مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کارکنان حذف دورکاری را منصفانه نمی دانند/مشکلات مدیران با دورکاری کارکنان

مخابرات ما- دورکاری در فاصله اول تا پانزدهم مهر ماه ۹۹،در مخابرات تمدید شده است اما استانها با این امر برخوردی متفاوت داشته اند.

در حقیقت اعلام وضعیت قرمز در همه استانهای کشور اگر برای بازارگرمی باشد حذف دورکاری در ادارت، استانداری ها و شرکتهای خصوصی امر پسندیده ای است.

اما آمارهای بسیار دردناک مرگ و میر در این روزها نشان می دهد وزارت بهداشت بدنبال بازارگرمی نیست بلکه کرونا دارد به مرز خطرناکی می رسد.

فیلم مستندی از سمنان دیدم که در آن گوینده صدا و سیما می گفت: ۳۰ درصد از مردم کرونا گرفته و ۷۰ درصد آنان هم در مرز ابتلا قرار دارند!…..

استان خراسان رضوی و اصفهان به دلایل کاملا معلوم و مشخص در وضعیت قرمز قرار دارند بطوری که آمار مرگ و میر واقعا انسان را می ترساند.

اما هر چه استانها شدیدتر به سد کرونا می خورند مدیران که بازخورد خوبی از دورکاری نگرفته اند آن را حذف و از ریشه می کنند!

خبرهای ریز و درشتی از استانهای مختلف به مخابرات ما می رسد مثلا همکاران اصفهانی نوشته اند:

همکار:

هفته قبل استاندار اصفهان از وزیر کشور درخواست کردند(تصویر نامه موجود است) که بدلیل وضعیت فوق قرمز کرونا در اصفهان ۲هفته اجازه تعطیلی برخی مشاغل و پارک ها و…ادامه دورکاری رابدهند امروز حضرات مخابرات اصفهان دورکاری را لغو کردند این اگر مدیریت نیست پس چیه اگر اهمیت به نیروی انسانی نیست پس چیه؟؟اونم از حقوق.

هدف ما زیر سوال بردن تصمیم اصفهانی ها نیست.از همه استانها و تصمیماتشان بطور یک جا گله داریم. همراهی مدیران با دورکاری، حداقل مشکلات آنان را در دوران کرونا کمتر می کند.

در دورانی که مدرسه و مهد کودک ها تعطیل است پدر و مادرها باید چه کنند؟

نگهداری از سالمندان خانواده در این دوران با کیست؟

سردبیر مخابرات ما در نوشته ای بطور کامل موضوع را تحلیل کرده بود لذا انتظار می رفت استانها حداقل مجوز  دو روز دورکاری در هفته را صادر کنند.اما چنین نشد!

برای آن که یک طرفه به قاضی نرویم از حقوق مدیران بویژه مدیران مناطق نیز سخن می گوییم در حقیقت اهرم های ارزیابی عملکرد در مخابرات استانها با کرونا هیچ کاری ندارد و بطور بی امان مدیران استانی را ارزیابی می کنند و هر جا از شاخص ها کم بیاورند مورد سوال قرار می گیرند.مدیران استانی که تحت فشار و سوال قرار گرفته اند از کارکنان گله دارند. آنها معتقدند کارکنان دورکاری را با مرخصی اشتباه گرفته اند.

مثلا وقتی به یک نفر در دورکاری زنگ می زنند، در پاسخ می گوید : من امروز دورکارم! فردا اداره هستم جواب میدهم!

گله مدیران استانی کاملا منطقی است و باید به آنان حق داد! اگر ما کارکنان به دنبال ادامه یافتن فرایند دورکاری هستیم باید هزینه هایش را که کار از راه دور، و کار دو برابر در زمان حضور است را بپردازیم.

 

1234320cookie-checkکارکنان حذف دورکاری را منصفانه نمی دانند/مشکلات مدیران با دورکاری کارکنان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
26 نظرات
  1. همکار می گوید

    باسلام وخسته نباشید
    من و همکارانمان از استان اصفهان خواهشمندیم لطفا پیگیری فرمایید دور کاری در اصفهان را اجرا کنید چون وضعیت اصفهان واقعا فوق قرمز است و واقعا یکسری همکاران واقعا خانواده درجه ۲انها درگیر این بیماری هستند و به اداره می ایند وترددها زیادشده و واقعا برای همه همکازان خطرناک است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      الان کلا حذف شده ؟
      من سوال رو فرستادم منتظر جوابم

