نگهداری نیاز به یک تحول اساسی دارد! پی ام های خرابی ها را برای کاهش هزینه حذف می کنند!
مخابرات ما – نگهداری حداقل ۵۰ درصد از امور کاری ماست. حتی بخشی از توسعه در افزایش پهنای باند وابسته به نگهداری است. هزینه در نگهداری، اهمیت دادن به وضعیت امروز مشترکین ماست.برای جفظ مشترکین باید برای نگهداری هزینه کرد.
فنی
سردبیر جان از قدیم گفتن هر قدر پول بدی همونقدر آش میخوری
وقتی برای کاهش هزینه، پی ام های تاسیسات و تابلو و نیرو رو حذف میکنن یا میدن به شرکتهای بی کیفیت و بی تجربه آخرش میشه مشکلات الان !
باتوجه به مستهلک شدن و از بین رفتن ترمینالها و. اتصالات پاوری و از دست رفتن کارایی اونا به مرور زمان ما در بحث پی ام باید تک تک تابلو ها سالانه اتصالاتشون چک بشه حتی باید تابلو رزرو داشته باشیم که بارها رو بندازیم رو اون تابلو و تابلو زیر بار بوده رو کامل باز کنیم و بررسی کنیم نه اینکه ده سال یکبار تابلوها بررسی بشن گاهی آدم میخواد با کم کردن یک هزینه بدون در نظر گرفتن اهمیتش هزینه ها رو بیاره پایین اما بنظر من مدیران مخابرات و هرجای دیگه اینو بدونن قسمت فنی شوخی بردار نیست به راحتی مشکلاتی مثل مرکز دهلران پیش میاره که الان هزینه میلیاردی دارن میکنن که دوباره درستش کنن.
آتش گرفتن یک مرکز، قطع ارتباطات تلفنی مرکزی دیگر، اتش گرفتن یک کافو، حتی سرقت سیم و فیبر و کابل، همه با نگهداری پیشگیری می شود.
نگهداری به یک تحول اساسی نیاز دارد. ما می خواهیم برای نگهداری جریانی دائمی و مداوم راه بیندازیم.در این مسیر به پیام ها، نوشته ها و کامنت های شما نیاز داریم.
باسلام وتشکر از دغدغه همکاران دلسوز وسردبیر محترم
عزیزان باید باور داشته باشید که نگهداری و کیفیت خدمات مخابراتی چه از ثابت یا حتی سیار یا دیتا برای مسولین تصمیم ساز و اجرایی رده بالای شرکت هیچ جایگاهی نداشته وندارد و سیتمهای مخابرات وحتی توسعه جدید مخابرات هم روزبروز از استاندارد خارج شده و اینده ای بسیار زشت وناقص از لحاظ کمیت وکیفیت در شبکه تلفن ثابت وراه دور و حتی هانت ها وکافوهای قدیمی وسیمکشیهای مشترکین را به چشم خواهیم دید و از عراق وافغانستان هم بدتر خواهد شد وبه هر مرکز که مراجعه میکنی تمام کابلها وفیبر های جدید بدون نصب راک جدید از همان راکهای OCDF قدیم استفاده شده و چنان پر حجم شده است که در هر بار توسعه جدید چند سیستم خصوصا فیبر قطعی میاورد و پیداکردن خرابی در لابلای کابلها واقعا مشکل است ودر بعضی از مراکز بخاطر جانداشتن عبور کابلهای جدید سقف کاذب را کنار گذاشته تا کابلها ی جدید مخصوصا را عبور و وارد کاستها کنند خلاصه اوضاع نگهداری قمر در عقرب است وهیچکس دلسوزی نمیکند ……………………………………………..
