مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

الگوی جدید نیروی انسانی به مشورت و هم افزایی گذاشته شد.

مخابرات ما- طی بیست روز گذشته و در جلسات مختلف با استانها، الگوی جدید نیروی انسانی به مشورت و هم افزایی گذاشته شد.

مخابرات ما- مناطق مخابراتی  به چند دسته تقسیم شده است که هر یک الگوی انسانی خاص خود را دارد. استانهای بزرگ تا کوچک، به تناسب نیروی انسانی بطور جداگانه در جلسات ویدئو کنفرانسی با حضورمعاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات، الگوی جدید خود را گرفته و در مورد آن بحث و گفتگو کردند.از استانها خواسته شده تا الگوی پیشنهادی را بررسی و نظرات خود را اعلام کنند.

در این جلسات عموما مدیران مناطق و مدیریت ها یا ادارات نیروی انسانی و معاونت ها حضور داشتند.ضمن اینکه معاونت توسعه مخابرات ایران با ذکر کلمه (محرمانه) مانع از گسترش حوزه نظرات به نیروی انسانی بوده است.

اما نکته مهم و مغفول واقع شده اینجاست که الگوی محرمانه مذکور  بدون نظر ادارات و مدیریت های مربوطه شکل می گیرد لذا معلوم نیست  تا چه حدی می تواند صیقل بخورد و کارآمد باشد.

مدیران مخابرات ایران باید بدانند در استان ها داستان سر و کلاه است.اگر چنین موضوعی برای استان محرمانه اعلام شود اطمینان داشته باشند به واحد مربوطه نیز الگوی آینده را  ارائه نمی دهند تا نظرش را بگیرند.

 

لذا تا دیر نشده از حوزه زحمتکش و پرتلاش معاونت توسعه نیروی انسانی می خواهیم این غفلت را اصلاح کنند.

در هر حال فعلا ما چیزی از این الگو نمی گوییم تا جنبه محرمانه بودن آن حفظ شود.ضمن اینکه  همه الگوها را نیز دریافت نکرده ایم تا در مورد آن قضاوت کنیم. پس از شما همکار محترم درخواست می کنیم چنانچه الگوی نیروی انسانی اداره یا معاونت خود را دیده اید، اعلام نظر  کنید.

 

1231920cookie-checkالگوی جدید نیروی انسانی به مشورت و هم افزایی گذاشته شد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
25 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    یادم هست سال ۹۶ پروژه ستاره دیجیتال آلمانی ها خیلی از دیدن این حجم و تجمع نیرو در بخشهای غیرفنی تعجب کرده بودند چارتی رو هم ک طراحی کردند برای مخابرات ایران نزدیک به شرکت مخابرات آلمان بود شامل دو بخش فنی و تجاری ..بعداز رفتن سراییان یکی از گروههایی که شدیدا به آلمانی ها حمله کردو در نهایت هم باعث اخراج اونها شد دوستان منابع انسانی مخابرات ایران بودن چون میدونستنددیدگاه مخابرات آلمان به بخشهای غیر فنی اون هم به این حجم و بزرگی خیلی منفی هست

  2. تا ابد کارشناس می گوید

    ظاهرا چارت کوچکتر شده بعد ۱۸ سال کار کردن امید داشتم یه ترقی کنم اونم که تو چارت جدید گزینه ترقی کارشناس حذف شده به نظر می رسه تازه شنیدم کارشناس مسئولشم حذف شد بعد ۲۰ سال طرف میشه کارشناس خنده داره ….

  3. ناشناس می گوید

    بازنشستگان سالهل ی قبل که همه چیز نصف الان بود چون به پست مدیران خوردند وبا انها بازنشست شدند تمام مواهب الهی شامل حال انهاشد با دو الی سه ماه تشویقی که ان زمان باان پول همه کاری می شد انجام و حالا که همه چیز ۱۰ برابر شده اقایان تشویقی را برداشته و برای سنواتی هم چیزی تعلق نمی گیرد انهم قسطی باید یکسال دنبال ان باشی که واقعا” نهایت بی انصافی و حق کشی است تازه افرادی که به ترتیب سالهای بعد بازنشسته می شوند باید بیشتر بگیرند برعکس مبلغ کمتر شده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ببینید
      اون بازنشستگی اسمش تشویقی بود
      بعنوان حق نمی تونیم مطرح کنیم