      1. همکار می گوید

        سلام در اصفهان برای افراد بیماری خاص دیابت سرطان و …… و خانمهای باردار و جاهاییکه تعداد همکاران در یک فضا زیاد باشن که فاصله بین همکاران کم باشه اجرا میشود خواهشی که داریم ما هم درخانه بچه وهمسر باسابقه بیماری زمینه ای افراد مسن یاعده ای از خود همکاران قبلا درگیر این بیماری شده اند والان ترسشان بیشتر است که دوباره درگیر شوند از تمامی معاونین ومدیران درخواست داریم تا اوضاع اصفهان از فوق بحرانی به حالت عادی برگردد کمک ما نیرو ها کنند.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          با اصفهان ارتباط گرفتم
          مدیران اصفهانی میگن برای افرادی که بیماری دارن دورکاری تعریف شده
          اما معتقدن برخی از همکاران از ان موقعیت بدرستی استفاده نکردن

          1. ناشناس می گوید

            سلام ببخشید همه باید دراین شرایط اصفهان که امار روزی ۱۰۰۰نفر دارند رسانه ها واخبار اعلام میکنند مربوط به اصفهان است پاسوز عده ای شوند که دور کاری را به درستی استفاده نکردند شوند کسی که درست کار نکند در اداره هم درست کار نمی کندحداقل نظر معاونین ورئیس ها را بپرسیدید وکسانی که درست کار میکردند دراین شرایط دور کار شوند

  2. کسری می گوید

    محرمانه
    سلام
    محرمانه سر دبیر
    ……………
    ((کاش یک شماره تماس میذاشتین)
    (

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یک شماهر تماس هم بدین
      احتمالا از سمت استان با شما تماس میگیرن
      مشکل رو اعلام کنین انشان الله حل میشه

  3. ناشناس می گوید

    همکاران ما که در استان گیلان در هنگام دور کاری فقط در گروه فعال هستند و دیگر هیچ. ما در حوضه مالی حتی یک روز هم دور کاری نبودیم آنوقت همکاران تجاری هنگام دور کاری برای تماس با آنها وقت تعیین می کنند، که ساعت ۹ به بعد تماس بگیرید چون دور کاری هستم و … در پایان ماه هم از اضافه کاری که امکان نداره صرف نظر کنند.

  4. کسری می گوید

    مخرمانه سلام سر دبیر
    توی قسمت اداری و پاسخگویی اداره خودمون فقط من هستم …………………

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مشخصات کامل بفرستید
      در بالاش مثل الان بنویسید (محرمانه)

  5. محمد22 می گوید

    سلام سر دبیر محترم . لطفا به این مطالبی که عنوان کردید توجه بفرمائید > # مدیران استانی که تحت فشار و سوال قرار گرفته اند از کارکنان گله دارند. آنها معتقدند کارکنان دورکاری را با مرخصی اشتباه گرفته اند.

    مثلا وقتی به یک نفر در دورکاری زنگ می زنند، در پاسخ می گوید : من امروز دورکارم! فردا اداره هستم جواب میدهم!