سلام دولت هزاران نفر در نیروی انتظامی استخدام می کند و برای تقریبا هر یک اسلحه ای می دهد و آنها در حال کشیک و گشت زنی و مبارزه با انواع جرایم و حفظ نظم هستند حتی شاید اسلحه ای در طی ۳۰ خدمت یک فرد شلیک نداشته باشد ولی تا حد قابل قبولی نظم جامعه را فراهم می سازند نگهداری دقیقا همین وظایف را انجام میدهد اگر نگهداری صورت نگیرید بجای هرج و مرج نیروی انتظامی استهلاک شدید تجهیزات و بروز خرابیهای مکرر مشهور خواهد بود اگر نگهداری نباشد و اصول اولیه لازم برای زیر بار رفتن تجهیزات رعایت نشود شاهد بی نظمیهای فراوان در امر توسعه بوده و حوادث فراوانی شبیه مرکز دیتای دهلران رخ داده و خواهدداد اگر نگهداری نباشد و دستورالعملهایش رعایت نشود بعد از اندک زمانی بجای ۳۰ درصد کاهش هزینه ۸۰ تا ۹۰ درصد هزینه خواهیم کرد و علی الخصوص کاهش شدید کیفیت خدمات ارائه شده را موجب خواهد شد البته گفتنی زیاد است و در این مقوله نمی گنجد بنده فردی با سابقه ۳۰ در مسئولیت نگهداری از مسئول مرکز تا مدیر نگهداری استان بوده ام
سلام
در کمیته نظام پیشنهادات در حوزه معاونت راهبرد اقای امامی پیشنهادات خیلی خوبی میداد و متاسفانه اکثر انها بدون بررسی دقیق رد میشد
یکی از پیشنهادات در زمینه ساختار معاونت شبکه بود. خلاصه پیشنهاد ایشون این بود که اگر ساختار نگهداری و توسعه در مناطق را ادعام کرده اید حداقل در ستاد مخابرات ایران معاونت نگهداری ایجاد کنید تا بتواند موضوع نگهداری شبکه را ساماندهی کند
در حال حاضر تمام وقت پرسنل معاونت شبکه در ستاد را بحث های تدارکات و خرید میگیرد و فرصتی برای وقت گذاشتن روی مسایل نگهداری ندارند
یکی دیگر از پیشنهادات ایشون اصلاح ساختار معاونت تجاری و مشتریان بود
خلاصه پیشنهاد این بود که این ساختار زمان اقای دکتر سراییان با توجه به هدف یکپارچگی سیار وثابت پایه ریزی شد و با مشاوره های اشتباه مشاور های جدید به جای اینکه ساختار اشتباه شرکت همراه اول را مثل ساختار درست بخش ثابت کنند ساختار درست ثابت را مثل ساختار اشتباه همراه اول کردند
ساختار درست ثابت به این صورت طراحی شده بود که دو معاونت خانگی و معاونت تجاری و یک مدیریت عمده که صفر تا صد هر سگمنت از مشتریان از قبیل بازاریابی فروش و خدمات پس از فروش را یک معاونت مسبول بود و وضعیت فعلی که خیلی از کارها متولی خاصی ندارد و خیلی از کارها موازی کاری میشود پیش نمی امد
ساختار اولیه پیشنهادی مشاور همین بود که به دلیل عدم تایید هییت مدیره وقت شرکت مخابرات ایران فقط یک معاونت تجاری ایجاد شد منتها ساختار را طوری چیدند که وقتی شرکت به یک سطح بلوغی رسید که فهمیدند این جداسازی باید انجام شود به راحتی بتوانند انجام دهند زمان اقای دکتر سراییان شرکت به این سطح بلوغ رسید ولی متاسفانه بدجوری ساختار را تفکیک کردند
پیشنهاد میکنم پیشنهاد های مطرح شده در سامانه نظام پیشنهادات را تیم خبره و کارشناس و مسلط به تمام امور شرکت بررسی کنند و بدون دلیل قانع کننده و تعصب پیشنهادات را رد نکنند حداقل اگر تسلط و تجربه کافی در زمینه امور شرکت ندارند از پیشنهاد دهنده بخواهند برایشان توضیح دهد و یا از افراد خبره جهت بررسی پیشنهادات دعوت بعمل اورند