کلیه دستگاههایی که خارج از قانون نظام هماهنگ می باشند انجام شده است.  حال چنانچه افزایشی به جز افزایش۹۹/۱/۱ برای بازنشستگان کشوری مترتب باشد (قانون متناسب سازی) بدیهی است طبق مقررات  گفته شده اجراء خواهد شد.

چرا شماره پاسخگویی سازمان بازنشستگی نام بازنشستگان بعد از ۸۸  مخابرات را ندارد؟

صندوق بازنشستگی  اصلاحات  لازم را در نحوه پاسخگویی از طریق تماس با شماره ۲۵۰۰  ایجاد خواهد کرد تا برای کارکنان  بازنشسته مخابرات (پس از خصوصی سازی)وبطور کلی مشمولین اصل ۴۴  شبهه وابهام  ایجاد نشود.

پیش از این در پاسخگویی شماره پاسخگویی سازمان بازنشستگی طوری عمل می شد که ذهنیتی منفی  برای همکاران بازنشسته ایجاد کرد  این مشکل رفع خواهد شد تا مخابراتی ها بی جهت نگران نشوند.

شرکت مخابرات ایران تا امروز، در هنگام برقراری حقوق بازنشستگی، کلیه مدارک موردنیاز ازجمله احکام کارگزینی مبین تغییرات حقوق در دوسال آخر اشتغال ،سمت سازمانی، مدت خدمت ،گروه شغلی وهمه مشخصات استخدامی و تصاویر شناسنامه کارمند وافراد تحت تکفل ،کارت ملی وشماره حساب و … بازنشسته را به سازمان بازنشستگی ارسال کرده است. بنابراین ارائه پاسخ از سوی سامانه ۲۵۰۰ نادرست بوده است .

                  بر این اساس بازنشستگان مخابراتی باید بدانند  همسانسازی حقوق با توجه به اطلاعات آنان در شرکت مخابرات و سازمان بازنشستگی بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

 

پایگاه خبری مخابرات ما  از معاونت توسعه نیروی انسانی بابت پیگیری ها و پاسخگویی هایش بسیار سپاسگزار است.

 

 

1231900cookie-checkگزارشی کامل از شرح فعالیت های مخابرات در باب همسانسازی حقوق بازنشستگان مخابراتی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام وباتشکر از پایگاه خبری مخابرات ماوسردبیرمحترم و عزیزان در معاونت توسعه نیروی انسانی بابت تهیه متن بالا ضمن سپاس از زحمات عزیزان در معاونت توسعه نیروی انسانی که در این زمان متحمل زحمات مضاعف شده اند جسارتا چند مطلب عارضم
    ۱- در رابطه با بازنشستگان زمان دولتی ( قبل از سال ۸۹) در سامانه بازنشستگی گروه درج شده و مشکلی نیست همسانسازی برای آنها درست انجام میشود
    ۲- حقوق بازنشستگان سالهای ۸۹به بعد که با حکم تطبیق کارگری بازنشسته شده اند حکم برقراری آنان با میانگین گیری حقوق دوسال آخر خدمت آنان صادرشده است و عددی که در حکم جلو آخرین گروه و رتبه علمی درج شده مورد قبول سازمان بازنشستگی نیست لذا بازنشستگی کشوری در این چندسال اخیر که همسانسازی سالیانه حقوق بازنشستگان اجرا کرده است برای بازنشستگان مخابرات از سال۸۹ به بعد که حقوقشان از جدول همسانسازی سالیانه کمتر بوده باتوجه به مدرک تحصیلی افراد گروه اختصاص داده و براساس آن به آنان حقوق پرداخت میکند که در تعیین این گروه هیچ کدام از گروههای تشویقی ازقبیل گروه های ایثارگری ، گروه گردان عاشورا ، گروه جبهه داوطلب وغیر داوطلب و گروه ارزشیابی و…‌. محاسبه نگردیده است و این عزیزان متضرر شده اند
    ۳- حال که معاونت محترم توسعه نیروی انسانی با توجه به مطلب بالا اشاره کرده براساس نامه سازمان امور اداری کشور برای بازنشستگان سال ۸۹ به بعد گروه تطبیق داده شده است
    سوال این است که آیا گروههای تشویقی ایثارگری ، جبهه داوطلب و سربازی و گروه گردان عاشورا و ارزشیابی و… برای افراد بازنشسته درآن اعمال شده یانه ؟ آیا گروه یا طبقه ایی که برای همه کارکنان وبازنشستگان از سال ۹۶افزایش داده‌اند برای همه بازنشستگان مخابرات منظور شده است ؟ آیا درصد جانبازی مدت اسارت و مدت حضور در جبهه داوطلب وغیر داوطلب اعلام شده یا نه؟
    ۴- متاسفانه کارگزینی مخابرات فارس جهت اعلام و محاسبه گروه جبهه سربازی از بازنشستگانی که در زمان دولتی گواهی حضور درجبهه تحویل داده‌اند وبراساسان گروه برای آنان اعمال شده است وآن گروه در زمان خصوصی حذف کردن و گواهی مذکور در پرونده پرسنلی و سامانه کارگزینی موجود است در خواست گواهی مجدد از بازنشستگان میکنن و باید گواهی جبهه مجددا از یگان مربوطه بیاورید و میگویند از شرکت مخابرات ایران گفته اند گواهی های قبلی قابل قبول نیست و مجددا باید گواهی جبهه بیاورند
    آیا دراین وضعیت کرونایی و پس از حدود سی سال و وقت محدود
    این غیر از آزار و اذیت بازنشستگان و و باعث رنجش است
    بهر حال اگر مخابرات گروه بازنشستگان ۸۹ به بعد تطبیق داده‌اند بایستی مراتب به استانها اعلام کند که با مراجعه به کارگزینی مناطق با جواب برای شما گروه تعیین نشده روبرونشوند واگر چنانچه گروه برای آنان اعمال شده چرا یک گزارش مبسوط ار نحوه تطبیق و همسانسازی
    به بازنشستگان داده نمیشود که از دغدغه آنان کاسته شود
    علی ایحال عزیزان در معاونت توسعه نیروی انسانی با عرض خدا قوت تلاش نمایند که تمام گروهها و امتیازات بازنشستگان مخابرات بصورت صحیح در همسانسا زی مهرماه اعمال شود تا باعث مشکل و اعتراض بازنشستگان نشود. با سپاس فراوان من ا….التوفیق باز نشسته امیدوار زرین دشتی

  2. رضا می گوید

    سلام واقعا دلتون خوشه مخابرات تناسبی با کار درست نداره هنوز مبلغ ناچیز طلب گذشه رفاهیات را برای ما واریز نکرده اند وبا پی گیری از کانون می گویند ۴ دفعه مکاتبه وپیرو زدیم برای جا مانده ها ولی کسی جواب گو نیست حال شما می خواهید حق وحقوق خود را بگیرید

  3. بسم الله القاصم الجبارین می گوید

    با سلام مدارک ومشخصات وگروه وبقیه مسایل کی ارسال گردیده۲ احتمالا با تاخیر ارسال شده که هنوز در مشخصات وپرونده بازنشستگان در سازمان بازنشستگی ثبت ودرج نگردیده.۳ اگر چنین کاری انجام پذیرفته دست مریزاد . کار نیکو کردن از پرکردن است . نگذاریید واجازه ندهید به هیچ وجه حقی از کسی ضایع شود. مشکلات فراوان است. خدا انشاالله کمک بکند تا این مشکلات از سر مملکت اسلامی ایران رخت بربندد.

نظرات بسته شده است.