مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کارکنان شرکتی مخابرات فارس با تجمع و صدور بیانیه

مخابرات ما – کارکنان شرکتی مخابرات فارس با تجمع و صدور بیانیه اعلام کردند: تبعیض سیستماتیک و حق‌خوری و قراردادهای حجمی را پایان دهید.

مخابرات ما (به نقل از /tciiran –  کارکنان شرکتی شاغل در مخابرات فارس روز چهارشنبه سی ام مهر ماه ۱۳۹۹ در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی و ورود شرکت‌های پیمانکار محلی و بدون طرح، دست از کار کشیدند و با تجمع روبروی ساختمان ستاد مخابرات تجمع کردند.

در این تجمع که بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان شرکتی فارس حضور داشتند، بیانیه ای از سوی تجمع‌کنندگان قرائت گردید.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

☘️ “یوم المظلوم علی الظالم اشد من یوم الظالم علی مظلوم”
امام علی می‌فرمایند:
روز دادخواهی مظلوم علیه ظالم سخت‌تر است از روزی که ظالم ستم بر مظلوم کند.

🔸حمد و سپاس ذات اقدس احدیت به پاس نعمت مایه مباهات نظام مقدس اسلامی و ۴ دهه حیات و بالندگی انقلاب شکوهمند اسلامی و با درود به روح پرفتوح بنیانگذار کبیر انقلاب و طول عمر بابرکت توام با عافیت برای رهبر فرزانه.

🔸ما پرسنل بخش خصوصی مخابرات منطقه فارس و شرکت کنندگان در تحصن روز چهارشنبه ۳۰مهرماه۹۹ که مصادف با روزهای ابتدایی حلول ماه ربیع الاول ماه شادی اهل بیت می‌باشد با افتخار به گذشته و امید به آینده و با بانک رسای توحیدی الله اکبر اعلام می نماییم:

🔻۱_ ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند امام امت و بیعت دگرباره با مقام عظمای ولایت، خواستار تحقق عدالت، برابری و شکسته شدن ظلم در شرکت مخابرات می باشیم.
تبعیض، ستم، بیداد و حق‌خوری که اکنون در مخابرات به اوج خود رسیده و در یک کلام تبعیض سیستماتیک که در لایه‌های ساختار نیروی انسانی شرکت توسط عده‌ای ظالم تدوین و در هر لحظه توسط پرسنل بخش خصوصی با پوست و استخوان لمس می‌گردد و به نابودی نسلی که مخابرات می‌باید خود را مدیون و وام دار آن بداند خواهد انجامید.

🔻۲_ مدیران ارشد مخابرات که می‌بایست در قبال سرنوشت همکاران بخش خصوصی در جهت ایجاد رفاه و امنیت شغلی و تامین خواسته‌های بحق آنان اهتمام ورزد، اکنون به سیاهکاری خویش ادامه داده و یک بار دیگر پا را فراتر گذاشته، جداسازی این پرسنل از یکدیگر را با حجمی نمودن قراردادها و در ابتدای آن قرارداد فاجعه بار فنی شسکام و پس از آن قراردادهای حجمی امور مشتریان، منابع انسانی، خدمات، انتظامات و … با پیمانکاران محلی را در دستور کار قرار دارد.

🔸این اقدامات با توجه به مشکلات پیش روی شرکت‌های حجمی که از آن جمله کسر حداقل ۵۰۰ هزلر تومان از حقوق ناچیز فعلی، دیرکرد پرداخت حقوق و دستمزد بعضا تا ۶ ماه، کم نمودن پرسنل در حال کار و نهایتا بازگشت به وضع اسفبار ۱۰ سال پیش می باشد، از هم پاشیده شدن بنیان خانواده پرسنل بخش خصوصی را مورد هدف قرار داده است.

🔸بر کسی پوشیده نیست با دو برابر حقوق فعلی هم زندگی به سختی خواهد گذشت و عجیب این که مدیران مخابرات و در راس آنها مدیرعامل مخابرات ایران پیرو تجمع ۱۳مهرماه موافقت بر اعمال ضریب ریالی مخابرات برای کلیه نیروها اعم از دیپلم تا لیسانس را از تاریخ یک ماه بعد اعلام نمودند.

🔸حال که پس از سال‌ها پیگیری راه دیگری جز اجرای خواسته‌های بحق بخش خصوصی ندارند اقدام به حجمی نمودن قراردادهای تامین نیروی انسانی جهت عدم انجام قول داده شده را نموده است.

🔴 پیغام ما به این مدیران این است:

🔸ما دیگر تن به ظلم و ستم نمی‌دهیم و چون کوه دماوند با یکدیگر در سنگر عدالت، برابری و دادخواهی تا اعلام رسمی عدم انعقاد قرارداد با شسکام و دیگر پیمانکاران حجمی و سپس اجرای طرح طبقه بندی مشاغل از پایان آبان ماه، خواهیم ایستاد.

🔻۳_ پرسنل بخش خصوصی مخابرات فارس با لحظه شناسی و استمرار در تحصن‌های آتی که لحظات سرنوشت ساز احقاق حق است در این مکان و در این تحصن از امامت محترم جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه، استاندار محترم فارس، نهادها و دستگاه‌های محترم امنیتی و نهایتا مدیران مخابرات ایران که یک نسخه از این قطعنامه جهت تمامی عزیزان ارسال خواهد شد، به جد خواستار بررسی و اهتمام در خواسته های بحق خود می باشند.