    گله مدیران استانی کاملا منطقی است و باید به آنان حق داد! اگر ما کارکنان به دنبال ادامه یافتن فرایند دورکاری هستیم باید هزینه هایش را که کار از راه دور، و کار دو برابر در زمان حضور است را بپردازیم. # بله شاید تعداد محدودی یا انگشت شمار دور کاری را با مواردی که شما فرمودید اشتباه گرفتند ولی نباید همه افرادی که قبلا دوری کار بودند را زیر سوال بُرد و همه را در یک پله ترازو قرار داد. بنده با ابلاغی که دادند دورکار بودم ولی اصلا یک بار هم نشد که نه مدیر حتی دیگر همکاران هم که تماس میگرفتن بدرستی جواب آنها را میدادم و در بیشتر مواقع اگر مشکل مراجعین از طریق دورکاری مرتفع نمیشد همکاران شماره موبایلم رو به مراجعه کنندگان میدادند و بنده حتی در روزهای غیر اداری و ساعت غیر اداری هم تا حد امکان مشکل مراجعه کنندگان را حل میکردم ( و الانم که مدت زیادی هست دیگر دورکار نیستم چه روز غیر اداری و چه ساعت غیر اداری همچنان مشغول خدمت به هموطنانم هستم) و باز اگر رفع نشد به اداره میرفتم و مشکل طرف رو مرتفع میکردم . جناب سر دبیر مستحضر باشید هر چند مُهر دورکاری بر پیشانی ما حک شده بود، ولی بودند افرادی در مخابرات که دور کاری هم نداشتند شاید یکی دو ساعت در اداره این طروف و اون طرف میرفتند وبعدشم همش در خارج اداره به کارهای شخصی خود میپرداختند و مدیر اداره جرات اعتراض به اون همکار را نداشت . حالا بد نامیش برای کارمند دورکار مانده است. جالب اینجاست که مخابرات کارمندش را به پزشک متخصص و معتمد جهت معاینه و آزمایشات لازم و اینکه آیا این کارمند با مشکلاتی که دارد میتواند در اداره بماند و به کارش ادامه بدهد یا نه ، معرفی میکنند و گاها نظر پزشکی متخصصی که خودشان معرفی کردند را بیخیال شده و قبول ندارند و در نهایت عنوان میکنند دورکاری با نظر مدیر مربوطه هست !!! این دیگر چه قانون من درآوردی هست؟ شاید این مدیر با اون کارمند اختلاف داشته باشد و موافقت نکند آنگاه گناه این کارمند چیست که باید قربانی اختلاف و سلیقه این رئیس بشود؟ یا بعضی از مسئولین عنوان میکنند شما که دورکار میروید بقیه کارمندان معترض میشوند!!!!! واقعا این چه قوانینی هست که در مخابرات حاکم است ؟؟؟ مگر وقتی خانمی طبق قانون به مرخصی زایمان میرود یا کارمندی استعلاجی دارد باید کارمندان دیگر به نبود وی اعتراض کنند؟ این چه منطق پوچی هست که به سطوح مختلف اداره مخابرات مثل ویروس سرایت کرده؟ واقعا در چنین مواقعی متولی و مسئول پیگیری آن چه کس خواهد بود که هر وقت دورکاری تمدید میشود عنوان میکنند فقط با موافقت مدیر بالادستی ! غافل از اینکه تا بحال کارمند بیچاره نمیدانسته رئیسش در علم پزشکی تبحر و تخصص خاص هم دارد!!!! ؟ جناب آقای ارشیان مدیر محترم سایت وزین مخابرات ما، که همکاران محترم پایگاه خبری شمارا برای درد دلشان برگزیده اند و شما هم تا این لحظه از هیچگونه مساعدتی که از دستتان برآمده برای همکاران کوتاهی نکرده اید، خواهشا این درد دل همکار کوچکتان را به مسئولین مربوطه برسانید. سپاس فراوان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      شما هم در میانه دوم مطلبت دقبقا کار منو کردین
      یعنی از تعدادی حرف زدین که در اداره هستن ولی کار نیمکنن
      ان تعداد اگر دورکاری هم برن کار نمی کنن
      پس این افراد وجود دارن و نمیشه وجودشون رو پنهان کرد
      ما خواستیم این گروه بالاغیرتا بخاطر همکاران بیمار و بخاطر حذف نشدن دورکاری در طول دورکاری درست کار کنن یا دورکاری نرن
      حالا این حرف من چه تناقضی با گفته های شما داره دوست خوبم.
      اگر من هم فقط یک بخش از مطلب شما رو نگاه کنم هزار تا مشکل ازش در میاد
      خواهش میکنم کلیت یک مطلب را ببینید
      ضمن اینکه جرا هر چیزی در سایت منتشر می شود نظر من تلقی می کنید؟ اینجا حداقل ۵۰ تا نویسنده داره که هر وقت دلشون بخواد یا موضوعی داشته باشن مطلب می نویسن
      حرف آخر اینکه
      ما همینکه مطلبی رو در سایت (چه در مطالب و چه در کامنتها) منتشر کنیم به مسئولین مربوطه رسیده.مطمئن باشید.
      گله هم بذارین بکنم از شما! این کله از شخص شما نیست گله از افرادی است که در انتهای کامنت می نویسن اینو برسون به فلانی یا فلان مسول!
      این برخورنده است.سایتی با این عظمت گذاشتیم که شکر خدا هزاران خواننده داره.من هم نمی تونم هر کامنتی رو الزاما به فردی برسونم مگه نامه رسونم؟ این طوری نوشتن برمیخوره به آدم
      اما کلا مطالب و کامنتهای خاص که برخی مشکلات خاص هست قطعا به مدیران میدم تا پاسخ بگیرم
      ولی مسائلی مثل این که عمومی هست دیگر …
      ببخشید
      سر درد دلم باز شد!