  4. خدمات اولی می گوید

    سلام جناب سردبیر خدا قوت به شما و همه همکارانتان ، به قول خودتان میگید محرمانه و اطلاعات شما هنوز کامل نیست بعد چه گونه انتظار دارید به ما که شرکتی هستیم کسی پاسخ بده از هر کس میپرسیم چه از مدیر منطقه چه از مسئول نیروی انسانی چه از رئیس همه اظهار بی اطلاعی میکنن و مگن نمیدونیم قراره چی بشه توروخدا کمی واضحتر صحبت کنید چه کنیم چرا قرارداد سه ماه دورباره ارسال شده تا پایان اذر خدا یا چرا از همان ابتدا یکساله نبستن به خدا در این وضع قرمز کرونایی و استرس این استرس کار خودمان را کجای دلمان بگذاریم هرچه که بر سرما ن بیاید بازهم کمه چون نشسته ایم و منتظر یک معجزه هستیم خدایا به حق عزیز زهرا هر مسئولی که حق مار ونمیده خودت …… ؟ فقط بترسید از اه دل مظلوم

  5. ناشناس می گوید

    سلام اینکارا رو می‌کنند که حق چذب و حق سرپرستی کمتری بدهند

  6. بازنشسته اخیر می گوید

    سلام به همه همکاران عزیزم . قبلأ هم برای ساختار موجود فعلی از نظر مشاور خارجی و البته با پرداخت دستمزدهای نجومی و مدیران رده بالای استانها استفاده شد و اون موقع هم گفتن موضوع محرمانه است. نتیجه شد مخابرات جنگ زده امروز . بازم درس نگرفتن و با این بازی های مسخره و بچه بازی موضوع به این مهمی رو بصورت محرمانه گذاشتن به مشورت.اصلأ این حضرات فهیم نمیدانند لغت مشاوره در کنار محرمانه یعنی فعل بلا اثر.اگه به تصمیم سازان معظم مخابرات بویژه معاونت نیروی انسانی ماندگار تا ابد بر نمی خوره می خوام توصیه کنم قبل از اتخاذ تصمیم به این مهمی جملگی بروند نزد یک روانشناس حاذق و یک مشاوره روانشناسی بگیرند. خدایا چرا تو مملکت ما عده ای خیال می کنن علامه دهرن و سالیان سال دو دستی به میز چسبیدن و با کوله باری از عملکرد غلط و ویران کننده حاضر به ترک پست و مقامشون به نفع جامعه نیستن.آقای سید بزرگوار من بازنشسته با کوله باری از تجربه های حاصل از سالهای عمر و ۴۴۰۰ ساعت دوره های آموزشی فنی و تخصصی و مدیریتی به شما عزیزم از سر دلسوزی سفارش می کنم از جهان بسته ای که معاون انسانی در این شرکت ویرانه ساخته بیرون بیایید و از عقل و خرد و منطق جمعی تک تک زحمتکشان این شرکت فارغ از پست و مقام با آغوش باز استقبال کنید به جان جدت قسم خیلی زود آثار خیر و برکاتش را همگی شاهد خواهیم بود.به امید خدا

  7. ناشناس می گوید

    آدم به یاد اون کشوری میفته که هر سال مرده هاشون رو از قبر در میارن و بزک دوزک میکنند.اینا از جون این مرده چی میخوان؟

  8. آقایاری می گوید

    باسلام خدمت سردبیرمحترم وهمکازان عزیزآیاتواین کشوراصلا مدیریت مفهومی داردچه رسدبه مخابرات که بعدازخصوصی سازی باخاک یکسان شددرطول این ۲۸سال مدت چندسال یک روزجای هیت مدیره خالی میشدوچندسال رئیس اداره نبودولی تمام کارهاطبق روال پیش میرفت والان همین طوری است اگرکارشناسی درتمام ادارت وجدان داشته باشدکارمیکند واگرنداشته باشدکارارباب رجوع روزمین میماندومردم هم عصبانی پس نتیجه این میشودکه اگرمدیرباشدیانباشدفرقی نمیکندودرمخابرات هم بایستی این برنامه تبدیل به قانون شودهرکس سابقه ۳۰راتمام کردهرپست ومقامی داشته باشدتبدیل به کارشناس شود.