🔸در پایان لازم به ذکر است مسئولیت و عواقب جبران ناپذیر ناشی از ورود شرکت شسکام و دیگر پیمانکاران حجمی که به صورت شفاهی به اطلاع مدیران محترم منطقه فارس خواهد رسید بر عهده تصمیم گیرندگان و مدیران ارشد مخابرات ایران می باشد.

والسلام
۳۰ مهر ۱۳۹۹

 

1242500cookie-checkکارکنان شرکتی مخابرات فارس با تجمع و صدور بیانیه

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. احمد می گوید

    اقای سر دبیر لطفا اگر نظر قبلی من رو تایید هم نکردین
    حداقل قدمی برای ما بردارین و مقاله ای در این خصوص منتشر کنین

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کامنتهای روزهای قبلی شما که تایید شده
      امروز دو تا کامنت گذاشتن یکیش همینه ۱۰:۴۱ شب
      یکی قبلش دادین ۱۰:۳۶
      حالا فکر میکنی این کامنت که نوشتی منصفانه است؟
      واقعا درسته؟
      در کامنت ۱۰:۳۶ که اتفاقا اونهم تایید شده نه آدرس نه استانی نه چیزی نوشتین چطوری پیگیری کنم؟

  2. احمد می گوید

    همین روزهاست که ما هم مجبور بشیم اعتراض کنیم و دست از کار بکشیم. چون تهران چشم و گوش خودش رو بسته و توجهی به شکایات همکاران ما نمیکنه و چراغ سبز به مدیر منطقه میده که ادامه بده راهش رو . مگر اینکه نمایندگان ما در مجلس به دادمون برسن. اقای سر دبیر اگه امکانش هست یک مقاله در خصوص حد و حدود رفتار مدیران با پرسنل تهیه کنین و اینکه ایا قانونی در حمایت از کارکنان زیر مجموعه جهت دفاع از ابرو و شخصیت خودشون وجود داره یا نه
    بخدا ما قسم ما دیگه از دست بد دهانی ها پرخاشگری ها و داد زدنها و استفاده از انواع کلمات رکیک در جلسات توسط مدیر منطقه خسته شدیم. طرف با وقاحت تمام در جلسات از امار شکایتهای همکاران به تهران حرف میزنه. مشخصه که تهران نه تنها تمایلی به رسیدگی نداره بلکه خود مدیر منطقه رو در جریان قرار میده.
    تقریبا هر روز یا گاها یکروز در میان جلسه میزارن برا ما خارج از تایم اداری. ما تا کی باید در مقابل سرقت وقت خانواده هامون توسط این اقا سکوت کنیم

    1. ناصر می گوید

      اگر چنین مدیر وقیحی دارید
      دسته جمعی از مدیریت و رباست اداره کنار بکشید
      دسته جمعی اداره حراست را در جریان بگذارید
      دسته جمعی (منظور مدیران میانی و روسای ادارات) از مدیرعامل مخابرات ایران وقت ملاقات بگیرید و به دیدار حضوری بروید
      البته هر ۳ مورد دسته جمعی جواب میده
      راهکار آخر اگه جواب نگرفتین موارد مدیر منطقه را مکتوب و با امضای دسته جمعی در سطح شرکت پخش کنید

  3. ناشناس می گوید

    چرا کارگرای شرکتی اداره مالیات را بعد از شش هفت سال قرار دادی نمی کنند..باید حتما تجمع بشه تا یه کاری بکنند.چرا اضافه کاری به شرکتیها نمیدن مگر آنها انسان نیستن.

  4. ناصر می گوید

    سلام بنده از ۳۰ سال خدمتم ۲۷ سال مسئول بودم در مورد پیمانکاری خصوصا بعد از خصوصی سازی مخابرات سعی می کند در مناقصه ها
    ۱_با حداقل قیمت ممکن پیمانکار بگیرد
    ۲_در خصوص فیمت پیشنهادی به بعضی از پیمانکاران مورد نظر اطاعاتی از اطرف اداره خرید و قراردادها داد داده می شود (رانت یا شراکت در پیمان)
    ۳_پیمانکار کار مثلا ۸ نفر را با ۴ یا ۵ نفر می خواهد انجام دهد و به هر نفر بیش از ۶۰ درصد حقوق مربوطه را ندهد و از طرق مختلف حمایت می شود
    بنده جایی که مسئول آنجا بودم قسمتی از کارها را بصورت حجمی به پیمانکاری داده بودیم و مجبور می ساختم پیمانکار طبق قانون کار حق و حقوق نفراتش را بدهد نتیجه این می شد در مناقصه بعدی شرکت کننده ای وجود نداشته باشه یا تعداد به حد نصاب مناقصه نرسد که نهایتا مخابرات مجبور شد با قیمت واقعی مناقصه را برگزار کند

    1. ناشناس می گوید

      امان از دلهای بی حامی ما

  5. ناشناس می گوید

    پاینده باد دوستان و همکاران فارسی

نظرات بسته شده است.