  6. ناشناس می گوید

    امروز وضعیت کرونا در اصفهان از فوق قرمز گذشت وسیاه شد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خدا به داد ما برسه

  7. زنبور می گوید

    این خانم های صاحب بچه و زندگی دیگه جمع کنید از اداره برید بخدا اشتباه میکنید.شما که به قول خودتون نیازی ندارید و نیز آقایان هر روز بیمار!!! مادر بایست روی سر بچه اش باشه اگه نفری بیست سال را دارید موندن شما در اداره فقط وقت گیر هست و هزینه دار. بسلامت. یکی میگه سکته زدم یکی میگه بچه ام تنها ست یکی کلا افسرده است یکی واسه شوهرش گریه میکنه بابا برید دیگه هیچ خبری نیست با یه حقوق بازنشستگی زندگی کردن بهتر از ویلان بودن فرزند هست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      زنبور جان
      الان دوره ای نیست که کسی از دل خوش خودش کار کنه
      دو نفری کار میکنن زندگی نمی چرخه وای به حال کار یک نفره

      1. زنبور می گوید

        بدون حقوق که نیستند حقوق بازنشستگی!!!!! در عوض پول کرایه ماشین غذا خوردن صبحانه خوردن استرس بچه تنها و …. از بین میره. اینا باهاشون حرف میزنی توی سفرهای خارج هستند یا نفری سه چهار طبقه ساختمان دارند بعد از سر سیری و اوقات فراغت بچه طفل معصوم را می سپارن به مهد کودک که سر کار بیان کارتون و موسیقی دانلود کنند یا تلفن اداره را مشغول میکنن تا چهار ساعت با بچه حرف بزنن . یه حرف دیگه فکر میکنی میان به شوهرهاشون کمک میکنن نه بابا کل وسایل آرایش و … میشه همون حقوقشون برو قیمت کن. فکر کردی کار میکنن نه برادر من!!!! بعدش موقع دورکاری هم اول همه اسم بچه میارن و زندگی خودشون نمیدونن چند چند هستن.

  8. ناشناس می گوید

    باسلام طرف تو اداره بزور سرجاش بند میشه که کار کنه وای به حال دور کاری گوشیو خاموش میکنه تخت واسه خودش میگیره میخوابه تا موقع حقوق بیدارمیشه ببینه این برج چی میدن دادوهوار کنه که دارم با شرایط سخت کار میکنم

  9. همکار مخابراتی می گوید

    متاسفانه خیلی کارهای اداری بخاطر دورکاری به تعویق افتاده مخصوص جاهایی که باید از قسمت های مختلف امار و گزارش روزانه بگیرند مثل مخابرات ایران .چون خیلی نیروها دورکاری هستند و در منزل پاسخگو نیستند . منابع انسانی باید تو این زمینه حداکثر نظارت رو داشته باشه .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      منابع انسانی چه نظارتی داشته باشه؟
      بند ه های خدا چه کنن؟
      مسئول قسمت باید نظارت کنه

  10. ناشناس می گوید

    بنده افرادی رو میشناسم که کاملا دور کار هستند فقط پنج شنبه ها به هوای تعطیل کاری و پولش میان اداره قران رو باید از دو طرف خوند انصاف هم خوب چیزیه بعضی ها واقعا سو استفاده میکنند

    1. زنبور می گوید

      اونا دیگه حرام میخورن پنج شنبه!!!!!!! خدا نکنه حرام شده یک سکه یه ریالی وارد زندگیت شه تاثیر بعدی روی خانواده داره بعدها میفهمن.

  11. Niaz می گوید

    سلام سردبیرمهربان منم کلاس اولی دارم واقعا تنها بودنش تو کلاس مجازی نگرانم میکنه وقتی میام خونه به ویسهایی که تو کلاس فرستاده و به خانم معلمش میگه خانم مهلم (معلم)من متوجه نمیشم شما چی میگی ,گوش میدم خیلی غمگین میشم.اخه بچه کلاس اولی حتی نمیدونه کتاباش چی ان.😞😞😞😞

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      مهربان شمایید که به کوچگترین مشکلات بچه ها هم توجه می کنید
      حرفتون در جا درسته.
      قبول.
      … و من بخاطر این چیزها ار دورکاری دفاع می کنم …

  12. همکار می گوید

    سردبیر محترم دورکاری این هست که همکاری تمام کارهایمربوط به شغلش رو در منزل انجام میده. اما ی مدل دیگه ای که احرا کردن اسمش هم گذاشتن دورکاری این هست که نوبتی دو سوم همکارا ددر اداره حضور داشتن که این به غلط دورکاری خونده میشه. مورد بعدی اینکه خب هر کسی قوه تشخیص دورکاری با مرخصی رو نداره مسئولش با دورکاریش موافقت نکنه نه اینکه بقیه که کارشون رو درست انجام میدن به اتیش اونا بسوزن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همکار خوبم
      من با شما موافقم
      بالاخره آقای رئیس یا خانم مدیر باید بتونه نیروهاشو مدیریت کنه

نظرات بسته شده است.