  9. دلسوز می گوید

    به نظر میاد که دستایی تو کاره که کلا فاتحه مخابرات را بخونند وقتی معاونت شبکه یک استان متوسط با ۱۶ اداره قراره بشه مدیریت شبکه با ۴ تا اداره مطمئن باشد که دیگه هیچ کس انگیزه کار مداره لذا خدمات مخابراتی مختل خواهد شد و در پی آن اعتراضات مشترکین و ادامه ماجرا
    لذا طراحان این سناریو مطمئنا از عوامل دشمن هستند و سعی شان این است که برای آبان ماه مردم را به خیابون بکشند

  10. ناشناس می گوید

    کلا مدیرای بالای سی سال خدمت رو بازنشسته کنید.آخه اینا حوصله خودشونم ندارن.به یکیشون میگفتم چرا بازنشسته نمیشی،سی ویک سالت پرشده. میگه : چرت اینجا یه مزه دیگه ای میده .آخه اینم شد مدیر ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حالا یه شوخی کرده دیگه! چرا باید به من و شما -که روزی ده بار ازش می پرسیم- درست جواب بده خب

  11. ناشناس می گوید

    سردبیر جان این چجور خبر دادنه!🤔🤔😁!
    خبری که قراره هیچ چیز راجع بهش نگید، برای چی مطرح می‌کنید خب! قطعاً اگه محرمانه خورده، هیچ یک از همکاران آگاه به الگوی جدید هم نمیان مطرحش کنند و اینجا میشه مثل گروه‌های مخابراتی در تلگرام، همه میان حدس و گمان مطرح می‌کنند و ناله و اعتراض می‌کنند!😂😂😂!
    ولی باید جالب باشه، اینکه برای مناطق مختلف الگوهای مختلف تعریف شده، تا حدی عجیبه! چون حقوق‌های همه کشور برا اساس یک الگو هست!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ای وای!
      یعنی ما حق اعتراض نداریم؟ یعنی نمی تونیم بگیم آقای نیروی انسانی چرا محرمان کردی چیزی که با سرنوشت من سروکار داره؟
      این چه حرفیه؟
      من میخوام شما بدونی و دنبالش بری … ببینی اداره ات چی میشه

  12. ناشناس می گوید

    سلام خدمت تمامی همکاران
    چقدر شما دلتون خوشه
    بخواین باور کنین یا نه هیچ اثری از اون شرکت مخابراتی که ما خیلی سال پیش استخدامش شدیم نمونده وضعیت الان مخابرات مثل مرده متحرکه خیلی توقع نداشته باشین بیاین باور کنیم که گذشت اون دوران شکوفایی مخابرات و عزت و احترام و رفاه کارکنانش این چیزی که مونده دیگه هیچ امیدی بهش نیست مدیران هم دارن دست و پای بیخودی میزنن .

  13. ناشناس می گوید

    سلام ما ی استان هستیم با ۲۰۰ تا کارمند اونوقت اداره روابط عمومی اداره بازرسی ۳ تا اداره حسابداری و از همه جالبتر مدیریت منابع انسانی داریم با ۳ تا اداره زیر مجموعه بعد هر موقع هم میری کارگزینی دارن روزنامه مطالعه میکنند و میگن ما از هیچی خبر نداریم فقط مخابرات ایران…..واقعا در بخشهای غیر فنی چارت خیلی بزرگ و غیر اصولی هست در واقع ما تنها شرکت مخابراتی جهان هستیم ک کارهای غیر فنی رو برون سپاری نکردیم و همچین چارت بی خاصیتی در بخش غیر فنی داریم

    1. ناشناس می گوید

      چند سال پیش فقط پستهای غیرفنی حذف شد.الان دو نفر که باهم استخدام شدن، هردو با یک مدرک، یکی میره فنی یکی میره اداری ،فنی ماموریت داره حق شیفت داره و… کلا حقوقش خیلی بیشتر میشه با اینکه از نظر کاری خیلی راحتتر هستن چون توسعه که انجام نمیدن و با پیمانکاره فقط نگهداری میکنن که اونم میشه سیستمی از مرکز متمرکز کرد ولی یک نیروی اداری یا مخصوصا مالی ها نمیتونن سرشونو بخارونن .
      یک روز از نظر زمان کاری و حجم کاری فنی ها جاشونو با اداری ها عوض نمیکنن . این بی عدالتی هم باید درست شه

  14. ناشناس می گوید

    شنیدیم میخوان پستهای کارشناس مسئول را حذف کنن. من الان با پست کارشناس مسئول یه مرکز ۵۰kبا یک پرسنل رسمی و ۲۰ پرسنل شرکتی زیر نظر دارم .خودم هم مجبورم اندازه سه تا کارشناس کار کنم و گرنه کار ها میمونه.به نظرتون اگه پست من بشه کارشناس دیوانه نیستم اگر مسئولیتم را تحویل ندهم.آقایان در اداره نشستند میگن با این همه مسئولیت لنگش کن. خنده داره

    1. فنی می گوید

      دلیلش اینه که تصمیم گیرندگان نه مانند من و شما در قسمت زحمت میکشن و نه خبر دارن فنی چقدر کارش زیاده و پستهای غیرفنی زیاده و کاری هم نمی کنند در عوض پستهای فنی که چرخ درامد اداره باش میچرخه رو دارن حذف میکنن واقعا که ….

  15. ناشناس می گوید

    در استان ما لشکر عظیمی از نیروها در بخش های اداری مشغولند و در ساختمان شیک و مدرن مشغول به انجام امور محوله!!!!
    چون در الگوی قبلی چندین اداره و زیر مجموعه در حوزهای اداری و مالی ایجادشد.
    اما در قسمتهای فنی ادارات حذف شدند و حجم کار همکاران باقی مانده در حوزه فنی ده ها برابر

  16. ناشناس می گوید

    استان های کوچک ظاهرا بعضی مدیریت ها هم قابلیت حذف شدن پیدا کرده اند ان شاالله

    هر چی از ساختارهای مدیریتی و ریاستی کم بشه کاملا هم خوب
    تمام امور توسط کارشناس مربوطه به سرانجام می رسه و مزایای مدیریتی اش به مثلا مدیر می رسه
    کسی حق مسولیت یا ریاست باید بگیره که خودش هم وقتی کارشناس نیست بشینه دقیقا یک هفته کار کارشناس رو انجام بده
    نه اینکه نهایت کارش این خواهد بود که بگه امروز علی نیست کارش رو نقی انجام بده

    1. ناشناس می گوید

      من کارشناس با حذف پست بالا دستیم چه انگیزه ای برا دیده شدن و ارتقا داشته باشم ؟ شما احتمالا الان خدمتت تموم شده و ارتقا داده نشدی و میگی حالا هیشکی ارتقا پیدا نکنه.

  17. ناشناس می گوید

    باسلام
    این الگوها یا ساختارها بدون
    -شرح وظایف و ماموریت
    -پیشبینی آموزش
    -قاعده انتصاب افراد
    -راهبرد و اهداف بلندمدت
    موثر نیست.
    متاسفانه استانها که در لبه ارتباط با مشتری هستند و اکثر کارها بدوش آنان است هر روز کوچکتر میشوند و ستاد مخابرات هر روز فربه تر میشود.
    یعنی قسمت دارای بهره وری سازمان را تضعیف میکنند و بخش ستادی لخت و بی کیفیت را تقویت می‌کنند.
    وقتی به اشتباه خودشان پی خواهند برد که دیر شده است و یک سازمان بیکار در ستاد خواهند داشت.

  18. فنی می گوید

    حتما باز میخوان پست حذف کنن واقعا مسخره کردن میان پستهای فنی رو حذف میکنن میدن قسمت های اداری

  19. حمید می گوید

    الگوی جدیدرابا بازنشیته کردن کارمندان بالای ۳۰سال باتشویقی که بااین گرانی برن فکری بحال آینده فرزندان دم بخت وبدبختی وام وقسط مسکن خودبکنن که بازم کم میارن.نیروی جدیدجوان ازفرزندان همکاران که زشته مرتبط دارن بگیرن فوق لیسانس بازاریابی .آی تی نه مدرک سبکل وکشاورزی رابیارن بنشانن حسابداری.حقوقی سیکل بیسوادبره کارشناس بشه باپارتی مدیروفامیلش والاحق راناحق نکنید فرزندبازنشیته هاراجایگزین کنید آماربگیرن بتلای ۳۰سال زیادن وکلی خرج بیخودی برای مخابرات مبمونه والایک تشویقی پولی نیست جاش پرمیشه اعلام کنیدالان من یکنفرمیروم انگیزه توان روحیه نمانده دیگه بیخودی ماندیم درشرکت بی فایده ومنتظرتشویقی هستیم بااین گرانی بریم

نظرات بسته شده است.